Supermoto @ Botkyrka MK

Barrett

#38
Gick med
18 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Suzuki RMZ 450 Supermoto
Blev inte så många. Men fångade iaf Linus lilla styrstopps sladd :tummenupp
 

Bifogat

  • 1.jpg
    1.jpg
    237.9 KB · Visningar: 162
  • 2.jpg
    2.jpg
    216.1 KB · Visningar: 134
  • 3.jpg
    3.jpg
    187 KB · Visningar: 138
  • 4.jpg
    4.jpg
    193 KB · Visningar: 193
  • 5.jpg
    5.jpg
    236.3 KB · Visningar: 140

Barrett

#38
Gick med
18 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Suzuki RMZ 450 Supermoto
WAAAAH!:huvet
ATT JAG HAR MISSAT DET HÄR! Jag bor ju 2km där ifrån :(

Är väl inget att gråta över. ;) Till nästa år hoppas vi att banan är riktigt fin och i ordning för supermoto. Ju fler vi är ju troligare är det och dess bättre kan det bli! :tummenupp
 

paerre89

Ny medlem
Gick med
16 Dec 2007
Ort
stockholm
Hoj
929a Gul och fin.
alltså! fyfan va grymt jag som just sålde min husa :S måste köpa tillbaks den. kosta vad det kosta vill.
 

CLEW

Ny medlem
Gick med
3 Sep 2008
Ort
Sandsborg
Hoj
Honda crm sm & Kawa zx6r
Är väl inget att gråta över. ;) Till nästa år hoppas vi att banan är riktigt fin och i ordning för supermoto. Ju fler vi är ju troligare är det och dess bättre kan det bli! :tummenupp

Här har du en som kommer köra så mycket som möjligt där sen :D
Kommer det vara öppet som cross banan? För då kommer jag vara där varje helg :yoparty
 

Spider

Kliv inte på mina drömmar
Gick med
24 Aug 2003
Ort
Trångsund
Hoj
525 SMR -04, 1190 Adv -13
Här har du en som kommer köra så mycket som möjligt där sen :D
Kommer det vara öppet som cross banan? För då kommer jag vara där varje helg :yoparty
Precis som Barrett skrev så är allt väldigt nytt och i sin linda. Just nu väntar vi på ok från kommun och efter det så kommer vi att dra igång arbetet med att bygga på banan.

Ang. träningar till nästa säsong så hoppas vi kunna köra som crossen, d.v.s. tisdag, lördag och söndag. MEN, man skall vara väldigt medveten om att vi delar banan med folkracesektionen och att dom alltså skall ha precis samma tillgång till banan som vi. Det innebär att vi kanske får dela på helgen. Eller köra efter varandra. Eller.....

När detta väl drar igång så kommer det att behövas många händer, ryggar, ben och huvuden som jobbar så alla som läser detta är jättevälkomna att hjälpa till. Det kommer att behövas minst ett par tre arbetshelger innan årsskiftet för att få någorlunda ordning på banan.

Just nu är det Barrett och jag som drar i trådarna och vi kommer att annonsera brett och stort när det väl drar igång. Så, stay tuned helt enkelt.

.
 

CLEW

Ny medlem
Gick med
3 Sep 2008
Ort
Sandsborg
Hoj
Honda crm sm & Kawa zx6r
Säg bara till så kommer jag och hjälper till =)
Kanske kan få fråga lite smått OT...Men nu är motarden köppt och jag vill prova åka den. Parkering eller något, eller finns det möjlighet att få 10-15 minuter på folkrace banan? Eller bör man åka dit och fråga på platts?
 

Spider

Kliv inte på mina drömmar
Gick med
24 Aug 2003
Ort
Trångsund
Hoj
525 SMR -04, 1190 Adv -13
Säg bara till så kommer jag och hjälper till =)
Kanske kan få fråga lite smått OT...Men nu är motarden köppt och jag vill prova åka den. Parkering eller något, eller finns det möjlighet att få 10-15 minuter på folkrace banan? Eller bör man åka dit och fråga på platts?
Just nu finns det ingen som helst åkdag inplanerad - säsongen är död. Dessutom har vi som sagt inte fått ok från kommun än. Så det kommer inte att bli något mer åka på Botkyrka i år och parkeringen där är okörbar så..... Ledsen.

Inte bara till dig nu utan till alla som läser detta - jag, Barrett m.fl. ber på våra bara knän - fulåk inte på banan. Händer det så är nog alla chanser att få till en supermotobana på BMK rökta.

.
 

Barrett

#38
Gick med
18 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Suzuki RMZ 450 Supermoto
Inte bara till dig nu utan till alla som läser detta - jag, Barrett m.fl. ber på våra bara knän - fulåk inte på banan. Händer det så är nog alla chanser att få till en supermotobana på BMK rökta.

.

Du ber på dina bara knän. Den som tjuvåker där kommer be på sina bara knän till mig att jag ska skona dom så dom öht ska kunna fortsätta leva ett anständigt liv (dvs. kunna köra hoj) :fatta!

För provkörning duger ju vilken liten övergiven parkering eller dyklikt som helst, gärna placerad så man retar upp helst igen, eller så få som möjligt. Bara att ta med sig någon så man inte är själv i fall någon skulle inträffa. :tummenupp
 

Barrett

#38
Gick med
18 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Suzuki RMZ 450 Supermoto
Städ dag 29/11!

Nu den 29/11 kl 10.00 är det allmän städdag på Botkyrka MK. För att visa hur gärna vi vill komma in där så hoppas jag så många som möjligt kan komma och hjälpa till.
Har en förhoppning att kan få lägga vår energi på att rensa upp inneplan där vi vill bygga vårt grusparti. Och där ligger idag all möjlig "skit" så det kommer krävas lite mankraft att forsla bort allt.

Meddela gärna här vilka som kan ställa upp!
 
Last edited:

Barrett

#38
Gick med
18 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Suzuki RMZ 450 Supermoto
Observera datum ändringen från 22/11 till 29/11!! gällande städdag.

Oxå bestämt att det tillsammans med folkrace ska rensas på allt bråte som ligger samlat på innerplan och runt banan.

Tyvärr kommer varken Palm eller jag kunna vara med på städdagen då vi redan är uppbokade på SM-arrangörs möte med Svemo under den dagen. Men det kommer vara några ändå (om inte allt totalskitit sig pga. datumändringen) och ju fler ju bättre. Så kom igen nu om ni vill ha bana i sthlm! :tummenupp

Är det någon som vill visa sin goda sida redan på lördag så behöver folkrace sektionen lite hjälp med funktionärer till sitt race. Jag kommer ställa upp. Funktionärs möte 8:00 och slut runt 14:00. Så det tar ju faktiskt inte precis hela dagen i anspråk.
 
Last edited:

Barrett

#38
Gick med
18 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Suzuki RMZ 450 Supermoto
Nu ni...! ;)

19/11 kan vara en dag som går till historien. Iaf för oss som brinner för Supermoto och har en våt dröm att få en permanent bana i sthlm-regionen.

Kommunen har godkänt att bedriva supermoto-verksamhet på Botkyrka MK! :yoparty

Enda direkta förbihåll är att vi ska genomföra en ljudmätning. Vilket i sig va väntat. Med tanke på tidigare mätningar för crossbana i kombination med den ljudvall som byggs runt anläggningen kommer vi sannolikt inte ha några problem att klara gällande krav med marginal.
Dock ingen marginal som ska ätas upp av högljudda hojar. Kravet på banan kommer vara stenhårt 94db!

En egen sektion kommer skapas framöver med Palm och mig som sammankallande.

Vidare exakt vad som kommer hända framöver och vad vi kommer att behöva hjälp med kommer redogöras vid ett senare tillfälle när vi hunnit med att sammanställa detta osv.
Vad som dock kan sägas är att 29/11 är det städdag och för vår egen skull är det viktigt att så många som bara kan ställer upp o hjälper till!
Vidare för att ro i land detta projekt krävs ett massivt stöd på alla tänkbara sätt. Jag tror o hoppas att vi är många som brinner för det här o kan dra vårt stå till stacken för att vi ska kunna ha en anläggning för oss 2009.

Som sagt, mer info kommer vart det lider. Måste bara dela med mig av de glädjande nyheterna :D

MVH / Barrett
 

Ronta

Ny medlem
Gick med
16 Aug 2003
Ort
..
Hoj
..
Riktigt roligt att höra!! 2009 kommer bli ett bra år för supermoto :tummenupp



/R
 

pepe

Tarmac surfer #133
Gick med
25 May 2004
Ort
Eskilstuna
Hoj
KTM690R-12 KTM 990 SUPERDUKE R -10
Super härligt !!!:tummenupp

Vi väntar ännu på besked från komunen angående banan här i Eskilstuna..
Vi hoppas att det blir positivt :confused: . Det behövs ju fler permaneta banor här i Mälardals regionen!!!

SNYGGT JOBBAT !!!!!
 

CLEW

Ny medlem
Gick med
3 Sep 2008
Ort
Sandsborg
Hoj
Honda crm sm & Kawa zx6r
09 kommer bli ett underbart år, A1 kort en sm hoj och bor bara någon km får BMK :D
 

Spider

Kliv inte på mina drömmar
Gick med
24 Aug 2003
Ort
Trångsund
Hoj
525 SMR -04, 1190 Adv -13
Så här till det nya året så har vi bytt domännamn. Den nya (nåja) siten finns numer att finna under http://www.bmksupermoto.se/ och det är där vi räknar med att hålla till framöver.

Alla som är intresserade av att få information/kallelser/skrik på hjälp vi mail skickar gärna ett mail till info@bmksupermoto.se så blir ni upplagda på en mailinglista.
 

ekwallracing.se

RM OPEN MÄSTARE 2007 Quadracing
Gick med
30 Apr 2008
Ort
Säve
Hoj
NADA
PEPE Hörde att de va klart i E-tuna
va bara bygglov kvar annars allt klart..
GOOO!!!!!!
QUAD *S*
 

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Ort
S-holm, men med hjärtat i Hedesunda
Hoj
K1300S
Här kommer lite bilder från Tullinge, så ni kan drömma er tillbaka till sommarn och längta fram till i vår! :) Nu är det bara att hoppas att allt faller på plats för er! :tummenupp
IMG_1225.jpg

IMG_1216.jpg

IMG_1232.jpg

IMG_0962.jpg
 

Barrett

#38
Gick med
18 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Suzuki RMZ 450 Supermoto
Trådlyft!

Har varit dött i tråden ett tag, men det betyder inte att det varit dött med arbetet på BMK. Mer så att vi har haft för fullt upp med allt så vi inte haft tid att hålla liv i tråden oxå :rolleyes:

Nu den 25/4 är det städdag! Hoppas så många som möjligt kan komma och hjälpa till. :tummenupp

Vidare är vi så längt frame att vi är redo att sätta spadarna i backen och börja asfaltera så fort finansieringen är avklarad. Kommer lite mer info senare i veckan om hur ni kan bidra till detta, vilket kommer att vara en förutsättning för att bygga klart.

MVH / Barrett och BMK Supermoto
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top