Förbättringar ERF inför 2009.

Status
Ej öppen för fler svar.

Clown/lukt/BENS

Clownen luktar BENSIN!!
Gick med
15 Aug 2005
Ort
Svedala
Hoj
R1 -04, ERF#47
Vaddå igen? Vi har aldrig kört på SRW i ERF? Efter att ha sett den banan vet jag inte ens om jag skulle vilja träna där.....

Igen var förstås fel, många har åsikter om Sturup (främst hur dålig den är), personligen tycker jag det är en rolig, teknisk men framför allt en fysiskt krävande bana. Sen är det en del säkerhetsfrågor som kunde varit bättre, men det är ju SRW knappast ensam om....

Jag har tränat en gång på den bana .... EXCITING !... Asfalten är INTE jämn på noen ställen... man danser runt på banan :yoparty

Det finns 3 sektioner på banan som är väldigt ojämna, men de går inte över hela banans bredd. Vid de sektionerna går det att ta andra spårval, vilket gör att du undviker ojämnhetena, utan att för den skull tappa tid.
 
Last edited:

SKOMAKARN

Ny medlem
Gick med
5 Mar 2006
Ort
Utanför Ulvatorp
Hoj
KTM 950sm -06, Honda cbr 600 -85
Jag tycker konceptet med endagarstävlingar e bra. Då kan man smita iväg tidig morgon o ändå va hemma samma dag, SVINBRA! Även om man e trött dan efter så kan man säga till frugan att man visst hinner: klippa gräs, måla hus, kratta gången:tummenner ............ för det är bara en dag:)

Kör rookie 1000 nu men kommer definitivt att köra ERF inom ett par år.
 

SKOMAKARN

Ny medlem
Gick med
5 Mar 2006
Ort
Utanför Ulvatorp
Hoj
KTM 950sm -06, Honda cbr 600 -85
Jag holder med på .... träning och kvall på lördagen och race på söndagen...

Och, sen 2 klasser som jag skrev tidligere :)

Nja ....nu menade jag ju att det var bra med kval o tävling på samma dag för då behöver man bara vara iväg en dag. Som det är nu alltså, Lörd. för NEC och Sönd. REC (eller hur det nu är)
 

Hyper

SDK #2174
Gick med
18 Jun 2003
Ort
Tokholm
Hoj
1078RS Pierobon
Om det fortfarande ska vara två serier, så gärna 6 timmars även i REC :tummenupp.
 

Don Quixote

Nordic BoTT 2010
Gick med
15 Mar 2003
Ort
GBG
Hoj
Ducati 1098, BadAss-chopper & ZX636R -02
Ingen disrespect mot de som kör men SP måste väl snart börja anses vara en ganska död klass? Låt BoTT eller REC betala lite till i stället och låt dom köra mer, hitta en annan klass eller öppna för A-förare i SP och ev. justera reglementet ytterligare...
 

Quitte

?? ERF
Gick med
9 Mar 2003
Ort
Gävle
Hoj
Lånad Gixxer + Demoto scooter
De tre viktigaste sakerna anser jag är:
*Hålla kvar vid två klasser! Det blir för stor spridning på erfarenhet o fart (i NEC är jag sällan rädd som jag var -06), och hålla varje klass till EN dag framförallt bra för oss med familj.
*Förändra poängberäkningen! Det måste löna sig att ta i lite, göra det spännande o kanske kunna krascha ur i ett race men ändå ha chans på slutsegern.
*Tydligt regelverk! Jag klagar sällan o accepterar många brister, annars får jag väl köra VM, men för guds skull alla har väl rätt att veta exakt hur man skall hålla brandsläckaren för att slippa ett Stop 'n go? Det finns fler exempel på dessa gråzoner som enkelt kan göras svarta o vita via en regel!

OK då, en fjärde grej när jag äntligen skriver av mig.
*Ekonomi! Tänk på att de allra flesta av oss som kör ERF är lite på dekis i racingkarriären och inte är villiga att lägga hela lönen på denna underbara sport. Viktigt att tänka på vid val av racekalender, racelängdsdiskussioner mm.
 

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Ort
South Sweden
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Ingen disrespect mot de som kör men SP måste väl snart börja anses vara en ganska död klass? Låt BoTT eller REC betala lite till i stället och låt dom köra mer, hitta en annan klass eller öppna för A-förare i SP och ev. justera reglementet ytterligare...
Lägg in stor debutant R-600 & R-1000 istället för SP så blir det ekonomi i det hela.
 

MC Doktorn

Guest
Jag man borde ta bort möjligheten att få poäng i REC genom att köra näck.

Sen sluta upp med att åka till Kemhora, varför inte GR ?
 

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Ort
South Sweden
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Fast du vet hur det slutar med Rookiesarna - snart vill de ha hela racehelger för sig, mer tid, mer plats, lägre priser för de är ju flest. ;)
Rookie är trots allt den största klassen, dom får väl ta vad som erbjuds.
 

Lasse A

Ny medlem
Gick med
4 Jul 2005
Ort
På landet
Hoj
-
Därför att det inte finns nån banlicens på GR. Ekonomin är inte heller så lysande på den båtresan.


Åker man till Gotland för att delta i något idrottsevenemang som till exempel en roadracingtävling så får man köpa billigare biljetter.
Kallas evenemangsbiljetter. Kommer inte ihåg hur mycket rabatt man får men det blir bra mycket billigare.
Nu hjälper iofs inte det då inte GR har någon tävlingslicens.
 

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Borensberg
Hoj
KTM 690 Enduro -08
Åker man till Gotland för att delta i något idrottsevenemang som till exempel en roadracingtävling så får man köpa billigare biljetter.
Kallas evenemangsbiljetter. Kommer inte ihåg hur mycket rabatt man får men det blir bra mycket billigare.
Nu hjälper iofs inte det då inte GR har någon tävlingslicens.

1000 spänn tur och retur.

Sen borde väl banan vara klar för tävling MC till nästa sommar (mitten), dom körde första långloppet med bil i sensomras.

/ Jens
 

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Solna
Hoj
yamaha xt660r
1000 spänn tur och retur.

Sen borde väl banan vara klar för tävling MC till nästa sommar (mitten), dom körde första långloppet med bil i sensomras.

/ Jens


Borde är lite svårt att planera efter, GR skulle varit helt klar för flera år sedan.
Nu är det väl iofs att man jobbat på som fanken, men mig veterligen har de inte haft banlicens för bil heller klart? Iaf inte från SBF/FIA, utan den ska vara klar till i mars?
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top