SP regler

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Örebro.
Hoj
| FE501 -14 sumo/enduro | CR500 -89 | FS1 -85(?) | ZZR 600 -93 "ratbike" | 350Freeride -12
:mattias Apapap, man får faktiskt byta ljuddämpare i SP. Många struntar i det eftersom det inte ger nämnvärt mer effekt och man vill inte få något problem med bullernivån.

Skulle man köra SP & 690 samtidigt skulle det ju innebära race med 20-30 startande ekipage med i stort sett likvärdiga varvtider vilket väl är vad både förare, arrangörer och publik är ute efter.
Tycker för egen del att det låter som ett bra förslag, får bolla med de andra förarna och ansvariga för klasserna.

Hoppla! Där ser man, trodde det var stenhårt på en sån effekthöjande grej :):tummenupp

Måste passa på att tillägga att jag vet ju inget om vad övriga 690-piloter tycker om min idé.
 

Macco

Vilsen
Gick med
1 Sep 2005
Ort
Jönköping
Hoj
GSXR750 -07, CX500 -80 och RD125-74
Hoppla! Där ser man, trodde det var stenhårt på en sån effekthöjande grej :):tummenupp

Måste passa på att tillägga att jag vet ju inget om vad övriga 690-piloter tycker om min idé.

Nä iofs, jag kan ju inte svara för SP klanen heller. Kollade med Magnus och Jocke igår när vi va och tränade på Knutstorp, de verkade tycka idén inte var helt hjärndöd iallafall :) Magnus körde KM:t i Linköping för nån vecka sen och då mixade man bla SP & 690 cyklar och det hade funkat fint.

Som sagt väl värt att tänka på. Vi har nästa race nu till helgen så ska höra mig för vad de andra tycker.
 

MagnusK

EX SP Nr:90
Gick med
25 Aug 2003
Ort
Vetlanda
Hoj
Några olika
Låter som en bra idé!
Lyckas man att samköra reglemente alternativt olika poängindelning så skulle det bli kul.

Man skulle få byta till slipon och pc3 igentligen för att det skulle gå att köra med danskarna (Hyosungcup) men det blev inget av det i år iaf resten av hojen skall vara standard men några få undantag. I KTM cup får man väl köra alla ktm powerparts?

SP kör under 95db krav hur är det med supermono idag?
 

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Örebro.
Hoj
| FE501 -14 sumo/enduro | CR500 -89 | FS1 -85(?) | ZZR 600 -93 "ratbike" | 350Freeride -12
Låter som en bra idé!
Lyckas man att samköra reglemente alternativt olika poängindelning så skulle det bli kul.

Man skulle få byta till slipon och pc3 igentligen för att det skulle gå att köra med danskarna (Hyosungcup) men det blev inget av det i år iaf resten av hojen skall vara standard men några få undantag. I KTM cup får man väl köra alla ktm powerparts?

SP kör under 95db krav hur är det med supermono idag?
Det vi får göra idag är helsystem/slipon (ingen skillnad i effekt) och mappa så det matchar. I övrigt är inga prestandahöjande åtgärder tillåtna.

Jag vet faktiskt inte exakt hur det funkar med ljud i praktiken eftersom jag är ny i klassen men på svenska banor med svensk arrangör lär det vara samma som för alla andra RR-klasser, dvs 95 :tummenupp
Att jag skriver som jag gör beror på att första rejset på Knutstorp arrangerades av dansk klubb och där testades inget ljud, som jag märkte av iaf.
Det är ju ett annorlunda ljud i en stånka som av många upplevs som mer störande men jag tror nog att vi klarar oss även med helsystem om man använder de pluggar som finns. Nästa rejs är Våler nu till helgen och eftersom vi då är i Norge kommer det ju vara andra regler antar/gissar jag.

Tror inte det dröjer innan några av mina "kolleger" yttrar sig här...
 

Gottschalk

#45 2013 ??
Gick med
3 Mar 2006
Ort
Lycke / Kungälv
Hoj
Italienska moppar......
Måste passa på att tillägga att jag vet ju inget om vad övriga 690-piloter tycker om min idé.

Jag tycker det är en kanonbra grej :tummenupp
Det enda som kan vara lite dumt är att tävlingarna kan ligga på samma datum....... som nu på Våler/Knutstorp...och då blir det mycket färre startande...
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top