KTM 1190 RC8-tråden.

Eddi

Sporthojsnörd
Gick med
16 Nov 2005
Ort
Stockholm
Hoj
BMW s1000rr 2012
Öhlinsfjädring fram och bak.
Öhlins styrdämpare.
Helsystem med dubbla accradämpare,skrapade.orginal fins.
Har för mig att det e en rc8r-12.
Motorn bytt till en som gått ca 500 mil nu.
Motorskydd på båda sidorna.
Den e godkänd o färdig o tävlas med.
Har lite orginalgrejer kvar(kollar upp det i veckan)
Fins några racekåpsett i som behöver lagas.
Tänkt pris e ca 50 000
Extrafälgar kan köpas till billigt

Tja!

Skickat PM till dig.
 

Mike123

Medlem
Gick med
31 May 2019
Ort
Norrköping
Hoj
Zx10r
Det är gatuhoj jag är ute efter. Har du någon du vill sälja?

Jag har ev en till salu/bytes, RC8R 2010 (färkombon svart/vit/orange ram), mint condition, 1000 mil. Inte en skråma och en hel del extraprylar monterade, quickshifter, andra fotpinnar, avgas (med db killer = klarar bes), elektronik, litet lithiumbatteri, mycket ktm-powerparts osv osv. Nyservad, nya diablosupercorsa sp fram och bak, nytt drivpaket med ett kugg mindre fram, klossar osv. Genomgången hos Hammarströms för ca 50 mil sedan att allt är ok. 2 ägare tot.

Säljes/bytes till rätt bud...men har egentligen ingen lust eller behov, tänkte ev testa något annat.

Mvh

Mike


-----

F.ö. på jakt efter något dekalkit, någon som vet vart man kan få tag i det? akra/redbull. Köpt kraschkåpor och tänkte "balla" till dom litegrand :yoparty
 
Last edited:

Eddi

Sporthojsnörd
Gick med
16 Nov 2005
Ort
Stockholm
Hoj
BMW s1000rr 2012
Jag har ev en till salu/bytes, RC8R 2010 (färkombon svart/vit/orange ram), mint condition, 1000 mil. Inte en skråma och en hel del extraprylar monterade, quickshifter, andra fotpinnar, avgas (med db killer = klarar bes), elektronik, litet lithiumbatteri, mycket ktm-powerparts osv osv. Nyservad, nya diablosupercorsa sp fram och bak, nytt drivpaket med ett kugg mindre fram, klossar osv. Genomgången hos Hammarströms för ca 50 mil sedan att allt är ok. 2 ägare tot.

Säljes/bytes till rätt bud...men har egentligen ingen lust eller behov, tänkte ev testa något annat.

Mvh

Mike


-----

F.ö. på jakt efter något dekalkit, någon som vet vart man kan få tag i det? akra/redbull. Köpt kraschkåpor och tänkte "balla" till dom litegrand :yoparty

Tjenare!

jag skippade RC8 helt och köpte mig en BMW s1000rr i helgen :D

Men tack ändå!
 

Tommy36

Sporthojsnörd
Gick med
17 Mar 2003
Ort
En liten ort!
Hoj
Triumph Daytona 675R, Suzuki SV1000S
Tänkte kolla ventiler och ser att jag behöver ett special verktyg för att "låsa" motorn. Måste man ha den eller finns det något annat man kan använda??
 

Tommy36

Sporthojsnörd
Gick med
17 Mar 2003
Ort
En liten ort!
Hoj
Triumph Daytona 675R, Suzuki SV1000S
Har nu justerat ventilerna och ska moment dra kamaxel överfallet på främre toppen främre skruvarna?? hur kommer man åt dem? måste man släppa ner hela motorn eller specialverktyg??
 

Mike123

Medlem
Gick med
31 May 2019
Ort
Norrköping
Hoj
Zx10r
Säljes ett stycke orginal 'akrapovic edition' dekalkit. Köpt privat via ebay från en Italienare som kvaddat en riktig; en utav 25 akra editions sålda i Europa.. Han fick ut dekalerna efter mkt om och men från fabriken som hade ett set över. Men hojen löstes av bolaget, och han hade sen dekalerna över. Dem är UNIKUM.

Jag letade i 2 år efter något kit "whatever", redbull osv, dega 240 euro + frakt .. släpper det för motsvarande summa jag lagt på kåpglas och miniskylthållare denna vår = 1800:- .. med rabatt - 1500:- vsa, annars smackar jag upp dekalerna på väggen i vardagsrummet och kåtar upp mig själv vintertid med mandelssons och annat på teve som man tvingas se på :3freak:yoparty
 
Last edited:

Mike123

Medlem
Gick med
31 May 2019
Ort
Norrköping
Hoj
Zx10r
Har nu justerat ventilerna och ska moment dra kamaxel överfallet på främre toppen främre skruvarna?? hur kommer man åt dem? måste man släppa ner hela motorn eller specialverktyg??
Har du ev testat att höra med Hammarströms än? .. Hammarström är KTM-guru! Tyvärr blev han själv skadad förra året, vet inte om han är tillbaka i jobb i år, men om du inte kan lösa något själv eller via sh, checka med Hammarström!

Aldrig mött någon så tillmötesgående och kunnig, liten firma, väggarna är prydda med pokaler och paris-dakar, novemberkåsan, gotland, roadracing m.m. Kung på KTM, eller vilken hoj som helst du lämnar in - du får garanterat tillbaka en rätt fixad hoj + lite till som han ev råkar hitta. Det är passion...
 

Tommy36

Sporthojsnörd
Gick med
17 Mar 2003
Ort
En liten ort!
Hoj
Triumph Daytona 675R, Suzuki SV1000S
Har du ev testat att höra med Hammarströms än? .. Hammarström är KTM-guru! Tyvärr blev han själv skadad förra året, vet inte om han är tillbaka i jobb i år, men om du inte kan lösa något själv eller via sh, checka med Hammarström!

Aldrig mött någon så tillmötesgående och kunnig, liten firma, väggarna är prydda med pokaler och paris-dakar, novemberkåsan, gotland, roadracing m.m. Kung på KTM, eller vilken hoj som helst du lämnar in - du får garanterat tillbaka en rätt fixad hoj + lite till som han ev råkar hitta. Det är passion...

Lyckades kapa till en hylsa så den fick plats emellan till slut!!
 

NicklasVince

Ny medlem
Gick med
31 Mar 2019
Ort
Nyköping
Hoj
MT10
AKUT

Fick tips av ”Micke från Nacka” att lägga ut en frågan här. Söker passagerare fotpinnar, hela ”ram” kittet. Någon som sitter på en uppsättning till en KTM RC8 2010.

Skulle behöva redan till midsommar, här gärna av dig!
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top