KTM 1190 RC8-tråden.

wicknertz

Sweden By Wicked
Gick med
1 Apr 2006
Ort
Eksjö
Hoj
Ktm 690 på ANAboLa!
Holy Rider: kan ju iofs fråga via pm, men det kanske är av allmänt ktm-intresse, tror du man kan byta ut ljuddämparen utan att det blir knas med befintliga mappen om när den är mappad med org decat system?

Är det någon här som kör/känner någon som kör med Jester's exhaust och vet ifall det är ok kvalitet/ljud/passform? (antar att det inte kommer vara ok på bana ang db..) http://jester68evokit.com/products/ktm-rc8-exhausts/ Det verkar vara schysst enl somliga engelska forum, stackars grannar om det låter så mycket som en del beskriver :3freak

Hur blev det med system till råttan? Jesters har jag oxå funderat en del på men vill ju kunna köra bana oxå.. hmm
 

Original_Iron_Mike

Ny medlem
Gick med
11 Sep 2017
Ort
Stockholm
Hoj
KTM RC8R/RR
https://ibb.co/eDeiCd en bild från herromdagen ^^ för att boosta tråden lite.. Jag har precis monterat jesters och testade med db-mätare drive-by's", det borde funka på bana med db killers, på gränsen men borde funka. Kör lätt utan öronproppar lokalt, men öronproppar på motorväg (som vanligt pga vindbrus), det är mer dovt ljud med jesters och förändrar inte db så mkt.

Ifall ngn bor i närheten av Nacka, så bara pm'a ifall ni vill höra/provköra med jester's exhaust :tummenupp jag är helnöjd, grym viktminskning, perfect fit för billig slant och ljudet blir precis lagom = strax innan gränsen vad man pallar utan öronproppar! :) Men samtidigt funkar det även för den som vill posa på stan och låta mkt ^^

--

btw, hojta till via pm ifall ngn är game på Nürburgring-ktm-fahren-aus-Schweden kring månadsskiftet aug/sept när turistkaoset lugnat ner sig lite, ska ändå ner själv och kommer ha plats för två pers/hojar till och köra trailer ner till ngt lägenhetshotell eller camping intill! Sen är iofs planen att stanna ngn natt eller två i Bolzano som är center för alpernas grymmaste vägar, påvägen hem/påvägen dit, helt öppet :) vore även kul att köra runt Garda och lake Como, sen upp till stelvio-pass typ en dag... Det är vad rc8'an är byggd för i kombination med maten och dryck - tidig läggags så man kan köra nästa dag. Love it :)

Sen har jag ev några ingångar att boka bankörning i Polen (bott där), men det är lite later stage, tänkte ta det påvägen hem från ringen och alperna, allt i samma veva - när alla andras semester brukar ta slut...
 
Last edited:

quetrax

Ny medlem
Gick med
17 Mar 2013
Ort
Lidköping
Hoj
2016, Aprilia Tuono V4 1100 Factory
Nybliven ägare av en 2011 RC8R!
Ska bli en riktigt rolig hojsäsong med ny hoj.

En snabb fråga, någon som vet var man kan få tag på Workshop manualen till dessa hojar. Har sökt lite på nätet men får bara fram en massa sketchy sidor som har "fri tillgång till downloads, bara du ger oss din info". Inte så sugen på det... ;)

Hoppas på bra väder och kurviga vägar till helgen!
 

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Ort
Örebro
Hoj
1290 Super Adventure S & Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition
Nybliven ägare av en 2011 RC8R!
Ska bli en riktigt rolig hojsäsong med ny hoj.

En snabb fråga, någon som vet var man kan få tag på Workshop manualen till dessa hojar. Har sökt lite på nätet men får bara fram en massa sketchy sidor som har "fri tillgång till downloads, bara du ger oss din info". Inte så sugen på det... ;)

Hoppas på bra väder och kurviga vägar till helgen!

Du måste träna din Google-fu. Du kan hämta den från min dropbox här:

https://www.dropbox.com/s/y4i2jer5wxo26y7/KTM RC8 Workshop Manual.pdf?dl=0

Visserligen är det en vattenstämpel på varje sida, men informationen finns ju där ändå.
 

Mike123

Medlem
Gick med
31 May 2019
Ort
Norrköping
Hoj
Zx10r
Tjena!


Fick problem med RC8R'en herromdagen, den började hosta/misstända/dö vid gaspådrag.. Först kring 4-5000 varv, blev sedan värre och värre, tillslut började den lägga av även på tomgång. Detta kom väldigt plötsligt efter att ha tankat på preem (98okt, första gången jag tankar på preem, vet inte om det har något samband :va) Är mappad för 98okt men även om det var 95okt i pumpen borde det väl inte bli såhär illa..

Den gick kanonbra innan och aldrig gått ojämnt förr, relativt nyservad och ca 1000 mil. Några förslag var man börja felsöka? Tändstift/bränslefilter osv? :va

Mvh
 

Mike123

Medlem
Gick med
31 May 2019
Ort
Norrköping
Hoj
Zx10r
Någon som har tips på bättre lämpade slangklämmor än dessa org-varianter? https://imgur.com/4sqzyc6 Beställt ny slang men vill inte försöka återanvända slangklämmorna :brinnerup Finns det någon som f.ö. bytt till stålomspunnet? Dum placering av bränsleslang och mindre kul att få bakhjulet nerspolat med bensin :glömdet
 

Tommy36

Sporthojsnörd
Gick med
17 Mar 2003
Ort
En liten ort!
Hoj
Triumph Daytona 675R, Suzuki SV1000S
Ute efter en RC8. Någon som vill sälja eller byta mot min tokfina Kawa ZRX1200s 01a...???
 

Eddi

Sporthojsnörd
Gick med
16 Nov 2005
Ort
Stockholm
Hoj
BMW s1000rr 2012
Hej!

Någon som säljer en RC8??

Eller vill byta mot en fin Ducati monster 821 2016 ?
 

henke hå

ogilla facebook
Gick med
23 Dec 2006
Ort
norr om lund
Hoj
ktm rc8r-12.ktm rc8 track-11.honda crf450-08
Har tyvärr bara 2 banhojar jag ska göra mig av med.den ena e gatreggad men alla originaldelar fins tyvärr inte kvar
 

henke hå

ogilla facebook
Gick med
23 Dec 2006
Ort
norr om lund
Hoj
ktm rc8r-12.ktm rc8 track-11.honda crf450-08
Öhlinsfjädring fram och bak.
Öhlins styrdämpare.
Helsystem med dubbla accradämpare,skrapade.orginal fins.
Har för mig att det e en rc8r-12.
Motorn bytt till en som gått ca 500 mil nu.
Motorskydd på båda sidorna.
Den e godkänd o färdig o tävlas med.
Har lite orginalgrejer kvar(kollar upp det i veckan)
Fins några racekåpsett i som behöver lagas.
Tänkt pris e ca 50 000
Extrafälgar kan köpas till billigt
 

Eddi

Sporthojsnörd
Gick med
16 Nov 2005
Ort
Stockholm
Hoj
BMW s1000rr 2012
Öhlinsfjädring fram och bak.
Öhlins styrdämpare.
Helsystem med dubbla accradämpare,skrapade.orginal fins.
Har för mig att det e en rc8r-12.
Motorn bytt till en som gått ca 500 mil nu.
Motorskydd på båda sidorna.
Den e godkänd o färdig o tävlas med.
Har lite orginalgrejer kvar(kollar upp det i veckan)
Fins några racekåpsett i som behöver lagas.
Tänkt pris e ca 50 000
Extrafälgar kan köpas till billigt

Låter grymt med allt den har. Men tror jag nog mer att jag vill köpa en som inte gått bana och original kåpor mm..

Men tack ändå!!


Om det är någon annan här i tråden som har en att sälja så hör gärna av er. Verkligen intresserad! Svår mc att hitta.
 
Nyheter
Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Kör motorcykel som om du älskar livet!

Att värmen återvänder efter...

1 av 5 byter hjälm för sällan

I Svedeas senaste kundunder...

Top