KTM 1190 RC8-tråden.

gnarqen

Ny medlem
Gick med
4 May 2014
Ofan, det lät ju jävligt smidigt ändå. Så du ställer på den när du drar ut och kör och ställer av den så fort du ställt den i garaget igen med andra ord? Det är ju kanske ett smidigare alternativ iochmed att man betalar för det man kör helt enkelt. Tack för svar!

Ja typ. Ska jag ut och köra under helgen ställer jag på den på freddg och av på söndag. Man kan inte ställa på och av under samma dag. Så lite planering krävs, om än väldigt lite


Skickat från min iPhone med Tapatalk
 

groenrows

Ny medlem
Gick med
24 May 2014
Ort
Schlätta
Hoj
KTM RC8R - 12
Ja typ. Ska jag ut och köra under helgen ställer jag på den på freddg och av på söndag. Man kan inte ställa på och av under samma dag. Så lite planering krävs, om än väldigt lite


Skickat från min iPhone med Tapatalk

Allright, ja men det kan jag tänka mig att man sparar jäkligt bra med pengar på! Hur funkar det med skatten och så, får du betala in och ut den hela tiden i och med att du ställer av den? Det får nog bli en sån försäkring, allt annat är ju 35k + i månaden för hel/hel :dummer
 

gnarqen

Ny medlem
Gick med
4 May 2014
Allright, ja men det kan jag tänka mig att man sparar jäkligt bra med pengar på! Hur funkar det med skatten och så, får du betala in och ut den hela tiden i och med att du ställer av den? Det får nog bli en sån försäkring, allt annat är ju 35k + i månaden för hel/hel :dummer

Ja man sparar massor. Ja man får betala och få tillbaka hela tiden. Bara man kommer ihåg att betala varje skatt är det inga problem, men glömmer man det blir det användningsförbud tills man har betalat in dom.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
 

groenrows

Ny medlem
Gick med
24 May 2014
Ort
Schlätta
Hoj
KTM RC8R - 12
Ja man sparar massor. Ja man får betala och få tillbaka hela tiden. Bara man kommer ihåg att betala varje skatt är det inga problem, men glömmer man det blir det användningsförbud tills man har betalat in dom.


Skickat från min iPhone med Tapatalk

Muchos tacos!
Ska absolut kika lite närmare på dedär. Trygghansa hade en ganska lockande premie för halvförsäkring på runt 16, Hel och avställningsbar var 37k, dock kommer det ju ner rejält i pris som du säger när man ställer av och på den när man använder den.
 

Lehtonen

Total badass!
Gick med
13 Sep 2012
Ort
Borås
Hoj
Rc8 x2, Cbr 1000
Tjo,

Har problem med moppen, håller den stadigt vid 5000varv i 2-3sekunder, därefter så börjar den pendla mellan 4000 och 6000 varv av sig själv. Någon som haft liknande problem eller kan tänka sig veta vad det är för knas?

PcV, Evo4, autotuner (som jag inte ser fungerar) sitter på. Har provat med och utan AT.
 

Hymer

Ny medlem
Gick med
30 Aug 2016
Ort
Lidköping
Hoj
Mv Agusta F4R, Buell 1125CR
Stämmer det att årsmodellerna man ska äga av rc8r är 09-11 efter det blev dom sämre?
 

Niklasinorr

Mr Kvalitet enligt Ståhlis
Gick med
24 May 2003
Ort
Lulstan
Hoj
KTM EXC 300 TPI samt allt annat med två hjul som jag hittar...
Stämmer det att årsmodellerna man ska äga av rc8r är 09-11 efter det blev dom sämre?

Tvärtom, 2011 och framåt är en helt annan hoj, mycket bättre drag i motorn och mycket bättre fjädring...
 

Hymer

Ny medlem
Gick med
30 Aug 2016
Ort
Lidköping
Hoj
Mv Agusta F4R, Buell 1125CR
Asså? På ktm forumet så hittar man ju krigstrådar där folk strider över årsmodellerna.

09-10 Är mer race medans 11 och framåt är bättre på gatan.
 

Niklasinorr

Mr Kvalitet enligt Ståhlis
Gick med
24 May 2003
Ort
Lulstan
Hoj
KTM EXC 300 TPI samt allt annat med två hjul som jag hittar...
Asså? På ktm forumet så hittar man ju krigstrådar där folk strider över årsmodellerna.

09-10 Är mer race medans 11 och framåt är bättre på gatan.

09 kom RC8R som hade mer kubik, mjukare fjäder i dämparen, bättre programmerad inprutning (men inte bra) och något bättre växling.
2011 kom en helt ny insprutning och dubbla tändstift, den fick tidigare modeller att kännas trötta. Fjädringen blev ännu mjukare så att den fick en ännu bättre väghållning...
2012 och framåt har det inte hänt så mycket vad jag vet. Jag skulle ta en 2011 eller nyare varenda dag i veckan... :)
 

groenrows

Ny medlem
Gick med
24 May 2014
Ort
Schlätta
Hoj
KTM RC8R - 12
Ni som haft era hojar ett tag, har ni kört som de är och "stått ut" med ljudet, eller har ni gjort något för att snygga till det?
Jag är inte jättesugen på att lägga 28 tuss på ett akra och det billigaste slip-on jag hittat ligger på 15k som är ett GPR.
Har ni några tips?
 

ingvar.olsson

Sporthojsnörd
Gick med
31 Jul 2005
Ort
Stockholm
Hoj
KTM RC8R Track , Husaberg FE390 , Aprilia RXV 550 samt Aprilia RST1000 Futura
Jag har ett Akra Evo 4 (det korta Akra systemet) som jag kan tänka mig att sälja om jag får ett vettigt bud.

Jag plockade av det från min RC8 Track och monterade ett långt dubbelpipigt Akra för att få ned ljudnivån så att den passar för svenska banor.

Jag har för mig att det är en lagning på det men jag är inte helt säker, jag har aldrig använt det utan det var första ägaren som hade hojen med det på.

Hojen låter som tusan med det så du kommer nog att vara tvungen att byta tillbaka till besiktning.

Kom och titta så får du se om det är något för dig.

Mvh,
Ingvar
 

groenrows

Ny medlem
Gick med
24 May 2014
Ort
Schlätta
Hoj
KTM RC8R - 12

Sedär ja, det var ju faktiskt ett ganska vettigt alternativ!
Tack för tipset.



Jag har ett Akra Evo 4 (det korta Akra systemet) som jag kan tänka mig att sälja om jag får ett vettigt bud.

Jag plockade av det från min RC8 Track och monterade ett långt dubbelpipigt Akra för att få ned ljudnivån så att den passar för svenska banor.

Jag har för mig att det är en lagning på det men jag är inte helt säker, jag har aldrig använt det utan det var första ägaren som hade hojen med det på.

Hojen låter som tusan med det så du kommer nog att vara tvungen att byta tillbaka till besiktning.

Kom och titta så får du se om det är något för dig.

Mvh,
Ingvar

Det är nog dessvärre lite mer pengar än jag tänkt mig.. tack för erbjudandet!
 

ingvar.olsson

Sporthojsnörd
Gick med
31 Jul 2005
Ort
Stockholm
Hoj
KTM RC8R Track , Husaberg FE390 , Aprilia RXV 550 samt Aprilia RST1000 Futura
Sedär ja, det var ju faktiskt ett ganska vettigt alternativ!

Det är nog dessvärre lite mer pengar än jag tänkt mig.. tack för erbjudandet!

Tja det vet jag inte så noga, ge mig ett bud så får vi se.

Jag hade tänkt mig något i stil med GPR-systemet men jag är inte omöjlig.

Mvh,
Ingvar
 
Last edited:

apstubbe

Medlem
Gick med
4 May 2013
Ort
Stockholm
Hoj
2017 Aprilia Shiver 900
Hej.
Är det någon som har en skaplig uppfattning om vad en RC8 från 2008 som gått 1900 mil kan vara värd förutsatt att den är i bra skick? Fick tips av en arbetskamrat att en polare till honom skulle sälja en billigt för att snabbt få ihop pengar. Det är dock svårt att få en uppfattning om vad dom brukar kosta nu när det är lite glest med hojar till salu på blocket.:confused:
 

Original_Iron_Mike

Ny medlem
Gick med
11 Sep 2017
Ort
Stockholm
Hoj
KTM RC8R/RR
Jag köpte nog din hoj :) en fråga ang framdrev vs bakdrev, är det ngn stor skillnad 1 kugg mindre fram vs 2 bak? Och på div ktm-forum är det mkt diskussioner ang mätaren om den visar rätt, en del påstår att det mäts toppfart på framhjulets rotation på ktm? Det är minor details, jag kommer nog inte titta mkt på hastighet eller backspeglar säsongerna framöver :hihi men nyfiken om det ev visar hastighet med mer el mindre felmarginal?
 

Holy Rider

Med lem
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Helsingborg
Hoj
Yamaha
Jag köpte nog din hoj :) en fråga ang framdrev vs bakdrev, är det ngn stor skillnad 1 kugg mindre fram vs 2 bak? Och på div ktm-forum är det mkt diskussioner ang mätaren om den visar rätt, en del påstår att det mäts toppfart på framhjulets rotation på ktm? Det är minor details, jag kommer nog inte titta mkt på hastighet eller backspeglar säsongerna framöver :hihi men nyfiken om det ev visar hastighet med mer el mindre felmarginal?

1 kugg mindre fram är ungefär 3 kugg mer bak.
Sensorn sitter på gaffelbenet och mäter rotationshastigheten på framhjulet.
För att kolla mätaren verifiera med GPSen på din telefon när du är ute och kör om det är viktigt :)
Lycka till med hojen
 

Original_Iron_Mike

Ny medlem
Gick med
11 Sep 2017
Ort
Stockholm
Hoj
KTM RC8R/RR
Holy Rider: kan ju iofs fråga via pm, men det kanske är av allmänt ktm-intresse, tror du man kan byta ut ljuddämparen utan att det blir knas med befintliga mappen om när den är mappad med org decat system?

Är det någon här som kör/känner någon som kör med Jester's exhaust och vet ifall det är ok kvalitet/ljud/passform? (antar att det inte kommer vara ok på bana ang db..) http://jester68evokit.com/products/ktm-rc8-exhausts/ Det verkar vara schysst enl somliga engelska forum, stackars grannar om det låter så mycket som en del beskriver :3freak
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top