KTM 1190 RC8-tråden.

Miks

Medlem
Gick med
25 May 2004
Ort
Norrtälje
Hoj
X-11
Jag undrar om någon i storsthlm har en rejsbakdel till RC8:an som jag kan låna för att pröva på min hoj? Surt å pynta 1,2 lax för att konstatera att den inte stämmer linjemässigt med hojen
 

Nickeluring

Lurig som få...
Gick med
29 Jun 2005
Ort
Stockholm
Hoj
Såld! :(
Vem pratar du med då? Det bästa är att ringa SMC kansliet i Borlänge och snacka med Patrik Eriksson. Sen handlar det bara om att finansiera det hela. Vi har inte jättemånga instruktörer som kör KTM så om det skall bli kvalitet på det hela så kan du få ta att det blir lite andra hojar bland instruktörerna:)

Kanoners om du vill va med. :tummenupp
Det är definitivt inget KTM tvång på instruktörerna, bara på deltagarna.
Vi snackar med de lokala (Stockholm) instruktörerna som vi känner. Sedan kan de ta det vidare.

Anmäl er alla ni som vill va med. Vi siktar på att få ihop minst 40 deltagare + instruktörer. Vi måste antagligen boka något innan nyår för att få till en bra dag.
 

STRAM WIRE

Ny medlem
Gick med
7 Oct 2006
Ort
Norge
Hoj
Honda CBR1000RR
Hola!

I Superduketråden så håller vi på o samlar ihop folk för att få till en KTM twin bandag på Gelleråsen nästa år - alltså 950/990 SM, SD, samt RC8.
Vi försöker få till den med instruktörer från SMC i första hand. Vi håller för tillfället på o pratar med dem. Går inte det så skall vi försöka med något annat...
Vi skall även se om KTM är intresserade av att närvara. De borde kunna ställa upp med lite hojar för provkörning.
Anmäl er genom att lägga till ert namn på listan i SD-tråden.

/Luring

Kan vi komme med rr-sykler fra norge også??
Selfølgelig RC-8.........
 

Niklasinorr

Mr Kvalitet enligt Ståhlis
Gick med
24 May 2003
Ort
Lulstan
Hoj
KTM EXC 300 TPI samt allt annat med två hjul som jag hittar...
Om det blir i SMC's regi så måste hojarna nog vara gat-lagliga.
Är det inte så, Niklasinorr?

Japp, hojarna måste vara påställda och föräkrade, det är ett krav från försäkringsbolagen för att vi skall kunna köra våra kurser...
 

Holy Rider

Med lem
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Helsingborg
Hoj
Yamaha
Nu finns det tydligen ett officiellt uppgraderingskit för växellådan.
Det skulle innefatta ny växeltrumma och några nya fjädrar.

Detta skulle gå på KTMs goodwill-konto :tummenupp
 

Niklasinorr

Mr Kvalitet enligt Ståhlis
Gick med
24 May 2003
Ort
Lulstan
Hoj
KTM EXC 300 TPI samt allt annat med två hjul som jag hittar...
Nu finns det tydligen ett officiellt uppgraderingskit för växellådan.
Det skulle innefatta ny växeltrumma och några nya fjädrar.

Detta skulle gå på KTMs goodwill-konto :tummenupp

Den som snackar med sin åf först kan väl informera oss andra hur uppgraderingen skall gå till. Skall tydligen vara växelväljarstjärnan bakom kopplingen, plus ett par fjädrar som skall bytas. Inget svårt jobb alltså...
 

STRAM WIRE

Ny medlem
Gick med
7 Oct 2006
Ort
Norge
Hoj
Honda CBR1000RR
Den som snackar med sin åf först kan väl informera oss andra hur uppgraderingen skall gå till. Skall tydligen vara växelväljarstjärnan bakom kopplingen, plus ett par fjädrar som skall bytas. Inget svårt jobb alltså...

Skal gjøre oppgradering på min til mandag,kan ta bilder og vise....

Passer fint,da jeg ska sende RC8`en til Spania til neste helg....:tummenupp :tummenupp
 

Henrik

Återfallsförbrytare
Gick med
30 Sep 2005
Ort
F18
Hoj
V4
409969289_v8y7o-L.jpg
 

Niklasinorr

Mr Kvalitet enligt Ståhlis
Gick med
24 May 2003
Ort
Lulstan
Hoj
KTM EXC 300 TPI samt allt annat med två hjul som jag hittar...

Smidda fälgar, kortare hjulbas, längre försprång, uppgraderad fjädring, uppgraderad växellåda, 165 hästar, justerbara kamdrev som med öppen pipa och annan map ger 180 hp... låter ganska bra tycker jag:tummenupp

edit: Mer kubik också, nästan fulla 1200:tungan
 
Last edited:

MickeG

Medlem
Gick med
13 May 2004
Ort
Hus
Hoj
KTM RC56-R
Idag blev det klart: Alla som kör KTM med oss på våra bandagar 18-19 maj på
Gelleråsen 2009 kommer att få ett hemligt paket, värde 500:- anmälan sker på våran sida. I depån finns KTM Skandinavien och Norges Största KTM Åf Spinning Wheel

Våran bokning är igång innom kort

I Augusti 2009 är vi med och arrangerar bandagar på Linköpings Motorstadium tillsammans med KTM. Där är endast KTM hojar välkomna. Mera info om den dagen kommer att finnas här.
 

Niklasinorr

Mr Kvalitet enligt Ståhlis
Gick med
24 May 2003
Ort
Lulstan
Hoj
KTM EXC 300 TPI samt allt annat med två hjul som jag hittar...
Fick precis veta priset på RC8R i Sverige... 199 lappar!!! Sedan finns det tre olika "kit" att beställa till den men vad dem innehåller vet jag inte... förmodligen dyrt och racebaserat:)
 

KTM RC8

Ny medlem
Gick med
11 Aug 2008
Ort
Karlstad
Hoj
KTM RC8 -2008
Hej !! Har du hunnit prova växlådan med nya kammrullen till växel föraren ??
Ska byta själv nu till veckan , o är lite nyfiken .
Kört race 2008 i Nordic BoTT o varit jätte nöjd med min hoj .... :tummenupp :tummenupp
Gjorde det i dag,den nye delen til høyre....

Garanti.jpg



garanti2.jpg

Hmm 3 olika "kit " låter intressant :D :D Ska bli väldigt intressant att läsa kommande tester ...... :) , även om jag inte ger speciellt mycket för alla journalister som är " experter " :mad: .... undantag de som är rutinerade race rävar ..:tummenupp
Personligen tror jag inte att man behöver 180 hk .... iallafall inte än ... räcker med 155 hk denna säsongen :D :D
Fick precis veta priset på RC8R i Sverige... 199 lappar!!! Sedan finns det tre olika "kit" att beställa till den men vad dem innehåller vet jag inte... förmodligen dyrt och racebaserat:)
 
Last edited:

KTM RC8

Ny medlem
Gick med
11 Aug 2008
Ort
Karlstad
Hoj
KTM RC8 -2008
Hej !! Har nu bytt växel låds delar o lite annat ...

http://www.martinbertilsson.dinstudio.se/gallery1_3.html

Har bara kört på gata fram o tillbaka , men "spontant " känns lådan väldigt lätt växlad !! nästa för lätt ;-))
Även gjort stor service, ventiler , quick shifter mm

Ska bli kul höra dina kommentarer när du vart i spanien !!
Kommer du att tävla i sommar ? Nordic BoTT

Tror det var du o dina kompisar som var på Linköping i sommras ?? KTM dagen ? :))


Hej !! Har du hunnit prova växlådan med nya kammrullen till växel föraren ??


Har ikke fått testen den ennå,sykkelen står nå i Alicante i Spania.Vi drar ned i Januar for å kjøre på Jerez i 4 dager.....får testet da...:tummenupp :tummenupp
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top