Sidan 3 av 71 FörstaFörsta 1234567892853 ... SistaSista
Resultat 41 till 60 av 1405
    Lurig som få... Nickelurings avatar
    Reg.datum
    jun 2005
    Hoj
    Såld! :(
    Okay, nu blev det ju lite bättre.
    SMC's sporthojsförsäkring skulle kosta mig 15 153:- för hel/hel. Men eftersom jag är en så pass gammal man så kan jag få ner den ytterligare genom att välja gammelmansförsäkring och den skulle kosta mig 12 223:- hel/hel.

Självrisken på båda dessa försäkringar är 25% av värdet/det som skall repareras vid stöld/vagnskada.
    Båda är dessutom s.k. året runt försäkringar som inte tillåter avställning under vinterhalvåret.

Ingen som vill köpa en SD-R -08? Endast 280 mil, 2 ägare varav den senaste haft hojen i 3 dagar.
    "Att ge gas är som att sitta på en sårad tjur och vrida om öronen. Med ett brutalt vrål går den till omedelbar attack!"

Mr Kvalitet enligt Ståhlis Niklasinorrs avatar
    Reg.datum
    maj 2003
    Hoj
    KTM EXC 300 SixDays -17 samt en KTM 690 för grus!
    Citat Ursprungligen postat av Nickeluring Visa inlägg
    SMC's sporthojsförsäkring skulle kosta mig 15 153:- för hel/hel. Men eftersom jag är en så pass gammal man så kan jag få ner den ytterligare genom att välja gammelmansförsäkring och den skulle kosta mig 12 223:- hel/hel.

Självrisken på båda dessa försäkringar är 25% av värdet/det som skall repareras vid stöld/vagnskada.
    Båda är dessutom s.k. året runt försäkringar som inte tillåter avställning under vinterhalvåret.

Ingen som vill köpa en SD-R -08? Endast 280 mil, 2 ägare varav den senaste haft hojen i 3 dagar.
    25% på vagnskadan tycker jag är okej, den kan man påverka genom att repa hojen delvis själv, då kan en krasch bli relativt billig. Men 25% på stöld är lite jobbigare. Det spelar ju ingen roll om man har hojen fastsvetsad i marken och det sitter en ring med 18 Doberman runt om, den kan ju bli stulen i allafall.
    Men räkna kallt med att det kommer fler försäkringsbolag som gör sådana här försäkringar där försäkringstagaren får ta ett större ansvar. Det är nog nödvändigt om vi skall kunna köra sporthoj i framtiden, vi kraschar tyvärr alldeles för mycket fortfarande...
    N.S.L.A.M.C.A.G North Swedish Lame Ass Motorcycle Abuse Group

F.d Rookie-pilot Henriks avatar
    Reg.datum
    sep 2005
    Hoj
    En sån gjord i kolfiber, med manuell motor.

Skulle jag kunna få en RC8 helförsäkrad för 12k skulle jag inte tveka en sekund! Iofs. bara provkört den två ggr men jag föll direkt. Som en SuperDuke fast allt kändes snäppet mer "Ready To Race" än R'en Jag kommer inte alls bli avis när du blåser skjortan av mig nästa sommar på din nya fina vita RC8'a
    Citat Ursprungligen postat av Toby Moody @ British Eurosport
    It's to easy making judgement on somebodys caracter without meeting them.

Medlem Dr.Peppers avatar
    Reg.datum
    jul 2007
    Hoj
    939 Hypermotard SP + Yamaha R1
    Citat Ursprungligen postat av Henrik Visa inlägg
    Skulle jag kunna få en RC8 helförsäkrad för 12k skulle jag inte tveka en sekund! Iofs. bara provkört den två ggr men jag föll direkt. Som en SuperDuke fast allt kändes snäppet mer "Ready To Race" än R'en Jag kommer inte alls bli avis när du blåser skjortan av mig nästa sommar på din nya fina vita RC8'a
    Kanske inte för runt 12, men för 15 kan du säkert få den. Jag har ringt på Folksams SH försäkring och då landar jag ungefär där, (även nämnts tidigare i tråden). Jag kan också leva med 25% vagnskada, men jag har svårare för 25% på stöld med tanke på hur många hojar som försvinner här i stan....
    Hojar från förr: HVA CR125, Suzuki RM125, Honda CB125T, Honda CB600 Hornet, Suzuki GSXR 750, Honda CBR1000RR, Suzuki GSXR600, KTM 690 SMCR, Aprilia V4 Tuono, KTM EXC450 SixDays, Triumph Street Triple 765 RS

Reg.datum
    sep 2005
    Hoj
    Citat Ursprungligen postat av Dr.Pepper Visa inlägg
    Kanske inte för runt 12, men för 15 kan du säkert få den.
    25 i sommras, inte haft kortet i 5år och inte gått SHkursen = kommer jag under det dubbla på en halv är det en sensation Får inte ens en halv på Hertigen för 12k

Det är eg. det enda som stoppar mig. För är det nån knarr som väcker ett enormt habegär utöver en 1098S så är det just en vit RC8, så fruktansvärt rå hoj. Fick ju komplex för min hoj en hel vecka efter jag blivit frånkörd på Barkarby av en vit i sommras

Medlem Dr.Peppers avatar
    Reg.datum
    jul 2007
    Hoj
    25 i sommras, inte haft kortet i 5år och inte gått SHkursen = kommer jag under det dubbla på en halv är det en sensation Får inte ens en halv på Hertigen för 12k

Det är eg. det enda som stoppar mig. För är det nån knarr som väcker ett enormt habegär utöver en 1098S så är det just en vit RC8, så fruktansvärt rå hoj. Fick ju komplex för min hoj en hel vecka efter jag blivit frånkörd på Barkarby av en vit i sommras
    Nä, fylla gubbe brukar ju vara grejt när det gäller mc-försäkring. Jag pejlar vidare också då jag inte pallar 25% stöld....
    Hojar från förr: HVA CR125, Suzuki RM125, Honda CB125T, Honda CB600 Hornet, Suzuki GSXR 750, Honda CBR1000RR, Suzuki GSXR600, KTM 690 SMCR, Aprilia V4 Tuono, KTM EXC450 SixDays, Triumph Street Triple 765 RS

Reg.datum
    maj 2003
    Hoj
    Det står en vit demohoj på Lindroths MC här i Luleå, den är nog väldigt förhandlingsbar tror jag...

Italiensk Allroad amullos avatar
    Reg.datum
    mar 2003
    Hoj
    MTS1200s
    Här finns en rejs RC8 till salu..
    http://www.ducceklubben.org/annonser...ns.asp?ID=6925

Lite elakt kanske.. *flina*
    Varning för militant Ducatist. Spontana utrop som själ, känsla och personlighet kan förekomma

sexmissbrukare - www.tadalis.se JohnMs avatar
    Reg.datum
    sep 2008
    Hoj
    KTM 640 LC4
    Cool

Med lem Holy Riders avatar
    Reg.datum
    mar 2003
    Hoj
    Yamaha
    Lite bilder på min pimpade RC8a
    Bifogade miniatyrer Bifogade miniatyrer Klicka på bilden för en större version

Namn:	Bild 004 (Large).jpg
Visningar:	337
Storlek:	134,3 KB
Id:	252553   Klicka på bilden för en större version

Namn:	Bild 001 (Large).jpg
Visningar:	386
Storlek:	157,6 KB
Id:	252554  

Klicka på bilden för en större version

Namn:	Bild 0003 (Large).jpg
Visningar:	301
Storlek:	104,0 KB
Id:	252555   Klicka på bilden för en större version

Namn:	Bild 0005 (Large).JPG
Visningar:	410
Storlek:	72,8 KB
Id:	252556  

Medlem Dr.Peppers avatar
    Reg.datum
    jul 2007
    Hoj
    Bläddrade i nya Motorad, Jisses vad massa porrigt kolfiber det finns till hojen, (bildbevis i blaskan). Blir ju ruskigt sugen när man ser sånt...

Reg.datum
    sep 2005
    Hoj
    Citat Ursprungligen postat av Holy Rider Visa inlägg

Reg.datum
    maj 2003
    Hoj
    Lite mer stuff från sommaren...

Namn:	DSC04122.jpg
Visningar:	405
Storlek:	111,3 KB
Id:	252560   Klicka på bilden för en större version

Namn:	KTM.jpg
Visningar:	269
Storlek:	129,9 KB
Id:	252561  

AlphabeastMC.com Flipboats avatar
    Reg.datum
    aug 2008
    Hoj
    R6
    Jag upplever RC8:an som min stora kärlek, det kan inte bli bättre
    ............(¯`·.·´¯)............
    .... · . · . ·°·.?.·°· . · . · ...
    (¯`·.¸.•°*°•. .•°*°•.¸.·´¯)
    .·.·°·.¨*~*KTM*~*¨.·°·.·.
    ... · . · . ·°·.?.·°· . · . · ....
    ...........° º @ º °............
    ............,(¸.•´¯)............
    .............. .¸.•´.............
    ...............(.*................
    ................V.................

Pizzabagarn
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Flipboat Visa inlägg

det är något speciellt med den där hojen. Den vita går inte av för hackor

Edit: Iofs skulle jag inte dö om jag var tvungen att äga en vit Ducati 848 eller en vit Aprilia RSV 1000 R......satan, måste uppgradera mig snart

Reg.datum
    maj 2003
    Hoj
    Citat Ursprungligen postat av Flipboat Visa inlägg
    Grejen med Rc8:an är precis det, den blir bara bättre och bättre

Medlem wannagofasts avatar
    Reg.datum
    jun 2005
    Hoj
    Tillfälligt avbrott
    Citat Ursprungligen postat av Holy Rider Visa inlägg
    Hade själv inte köpt en vit hoj, men det kan kvitta.. Otroligt snygg och läcker!

CashMoneyBrotherhood Micks avatar
    Reg.datum
    mar 2003
    Hoj
    Suzuki Gsxr 750, Husaberg Fe 450 och en Ciao
    Min babe..

Namn:	förminskad 2.jpg
Visningar:	329
Storlek:	200,8 KB
Id:	253050  
    Jag har en Ciao!

Lurig som få... Nickelurings avatar
    Reg.datum
    jun 2005
    Hoj
    Såld! :(
    Hola!

I Superduketråden så håller vi på o samlar ihop folk för att få till en KTM twin bandag på Gelleråsen nästa år - alltså 950/990 SM, SD, samt RC8.
    Vi försöker få till den med instruktörer från SMC i första hand. Vi håller för tillfället på o pratar med dem. Går inte det så skall vi försöka med något annat...
    Vi skall även se om KTM är intresserade av att närvara. De borde kunna ställa upp med lite hojar för provkörning.
    Anmäl er genom att lägga till ert namn på listan i SD-tråden.

/Luring
    "Att ge gas är som att sitta på en sårad tjur och vrida om öronen. Med ett brutalt vrål går den till omedelbar attack!"

Reg.datum
    maj 2003
    Hoj
    Hola!

I Superduketråden så håller vi på o samlar ihop folk för att få till en KTM twin bandag på Gelleråsen nästa år - alltså 950/990 SM, SD, samt RC8.
    Vi försöker få till den med instruktörer från SMC i första hand. Vi håller för tillfället på o pratar med dem. Går inte det så skall vi försöka med något annat...
    Vi skall även se om KTM är intresserade av att närvara. De borde kunna ställa upp med lite hojar för provkörning.
    Anmäl er genom att lägga till ert namn på listan i SD-tråden.

/Luring
    Vem pratar du med då? Det bästa är att ringa SMC kansliet i Borlänge och snacka med Patrik Eriksson. Sen handlar det bara om att finansiera det hela. Vi har inte jättemånga instruktörer som kör KTM så om det skall bli kvalitet på det hela så kan du få ta att det blir lite andra hojar bland instruktörerna

Sidan 3 av 71 FörstaFörsta 1234567892853 ... SistaSista

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Vilken förare som helst som lyckas skrapa ihop 50% av Marcs poängskörd kommer ju att hamna väldigt högt upp i VM-tabellen. Tror knappast att någon rookie mäktar [...]

Alatalo
Vill du annonsera ovan? Klicka här