Släppta platser

Kung Eilert

Ny medlem
Gick med
26 Apr 2006
Ort
Skåne
Hoj
(E)R-6
Ser att det släpptes 3 platser den 13:e till körningen den 14:e.
Hade det gått att ta en sådan plats och hur isf när bokningen är stängd?
 

Kung Eilert

Ny medlem
Gick med
26 Apr 2006
Ort
Skåne
Hoj
(E)R-6
55 som har läst utan veta? :va

Skulle bli glad om en som däremot vet läser och skriver en rad eller 2 :)
 

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
Ducati
Jag vet inte svaret, men gissningsvis borde det gå att ta en plats förutsatt att den inte upptas av någon annan.

Som jag ser det finns det två alternativ att få reda på svaret vid den aktuella körningen. Antingen kontaktar man någon ansvarig i föreningen för bankörningarna och frågar eller så chansar man genom att åka dit den aktuella dagen.

Har svårt att se att man inte ska kunna ta över en ledig plats. Det ligger i föreningens ekonomiska intresse att fylla platserna i den mån det är möjligt. Samtidigt inser jag att det innebär extraarbete för ansvariga i föreningen om folk börjar efteranmäla sig. Mycket möjligt att de drar en gräns någonstans.

Svarar någon ansvarig i föreningen inte på din fråga i tråden skulle jag kontakta dem per mail precis som man föreslog i tidigare svar.
 

SanneJ

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2004
Ort
Skurup
Hoj
ZX-636R ´04
Jag vet inte svaret, men gissningsvis borde det gå att ta en plats förutsatt att den inte upptas av någon annan.

Som jag ser det finns det två alternativ att få reda på svaret vid den aktuella körningen. Antingen kontaktar man någon ansvarig i föreningen för bankörningarna och frågar eller så chansar man genom att åka dit den aktuella dagen.

Har svårt att se att man inte ska kunna ta över en ledig plats. Det ligger i föreningens ekonomiska intresse att fylla platserna i den mån det är möjligt. Samtidigt inser jag att det innebär extraarbete för ansvariga i föreningen om folk börjar efteranmäla sig. Mycket möjligt att de drar en gräns någonstans.

Svarar någon ansvarig i föreningen inte på din fråga i tråden skulle jag kontakta dem per mail precis som man föreslog i tidigare svar.
Eller så använder man sökfunktionen och hittar rätt svar där:)
(Det står på hemsidan när bokningen stänger och nej, det är inte möjligt att åka dit den aktuella dagen och chansa, när bokningen är stängt är det stängt. Det är inte så svårt. All bokning osv. försiggår via hemsidan, så det är inget att diskutera, ganska enkelt och smidigt:tummenupp)
 

powerjohan

Ogudaktig sporthojare
Gick med
27 Dec 2003
Ort
Precis vid ringen
Hoj
En sån där grön.
Jag vill minnas att anledningen till att det stänger några dagar tidigare är för att man säkert ska ha sett att pengar etc har kommit in iom att det inte längre sker någon kontanthantering på plats.
 

Kung Eilert

Ny medlem
Gick med
26 Apr 2006
Ort
Skåne
Hoj
(E)R-6
Men frågar kvarstår dock om det går att "ta över" en redan betald plats och göra upp betalningen sinsemellan?
Kan jag komma till förarmötet och ta "Johannas" eller "Jennys" plats?

Hittade visserligen:

"Den som står som registerad på anmälningslistan är den som kör."
på hemsidan ang att dela plats, och då jag är fullt läskunning ser jag det som svar på min fråga.

Visst kan jag skicka ett mail men det verkar vara fler än mig som inte vet hur man ska gå till väga så ett klargörande verkar behövas.

Tack och hej, leverpastej
/Eilert
 

AleX

Siktar högt, kommer lågt
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Flyinge
Hoj
CBR929CBR600R6
Men frågar kvarstår dock om det går att "ta över" en redan betald plats och göra upp betalningen sinsemellan?
Kan jag komma till förarmötet och ta "Johannas" eller "Jennys" plats?

Hittade visserligen:

"Den som står som registerad på anmälningslistan är den som kör."
på hemsidan ang att dela plats, och då jag är fullt läskunning ser jag det som svar på min fråga.

Visst kan jag skicka ett mail men det verkar vara fler än mig som inte vet hur man ska gå till väga så ett klargörande verkar behövas.

Tack och hej, leverpastej
/Eilert


Det går inte under några omständigheter att ha kalles plats på plats.. utan de som står i systemen är de enda som är godkända för körning.
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top