Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 21 till 39 av 39
  1. #21
    Mike.L Mike.Ls avatar
    Reg.datum
    feb 2011
    Ort
    STOCKHOLM
    Hoj
    Kawasaki zzr 1400 Performance Sport-2020 Ktm 690 Enduro-20
    Inlägg
    522
    Nu har man fått tillbaka pärlan från en ordentlig service genomgång.
    Allt gicks igenom,det byttes oljor kjedja drev däck m.m.
    Och så sattes det i nya nålar (jet kit) samt ett Kn filteroch bänkning före och efter.
    Drevade även ner ett kugg i fram.
    Går så fint nu,bara att slå i Femman o köra
    Jo ett Youshi blev det oxå
    Fick beröm att av killen som tog hand om hojen, Han sa att Den inte kändes som en 15 år gammal hoj.
    Inga konstiga ljud glapp i lager eller annat som det brukar vara med (vissa) gamla hojar (men det är ju vad jag känner till den modell som har ,nästan fått Honda kvalitetsstämpel:h ihi.) Det kändes ju kul att få höra
    Grymt nöjd att jag köpte denna sköna classiker
    Nää när kommer solen så man får åka

  2. #22
    Medlem baggen1970s avatar
    Reg.datum
    jan 2006
    Ort
    Göteborg
    Hoj
    Kawasaki ZRX1200s
    Inlägg
    380
    Va kul att få sån positiv feedback :-)
    Helt underbar maskin at köra oxo , du hittar flera likasinnade ifrån alla värdens hörn här https://www.facebook.com/groups/2393565546/
    Klicka på joina så lägger jag till dig så du kan njuta av bilder och tips mm , dela lite bilder mm till oss som finns där inne i gruppen :-)

  3. #23
    Mike.L Mike.Ls avatar
    Reg.datum
    feb 2011
    Ort
    STOCKHOLM
    Hoj
    Kawasaki zzr 1400 Performance Sport-2020 Ktm 690 Enduro-20
    Inlägg
    522
    Citat Ursprungligen postat av baggen1970 Visa inlägg
    Va kul att få sån positiv feedback :-)
    Helt underbar maskin at köra oxo , du hittar flera likasinnade ifrån alla värdens hörn här https://www.facebook.com/groups/2393565546/
    Klicka på joina så lägger jag till dig så du kan njuta av bilder och tips mm , dela lite bilder mm till oss som finns där inne i gruppen :-)
    Kanon Tack..

  4. #24
    Not so Fast but Bad Zappa1s avatar
    Reg.datum
    jul 2005
    Ort
    Skara
    Hoj
    Kawasaki ZZR 1400 PS
    Inlägg
    78
    Sorry pöjkar, sålt min Zrx efter 12 goa år trimmad och klar till en adrenalingubbe från Norge,
    Köpt mig rnig en ZZR 1400 PS -15 mappad och klar på 240hk, nu blir det köra...
    Den går upp på bakhjulet på femman...ujuj
    Skitnöjd!
    Det går fort ibland!

  5. #25
    Not so Fast but Bad Zappa1s avatar
    Reg.datum
    jul 2005
    Ort
    Skara
    Hoj
    Kawasaki ZZR 1400 PS
    Inlägg
    78
    Klicka på bilden för en större version

Namn:	sporthoj3.jpg
Visningar:	72
Storlek:	53,5 KB
Id:	449991
    Det går fort ibland!

  6. #26
    Medlem baggen1970s avatar
    Reg.datum
    jan 2006
    Ort
    Göteborg
    Hoj
    Kawasaki ZRX1200s
    Inlägg
    380
    Citat Ursprungligen postat av Zappa1 Visa inlägg
    Klicka på bilden för en större version

Namn:	sporthoj3.jpg
Visningar:	72
Storlek:	53,5 KB
Id:	449991
    Grattis till salg och ny hoj

    Skickat från min SM-G950F via Tapatalk

  7. #27
    Moderator Wiseguys avatar
    Reg.datum
    mar 2003
    Ort
    +46
    Hoj
    Yamaha XTZ660 Tenere, Honda CBR900RR Fireblade & en Honda CBR1100XX Blackbird
    Inlägg
    14 784
    Citat Ursprungligen postat av Mike.L Visa inlägg
    Och så sattes det i nya nålar (jet kit) samt ett Kn filteroch bänkning före och efter.
    Så....vad blev det?

  8. #28
    Mike.L Mike.Ls avatar
    Reg.datum
    feb 2011
    Ort
    STOCKHOLM
    Hoj
    Kawasaki zzr 1400 Performance Sport-2020 Ktm 690 Enduro-20
    Inlägg
    522
    Ha Ha den gamla pärlan..
    Har för mig att det blev 126 HK på bakhjulet Före kommer jag inte ihåg.
    Körde ett tag men råkade prova en Hayabusa och hupp så blev det byte och Krock på Autobahn
    Och nu har jag sålt min Aprilia och har beställt en Kawasaki zzr 1400 Performance Sport (2020), Som jag inte vet hur den ser ut..(Färgsättningen).
    Jag får aldrig köpa en Hayabusa igen för frugan! Men förklarade att Kawan är ju en Gubb hoj

  9. #29
    Medlem
    Reg.datum
    feb 2015
    Ort
    I tegelhuset
    Hoj
    KTM
    Inlägg
    693
    Citat Ursprungligen postat av Mike.L Visa inlägg
    Ha Ha den gamla pärlan..
    Har för mig att det blev 126 HK på bakhjulet Före kommer jag inte ihåg.
    Körde ett tag men råkade prova en Hayabusa och hupp så blev det byte och Krock på Autobahn
    Och nu har jag sålt min Aprilia och har beställt en Kawasaki zzr 1400 Performance Sport (2020), Som jag inte vet hur den ser ut..(Färgsättningen).
    Jag får aldrig köpa en Hayabusa igen för frugan! Men förklarade att Kawan är ju en Gubb hoj

  10. #30
    Medlem ticklemepinks avatar
    Reg.datum
    jul 2015
    Ort
    Göteborg
    Hoj
    VF1000F 84
    Inlägg
    39
    Citat Ursprungligen postat av Barrkis Visa inlägg
    Har precis bytt hoj till en ZRX 1200 S hojen 2001 går kanon men undrar om dom fanns i stryp variant Min maskin drar bra upp till ca 7000 var sen planar den ut i effekt trots att det finns mycket mer på varvränaren
    Så jag skulle vilja tro att den är strypt.
    Nu sitter det original ljuddämpare på och inget sportluftfilter men jag tycker att den skulle dra för fullt upp till rödstrecket på varvräknaren
    Aldrig hört av ett strypt vaiant, ska drar upp till den rörda utan problem

  11. #31
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2014
    Ort
    Borlänge
    Hoj
    Kawasaki zx-6r
    Inlägg
    1
    Har vi någon som kan kommentera växellådan.. ska den vara långslagig och lite trög?

  12. #32
    Medlem baggen1970s avatar
    Reg.datum
    jan 2006
    Ort
    Göteborg
    Hoj
    Kawasaki ZRX1200s
    Inlägg
    380
    Citat Ursprungligen postat av Ktmcowboy Visa inlägg
    Har vi någon som kan kommentera växellådan.. ska den vara långslagig och lite trög?
    Växellådan är ju inte av den smidigaste varianten så din känsla kan nog stämma , zzr1200 växellåda skal skal passa om jag inte tar helt fel och då får du 6 växlar men tydligen samma utväxling på 6an som våran 5a.
    Borra bort fästen på växelspaken och skruva dit länkhuvuden , kolla om du kan få fixad en ny bussning eller nått till själva växelspaken för att få bort lite av glappet som kommer med tiden.
    Har ett begagnad fäste med växelspak som jag skal montera på min bara jag får orken att lossa 2 skruvar för den som sitter där är jättelös i sidled och den nya rör sig nästan ingenting så tror det kommer göra gott för växlingarna , har länkhuvuden liggande med så skal fixa.

  13. #33
    Yama Kawa Nörd cidairs avatar
    Reg.datum
    mar 2015
    Ort
    Kullavik
    Hoj
    Z1300DFI, Z1 900, Z1000J, R1M, RD350, TZR125RR, MT-09 SP
    Inlägg
    1 411
    Var får man tag på en ZRX1200R? Den står överst på min vill ha-lista just nu.
    Har sett att det finns en S på blocket, men den går väl kanske inte att konvertera till en R på ett enkelt sätt?
    Vad skiljer mekaniskt mellan S och R?

  14. #34
    blueridge
    Reg.datum
    jun 2007
    Ort
    söderöver
    Hoj
    En 1200 utan puts
    Inlägg
    5 955
    Citat Ursprungligen postat av cidair Visa inlägg
    Var får man tag på en ZRX1200R? Den står överst på min vill ha-lista just nu.
    Har sett att det finns en S på blocket, men den går väl kanske inte att konvertera till en R på ett enkelt sätt?
    Vad skiljer mekaniskt mellan S och R?
    Känner bara till S men ville såklart ha en R.

    En sak jag vet skijer dem åt är att S har grova fästen för kåparrangemanget strax bakom styrhuvudet. Tar du av kåpan sticker dessa ut och vinner inget skönhetspris. Du kan nog hissa hojen i dem...

    Jag tror inte de har samma mätarhus och det är stooort och triangulärt kluster som sitter på S-en. Kabelhärvan är som alltid när det finns en kåpa att kasta in skiten bakom.

    Finns kanske mer men slit och släng verkar vara samma, (broms, drivpkt etc). Jag rekommenderar 2 taggar större bakdrev för trevligare utväxling och roligare geometri. Köp lite längre kedja. Då hamnar toppmarkeringen på excentern på kl 9 istället för kl 12. Kortare hjulbas och högre bak = roligare att svänga, bättre markfrigång när du lutar och mer wheeliebenägen om det är en faktor. Fortfarande stabil. Jag testade med att sänka kronorna men det gav mest lustigt slitage.

    De håller. Byter bara slit, olja och luftfilter. Passerat 10 000 mil och den är likadan, samma oljeförbrukning etc.

    Trevlig apparat, lite snäll men sjukt lätthanterlig för att vara en sån koloss. Detaljfinish och dumma lösningar när man pillar är på typiskt kawamanér.

    Edit;

    Man tror den ska vara en fin skjutsarhoj och det är den, för den som kör. Avgas är högt placerat och därmed fotpinnarna. Ser bra ut men blir till en pinobänk för passageraren.
    Senast redigerat av blueridge den 2020-11-24 klockan 12:55.

  15. #35
    Yama Kawa Nörd cidairs avatar
    Reg.datum
    mar 2015
    Ort
    Kullavik
    Hoj
    Z1300DFI, Z1 900, Z1000J, R1M, RD350, TZR125RR, MT-09 SP
    Inlägg
    1 411
    Tusen tack för snabbt svar!
    Får nog leta vidare efter en R iaf då. Tänkte bara åka på den själv. När frugan skall med så blir det Z1300.

  16. #36
    blueridge
    Reg.datum
    jun 2007
    Ort
    söderöver
    Hoj
    En 1200 utan puts
    Inlägg
    5 955
    Citat Ursprungligen postat av cidair Visa inlägg
    Tusen tack för snabbt svar!
    Får nog leta vidare efter en R iaf då. Tänkte bara åka på den själv. När frugan skall med så blir det Z1300.
    Får du tag på en ZRX1100 så satsa på den. Den är hårdare

  17. #37
    Medlem cacas avatar
    Reg.datum
    aug 2010
    Ort
    hällingsjö
    Hoj
    85 kawasaki 1470 LTD E85,,,, 210hk
    Inlägg
    316
    hej hej cidar
    det blev ju lite förlite tid för annat ,,,, senast i bromsbänken,, du fick ju inte se mina andra pärlor har en zrx 12oos och en zrx1100r 140hk på baken på 1200an 1100 orginal 5400mil förutom helsystem 1100 kan vara tillsalu

  18. #38
    Yama Kawa Nörd cidairs avatar
    Reg.datum
    mar 2015
    Ort
    Kullavik
    Hoj
    Z1300DFI, Z1 900, Z1000J, R1M, RD350, TZR125RR, MT-09 SP
    Inlägg
    1 411
    Citat Ursprungligen postat av caca Visa inlägg
    hej hej cidar
    det blev ju lite förlite tid för annat ,,,, senast i bromsbänken,, du fick ju inte se mina andra pärlor har en zrx 12oos och en zrx1100r 140hk på baken på 1200an 1100 orginal 5400mil förutom helsystem 1100 kan vara tillsalu
    Aha, va spännande! Då får jag komma upp till dig snart igen då.
    Väntar fortfarande på delar till Z1000J ... cmsnl.com är inte direkt snabba.... Typ 7v från beställning innan jag får delarna.
    Men innan Jul så bör den vara klar.

  19. #39
    Medlem cacas avatar
    Reg.datum
    aug 2010
    Ort
    hällingsjö
    Hoj
    85 kawasaki 1470 LTD E85,,,, 210hk
    Inlägg
    316
    hej
    jodå välkommen med o utan hoj . har fått lamdasonden men lite meckel o få den rätt inkoppad

Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Jag brukar rycka slangen som går in i förgasaren eller insuget, motorn på tomgång. Kolla om det pytsar fram oljedroppar = klart.

Chronic
Vill du annonsera ovan? Klicka här