Kriega

BigDog

Medlem
Gick med
27 Dec 2004
Ort
Norr om Göteborg
Hoj
Ducati
tänkte bara tipsa om en oootroligt schysst ryggsäck av engelskt fabrikat.

efter att ha läst ett antal positiva tester senaste åren om detta fabrikat i engelska tidningar, såg jag till min glädje att de nu skaffat sig en svensk återförsäljare (som visade sig komma från england ursprungligen).

då jag var på väg över till ulster gp på nord irland ville man ju va moderiktigt klädd. alltså drog jag helt sonika till återförsäljaren, klämde o kände o valde en R25 (25 litare), kube pocket o en us10.

som "vanlig" ryggsäck är Kriegas rygga helt ok. dock är just en "vanlig" ryggsäck ändå att föredra. om man skall GÅ ut i skogen eller GÅ runt på nån tur.
MEN - som mc-ryggsäck är Kriegan HELT överlägsen.

jag har nu haft ryggan i ca en månads tid och är helt förtjust i den. klart bästa hojprylen jag köpt i år. med Kriegas spännen sitter säcken åt betydligt mer på bröstet än runt midjan, vilket avlastar kanonskönt när man sitter framåtlutad och kör. jag har åkt både sporthoj (Apa Mille) samt mer upprätt (Apa Dorsoduro) och säcken är lika schysst på båda.

visst är Kriegas produkter rätt så mycket dyrare än många andra, liknande - men jag tycker absolut att de produkterna jag köpt och använt helt klart berättigar priset. dessutom lämnar Kriega 10 års garanti på sina grejer och det vet jag ingen annan som vågar.

jag hittade återförsäljaren via www.kriega.com - men han har en egen sida som heter http://www.motowerx.se/

och NEJ, jag har varken fått betalt eller rabatt för att skriva ovanstående. ville bara tipsa om en kanonprodukt!!!
 

xyx

Darwin Kernel Version 11.0.0
Gick med
11 Nov 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Thruxton, röd!
Yes.
Jag har också en R25a (+ en US20 och en US10). Det är good shit.
Inte så billiga kanske, men ryggsäckarna är verkligen fantastiskt bekväma när man sitter på hojen.
:tummenupp
 

b0b

Med lem
Gick med
29 Jul 2008
Ort
bobylon
Hoj
Supermono
samma här, har en R25. underbar produkt när man behöver lite mer utrymme
 

Razmatazz

blåbär
Gick med
20 Apr 2009
Ort
Vischan
Hoj
JP vs GB
Vattentät?

Någon som har koll på om Kriegas sadelväskor klarar någon väta? Funderar på att köpa US-30 till Kawan men funderar på om jag behöver fixa nåt regnskydd till det?

Verkar asstabila annars, inte all lika otympligt som att fästa en drybag över sadeln med stroppar (=Raz i Norge:näsblod). Tog lite vind med den setupen...

/Raz
 

krilleyzf

Medlem
Gick med
14 Mar 2003
Ort
Borås
Hoj
Yamaha R1 12

Razmatazz

blåbär
Gick med
20 Apr 2009
Ort
Vischan
Hoj
JP vs GB
Har en R25. De är underbara som MC rygga och rekommenderar den starkt!

Hur löser ni det med R25 om det regnar, eller ger ni bara fan i att åka i regn?:)

Av den enkla anledningen funderarar jag på en R20 istället som ska tåla väta...

/Raz
 

Razmatazz

blåbär
Gick med
20 Apr 2009
Ort
Vischan
Hoj
JP vs GB
R30 är vattentät annars. Såg den då jag köpte min R25 i förra veckan.

Ok!
Ska ändå köpa US-30 (sadelväska 20+10 liter) så det blir nog en R20 i så fall då jag skulle kunna koppla på US-10 på ryggsäcken...

Velar lite kring R20 eller R25 då den senare ser riktigt stabil ut:)
 

Linus F

Ny medlem
Gick med
23 Jun 2010
Ort
Stallarholmen
Hoj
Kawasaki ZX10R 2009
Uppdaterar den här tråden med en liten recension om kriega r30 väskan som ja köpte förra veckan. Helt otrolig väska känns knappt som man har den på ryggen,vattentät,smarta spännen,Gott om utrymme när man ska ta av och på sig väskan med mc jackan på. Ja och sist men inte minst, Går ju att packa nästan hur mkt som helst! :yoparty 20160407_164526.jpg
 

Biber

Ny medlem
Gick med
31 Oct 2013
Ort
Linköping
Hoj
Street Triple R -13
Kriega är märket att gå för om man använder grejerna då och då. Helt klart värt sitt pris, och kvaliten slår allt motstånd vad jag har hittat hittills.

Äger själv en R30 + US-10 + US-30. Kommer snart uppdatera med fler US-serien för att bygga bakpå.
 

Anestesisyrran

Ny medlem
Gick med
5 Aug 2015
Ort
Boden
Hoj
Triumph Street Triple R -16
Instämmer, införskaffade en R25 förra året och det kan nog mycket väl bara det bästa inköpet jag gjort i form av tillbehör. Sitter som en smäck, lätthanterlig med handskar på... listan kan göras lång.
 

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Ort
Utanför Sötälje
Hoj
Engelska sporthojar
En Kriega R25 inköpt och den är så bra som det sägs!

Inte den billigaste som sagts men eftersom jag kommer att köra SportHoj i många år framåt så är jag mer än nöjd. :tummenupp

Och den fungerar lika bra på trampcykel också. :)
 

TMax500

Kör alla sorters hojar. Live and let live.
Gick med
20 Apr 2009
Ort
Göteborg (Västra Frölunda)
Hoj
Triumph Thruxton 900, Moto Guzzi Bellagio, Vespa 300 GTS, Kawasaki Versys 650
Den är kanon. Har haft min R25 i minst 5-6 år och den är fortfarande som ny. Tål allt möjligt i form av mildare misshandel och skitväder.

Det enda jag stör mig på är att man lätt snurrar runt "remmarna" på framsidan av misstag. (Vad heter de? Vet inte vad man kallar dem.) Så att den ena hamnar på "rätan" och den andra på "avigan". Händer hela tiden. Typ varannan gång jag tar på den. Irriterande.

Men det är allt. I övrigt - jättebra!
 

Hwk

Medlem
Gick med
9 May 2013
Ort
Strängnäs
Hoj
1290 Superduke R -15
Har faktiskt monterat fästanordning på min street triple under sadeln. Äger Dry Pack US20 och US10 alltså 20L & 10L. Riktigt smidigt! Fästanordningen syns inte & det är tur eftersom jag använt dem typ 2 gånger förra säsongen! Väskorna är vattentäta med smarta fack... det ända som kan bli bättre är priset! Bra skit får man om man betalar.
 

Tino

Medlem
Gick med
4 Sep 2012
Ort
Göteborg
Hoj
BMW S1000R -17
För ni som kör med ryggsägg kan jag starkt rekommendera Kriega - Harness Pocket har två stycken, en som sitter på min R25 ryggsäck. Samt en som sitter på vänster passagerarfotstöd.

Smidigt ställe att lägga nyckel, plånbok samt mobil.
 

Ballistic

Medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Thrux R
Jag köpte mig en Triumph Performance R30 (Triumph-brandad Kriega R30 som är några hundringar billigare, utöver logga är den sammalika) härom veckan. Än så länge är jag sjukt nöjd.

Körde tidigare med en Haglöfs Corker men skillnaden mellan dem är ju som natt och dag. Otroligt mycket lättare att krångla på sig R30-ryggan när man redan har all utrustning på sig och bröstspännet gör att man knappt känner att man har den på sig.
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top