Värt att turbo konvertera R6?

Kl4z

Dominant!
Gick med
12 Jun 2008
Ort
under tak
Hoj
R6 -00 ZX10R -04 sxv550 -07 zx10r -08
Skulle vilja ha samma ös som i nyare 1000cc Är det lönt att turbokonvertera en 600cc? Nån som åker 600 turbo?
 

StyxXx

Lagom Outlaw
Gick med
6 May 2006
Ort
Öland
Hoj
Hojlös =(
Det beror på vad du menar med "värt". I effekt - nej, då är det bättre att köpa en 1000cc istället. Men om du vill ha något unikt och gillar att skruva så är det perfekt!:tummenupp

Ett färdigt turbokit monterat av firma går väll på 50000k++ om jag inte är helt ute och cycklar. Men det går att komma undan bra mycket billigare om du sätter ihop det själv, fast då måste du ha rejält med mekkunskaper innan.

Lycka till!:tummenupp
 

StyxXx

Lagom Outlaw
Gick med
6 May 2006
Ort
Öland
Hoj
Hojlös =(
Låter lite väl mycket va? :näsblod

Inte alls, man kan lägga ut hur mycket pengar som helst. Tänk på att kittet går på knappt 40k och sedan är det många dyra arbetstimmar som mekanikern ska ha betalt för att han monterar det sen!:pannkyss

Fast det är exklusive montering va?

Svar ja, det är exklusive montering. Var det någon som trodde att det var billigt att turbokonvertera hojen?:D
 

rallyfisken

Eleganten i från vidderna.
Gick med
6 Jan 2006
Ort
Nybro
Hoj
Yamasaki ZXSR500, Kawasaki ZXR400 slaktad på delar...
Inte alls, man kan lägga ut hur mycket pengar som helst. Tänk på att kittet går på knappt 40k och sedan är det många dyra arbetstimmar som mekanikern ska ha betalt för att han monterar det sen!:pannkyss



Svar ja, det är exklusive montering. Var det någon som trodde att det var billigt att turbokonvertera hojen?:D

Behöver ju inte kosta 40k+. Men då måste man som du skrev innan ha en helg hög med kunskap. Borde gå att få en turbo hoj för 10k om man bara ger sig fan på det.
 

Kl4z

Dominant!
Gick med
12 Jun 2008
Ort
under tak
Hoj
R6 -00 ZX10R -04 sxv550 -07 zx10r -08
Kunskaperna finns men då är ju frågan om det inte är bättre att köpa 1000cc direkt? Klart att en annorlunda hoj är skoj ;)
 

Boost

Ny medlem
Gick med
28 Jul 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Turbo R6 AWD
Om det är värt att att turbokonvertera en R6 är upp till var och en att ta ställning till. Jag tyckte det var värt besväret och jag har inte haft anledning att ångra mig...
R6:an har ett kvickt chassie och med överladdning mer pulver än någon standardhoj på marknaden.
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top