Bmw trim

Pizzabagarn

Guest
Är inte den rätt brutal som det är, lång hjulbas och allt är som underverk på strippen
 

blackis1

Fri fart under ansvar åt folket!
Gick med
30 Jun 2005
Ort
"Norrland"
Hoj
GSX-R 1100, gillade skarpt K1200S, Väntar på ny Blackbird?
Man kan väl plana och porta toppen.
Det brukar kosta som en halv turboinstallation eller mer. Det ger väl inte så väldigt mycket. Turbo måste vara mycket mer prisvärt.
Uppborrning kan knappast vara aktuellt - har svårt tro att BMW kommer med större dimensioner.

Nu finns Power commander och annat elektroniskt, som jag inte har koll på (fanns ej 2006), för att bättre anpassa nytt avgassystem.

Jag skulle gärna ha turbo, men inte med nuvarande ekonomin och det låga utnyttjandet. Men det är bara rakt fram man har nytta av mer Nm och hk, annars är det fullt tillräckligt. Men jag vill gärna ha mer.
Jag skulle gärna vilja ha bort ca 30 kg för en mer kvickare hoj. Kanske kan man få den lite kvickare med "tillbehörstaget" vid kardanen.
 

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Ort
...på taket
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Spelar ingen roll vad du gör med två ton Tysk pansarvagn, du kommer ändå åka på torsk Roger..:pannkyss

Och ni båda har fått stryk på Kjula-strippen av en 41-åring på en tvåventilad, luftkyld, stötstångssportster :tungan
 

PatrikL

Ny medlem
Gick med
18 Dec 2005
Ort
Norrtälje
Hoj
Kawasaki ZX12R, 1427 PSB. Honda CRF 450 R
Och ni båda har fått stryk på Kjula-strippen av en 41-åring på en tvåventilad, luftkyld, stötstångssportster :tungan

Ok, skillde det inte typ 0,5 sek när vi åkte 201 m :tuttar
Tiden räknades från när du åkte iväg, så man kunde stått där 10 sek, men ändå varit snabbast väl.
 

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Ort
...på taket
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Ok, skillde det inte typ 0,5 sek när vi åkte 201 m :tuttar
Tiden räknades från när du åkte iväg, så man kunde stått där 10 sek, men ändå varit snabbast väl.

Du hade alltså åkt på stryk om vi tävlade! ;)

Men vad åkte du på som snabbast på 201? Jag minns bara att jag var först över mål när vi körde.
 

PatrikL

Ny medlem
Gick med
18 Dec 2005
Ort
Norrtälje
Hoj
Kawasaki ZX12R, 1427 PSB. Honda CRF 450 R
Du hade alltså åkt på stryk om vi tävlade! ;)

Men vad åkte du på som snabbast på 201? Jag minns bara att jag var först över mål när vi körde.

6,98 och 173 km.
Vilket i sig är skit, men imorgon ska PCIII an bytas och hojen mappas. Hoppas det blir bättre då.
 

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Ort
...på taket
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
6,98 och 173 km.
Vilket i sig är skit, men imorgon ska PCIII an bytas och hojen mappas. Hoppas det blir bättre då.

Ja en B-king ska ju dra min som skit, redan som original. Det är nog bara att träna. Jag minns bara att jag stod som winner på alla rejsen jag körde under lördagen när ni var där, det var det jag kom ihåg. Men din tid var var helt riktigt snabbare, jag körde som bäst 201 på 7.212 60-fot på 1.749 och 156 kmh slutfart. Det skiljer ju några hästar! :D
 

IngvarB

Ny medlem
Gick med
10 Aug 2005
Ort
Tumba
Hoj
Gsx1100es ++
Ja en B-king ska ju dra min som skit, redan som original. Det är nog bara att träna. Jag minns bara att jag stod som winner på alla rejsen jag körde under lördagen när ni var där, det var det jag kom ihåg. Men din tid var var helt riktigt snabbare, jag körde som bäst 201 på 7.212 60-fot på 1.749 och 156 kmh slutfart. Det skiljer ju några hästar! :D

Såja, gnabbas inte nu:D . Den 20/9 kommer alla dimmor att skingras. Just nu är jag f.ö. på språng att hämta nya kopplingslameller för 1575:-:) .

/Ingvar
 

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Ort
...på taket
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Såja, gnabbas inte nu:D . Den 20/9 kommer alla dimmor att skingras. Just nu är jag f.ö. på språng att hämta nya kopplingslameller för 1575:-:) .

/Ingvar

Ja precis som jag skrev inför Kjula sist så tror jag att jag kommer att åka på stryk av både Patlin, Roger.bergen och du. Men så blev det ju inte alls den gången! Men denna gång (20-21:a) tror jag dock att jag kommer att bli sannspådd, eftersom de två förstnämda nu säkert tränat upp sina starter och din suzuki inte är trasig.

Jag körde ju fö mot Lofteruds BMW 1200 s (?) igår, det gick bra första rejset men sedan när Thomas putsat sina starter och fick ned sin överlägnsa effekt så vart jag kokt.

Lite avundsjuk på så billiga lameller, ännu mer avundsjuk på att du kan handla dom över disk. :D

Så kommer det inte vara den dagen jag måste byta lameller i min bandit-koppling :D Men än så länge känns den som ny, den verkar helt oberörd av att köra flera rejs i rad på barkarby. Barnetten jag hade innan vart bara mjukare och mjukare om man pressade den.

Jaghar tipsat om kjula på Harleyportalen samt till en kompis med en sporster som är lite vassare än min. Så kanske att du får se en sportsterröv på kjula iaf! :D
 

IngvarB

Ny medlem
Gick med
10 Aug 2005
Ort
Tumba
Hoj
Gsx1100es ++
Lite avundsjuk på så billiga lameller, ännu mer avundsjuk på att du kan handla dom över disk. :D

Så kommer det inte vara den dagen jag måste byta lameller i min bandit-koppling :D Men än så länge känns den som ny, den verkar helt oberörd av att köra flera rejs i rad på barkarby. Barnetten jag hade innan vart bara mjukare och mjukare om man pressade den.

Jaghar tipsat om kjula på Harleyportalen samt till en kompis med en sporster som är lite vassare än min. Så kanske att du får se en sportsterröv på kjula iaf! :D

Ja det är lite imponerande att man kan köpa reservdelar till en 25 år gammal båge "pronto" rakt över disk och få dem i handen direkt:tummenupp.

Om jag märker att sportsterröven kör om eller försvinner för långt bort blir jag ju "tvungen" att missa någon växel eller nå't så jag har något att skylla på:D.

/Ingvar
 

PatrikL

Ny medlem
Gick med
18 Dec 2005
Ort
Norrtälje
Hoj
Kawasaki ZX12R, 1427 PSB. Honda CRF 450 R
Haha.
Lite måste man väl gnabbas..:D
Den 20:e blir det inte för mig och Pansarvagnen, för då ska vi åka på Norrtälje flygfält, så vi åker på Kjula den 21/9.
Passar oss perfekt att träna starter en dag och sen visa baklyset för Jörgen med den äntligen mappade och med hel PC III;a med Kingen:hojsmilie

HaDe
Patrik


Såja, gnabbas inte nu:D . Den 20/9 kommer alla dimmor att skingras. Just nu är jag f.ö. på språng att hämta nya kopplingslameller för 1575:-:) .

/Ingvar
 

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Ort
...på taket
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Haha.
Lite måste man väl gnabbas..:D
Den 20:e blir det inte för mig och Pansarvagnen, för då ska vi åka på Norrtälje flygfält, så vi åker på Kjula den 21/9.
Passar oss perfekt att träna starter en dag och sen visa baklyset för Jörgen med den äntligen mappade och med hel PC III;a med Kingen:hojsmilie

HaDe
Patrik

Jag får se om jag kör den 21:a. Jag hade som sagt tänkt mig den 20:e på Kjula och sedan se om racet i Farsta blir den 21:a.

Men regnar det den 20:e och är torrt den 21:a så blir det nog Kjula då. Hoppas det blir lyckat i Norrtälje!

Hilsen
J
 
Last edited:
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top