Det jag har svårast att inte skratta åt på YouTube

Bearing

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 May 2004
Ort
Vänersborg
Hoj
R1100S, XS400
Först upp på sargen och så rejäl extra skjuts när bakhjulet smäller i betongsuggan.

:rofl

https://youtu.be/tP02uhinWV8


Cirkeln är sluten. För det var ju den här videon som startade tråden för 10 (nära 11) år sedan. Den gången med lite bättre bildkvalitet, vad jag minns. Men kan ha att göra med mina 2008 års förväntningar på videokvalitet, så klart. Fast allvarligt talat ser den här senaste ut som en komprimerad skärminspelning av den ursprungliga videon, som ju tycks vara en överföring från VHS...

Hur som helst - Nytekniks kommentar i trådstarten till denna video var följande:
"Se hur han reser sig snabbt och rättar till jackan som för att försöka reparera skadan som hans ego just har utsatts för. Helt vansinnigt."

Jag själv minns att jag skrattade nästan okontrollerat åt denna video, varje gång jag såg den. Det var så lätt att relatera till denne mans olycka. Jag kunde liksom föreställa mig att vara denne ganska klumpiga man i exakt dennes situation. Och känna dennes chock, skam och ånger. Jag hade bara velat sjunka genom asfalten ned i min säng och vaknat till med insikten att det hela hade varit en ovanligt verklig dröm. Men nej. Så hade det inte varit. Utan jag hade behövt att på riktigt försöka hantera denna situation, där jag stått i händelsernas centrum, inför en stor grupp människor, med möjlighet att imponera. Och så blev allting bara helt och hållet fel.

Idag när jag ser klippet rör jag knappt en min. Vilket säger en del om hur avtrubbad jag nog blivit av ett decennium med enkel tillgång till bilder och videos som visar människors komiska och tragiska öden. Nära varje dag, nära varje timme, har det klickat och tittats. Och numera är mig detta närmast fullständigt likgiltigt. Helt vansinnigt.
 

Klosse

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2016
Ort
Essinge församling
Hoj
BMW
Idag när jag ser klippet rör jag knappt en min. Vilket säger en del om hur avtrubbad jag nog blivit av ett decennium med enkel tillgång till bilder och videos som visar människors komiska och tragiska öden. Nära varje dag, nära varje timme, har det klickat och tittats. Och numera är mig detta närmast fullständigt likgiltigt. Helt vansinnigt.
Ja, vilken tråkig utveckling. Men intressant frågetällning, vad den här obegränsade tillgången på media gör med våra preferenser.
 

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top