Polisjakt på E14, Sundsvall

Status
Ej öppen för fler svar.

Hard_Grit

Kakmonster
Gick med
30 Aug 2007
Ort
På hojen
Hoj
HOJLÖS
Bevis och bevis vad har han för anledning att ljuga ?

Snutäcklen blev fångade på film när de misshandlade en pensionär på en mack som inte hade gjort ett skit.

Då kunde de inte komma undan, fick väl ta ledigt några dagar som straff för att med betong lappat en gammal gubbe gul och blå, tur att rättvisan har sin gång i Sverige !

mao. finns det inget skäl att tvivla på crashs berättelse.
 

Mabe

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Apr 2007
Ort
Utanbys
Hoj
DR650SE, FS E-bike
En kompis till mig blev misshandlad av polisen när vi var yngre. Han drack öl och var minderårig. Sen råkade han spilla på en av poliserna när dom skulle ta ölen ifrån honom. Han anmälde båda två för misshandel och gick ut i tidningen med bilder på sina skador. Det blev nerlagt för att dom inte visste vem det var som slagit (båda slog). Rättssystemet är många gånger ett skämt....mina fem riksdaler!
 

Crash rider

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Nov 2005
Ort
Hallstahammar
Hoj
Cresent comfort 2013
:rofl

Jag vill se ett enda bevis som stödjer ditt påstående. ETT enda..

Och då menar jag inte ett random klipp från en tidning som kan vara angående precis vad/vem som helst. Scanna dommar, polispapper visa en film, precis VAD som helst som inte jag eller annan internetanvändare kan skaka fram via youtube eller lokalblaskan.se

lugn lilla gubben... kommer få en finfin film från sista jaget ......utredaren ska bara bli klar och jag ska förhöras en sista vända innan det går till åklagaren...

förresten.... lever alla i nåt paradis??? kom ut i verkligheten...

tror du inte på mitt inlägg????

Jag blir ju inte ett dugg förvånad om snutarna gjorde detta. Dom behöver inga bevis för att göra en sådan grej, bara sina egna misstankar som dom kan snacka ihop sig om senare.

Ser allt för ofta snutar göra saker som dom borde bli straffade för. Men dom går självklart helt fria = Lika inför lagen jo tjena..

XXXXXX var ju misstänkt för att hade ju begått trafikbrott...:va då gjorde de rätt som spöa han..det sa utredaren som skötte det...:va :va

lika inför lagen:va jo tjena... skulle jag o mina vänner spöa nån me batong o skit så skulle jag sitta inne bra länge......

sen har ju XXXXXX rejält me skador sen han kvadda -06 typ 50% invalid me hjärnskador.. smart att bryta o slå på han då...:tummenupp

Bevis och bevis vad har han för anledning att ljuga ?

Snutäcklen blev fångade på film när de misshandlade en pensionär på en mack som inte hade gjort ett skit.

Då kunde de inte komma undan, fick väl ta ledigt några dagar som straff för att med betong lappat en gammal gubbe gul och blå, tur att rättvisan har sin gång i Sverige !

mao. finns det inget skäl att tvivla på crashs berättelse.

de kan visst göra hur fan de vill... XXXXXX slogs me batong fast han låg ner..bojad och klar.....

när namnen på patrullnissarna kommer fram så kommer rättvisa att skippas..:tummenupp

Ja alltså att han är skäligen misstäkt trots att dem inte vet mer än att det var en "liknande" knarr. Jag har aldrig hört att för att man råkat köra samma blåa volvo som nån blådåre kört ifrån snuten med några dagar innan skulle bli halvt nerslagen av polisen för det. Självklart så förstår jag om dem stannar och frågar mig eftersom jag har samma typ av bil men att dem skulle gripa mig och att åklagaren skulle se det som skäligen misstänkt är lite långsökt för mig.
Det andra som jag har svårt för är att åklagaren skulle lägga ner viss bevisning som styrker din vänns storry att han blev mer eller mindre misshandlad av polisen oskylldigt.
Det du beskriver är nasismen i slutet på 30-talet men att dem gör det i sverige idag känns lite problematiskt för polisen.. Men du får berätta hur det
går.. Du hade väl själv en utredning hängande över dig om jag inte minns fel, hur har det gått med den?[/QUOTE]

bevisen mot XXXXXX är i princip en videoinspelning från jaget samma dag..
hoj+ utrustning matchar mot filmen...

"min" utredning e klar...men inte fått nån rättegång än...
 
Last edited:

Crash rider

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Nov 2005
Ort
Hallstahammar
Hoj
Cresent comfort 2013
Aldeles riktigt.

vad e det som inte gör det hela trovärdigt då???

ska bli roligt att lägga upp filmen där polisen blir duktigt avhängda med start : åkrakorsningen...mot city... genom 2 rondeller...vänster i sthlmrondellen.. sen in på 30sträckan...förbi fiskartorget...sen var de BORTA!!! slangen på varjwe raka:tummenupp :tummenupp har jag hört:rolleyes:

fattar inte varför det ska vara så svårt att fatta...

BI-TURBO och ANDREAS.NO kommer väl få orgasm när de får se filmen:D :D

släpp mammas tutte och börja busa så kanske...kanske ni har nåt att berätta för era barnbarn:pannkyss
 
Last edited:

4:20

Ett fuckobarn...
Gick med
16 Mar 2008
Ort
Överallt..
Hoj
Såld: ZX6RR "BanEdition" lolz RVF NC35 *såld
Crash, jag vet att du redan vet detta, men försöka sätta dit en polis för misshandel eller dylikt, är 99.999999999999% Omöjligt

att lyckas sätta dit en polis förhuvudtaget är 99.9999999999% omöjligt, spelar ingen roll, även om du skulle trycka upp 10 filmer som visar hela händelsen, i arslet på polisen/åklagare osv

dom nekar bara, så var det hela över.


P.S
Polisen är heliga i detta land, dom gör aldrig fel, och kommer aldrig göra heller.
likaså rättsväsendet.
 

falken

Ska bli snabbare än Einar!
Gick med
29 Dec 2006
Ort
Hudiksvall
Hoj
Yamaha R1 -08
Crash rider, vad hade den filmen du beskrev precis med att göra med polis attacken som din "vän" råkade ut för? :va

Inte så svårt att få fram en sån hefftig film heller.. om man är ball d.vs :eek:utlaw
 

Dr. H

Sporthojsnörd
Gick med
5 Aug 2008
Ort
Västerås
Hoj
GSXR 1000 K8
vad e det som inte gör det hela trovärdigt då???

Det som gjorde att jag började garva och inte tror på historien är dels misshandeln samt att det inte verkar som din polare fick några allvarligare skador (i proportion till misshandeln då).

Slagen med batong 30-40ggr över ben och rygg?
Jo tjena.

Nej, det tror jag inte på.

Men jag tittar gärna på klippen på youtube där detta visas :D
 

SNAFU

Vaffanculo
Gick med
16 Jan 2007
Ort
På Söder
Hoj
Monster
Väntar med popcorn och öl...när kommer filmen/bevisen? Det här kan bli en riktig kioskvältare eller NOT!
 

Håkan och Madde

Guest
Anmäla polis= slöseri med tid. vad beträffar skador av batong, om jag inte missuppfattade så va det en batong typ ASP. Har du en tjock dun jacka blir de bara ett litet blåmärke av dom. har du skinnställ med skydd och ett rygg skydd blir de inte så stora skador. Dom är värdelösa om du inte träffar med kulan fram. vikten är helt felfördelad. Kolla den gammla "gummiklubban" där har du något som skadar när du slår. Har själv fått stryk av harryhaffa då jag liknade någon som misshandlat 2pers under kvällen.
 

4:20

Ett fuckobarn...
Gick med
16 Mar 2008
Ort
Överallt..
Hoj
Såld: ZX6RR "BanEdition" lolz RVF NC35 *såld
halllååå?? pojkar och flickor, hur många gånger ska jag behöva säga detta: PÅolisen slår inte folk!!!
 

Håkan och Madde

Guest
Jodu moraltanten de gör dom visst. Men jag va en stygg pojke som förtjänade smisk. mmmmm hårdare hårdare :D :arsele

(Tråden spårade ur)
 

Victor

Shake that ass!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hägerstensåsen
Hoj
Rat-R1. Känns bekant...
när namnen på patrullnissarna kommer fram så kommer rättvisa att skippas..:tummenupp

Om du inte verkade så obehaglig skulle ditt inlägg vara vansinnigt roligt. "Skippa rättvisa"...
Nåja, jag tror inte mycket på din historia. Och om nu din polare faktiskt blev misshandlad så tror jag att hade gjort värre saker och är kriminell.
Passa på att ta lite lärdom av historian och undvik att hamna i trubbel själv vettja.
 

XANDER

Ny medlem
Gick med
20 Sep 2005
Ort
Sundsvall
Hoj
Gsx-R1000 Turbo K5*Såld*
Men orka stanna...

Han orka inte stanna helt enkelt. P.g.a att det blir massa följder efter åt som man inte kan styra över. Det var selånger marknad denna dag. Och mc-janne älskar ju o smyga runt o trackka alla sporthojsåkare.

Ni som bor i Sundsvall och inte upplevt detta vill jag bara gratulera. Men jag lyckas alltid möta han el nån annan på mc/bil och var sej ja kört lungt el inte. Alt förföljer dom oss/mej i mil el så stoppar dom mej/oss. Kollar hojen körkort och få blåsa. Ev får föjla med på drogtest ala 4timmar gå tillbaka där dom tog mej. Fatta ni inte att man blir less på att bli trakaserad.

Killen som körde 140Km/h på motorvägen (E4) sprang dom fram till och tröck tårgasen innanför hjälmen på och skrek i deras adrenalin kick "Ska ja GASA DEJ... Ska ja GASA DEJ"


Jag är goda vänner med han på E14 och han på E4.

Har en annan kompis dom ramma rätt in i härnösand tidigare i sommar för han körde mot enkel riktat i 50m han råka komma in på den gatan efter som han inte bor där i slutet av vägen möter han en civ bil som trycker upp han i ett stacket dock kanske han körde 20Km/h men hojen och han skades ändå. Det hette att han körde in i dom.

Jag har sålt min hoj för det känns som om ja är olaglig bara för ja kör Mc. Ja orka inte me deras jävla trams. Sen vet dom vem jag är och det kanske ligger mej i fatet men ja måste ju kunna få vara i fred på vägarna när ja sköter mej.


Sen till polisen i sala. Till du som känner killen kan ju berätta för dom att alla svensk sålda Gsxr 1000 -03 har TOY som bokstäver.


Sen är jag helt övertygad att om dom fortsätter så här så kommer det slå tillbaka på dom. Om det inte redan har gjort det. Men man kan tex inte spöa människor för dom inte följer lagen SPEC inte polisen. Och det har ju vart vida känt om man kör i från dom få man stryk när dom får tag på en. Men nånting dom inte får glömma bort är att dom är vanliga människor dom med som kan få motgångar i livet.
 

4:20

Ett fuckobarn...
Gick med
16 Mar 2008
Ort
Överallt..
Hoj
Såld: ZX6RR "BanEdition" lolz RVF NC35 *såld
Det hette att han körde in i dom.


Hahaha mjo, vet mycket väl vad du menar, jag körde tydligen in i dom jag med, när dom körde in i arslet på mig, så jag flög 5 meter.

vet inte hur gravitationen/fysikens lagar funkar till 100% men jag vet att det dom påstår är lika omöjligt som det är att bygga en tidsmaskin.

dom menar att jag gjorde en heelflip aka crazyassmothafucking U Turn of the century, och vände om i farten och smackade in i fronten på deras bil... hahaha
vet inte riktigt hur dom tänkte när dom sa så, men men....
 

X-up

-
Gick med
5 Jun 2003
Ort
Hemma
Hoj
2-Hjulig
Ja jisses, ska bli kul att se lite bevis från händelsen som sagt.
 

Bifogat

  • amen.gif
    amen.gif
    3.1 KB · Visningar: 1,255

Espen

Medlem
Gick med
26 Oct 2003
Ort
Stavanger, Norge
Hoj
Speed Triple R -15
Precis min mening. Tycker det är konstigt att polisen går på så utan att dem ens är säkra på sin sak, om det nu inte var så att det var "vännen" som också buskört hela veckan då kan man ju förstå det lite mer. Men inte ens då ska polisen använda den typen av våld om han då inte gör motstånd förstås. Misstänker att vännen skarvat lite för crach raider, men vad vet jag...

Utredningen hos åklagaren verkar också en smula konstig, men vad vet jag..

Man blir förvånad över vad polisen kan göra. Fick själv min midsommarfest avbruten av en patrull. När dom kom till platsen så tillkallade dom fler patruller utan att ens gått in på tomten, vi satt på altanen. När jag sedan upptäckte att det stod poliser i mitt vardagsrum var det för sent. Får pepparsprej i hela ansiktet (förövrigt en av de värsta upplevelser jag haft) och blir nerbrottad av två märkligt upprörda och aggressiva poliser. Blir, efter att jag blivit handfängslad, inkastad i en bil. För att sedan bli släppt efter ett par timmar utan någon särskilt specifik anklagning.
Anmälde, med ett tiotal vittnen, utan framgång!
Var en festdeltagare som hade ringt p.g.a en väldigt livlig diskussion mellan ett
sambopar som också deltog på festen.

Tydligen har polisen som pepparsprejade mig trott att jag var killen i samboparet (båda två är runt 1,80, brunt hår och har en tatuering på armen, dock olika armar och helt skilda motiv) när jag närmade mig honom, varpå han "känt sig hotad". Jag var givetvis bara väldigt nyfiken på vad dom gjorde där. Bråket mellan samboparet hade ägt rum på gatan utanför huset utan min vetskap och jag var således inte alls beredd på mer festdeltagare :näsblod

Fick sedan reda på att tjejen som ringde polisen (hbgtjej) mest ville att polisen skulle komma dit för det var "häftigt" och har gett flickan på sos-centralen en väldig saltad beskrivning av diskussionen mellan samboparen där både tillhyggen och andra saker enligt hbgtjejen användes!

Efter detta så flyttade jag till Norge och orkade inte följa upp med en anmälning på hbgtjejen. Sa även upp bekantskapen med killen i samboparet för att han inte trädde fram när jag låg på mitt varadagsrumsgolv med tre poliser ovanpå!

Kan till viss gräns förstå polisens agerande. Det var ett par väldigt unga poliser, men lämpligt vore ju givetvis att identifiera eventuell gärningsman ordentligt innan man använder sig av våld. Hjälpte inte att resten av festdeltagarna tydligt uppmanade polisen att jag var fel kille och att samboparet hade lämnat festen och befann sig någonstans på gatorna i villaområdet.
Killen i samboparet hade tydligen sett första patrullen och dragit den korrekta slutsatsen att han var berörd.

Givetvis är detta en förkortad version av hela händelseförloppet men ger ändå en någorlunda överblick i vad som hände!
Så jag blir aldrig mer förvånad när det gäller poliser. Trodde faktiskt mycket bättre/högre om dem än så.
 
Last edited:
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top