Polisjakt på E14, Sundsvall

Status
Ej öppen för fler svar.

Hard_Grit

Kakmonster
Gick med
30 Aug 2007
Ort
På hojen
Hoj
HOJLÖS
Lider med dig crash, fan man skulle vilja slö sönder de fega snutäcklen som misshandlade din "kompis".

Du kör inte en gul förresten ?

edit: Du kan alltid åtala "poliserna" om man nu kan kalla dem det själv, kostar ju pengar iofs men ändå
 

Langis

Asfaltsget
Gick med
18 Aug 2008
Ort
Huddinge, snättringe
Hoj
Bandit 1250 och en kinky
hm....:va :va fattar inte vad du menar...... kommer en film snart från min "vän" som patrullen filmat under jakten i centrala sala....:tummenupp

utredningen måste först avslutas bara..

åter... ANDREAS.NO vad lider du av???:va :va vad e det som en så otroligt att det inte kan vara sant??

du blir ju bra dumförklarad när du håller på...

Var den inte redan nerlagd, tyckte du skrev det? Det var snabbt nerlagt tycker jag om det hände den förta Augusti. om det var i år dvs. Det brukar ta nått år eller två normalt innan sånt läggs ner i alla fall här i Stockholm.. Taskigt för polaren dock som bara råkade ha samma knarr som den riktige busen...
 

kejsarn

Sporthojsnörd
Gick med
6 Aug 2006
Ort
Malmö
Hoj
Ducati SF 848
hojen som min "kompis" åker på e en helsvart gixxer 1000 -03...:tummenupp

han e nog glad att han fick ha den i ett "välbevakat" vintergarage:tummenupp :D :D

åtala??? blir nog att lösa saken själv...:mad: :mad: hört nå rykten om att salapolisen har problem med skadegörelse på sina bilar o stationen... nästan som om nån ogillar dem...

min "vän" har dock bra kontakt med krimchefen...han var med på platsen och den som avbröt misshandeln...

hela salapolisen e ju en parodi...

känns som om det e dags för ZORRO alias. CRASH RIDER att bomba sala city sommaren -09....

Vilka stygga poliser ni har där, tur Sala har folk som dig som skippar RÄTTVISA. Man kan ibland se lampan mot himmeln; "CR". Så blinkar din illröda direktkopplade telefon till krimchefen. Så berätta krimchefen vad som gjorts fel så du kan åtgärda.
Bra system ni har.

Tror även på din story.

Kram
 

Crash rider

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Nov 2005
Ort
Hallstahammar
Hoj
Cresent comfort 2013
Var den inte redan nerlagd, tyckte du skrev det? Det var snabbt nerlagt tycker jag om det hände den förta Augusti. om det var i år dvs. Det brukar ta nått år eller två normalt innan sånt läggs ner i alla fall här i Stockholm.. Taskigt för polaren dock som bara råkade ha samma knarr som den riktige busen...

utredningen mot "vännen" e inte klar...

dock så la de ner anmälningarna mot poliserna med hänvisningen att han var skäligen misstänkt för x antal trafikbrott....

vadå påålisen gör vell aldrig fel? :va :näsblod :tungan :tungan

näää... de e perfekta... och tror att de e skottsäkra me..:va

Vilka stygga poliser ni har där, tur Sala har folk som dig som skippar RÄTTVISA. Man kan ibland se lampan mot himmeln; "CR". Så blinkar din illröda direktkopplade telefon till krimchefen. Så berätta krimchefen vad som gjorts fel så du kan åtgärda.
Bra system ni har.

Tror även på din story.

Kram

vad i min story tror du inte på+????
 
Last edited:

Langis

Asfaltsget
Gick med
18 Aug 2008
Ort
Huddinge, snättringe
Hoj
Bandit 1250 och en kinky
utredningen mot "vännen" e inte klar...

dock så la de ner anmälningarna mot poliserna med hänvisningen att han var skäligen misstänkt för x antal trafikbrott....

Anmälningarna kan dem inte ta bort, det går endast om utredningen blir nerlagd eller provad i rätten. Verkar märkligt???

Men VAR han verkligen skäligen misstänkt, alltså tror polisen att det var samma person då kan jag förstå det men då ligger han ju lite risigt till din vän.

Om dem istället kommit på att det inte var samma person så kan han ju knappast vara skäligen misstänkt heller.. och därför kan dem inte bara bortse från anmälningar förräns det är uträtt eller nerlagt..

Verkar ju som sala åklagaren och polisen har tomtar på loftet...
 

saverman

Ny medlem
Gick med
11 Jul 2007
Ort
Linköping
Hoj
Honda CBR1000RR 2012
På tal om den wobblande polismotorcykeln så pratade dom om på nyheterna igår att polisen ska byta ut några modeller pga just wobbling.
 

Langis

Asfaltsget
Gick med
18 Aug 2008
Ort
Huddinge, snättringe
Hoj
Bandit 1250 och en kinky
Funkar inte att byta om det beror på SBS
Men visst dem kan väl köpa sånna som US polisen har så går det inte så fort. Vill inte nämna märket på knarren om nån tar illa vid sig..
 

bmwjohan

För farlig för allmänheten
Gick med
17 Jun 2003
Ort
Kazakhstan
Hoj
Yamaha yzf450 -09
craschrider, fan va sjukt. även om man kört ifrån snuten 50ggr och dom är frustrerade för att dom inte kan bevisa att man är skyldig så får dom ju inte ens peta på en. fattar inte hur sånt här kan bli nedlagt när poliserna så uppenbart begår tjänstefel.

spräng polishuset tycker jag :D
 

Crash rider

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Nov 2005
Ort
Hallstahammar
Hoj
Cresent comfort 2013
craschrider, fan va sjukt. även om man kört ifrån snuten 50ggr och dom är frustrerade för att dom inte kan bevisa att man är skyldig så får dom ju inte ens peta på en. fattar inte hur sånt här kan bli nedlagt när poliserna så uppenbart begår tjänstefel.

spräng polishuset tycker jag :D

lutar åt de..:D :D men då har jag fan ingenstans o sova efter krogen:pannkyss
 

Crash rider

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Nov 2005
Ort
Hallstahammar
Hoj
Cresent comfort 2013
utredningen mot "vännen" e inte klar...

dock så la de ner anmälningarna mot poliserna med hänvisningen att han var skäligen misstänkt för x antal trafikbrott....

Anmälningarna kan dem inte ta bort, det går endast om utredningen blir nerlagd eller provad i rätten. Verkar märkligt???

Men VAR han verkligen skäligen misstänkt, alltså tror polisen att det var samma person då kan jag förstå det men då ligger han ju lite risigt till din vän.

Om dem istället kommit på att det inte var samma person så kan han ju knappast vara skäligen misstänkt heller.. och därför kan dem inte bara bortse från anmälningar förräns det är uträtt eller nerlagt..

Verkar ju som sala åklagaren och polisen har tomtar på loftet...

det lades ner då den utredaren ansåg i princip att "nån" som åker skjortan av snuten förtjänar stryk.... XXXXXX överklaga dock de beslutet och det e uppe för granskning igen...

utredningen mot min "vän" ligger hos polisen i västerås dock XXXXXX anmälde snuten i sala = då får självklart de inte utreda ärrendet..

sala har numera ingen tingsrätt...utan alla förhandlingar sköts i v-ås.
 

NoRegrets

BadKharma
Gick med
24 Feb 2006
Ort
Älta
Hoj
Just nu 3 St Ducati: 1199S Panigale 2013 Hypermotard 1100S 08 Streetfighter 1100S 10 Snöskoter: Yamaha RX1
kunde ju ha varit så att han hade miniblinkers också...hur mycket roligare är det inte med hot pursuit än att haffa en påtänd pundare som precis rånat en tant ??
 

Langis

Asfaltsget
Gick med
18 Aug 2008
Ort
Huddinge, snättringe
Hoj
Bandit 1250 och en kinky
craschrider, fan va sjukt. även om man kört ifrån snuten 50ggr och dom är frustrerade för att dom inte kan bevisa att man är skyldig så får dom ju inte ens peta på en. fattar inte hur sånt här kan bli nedlagt när poliserna så uppenbart begår tjänstefel.

spräng polishuset tycker jag :D

Precis min mening. Tycker det är konstigt att polisen går på så utan att dem ens är säkra på sin sak, om det nu inte var så att det var "vännen" som också buskört hela veckan då kan man ju förstå det lite mer. Men inte ens då ska polisen använda den typen av våld om han då inte gör motstånd förstås. Misstänker att vännen skarvat lite för crach raider, men vad vet jag...

Utredningen hos åklagaren verkar också en smula konstig, men vad vet jag..
 

FARTGALEN <<

Fartfeber
Gick med
6 Sep 2005
Ort
Hus
Hoj
tramp
en "kompis" till mig XXXXXX satt på sin hoj vid ett lunchställe i centrala sala 1 aug. kl14.00... //en massa text//
Du det låter helt otroligt. Kankse mest för att det fanns massa vittnen. Filmade dina kompisar med mobilerna?
Jag kan tycka att poliserna agerade föredömligt - ifall du hade varit en tjuv (eller tidigare dömd tjuv) men för att bara ha rejsat lite....då har dom ju fel i huvet!
Du vill inte PM:a målnr. etc så man kan kolla närmare?
 

Crash rider

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Nov 2005
Ort
Hallstahammar
Hoj
Cresent comfort 2013
Precis min mening. Tycker det är konstigt att polisen går på så utan att dem ens är säkra på sin sak, om det nu inte var så att det var "vännen" som också buskört hela veckan då kan man ju förstå det lite mer. Men inte ens då ska polisen använda den typen av våld om han då inte gör motstånd förstås. Misstänker att vännen skarvat lite för crach raider, men vad vet jag...

Utredningen hos åklagaren verkar också en smula konstig, men vad vet jag..

roliga e ju att enligt "säkra" källor så har hojbusen inte haft skinnstället på sig 4/5 ggr de jaga honom...liksom att de inte har nåt regnr:... en vända lyckades de skrapa fam TOY XXX då de inte han se några siffror....

vad e det som e konstigt hos åklagaren? jaf förklarar gärna. mvh.T

Du det låter helt otroligt. Kankse mest för att det fanns massa vittnen. Filmade dina kompisar med mobilerna?
Jag kan tycka att poliserna agerade föredömligt - ifall du hade varit en tjuv (eller tidigare dömd tjuv) men för att bara ha rejsat lite....då har dom ju fel i huvet!
Du vill inte PM:a målnr. etc så man kan kolla närmare?

finns några filmer med mobil ja... det var ju som sagt mitt i lunchen en fre. vid en restaurang så vittnen finns...

polisen knuffade undan de som gick nära...

en kompis till XXXXXX filmade men ville inte gå nära då han hade sin bebis i bärsele på magen...

XXXXXX har fotat skadorna både på stationen och hos fotograf...

XXXXXX skinnställ blev skrapat liksom hjälmen och hojen....

XXXXXX gjorde inge motstånd utan blev påflygen av en patrullhora bakifrån och slagen me batong av en annan utan att ens ha gjort nå motstånd...

XXXXXX hade följt med dem frivilligt om det inte var för att de började strypa honom med hjälmen....

XXXXXX fick inte göra nån anmälan när han satt anhållen...inte heller fast han ville ha läkare då han blödde ur munnen, ansikte ,armbågar knänoch pepparsprayad...
 
Last edited:

4:20

Ett fuckobarn...
Gick med
16 Mar 2008
Ort
Överallt..
Hoj
Såld: ZX6RR "BanEdition" lolz RVF NC35 *såld
som jag sa tidigare, svenska polisen gör inte sånt.

dom har aldrig gjort och kommer aldrig göra det heller, för våra svenska poliser är så snälla så.

det läste jag någonstans, så-de-så!!! :D
 

Langis

Asfaltsget
Gick med
18 Aug 2008
Ort
Huddinge, snättringe
Hoj
Bandit 1250 och en kinky
roliga e ju att enligt "säkra" källor så har hojbusen inte haft skinnstället på sig 4/5 ggr de jaga honom...liksom att de inte har nåt regnr:... en vända lyckades de skrapa fam TOY XXX då de inte han se några siffror....

vad e det som e konstigt hos åklagaren? jaf förklarar gärna. mvh.T


Ja alltså att han är skäligen misstäkt trots att dem inte vet mer än att det var en "liknande" knarr. Jag har aldrig hört att för att man råkat köra samma blåa volvo som nån blådåre kört ifrån snuten med några dagar innan skulle bli halvt nerslagen av polisen för det. Självklart så förstår jag om dem stannar och frågar mig eftersom jag har samma typ av bil men att dem skulle gripa mig och att åklagaren skulle se det som skäligen misstänkt är lite långsökt för mig.
Det andra som jag har svårt för är att åklagaren skulle lägga ner viss bevisning som styrker din vänns storry att han blev mer eller mindre misshandlad av polisen oskylldigt.
Det du beskriver är nasismen i slutet på 30-talet men att dem gör det i sverige idag känns lite problematiskt för polisen.. Men du får berätta hur det
går.. Du hade väl själv en utredning hängande över dig om jag inte minns fel, hur har det gått med den?
 

Biturbo

Min går i etthundra!
Gick med
29 Aug 2003
Ort
08 en stund till
Hoj
KTM LC4
sjuka jävla äckelsnutar...:va :va

:rofl

Jag vill se ett enda bevis som stödjer ditt påstående. ETT enda..

Och då menar jag inte ett random klipp från en tidning som kan vara angående precis vad/vem som helst. Scanna dommar, polispapper visa en film, precis VAD som helst som inte jag eller annan internetanvändare kan skaka fram via youtube eller lokalblaskan.se
 

Mr.Q

Ny medlem
Gick med
5 Jun 2008
Ort
Linköping
Hoj
Suzuki RMZ 450
Jag blir ju inte ett dugg förvånad om snutarna gjorde detta. Dom behöver inga bevis för att göra en sådan grej, bara sina egna misstankar som dom kan snacka ihop sig om senare.

Ser allt för ofta snutar göra saker som dom borde bli straffade för. Men dom går självklart helt fria = Lika inför lagen jo tjena..
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top