Polisjakt på E14, Sundsvall

Status
Ej öppen för fler svar.

daniz

Porslinsdocka
Gick med
2 Apr 2007
Ort
Stockholm
Hoj
Ingen
Har svårt att se att en mc-polis inte kan hänga med i 200 blås på en sådan väg. Har hört lite om deras övningar på vårkanten, däribland typ tvärnita från 180, men vad vet jag, är som sagt bara vad jag hört.
Vore ju dock rätt så logiskt om en mc-polis vore jävligt bra på att köra och att inte bara skicka ut nån till det för att han har A-kort eller hur?
Låter dock lite lurigt att han fick rejäl wobbling, så kanske stämmer att de inte hängde med ändå.

Btw, nån som vet mer om mc-polisernas övningar och sånt? Rätt så intressant att veta om ni frågar mig :)


I våras var jag påväg tillbaka efter att jag kört bogesund. Jag provkörde vid tillfället en Thunderace så jag drog på upp till ca 200 och sänkte sakta farten. Ser någon närma sig snabbt i backspegeln och lägger mig i höger körfält och hjärtat hoppade till när jag såg att det stog polis på hojjförarens rygg. Han brydde sig inte utan drog vidare i högt tempo. Därefter kommer 3-4 MC-poliser till, de hade inga packväskor eller liknande utan verkade vara ute för att busköra/öva. De körde BMWhojjar av olika modell.
 

Brink_of_Sweden

All.Cops.Are.Bastards
Gick med
27 Jan 2005
Ort
Somewere...
Hoj
Yamaha YZF R1 -08
Blev som 15 åring jagad när jag körde trimmad moppe av enduro polisen en vanlig mc polis 3 bilar och en helikopter polisen har tydligen inget bättre för sig jakten varade i ca 40 minuter fick 900 kr i böter för olovloig körning 900 kr räckte nog inte ens till soppa till helikoptern :va

haha...hur fick dom stopp på dig?? soppa torsk? :tungan
 

Nut's

BADASS MOTHERFUCKER
Gick med
11 Dec 2005
Ort
Stockholm
Hoj
BMW S1000rr
Polisens motorcyklar är kända för att börja wobbla i högre hastigheter tack vare att dom är "lagom" överpackade med all den utrustning man skall ha med sig.... värt o känna till kanske :) ?
 

addex

OFF
Gick med
10 Sep 2007
Ort
gävle, sthlm
Hoj
hemlig
polishojarna väger väl runt 400pannor TORR o utan utr, svårt o tänka mig de överhuvutaget har chans ens mot en liten 600cc sport..de e inte gjorda att jaga sporthojar eller? därav whobbel rätt åt han:tummenupp
 

FARTGALEN <<

Fartfeber
Gick med
6 Sep 2005
Ort
Hus
Hoj
tramp
Lite medkänsla får man ha med Sundsvallspolisen. Här har dom sett hojjarna ha lekstuga på vägarna hela sommaren och så nu när dom trots allt ska nypa en sporthoj så gick det inte alls och nästan så dom själva hamnade i diket.
 

SWK

SuperRetards Västerås
Gick med
14 Aug 2006
Ort
Västerås
Hoj
KTM 525 -06
Allt det var ett påhitt av tidningen GP. Tydligen helt ok att hitta på historier ur tomma intet.

Jag har själv ringt polisen här i Västmanland och frågat och fick svaret att dom i första hand inte får jaga hojar. Men att det kunde ske undantag. Då om man var misstänkt för grövre brott som jag förstod det. Men alla verkar säga olika... Men så sa han som jag pratade med.
 

4:20

Ett fuckobarn...
Gick med
16 Mar 2008
Ort
Överallt..
Hoj
Såld: ZX6RR "BanEdition" lolz RVF NC35 *såld
vadå pååliserna körde ju bara i 5-6 kmh.. :D

det är vell inte så farligt...:tungan

hoppas dom får tag på han, så dom kan spärra in han på livstid eller nått.. :mad:
 

Liquid_shadow

100% Awesome!
Gick med
8 Aug 2008
Ort
Stockholm
Hoj
2008 Kawasaki ZX6R
Lite medkänsla får man ha med Sundsvallspolisen. Här har dom sett hojjarna ha lekstuga på vägarna hela sommaren och så nu när dom trots allt ska nypa en sporthoj så gick det inte alls och nästan så dom själva hamnade i diket.

Håller med, sen är det ju iofs en skillnad på att köra 200 på E4:an jämfört med att köra 200 förbi ett dagis eller skola.

Så länge man kör fort utan fara för andra så tycker jag det är whatever, men skulle någon dra i 200 förbi ett övergångsställe där jag kilar över med barnvagnen så har jag inte mycket medkänsla med en sån förare om han åker fast, ramlar och gör sig illa etc.


Hur kan det vara motiverat att det sätts in så mycket polisresurser efter en liga som gjort en nattlig stöld av värdefulla tavlor då det skett helt utan fara för allmänheten? Kan diskuteras i oändlighet.
 

Mikaelzii

Mikaelzii
Gick med
7 Sep 2007
Ort
Kungsbacka
Hoj
98 R1 04 R1 06 r1 NADA får väll köpa mig en Harley??:S
haha...hur fick dom stopp på dig?? soppa torsk? :tungan

Ja de var på gränsen men kom till en sjukt lång raksträcka där enduro polisen kom ikapp å han var så har så jag åkte på svårt med stryk dessutom.
Moget av polisen slå sönder å samman en 15 åring som kör trimmad moppe.
 

zynthaxx

Ny medlem
Gick med
13 Sep 2006
Ort
Strömstad
Hoj
-06 Buell XB12X
I massmedierna är 200 km/h lika med ofattbart hög hastighet som man endast med en stor portion tur kan hålla utan att dö.

:skrämd :skrämd :skrämd TVÅHUNDRA KILOMETER I TIMMEN!!!:skrämd :skrämd :skrämd

typ...

Vill minnas att Aftonbladet drog upp jätterubriker om fartgalna kungligheter när nån av dem hade kört "minst 150" med sin porsche för några år sen. Som flera redan påpekat är det ju mer eller mindre bekväm marschhastighet för de fordon de flesta av oss har. Sen kan man ju ifrågasätta om det är snällt mot farbror Ejnar, 50, att skrämma honom genom att köra om honom med en relativ hastighet av 70-80 km/h (jag förutsätter naturligtvis att det är motorväg och att Ejnar kör som majoriteten svenska förare), men om han inte får ett ryck och bestämmer sig för att det är dags för filbyte precis när man ligger en halv sekund ifrån att köra om bör det ju inte vara någon större fara så sett...
 

amosohman

Ny medlem
Gick med
23 May 2008
Ort
Korpilombolo
Hoj
Suzuki Hayabusa
polishojarna väger väl runt 400pannor TORR o utan utr, svårt o tänka mig de överhuvutaget har chans ens mot en liten 600cc sport..de e inte gjorda att jaga sporthojar eller? därav whobbel rätt åt han:tummenupp


Polisen där jag bor körde ikapp och haffade en kille på en zzr600 här där jag bor. Och det med bil. Imponerande bilkörning måste jag säga eftersom de dessutom fick stopp på killen utan att någon gjorde illa sig. Jakten fortsatte sedan med ett foot-race som mc-killen också förlorade. Tough luck!

Ps. aldrig rätt åt någon att hojen wobblar. Va fan, man är ju sjuk i huvudet om man tycker det är kul att någon nästan kör ihjäl sig. Det önskar jag ingen i alla fall.
 

syltburk

Skallig och arg!
Gick med
28 Jul 2006
Ort
I Sverige!
Hoj
Suzuki GSXR 1000
Ps. aldrig rätt åt någon att hojen wobblar. Va fan, man är ju sjuk i huvudet om man tycker det är kul att någon nästan kör ihjäl sig. Det önskar jag ingen i alla fall.
Wobbel utan krasch gör väl inget? Om jag hade råkat ut för wobbel i 250 km/h så hade jag skrattat, när hojen slutat wobbla alltså.
:hoppskrat
 

kawa69

Jobbar
Gick med
7 Mar 2003
Ort
hemma
Hoj
mc
Wobbel utan krasch gör väl inget? Om jag hade råkat ut för wobbel i 250 km/h så hade jag skrattat, när hojen slutat wobbla alltså.
:hoppskrat


njaee, inte tror jag att du eller någon annan skulle ha skrattat efter ett rejält styrvobbel i dessa farter.

Man blir ganska spak kan jag säga, sen att se långa svarta spår i asfalten efter "vobblet" gör inte heller saken bättre....

Det tar ett tag innan man skrattar åt saken, inte för att det har hänt mig eftersom att det skulle betyda att jag har kört över laglig hastighet (om det inte var på någon bana)...
 

Akilles

Ninja
Gick med
18 Aug 2003
Ort
Växjö
Hoj
ZX-10 R 04
Jag tror det rapporterades över polisradion att han hade en miniskylt, därav sattes kommunens resurser in.
 

Crash rider

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Nov 2005
Ort
Hallstahammar
Hoj
Cresent comfort 2013
Jag har själv ringt polisen här i Västmanland och frågat och fick svaret att dom i första hand inte får jaga hojar. Men att det kunde ske undantag. Då om man var misstänkt för grövre brott som jag förstod det. Men alla verkar säga olika... Men så sa han som jag pratade med.

vad menas med grövre brott??? e det sånt som ....KAN... ge fängelse?? isåfall så räknas typ alla brott... TRO mig.... man behöver INTE råna en bank för att bli utsatt för en dunderjakt mitt i staden:tummenupp :tummenupp

Jag tror det rapporterades över polisradion att han hade en miniskylt, därav sattes kommunens resurser in.

då förtjänar han ju att DÖ.. köra utan skylt e ju fan värre än att vara pedofil... det ihop med miniblinkers leder ju till dödsstraff..

Polisen där jag bor körde ikapp och haffade en kille på en zzr600 här där jag bor. Och det med bil. Imponerande bilkörning måste jag säga eftersom de dessutom fick stopp på killen utan att någon gjorde illa sig. Jakten fortsatte sedan med ett foot-race som mc-killen också förlorade. Tough luck!

Ps. aldrig rätt åt någon att hojen wobblar. Va fan, man är ju sjuk i huvudet om man tycker det är kul att någon nästan kör ihjäl sig. Det önskar jag ingen i alla fall.

det var inte en -93:ans FZR 600 då:D :D

jag skulle då inte ha nåt emot att se en hojsnut wobbla ikull...speciellt inte om han låg "bakom" mig:D :D
 
Last edited:

Crash rider

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Nov 2005
Ort
Hallstahammar
Hoj
Cresent comfort 2013
Ja de var på gränsen men kom till en sjukt lång raksträcka där enduro polisen kom ikapp å han var så har så jag åkte på svårt med stryk dessutom.
Moget av polisen slå sönder å samman en 15 åring som kör trimmad moppe.

sjuka jävla äckelsnutar...:va :va

en "kompis" till mig XXXXXX satt på sin hoj vid ett lunchställe i centrala sala 1 aug. kl14.00... tydligen hade en "liknade" hoj varit inblandad i tuffa jakter hela veckan...

när han sitter och samtalar med några vänner till honom så dyker det upp en patrullbil bakom honom....sedan efter 4-5 min. en till framför honom... sen kommer en civilsnut och knuffar omkull honom + hojen in i staketet.. samtidigt som patrullbilen framför honom ska blockera flyktvägen och kör rakt in i räcket fast XXXXXX + hojen ligger vält in i räcket..

det e nu de börjar.... när han kravlar sig loss mellan staketet o hojen så blir han upptryckt mot staketet och hjälmen dras bakåt och stryper honom rejält.. samtidigt som en polis kliver ur bilen bakom... första det lilla äcklet gör e att snärta ut batongen och gå fram och slå honom i ryggen och på lår/vader... 30-40 ggr...

XXXXXX tar då tag i staketet för att hålla sig uppe samtidigt som han försöker få dem att sluta strypa honom..och ber dem att släppa hjälmen så han får nå luft..... då kommer polis nr.3 och öppnar visiret.. XXXXXX tror då att han ska ta bort hjälmen .... nä du... istället så sprayar polisen honom i 5-10 sek. me pepparspray i ögonen och munnen för att sedan stänga visiret...

när XXXXXX lägger sig ner så sätter sig 2 poliser på ryggen så han inte kan andas...på det så börjar den ena att strypa honom me hjälmen...

hans får då panik och drar omkull den ena polisen som sitter på hans nacke.. polisen reser sig sedan upp för att gå fram och sparka XXXXXX medans hans kollega stampar på XXXXXX ben .....tom bojad o klar så slår de honom fast han ligger ner.. vid detta laget kommer en äldre herre fram som står parlerad brevid och säger till dem att ge sig... han får då till svar: sköt ditt!!! det här är mitt jobb!!!

XXXXXX ber om att få skölja ur ögonen på plats men nekas till det.....

när han inte får in benen i bilen så sparkar polisen honom på benen... sedan i bilen så blir XXXXXX upptryckt mot rutan genom att den ena polisen tar spjärn mot dörren med fötterna...

tar sedan ytterligare 10 min. innan XXXXXX får skölja ur ögonen på stationen...

totalt så var det 8 st poliser 4 st civilare + 2 patruller = 4 "low lifes" i uniform.. vid gripandet.......

hojen + utrustning beslagtogs..:va :va

fråga? vart i våldstrappan är man när de får strypa en och sparka på en...????:va :va

ja vad säger man.... händelsen blev självklart anmäld men lades ner trots 30-tal vittnen... ingen hördes av utredaren (utredningar mot poliser skötts av nån göteborgsavdelning) inte ens XXXXXX hördes..

då ringde XXXXXX upp utredaren för att höra varför det lades ner... fick till svar: XXXXXX var skäligen misstänkt för x antal trafikbrott och av denna anledning så "fick" patrullerna leka punisher...:mad: :mad:

trodde det var tingsrätten som utdelade straffen...men inte i sala tydligen... kanske för att vi har lagt ner tingsrätten här:D :D
 
Last edited:

Crash rider

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Nov 2005
Ort
Hallstahammar
Hoj
Cresent comfort 2013
Haha, nu är han igång igen.. HAHAHA

I love you...

hm....:va :va fattar inte vad du menar...... kommer en film snart från min "vän" som patrullen filmat under jakten i centrala sala....:tummenupp

utredningen måste först avslutas bara..

åter... ANDREAS.NO vad lider du av???:va :va vad e det som en så otroligt att det inte kan vara sant??

du blir ju bra dumförklarad när du håller på...

från tvärsnytt:



Polis misstänks ha använt pepparspray fel
Publicerad 21 augusti 2008 - 10:53
Uppdaterad 21 augusti 2008 - 10:58



En polisman i Västmanland är anmäld för tjänstefel då han kan ha använt sig felaktigt av pepparspray. En förundersökning har nu inletts och polisen ska förhöras av riksenheten för polismål i Göteborg.

Polisen ska enligt tidigare direktiv bli bättre på dokumentationen när det gäller användningen av pepparsprayen. Det sker bland annat genom att ta fram en ny blankett för avrapportering och ge polishögskolan direktiv om att poängtera vikten av avrapportering.
RPS håller också på att se över sin föreskrift för användning av pepparspray eftersom paragrafen kan tolkas som att den ger vidare möjlighet att använda pepparspray än vad polislagen ger stöd för.
 
Last edited:
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top