Värdeskåp?? (var köpa)

PutteLiten

Twins have more fun
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hemma
Hoj
TL1000R; Triumph Tiger; XR650R SM; XL1200X
Någon som vet var man i Hbg kan köpa ett sådant här (eller liknande)

http://villaagarna.tryggahem.nu/?cat_id=55&head_id=28

Ska inte vara ett tungt kassaskåp, utan bara något för hemmabruk att förvara värdepapper, etc.
Jag vill inte ha ett stort skabrak, det måste få plats i skåpet ("gadderob").
 

Invalido

Guest
dun kan få ha papperna hemma hos mig... jag tar inget betalt för att spend... ee menar för att gömma dom hos mig... e ju gratis
 

blacktriple

Har två Aprilior!
Gick med
18 Mar 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
Aprilia RSV R Factory & Aprilia RS 250
Hur pass bra ska det vara?

Är det bara så att det ska klara brand och klåfingriga amatörinbrottstjuvar, finns det skåp på typ Jula och Rusta. Vet ej hur pass bra de är, men det går ju att åka dit och klämma lite.

I vilket fall som helst är de säkert bättre än att ha prylarna i skrivbordslådan. :mattias
 

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Ort
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
Jag tog en inbrottstjuv på bar gärning inatt.

Frågade honom va fan han sysslade med och han svarade "Letar efter värdepapper och annat värdefullt"
Jag har knappt sovit inatt, ja, jävlar vad vi letade...
 

Invalido

Guest
Jag tog en inbrottstjuv på bar gärning inatt.

Frågade honom va fan han sysslade med och han svarade "Letar efter värdepapper och annat värdefullt"
Jag har knappt sovit inatt, ja, jävlar vad vi letade...

:va slog ni inte han??
tog en pundare på min altan en gång kl 3 på natten...jag öppnade dörren där satt han o pilla med mitt lås, över stacketet flög han o jag efter i filsingar men jag gav mig inte.. fick tag i han o i hans hals:yoparty
har aldrig sett någon bli så blå i huvud så snabt:D
 

PutteLiten

Twins have more fun
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hemma
Hoj
TL1000R; Triumph Tiger; XR650R SM; XL1200X
Jag såg att dom hade på bauhaus sist jag var där.....




:tummenupp


Tackar. :)

Får ta och ta en titt på Bauhaus nästa gång jag kör förbi.

Hur pass bra ska det vara?

Är det bara så att det ska klara brand och klåfingriga amatörinbrottstjuvar, finns det skåp på typ Jula och Rusta. Vet ej hur pass bra de är, men det går ju att åka dit och klämma lite.

I vilket fall som helst är de säkert bättre än att ha prylarna i skrivbordslådan. :mattias


Tja, mest tänkte jag på att skydda dem från mig själv. :hihi

Fatta att det är krångligt att få nya skrapkoder/etc koder på min bank om man strular bort de man redan har... (inte för att jag klagar, det ska ju inte vara allt för enkelt)


Och, om jag ändå skulle skaffa något tänkte jag ju köpa något som i allafall håller tjyven sysselsatt i några minuter.
Ett kassaskåp på 100+ kg hade ju varit bäst, men det är über overkill för min del. Jag ska ju inte förvara pengar där, och guldsaker som inte sitter monterat på hojen äger jag inte. :)

:hej
 
Last edited:

BeBe

Full fart spar tid...
Gick med
20 Sep 2006
Ort
I en liten byhåla
Hoj
Ducati MTS1200, Husaberg FE450.
Det överlever man. Jag bröt pannbenet för nu 3 år sen och jag andas än ;)
Hmmm... Ok. Inte av samma orsak förmodar jag? :rolleyes:
Då får jag nog se över o revidera min "Duskallfanläradigskiljapåmittoditt-manualen" :D

:tummenupp
...Tja, mest tänkte jag på att skydda dem från mig själv. :hihi....
Ett kassaskåp på 100+ kg ...:hej
Varför inte skaffa en Rotweiler :confused: :tummenupp

Snälla när husse o matte e hemma o tuggar troligen i sig en tjuv som kommer innanför tröskeln när ni inte är hemma. :D
 
Last edited:

PutteLiten

Twins have more fun
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hemma
Hoj
TL1000R; Triumph Tiger; XR650R SM; XL1200X
:hihi

Tja, jag är nog rädd för att den kommer tugga sönder mina räkningar också. :tungan
 

carl.morein

Ny medlem
Gick med
8 Jun 2010
Ort
Solna
Hoj
pitpro
Inköp av Värdeskåp

Värdeskåp är rätt dyra grejer, ett värdeskåp är i regel också brandsäkert och har betong mellan plåten.

Antagligen så söker du någon typ av säkerhetsskåp som bara e plåt, dom kan man oftast bulta fast i marken eller bara i något som är jävligt tungt.

Här va det billigaste jag kunde hitta,

http://www.esafe.se/p/smaskap-boxar/cs.html

Men d finns också i vanliga varuhus enklare modeller, tror jag sett någon på jula eller någon av dom.

Kolla om du kan få rabatt på någon försäkring eller något om du skaffar ett skåp, rätt bra sätt att finansiera dom faktiskt.
 

Kahobe

Guaranteed Carbon Free
Gick med
20 Mar 2003
Ort
in da bush
Hoj
KAwasaki, 5½xHOnda, 3xBEnelli, m fl..
Blev det något skåp?
Inte varit i tråden förut men ett värdeskåp, tillika ett brandsäkert sådant är alltid bra att ha.
Min bank (Nordea) "ökade" sin service genom att helt dra in bankfacken när de flyttade.
Blev väl för mycket spring i lokalerna, bankerna vill ju under inga omständigheter ha kunder i sina lokaler.
Så, det vara bara att köpa ett och det visade sig finnas många beg av bra fabr på marknaden, billigt
dessutom.:tummenupp
En aspekt man bör tänka på, värde/kassaskåp är TUNGA, mycket tunga och de saknar vanligen bärhandtag!
 

blacktriple

Har två Aprilior!
Gick med
18 Mar 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
Aprilia RSV R Factory & Aprilia RS 250
Nu är det väl inte riktigt så att man har en massa kontanter och värdepapper hemma direkt men jag har en pärm med diverse certifikat och behörigheter, bland annat min sjöingenjörsbehörighet vilken tillsammans med en del andra papper är helt avgörande för att jag skall få vara mönstrad ombord på fartyg. Behörigheten går så klart att förnya om den skulle komma bort men att förnya alla certifikat och behörigheter är ett fasligt meck...

Såå, ett skåp hemma för behörighetspärmen, familjens pass, kanske några armbandsur, familjejuvääälerna, backuphårddisk och mina dyraste cigarrer...

Brandklassat vore bra om man nu ändå skall köpa ett skåp.

Funderar på detta;
https://www.k-rauta.se/byggvaruhus/kassaskåp-brandsäkert-honeywell-2115
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top