Att köpa hoj med hjärtat...

DmS

En ständig ombörjare
Gick med
24 Jun 2006
Ort
Tyresö
Hoj
VN800 & GPZ900R
... är ta mig f-n inte lätt :)

Nu är grusbusen såld och jag sitter med ett (tunt) paket med tusenlappar som ska bytas mot en hoj för asfaltsbruk så jag åt minståne hinner använda den tor jobbet.

Ut på blocket går färden för en botanisering av vad som finns strax under 20-22k... Då helst en ganska liten och smidig som kan klassikerförsäkras och som passar utmärkt till jobbpendling utan ryggskott.

- Mmm en Gammelgixer 750, nice :)
- Hm, en GPZ600R, också nice :)
- Ja, en FZR600 som e så snygg :)
- Men, va ball, ett läckert -80 talsjärn, en Bol'dor, ack vilka minnen :)
- Fast den där glidaren skulle ju vara bekväm att puttra till jobbet på (och så är dom ju rätt snygga en del av dom ) :)
- Och en GPZ500S är ju en praktisk hoj, ganska lik en Fazer som jag inte har råd med. :)
- Men där är ju en gammal 650 twin som man kan bygga en tracker av, fast jag har ingen plats att bygga på, men så läckert det vore... :)
- Och där finns dom där härliga gamla hojarna med själ som man bara ser i Classic MC... :)

Gah, alla dom här ligger inom budgeten men jag har inte en aning om vad jag egentligen vill ha... Något med själ i alla fall, och en snygg motor...
Min 11-åring sammanfattade det ganska bra när jag visade en CBR600F "Men, det är ju bara plast överallt ?" :)

Vad jag vet är att jag kommer i princip bara att pendla till jobbet och det är motorväg + kö, eller småväg + kö + motorväg + kö.
Rundor på helger och kväller kommer att bli väldigt tunsått tyvärr...

Tur att det ösregnar så man inte känner att man måste springa iväg nu, på en gång!
Hittade en som var riktigt personlig och kul, hade den haft en större motor och inte bott i Kil så hade jag nog handlat omedelbart:
http://www.blocket.se/vi/17355442.htm fast med ett crossstyre på vore faktiskt riktigt ball som pendlar hoj :)

Ja ja, behövde bara ventilera lite mellan dom olika blocket annonserna...
/Danne
 

Jackis

Guest
:confused: Vad är det :va
Kör om direktörerna i vägrenen eller slicka vägräcket till vänster om dom, så kan dom sitta i sina Mercedes o BMW med sina AC igång, titta ut och va avundsjuka.

Ta det lugnt och ha is i magen. Snart höst och chans till bättre priser ju.
Men en första tanke är GSX 750 F -96, GSX 750 -98 eller ZZR 600 -92 ligger runt 15 - 25.000 kr

Tror nog mer på dom än en gammal veteranare från 80-talet.
Lycka till :squid
 

moorflax

Medlem
Gick med
21 May 2008
Ort
Norberg
Hoj
Triumph Bonneville -01, Vespa P200e -80
Rent instinktivt så säger jag gammelgixxer och då gärna en 1100R -86.
De är ju så übercoola! :yoparty
Men jag måste ju säga att den där Hyndan du hittade på Blocket var riktigt ball.
 

lahi

Gixxerpilot
Gick med
6 Aug 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Suzuki GSX-R 1200 Turbo -86, Husaberg FS650E -02 och 700 cc tvåtakts amatörbygge
Rent instinktivt så säger jag gammelgixxer och då gärna en 1100R -86.
De är ju så übercoola! :yoparty

Håller med! Ja, jag är kanske "lite" partisk :D , men gammelgixxers är hemskt roliga och i princip oförstörbara.
 

L.I.L.L.E.M.A.N

Ny medlem
Gick med
21 Jan 2006
Ort
Kalix
Hoj
Kawasaki Z1000, Triumph Bobber, Honda CB 750 Four
bikepics-793296-800.jpg


Funderar du på Tracker-Bygge? Köp en SR 500! :tummenupp

http://www.blocket.se/vi/17155372.htm?ca=1_7_s
 

Holma.

Think big
Gick med
2 Aug 2008
Ort
Lilla Peking
Hoj
GSX 1135 EF
GSX 1100 E-ES-EF modellerna är ju riktigt trivsamma med bra spark i maskinen, classicförsäkr mm mm för runda 15-20K
 

DmS

En ständig ombörjare
Gick med
24 Jun 2006
Ort
Tyresö
Hoj
VN800 & GPZ900R
Rent instinktivt så säger jag gammelgixxer och då gärna en 1100R -86.
De är ju så übercoola! :yoparty
Men jag måste ju säga att den där Hyndan du hittade på Blocket var riktigt ball.

Jo, kan inte annat än hålla med, en fin gamgixer i orginalskick är ruggigt läckra, både 750 & 1100. Dom definierade ju hela begreppet sporthoj.

Men ska dom vara riktigt fina och oskruvade kostar dom nog mer än jag kan lägga tror jag, sen vete katten om det är en bra brukshoj att pendla med för mig... En sån hoj ska ju köras, rejält :)

Men en sån som hyndan fast lite mer motor vore mumma ju mer jag tänker på det... Stuket är ju superläckert :)
/Danne
 

Kuben

Cementarsel Mc
Gick med
10 May 2005
Ort
Långshyttan
Hoj
Aprilia RSV4R-10
Jo, kan inte annat än hålla med, en fin gamgixer i orginalskick är ruggigt läckra, både 750 & 1100. Dom definierade ju hela begreppet sporthoj.

Men ska dom vara riktigt fina och oskruvade kostar dom nog mer än jag kan lägga tror jag, sen vete katten om det är en bra brukshoj att pendla med för mig... En sån hoj ska ju köras, rejält :)

Men en sån som hyndan fast lite mer motor vore mumma ju mer jag tänker på det... Stuket är ju superläckert :)
/Danne

En sån här menar du kanske.. http://www.blocket.se/vi/17313835.htm
 

DmS

En ständig ombörjare
Gick med
24 Jun 2006
Ort
Tyresö
Hoj
VN800 & GPZ900R
...bild...

Funderar du på Tracker-Bygge? Köp en SR 500! :tummenupp

Du, den trackern var ju überläcker!
Har kikat på SR en del och gillar enkelheten i dom, men det ska definitivt vara en med skivbroms i så fall.

Tyvärr har jag inte något garage att meka i så ska jag bygga om något så är det budget "strip off" & "bolt on" som gäller, en bit i taget, då är det ju en fördel om det finns ett bra utbud på sånt.

Sukka EF & dom gillar jag inte, säkert prisvärt och allt sånt, men... nej.
/Danne
 

moorflax

Medlem
Gick med
21 May 2008
Ort
Norberg
Hoj
Triumph Bonneville -01, Vespa P200e -80
Cbr1000f

Killen som har denna är überseriös och jag tvivlar inte ett ögonblick att skicket är superfint på denna hoj!
MEN... Det vore synd och skam att bara använda den som pendlarhoj.
och nej... Jag känner inte killen, men har sett hans andra hojar på http://www.gixxer.se/viewtopic.php?t=534

En kollega till mig har en CBR1000F av 87 års modell. Det är ju kanske inte världens snyggaste, men de går bra och är driftsäkra.
En SR500 är väl iofs aldrig fel, jag blir alltid glad när jag ser en sådan :)
 

Kuben

Cementarsel Mc
Gick med
10 May 2005
Ort
Långshyttan
Hoj
Aprilia RSV4R-10
Killen som har denna är überseriös och jag tvivlar inte ett ögonblick att skicket är superfint på denna hoj!
MEN... Det vore synd och skam att bara använda den som pendlarhoj.
och nej... Jag känner inte killen, men har sett hans andra hojar på http://www.gixxer.se/viewtopic.php?t=534

En kollega till mig har en CBR1000F av 87 års modell. Det är ju kanske inte världens snyggaste, men de går bra och är driftsäkra.
En SR500 är väl iofs aldrig fel, jag blir alltid glad när jag ser en sådan :)

Har sett dom där jag med.Hade man haft pengarna hade jag köpt den direkt..Men nu gick man ju o köpte sig en bil..:huvet
 

frostah

Gatukändis!
Gick med
19 Mar 2008
Ort
Stockholm
Hoj
Ingen för tillfället, jävla bajs :(
Har du funderat på att köpa en 125-250 scooter? Hur smidiga som helst att pendla med, bekväma, går nästan på luft och vissa kan vara riktigt snygga.
 

DmS

En ständig ombörjare
Gick med
24 Jun 2006
Ort
Tyresö
Hoj
VN800 & GPZ900R
Men oj, kikar man närmare på skicket på hans sajt om gamgixern och gixxer.se så verkar ju 23k vara på nivån bortskänkes... Men som sagt, det vore nästan taskigt att köpa som pendlarhoj utan att ens ha varmgarage åt en sån pärla...

Lite väl öppet mål för lynchning ;)

En scoooooterrrrr ?!?!? Eh... Då tror jag heller att jag väljer en Virago, och den kommer inte i närheten av min lista av objekt om man säger så... Nån måtta på pendlingsanpassning och pensionärspoäng får det vara ;)

En SR 4/500 känns dock mer och mer intressant... Ska googla lite på bolt-on prylar & priser...
/Danne
 

gunnar_gt750

GSX-R musei-intendent
Gick med
7 May 2005
Ort
Solna
Hoj
Suzuki GSX-R750 88/90/91
Jag rodnar :pannkyss
Jodå det är fina hojar,
håller på minska ner hojinnehavet med en av hojarna.
Skall komma en kille idag och kolla på 88:an.
Det är egentligen en 30000:-hoj men ibland får man andra utgifter som behöver hanteras. Ligger stora umbäranden bakom att införskaffa dessa två så avyttrande handlar bara om andra akuta utgifter.

Killen som har denna är überseriös och jag tvivlar inte ett ögonblick att skicket är superfint på denna hoj!
MEN... Det vore synd och skam att bara använda den som pendlarhoj.
och nej... Jag känner inte killen, men har sett hans andra hojar på http://www.gixxer.se/viewtopic.php?t=534

En kollega till mig har en CBR1000F av 87 års modell. Det är ju kanske inte världens snyggaste, men de går bra och är driftsäkra.
En SR500 är väl iofs aldrig fel, jag blir alltid glad när jag ser en sådan :)
 

moorflax

Medlem
Gick med
21 May 2008
Ort
Norberg
Hoj
Triumph Bonneville -01, Vespa P200e -80
Jag rodnar :pannkyss
Jodå det är fina hojar,
håller på minska ner hojinnehavet med en av hojarna.
ot
Betyder det att du ska ha kvar 91:an?
Hoppas verkligen att så blir fallet.
Kan du inte skaffa en 1100R -86:a och renovera? Jag köper den direkt när du är klar :tummenupp

ON Topic
Kanske en XBR 500 kan vara nåt? Det är väl lite mer "motorcykel" över den än vad SR 500 är. Hittade en fin på blocket med ekerfälgar.
http://www.blocket.se/vi/17040780.htm?ca=9_s
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top