Biltema = kanontema!

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Ort
Ja
Hoj
.
För några år sedan så var gick de här järnen att böja framförallt i den änden som är till höger i bild.
10-201_xl_1.jpg


Den variant som säljs nu har jag aldrig lyckats böja ens när man skall kränga dubbdäck med mousse.
 

bosse-l

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Aug 2016
Ort
Överkalix
Hoj
Kompressormatad Honda CB250N, Triumph Thruxton 900 -13, Kawasaki KLR650 -99, Suzuki GSX750ES -83, Honda CB400N-82, Honda CB250N -79, Honda CB250N -81
Kanske inte hojrelaterat om nu ingen har Defa motorvärmare på hojen, men köpte Biltema 5 m långa Defa motorvärmarsladd som är mycket bättre än Defas gröna original som är svindyr och dessutom man måste ha takräcke för att frakta den om det är kallt då den inte går att böja. Biltemas Defa sladd gick att i alla fall att böja vid -15, det kan man inte göra med Defa original.
 

Smauland

Medlem
Gick med
18 Jun 2014
Ort
Stockholm
Hoj
Aprilia SL1000 Falco
15-015_l_1.jpg

Mutterdragare 3/8", AIW 310

Biltema mutterdragare 3/8" för 500 spänn. Helt klart positivt överraskad.
Jag kör den på ca 6 bar.

+
Lätt
Liten
Snabb
Lossar bulten som håller framdrevet på gammel-kawan utan problem.
-
låsringen på fästet tror jag lade sig lite på sniskan, hade svårt att få på 10,ans hylsa.. ska utredas.
 

Checker

Medlem
Gick med
29 May 2012
Ort
Borås
Hoj
GSX1250FA -14
Ny värmejacka faktiskt, äkta Biltema - Powered by Samsung ..hrm.. Guaranteed to keep you warm...

84-1114_l_1.jpg


20170219-110935-1.jpg


20170219-110930-1.jpg


screenshot-2017-02-19-11-23-08-1.png

:brinnerup

Tack för tipset, Brute Force!
Jag åkte till Bitema idag och köpte denna jacka. Ordinarie pris 999:- nu 399:- då den tyvärr ska utgå ur sortimentet. Efter att ha testat jackan så åkte jag raka vägen tillbaks till Biltema för att köpa en jacka till. Nu har jag en jacka i reserv samt att jag har två batterier, det kan ju behövas när man åker på en kall och regnig MC-semester. Jackan har tre värmelägen (2,5/5/7) timmar och 50 grader i högsta läget. Batterierna är dock ett standard laddbart: Samsung (LX-DRF05H) 11,1volt 2600 mAh och lätt att få tag på. Min rekommendation till alla på Sporthoj som kör även när solen inte skiner, KÖP! :tummenupp
 
Last edited:
Gick med
29 Apr 2009
Ort
SUV country
Hoj
RD07A
Jo det är förvånansvärt bra tryck i den faktiskt, har en från Milwaukee sedan några år men Biltemas värmer på minst lika bra om inte bättre. Nu sitter denna mer slimmat vilket förmodligen gör sitt till för elvärmen men tycker inte att den gör bort sig utan el heller, nöjd =)

Milwaukee-jackan är mer genomarbetad men även i en annan prisklass med främst separat värme för fickorna och intern genomföring för usb upp till bröstfickan.

Det enda jag reagera på är att knappen bygger utåt vilket leder till att bakom ratten så hamna lite ljus i ögonvrån på ett ungefär. Inte så att jag kände mig tvungen att släcka den men inget som stört på den andra där knappen mer eller mindre är platt. Lättare att glömma bort att den är på dock när den inte syns lika lätt =)
 

Sukkaha

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jun 2014
Ort
Falkenberg
Hoj
1976 Honda Z50a
Då är jag nybliven medlem i varmajackanklubben. Känns riktigt prisvärd. Har två st 9800mAh batteri på väg från kinaland med. :tummenupp:tummenupp
 

Loccone

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Mar 2008
Ort
Sthlm
Hoj
Honda
Jag köpte också en. Ingen värme i armarna vad jag kan känna, men det tycks inte göra så mycket - bålen blir bra grillad så att säga. Kan bli bra på tidiga vårturer och sena kvällar.

(Fast min fru rynkade på näsan och föreslog att jag kunde köra bil om jag nu skall hålla på och mesa mig med eljacka, värmehandtag, och integralhjälm. Fruntimmer!)
 

moddlaren

Avliden medlem
Gick med
13 Dec 2016
Ort
i skogen
Hoj
YZF1000R
Nån som har åsikter om Biltemas A4 trallskruv? Har 120kvm altan att skruva.

http://www.biltema.se/sv/Bygg/Fastelement/Trallskruv/Rostfritt-A4/Trallskruv-2000022112/

Fast det finns betydligt billigare än biltema på proffs handeln.

Jag köpte 2000st 120*6mm dom fick jag ge 1,38 :-st på proffs handel så biltema var 600 :- dyrare + att på biltema var jag tvungen att hämta. Proffs handeln körde hem dom gratis.. Så skillnaden blev dessutom 15 mil transport o 3tim körning o några 100 lappar i bensin billigare dessutom..

Men biltema är helt ok..
 

Impact

P.i.t.A
Gick med
27 Sep 2007
Ort
Halmstad
Hoj
1090r -17, 990SMT -09
Hej!
Köpte mig en värmejacka jag också men tror den är defekt. Ska man göra något speciellt för att sätta på den? Laddat batteriet och tryckt/hållt inne på knappen på bröstet utan framgång....

Sent from my SM-G930F using Tapatalk
 

Checker

Medlem
Gick med
29 May 2012
Ort
Borås
Hoj
GSX1250FA -14
Hej!
Köpte mig en värmejacka jag också men tror den är defekt. Ska man göra något speciellt för att sätta på den? Laddat batteriet och tryckt/hållt inne på knappen på bröstet utan framgång....

Sent from my SM-G930F using Tapatalk
(Se till att batteriet är laddat)
1. När du ansluter batteriet så ska knappen blinka rött grönt blått, för att sedan slockna.
2. Du håller knappen intryckt 3 sekunder för att starta jackan i rött läge full styrka.
3. Du växlar till mellan läget, grönt genom att trycka på knappen en gång.
4. Du växlar till lägsta läget blått genom att trycka på knappen ytterligare en gång.
5. Du stänger av jackan genom att hålla knappen intryckt 3 sekunder.
 
Gick med
29 Apr 2009
Ort
SUV country
Hoj
RD07A
De har fyllt på i Veddesta kan jag meddela, se bara till att kontrollera saldot med batterier och laddare = ska ligga en av varje i fickorna.

Blev ett par små verktygstavlor idag och någon dvärgpolygrip samt multisax som jag inte kunde motstå. Provkörde även deras kombistege som även fungerar som plattform men nja.. För smalt plan som bench, ganska långt ifrån i våg och även om arbetshöjden skulle vara duglig så är den fast.

Får bli ett överprisat åbäke istället =/
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top