Yamaha YZF750R

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Ort
skvde
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
Bifogar en bild på hur det såg ut när jag plockade av bakhjulet idag.. Ska byta drivpaket.. en kugg ner fram och två upp bak.. mums..=)

ingen dämpare tyvärr, men funderar också på omdrevning.

erfarenheter från er andra om det?
 

Henke_N

Ny medlem
Gick med
18 Jul 2005
Ort
Lund
Hoj
Cbr600rr -06
Dåligt med uppdateringar i den hära tråden=)

funderar lite på en höjningssats till bakändan, någon som har nån erfarenhet av en sån?
I nuläget har någon tidigare ägare micklat in ett gäng stålbrickor mellan stötdämparen och ramen. tycker man borde kunna fixa en bättre lösning än så...
 

Limez

Liten pinne kittlar bättre än stor stock
Gick med
10 Jun 2005
Ort
Kungsbacka
Hoj
Kronans gröna, inga växlar, fotbroms
funderar lite på en höjningssats till bakändan

Jag är också intresserad! moppen känns lite låg i bakändan:näsblod

Slänger upp några bilder också, hade ut moppen förra helgen och fotade lite:tummenupp Det enda som saknas för att den ska vara komplett inför våren är ett par Stompgrips, antar dock att det får bli något som kommer på under sommaren, man får ta lite i taget med student-ekonomi:gnissla


PICT9541.jpg


PICT9546.jpg


PICT9551.jpg
 

Henke_N

Ny medlem
Gick med
18 Jul 2005
Ort
Lund
Hoj
Cbr600rr -06
Jag är också intresserad! moppen känns lite låg i bakändan:näsblod

Slänger upp några bilder också, hade ut moppen förra helgen och fotade lite:tummenupp Det enda som saknas för att den ska vara komplett inför våren är ett par Stompgrips, antar dock att det får bli något som kommer på under sommaren, man får ta lite i taget med student-ekonomi:gnissla

Heflete va det skulle va svårt o få bort bakdämparen.. Känns som att det är världens minst servicevänliga hoj.. min cbr var ju betydligt enklare o skruva med..
Nu är jag på jakt efter en sexigare bakdämpare till min hoj.. helst öhlins eller wilbers.. lurade lite på monteringen av bakdämparlänkaget dessutom, finns ju två möjliga bulthål. nån som kan ge lite input om det?

Var har du köpt kraschpuckar? jag är på jakt.. funderade dessutom på stompgrips, får se om man hittar några lämpliga i sommar..
 

Bifogat

  • DSC00163liten.jpg
    DSC00163liten.jpg
    84.3 KB · Visningar: 156

Limez

Liten pinne kittlar bättre än stor stock
Gick med
10 Jun 2005
Ort
Kungsbacka
Hoj
Kronans gröna, inga växlar, fotbroms
Var har du köpt kraschpuckar? jag är på jakt..

Skicka PM till Campar här på Sporthoj, så ordnar han det, har för mig att priset låg runt 500 spänn. Dock fick jag slipa lite på puckarna för att dem inte skulle ta i kåpan, men det berättade jag för honom så nämner du det i ditt PM så kan han nog fixa det på "dina" puckar:tummenupp :)
 

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Ort
skvde
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
Heflete va det skulle va svårt o få bort bakdämparen.. Känns som att det är världens minst servicevänliga hoj.. min cbr var ju betydligt enklare o skruva med..
Nu är jag på jakt efter en sexigare bakdämpare till min hoj.. helst öhlins eller wilbers.. lurade lite på monteringen av bakdämparlänkaget dessutom, finns ju två möjliga bulthål. nån som kan ge lite input om det?

Var har du köpt kraschpuckar? jag är på jakt.. funderade dessutom på stompgrips, får se om man hittar några lämpliga i sommar..

Höjja i bak gjorde jag med brickor, + att man sitter högre med en R7 bakdel.
waz are Du prating about vidh too hoools får thä länkage?
 

Bifogat

  • reararm.jpg
    reararm.jpg
    84.5 KB · Visningar: 158

Henke_N

Ny medlem
Gick med
18 Jul 2005
Ort
Lund
Hoj
Cbr600rr -06
Höjja i bak gjorde jag med brickor, + att man sitter högre med en R7 bakdel.
waz are Du prating about vidh too hoools får thä länkage?

Min är höjd bak genom att de stag som har nr 10 i sprängskissen är kortare. De ingick i en färdig höjningssats som kostade runt 3-400 kr.

Åsså har jag krashpuckar från
http://www.rg-racing.com

ohh. var köpte du det? det billigaste jag hittade var 70euro..

de två hålen sitter i ramen och är där man bultar fast bult nr 16. finns två möjliga placeringar där..

borde ju inte vara så svårt att fixa till en hemmasmidd variant av höjningsstagen. bara man använder järn av rätt kvalisort..
 

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Ort
skvde
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
ohh. var köpte du det? det billigaste jag hittade var 70euro..

de två hålen sitter i ramen och är där man bultar fast bult nr 16. finns två möjliga placeringar där..

borde ju inte vara så svårt att fixa till en hemmasmidd variant av höjningsstagen. bara man använder järn av rätt kvalisort..

åfan, det har jag inte noterat.

jag har en dragstång som ljuddämparfäste på min :)
 

Bifogat

  • dog.jpg
    dog.jpg
    13.6 KB · Visningar: 124

Henke_N

Ny medlem
Gick med
18 Jul 2005
Ort
Lund
Hoj
Cbr600rr -06
Du har helt rätt, mitt misstag. 3-400 var nog vad jag sa till frugan att det kostade. Köpte dem från Lelles.

hehe ibland är det helt enkelt läge o mörka lite för husfridens skull...

sitter o lurar på om en stötdämpare från en r1 passar på gammelhojen.. tänkte mig ett en nyare från typ 05 el så borde vara bättre än det som satt där innan.. det borde man ju kunna hitta för lämpliga pengar från skroten
 

Speedyet

jorå!
Gick med
9 Sep 2007
Ort
Upplands Väsby
Hoj
Yamaha YZF 750R
Hallå i stugan!

Ingen som råkar ha en främre toppkåpa liggandes till 95-års modell? =)

För övrigt, vad tror ni om en modd med r1 02-03 bak?
 
Gick med
20 Aug 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Harris FZR F1, Yamaha YZF 750 Classic Superbike
Ingen som har en gammal vxl låda liggande till en YZF750R?
Jag behöver 2ans drev på primär axeln
nr 9 på bilden
 
Gick med
20 Aug 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Harris FZR F1, Yamaha YZF 750 Classic Superbike
Ingen som har en gammal vxl låda liggande till en YZF750R?
Jag behöver 2ans drev på primär axeln (den från kopplingen)
nr 9 på bilden
 

Bifogat

  • YZF750R.JPG
    YZF750R.JPG
    105.6 KB · Visningar: 103

Henke_N

Ny medlem
Gick med
18 Jul 2005
Ort
Lund
Hoj
Cbr600rr -06
Ingen som har en gammal vxl låda liggande till en YZF750R?
Jag behöver 2ans drev på primär axeln (den från kopplingen)
nr 9 på bilden

Sorry ingen växellåda men du som rejsar lite med såna här gamla järn, du har ingen bakdämpare som ligger och skräpar?? Eller har koll på om en dämpare från någon annan cykel passar..
 
Gick med
20 Aug 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Harris FZR F1, Yamaha YZF 750 Classic Superbike
Sorry ingen växellåda men du som rejsar lite med såna här gamla järn, du har ingen bakdämpare som ligger och skräpar?? Eller har koll på om en dämpare från någon annan cykel passar..

tyvärr inte men en öhlins borde ju gå att få tag p skroten efter som det satt standard på 95orna.
Lycka till

Dåligt med uppdateringar i den hära tråden=)

funderar lite på en höjningssats till bakändan, någon som har nån erfarenhet av en sån?
I nuläget har någon tidigare ägare micklat in ett gäng stålbrickor mellan stötdämparen och ramen. tycker man borde kunna fixa en bättre lösning än så...

jag höjde min också med en distans (YZF750R) men annars så kan du göra nya kortare "hundben" av 5mm plattgärn.
 
Last edited:

Henke_N

Ny medlem
Gick med
18 Jul 2005
Ort
Lund
Hoj
Cbr600rr -06
Fixade klart den gamle nu i helgen så man är klar för o ut och åka i vår.

Ny bakdämpare från en Thunderace
Nya fina blinkers=)
Ny kedja o drev, två kugg upp bak en ner fram.
Behövs bara en tvätt så är man klar för att ut och åka=)
 

Bifogat

  • DSC00001 (2)_2.jpg
    DSC00001 (2)_2.jpg
    69.2 KB · Visningar: 105
  • DSC00003_2.jpg
    DSC00003_2.jpg
    81.5 KB · Visningar: 122
  • DSC00005_2.jpg
    DSC00005_2.jpg
    59.2 KB · Visningar: 114
  • DSC00006_2.jpg
    DSC00006_2.jpg
    82.7 KB · Visningar: 116

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Ort
skvde
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
Fixade klart den gamle nu i helgen så man är klar för o ut och åka i vår.

Ny bakdämpare från en Thunderace
Nya fina blinkers=)
Ny kedja o drev, två kugg upp bak en ner fram.
Behövs bara en tvätt så är man klar för att ut och åka=)

vart köpte du drev?
jag skulle beställa idag men det va lång levtid på det jag ville ha.
Har du/ni 530? 532 står det på nått ställe.
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top