Motorcyklar far fram i vansinnes fart, Vaxholmsborna har tröttnat. (TV4 Nyheterna)

Status
Ej öppen för fler svar.

Lucius

Light?!
Gick med
1 Jul 2004
Ort
El Stockholmo
Hoj
Borttappad
Jag vill inte kommentera detta inslag igentligen.

Någon jag känt gick precis bort på denna sträcka.

Men jag gillar fortfarande denna väg, även om den är förrädisk - speciellt med husbussar o annat som drar upp grus på vägen.

Håll lugnt i Ellboda och vid stallet så blir det nog bra - och för i helsicke, kolla generatorkurvan noga...
 

kawa69

Jobbar
Gick med
7 Mar 2003
Ort
hemma
Hoj
mc
Har aldrig åkt på denna vägsträcka, och kommer inte att göra det heller.

grattis till en ny grusväg:tummenupp

//MH
 

Dark_Messenger

Guest
Ulla var ju helt klart för gammal för att vistas ute. Hon ska nog inte riskera att gå över vägen öht för hon lär dö vilken sekund som helst och skapa ett livsfarligt farthinder.
:huvet
 

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Det finns en grymt fin alternativ Bogensundsväg på grus annars precis intill.
Fina kurvor. Bra sikt och få hus.

Man kör av till höger lite innan generatorkurvan och kommer ut igen på bogan borta vid golfbanan.

Fast sporthojar tål nog inte damm.......:D
 

He rik

----:)----
Gick med
8 Aug 2006
Ort
Karlstad
Hoj
rd 500-84 R6-08 DR350-95
Det finns en grymt fin alternativ Bogensundsväg på grus annars precis intill.
Fina kurvor. Bra sikt och få hus.

Man kör av till höger lite innan generatorkurvan och kommer ut igen på bogan borta vid golfbanan.

Fast sporthojar tål nog inte damm.......:D

Tror mest det är piloten som är dammallergiker.

Henrik
 

Dark_Messenger

Guest
Karln borde väl ha råd att bygga ett bullerplank runt sin kåk efter att ha sålt så in i helvete med kalsonger.
 

dlgvrg

Sporthojsnörd
Gick med
17 Nov 2003
Ort
Västerås
Hoj
En bunt hojar
Latjo, inte visste jag att det bor kändisar längs med den vägen! Tack för tipset om inslaget - alltid kul att veta vilken bild allmänheten får av oss motorcyklister.

Själv har jag kört 19 ggr fram och tillbaks samma helg längs med den vägen, men jag har sträckorna med fastigheter som vilosträckor där jag slappnar av och stretchar lite. Sen går det aldrig så fort för mig, gillar att försöka ta kurvorna lite fort, men raksträckorna kan liksom kvitta, får man bara upp lite fart så det blir en inbromsning inför kurvan är jag nöjd. Man kör väl helt enkelt som en kärring... enda incidenten jag haft på bogesundsvägen var när en idiotbil försökte köra fort och slet upp massor med grus på vägen framför mig.
 

Danne980

Ny medlem
Gick med
4 Mar 2006
Ort
Luthagen
Hoj
KTM
Jag tycker faktiskt det verkar ha gått lite väl långt med denna väg och hoppas att man kommer bygga fartgupp. Ska ju inte vara så att vanliga människor ska få lida för att mc åkarna inte har någon bana. Helt uppenbart kör ju folk 2x sin förmåga i vissa fall. Fattar inte hur man tänker när man bara för att få gasa av sig riskerar andras liv på detta viset. Har det inte dött nog många där? Hoppas det blir något positivt av detta och politikerna förstår att mer banor behövs.

/Danne
 

Babe

Ny medlem
Gick med
26 Jul 2005
Ort
Järfälla
Hoj
R1, DRZ 400S, XT660Z Tenere
Oavsett vad så visst är det konstigt att farbror blå så sällan är på Bogan likadant på Bulten. Har ofta funderat över det samt ställt frågan till dom blå men inte fått något bra svar!!

Och ja jag är glad för det dessa vägar är riktigt härliga att köra på har även mött herr Salming och han var inte helt missnöjd över mig eller min hoj för den delenb:va
 

Plåtniklas

Liten, rädd och ensam™
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
T7
Det finns en grymt fin alternativ Bogensundsväg på grus annars precis intill.
Fina kurvor. Bra sikt och få hus.

Man kör av till höger lite innan generatorkurvan och kommer ut igen på bogan borta vid golfbanan.

Fast sporthojar tål nog inte damm.......:D

Har du nån GPS-log på den? :crash
 

Svedberg

Ny medlem
Gick med
12 Jun 2005
Ort
i skogen
Hoj
Honda RS125, Honda RVF400
Manga av er stockholmare har ju har pa SH uppvisat ett patetiskt daligt omdome vad galler era favoritvagar, med larviga filmer, "rekordtider" etc. Jag tycker det ar helt och hallet RATT AT ER om denna (och den andra med) vag blir utrustad med en javla massa farthinder for att fa stopp pa er. Trist for dom av er som gillar att kora i normala hastigheter pa en kurvig fin vag! Skall ut fantrattarna som gasar jarnet pa allmanna vagar, sa kanske detta trams kan avta.

Och till dej som tycker du ar en kung pa 2 hjul: ta dej for FAN till en bana och kor som de flesta normalbegavade inser ar fan sa mycket sakrare, roligare och trevligare! Eller ar du en av alla stockholmare man ser fisa omkring i vingelfart pa banan med sin 1000cc 185hp -08 sporthoj..? I sa fall; trana lite mer eller byt hobby.

Vad gott det var att fa det sagt.

Lasse
 

Biturbo

Min går i etthundra!
Gick med
29 Aug 2003
Ort
08 en stund till
Hoj
KTM LC4
Oavsett vad så visst är det konstigt att farbror blå så sällan är på Bogan likadant på Bulten. Har ofta funderat över det samt ställt frågan till dom blå men inte fått något bra svar!!

Och ja jag är glad för det dessa vägar är riktigt härliga att köra på har även mött herr Salming och han var inte helt missnöjd över mig eller min hoj för den delenb:va

Enligt den polis som jag pratat med har de dels haft lite överseende för att den är så populär samt att det inte funnits något bra ställe att stå på då de varit rädda att folk ska köra av i rena förskräckelsen då det går så ruggigt fort.

Nu lär det bli ändring på allt det.

En kvalificerad gissning är att detta smittar av sig till bulten nu också när pressen fått vittring på det.
 
Gick med
9 Jul 2008
Ort
Stockholm
Hoj
Kawasaki, ZR-7 (skrot) Ducati Monster S4 "Carbon edition"
Ja. Att köra med OMDÖME är det vissa som har missat. Jag höll på att bli klyvd av en MC på den vägen.. kör man så fort att man inte ens kan hålla sig på sin sida av vägen så bör man skämmas.

Jag är helt för att köra fort där det går o där man inte riskerar andras liv. Skärpning.
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top