Transponder AMB TranX 260

nizze69

Fattig racingfarsa, men vafan..glad ändå
Gick med
17 Dec 2005
Ort
Hemma
Hoj
Kawa Mean Streak, MV Agusta F3
transponder

Hej! Tony Krey i Vingåker har en sån ligger, nästan oanvänd. Ring honom på tel. 0761099705. Han är inte reggad här. Bad mig lägga ut detta åt honom.

Nisse
 

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Ort
S-holm, men med hjärtat i Hedesunda
Hoj
K1300S
Jag kastar in en liten fråga, appropå det här med modell på transpondern. Jag är med så långt att man måste ha transponder när man tävlar. Men hur vet man vilken man ska ha? :va Om du nu måste ha en 260 istället för en 160? Inte för att jag har en susning om vad det är för något heller, men ändå :)
 

flugan

Vem vet
Gick med
17 Mar 2003
Ort
Stenkullen
Hoj
-
Jag kastar in en liten fråga, appropå det här med modell på transpondern. Jag är med så långt att man måste ha transponder när man tävlar. Men hur vet man vilken man ska ha? :va Om du nu måste ha en 260 istället för en 160? Inte för att jag har en susning om vad det är för något heller, men ändå :)

Enligt http://www.amb-it.com/
Tran X 160 Max. speed: 160 km/h / 100 mph
Tran X 260 Max. speed: 260 km/h (160 mph)

Sen finns det tydligen TranX Pro oxå Max. speed: 500 km/h (310 mph)
 
Last edited:

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Ort
Verkstan
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation
Det är inte bara maxhastigheten över mållinjen. Finns ju splitt-tider med på iaf Knutstorp och Karlskoga. Kan ju överskrida hastigheten där med! :)

Sen är det nog en annan sak som skiljer, har jag för mig? Vilken upplösning den har. Om man får tiderna i nogranheten tiondelar, hundradeler eller tusendelar. Kör man 1.40 blankt på A-torp med en tran-X260 så säger tiden 1.40:00 men har man Tran-X500 säger den 1.40:000 :)
 

flugan

Vem vet
Gick med
17 Mar 2003
Ort
Stenkullen
Hoj
-
Det är inte bara maxhastigheten över mållinjen. Finns ju splitt-tider med på iaf Knutstorp och Karlskoga. Kan ju överskrida hastigheten där med! :)

Sen är det nog en annan sak som skiljer, har jag för mig? Vilken upplösning den har. Om man får tiderna i nogranheten tiondelar, hundradeler eller tusendelar. Kör man 1.40 blankt på A-torp med en tran-X260 så säger tiden 1.40:00 men har man Tran-X500 säger den 1.40:000 :)

Är det samma tidtagningsystem för de olika transpondrarna?
 

Nr:18

Snabbare än Don Queer
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Oskarström
Hoj
GSXR 1000
Det är inte bara maxhastigheten över mållinjen. Finns ju splitt-tider med på iaf Knutstorp och Karlskoga. Kan ju överskrida hastigheten där med! :)

Sen är det nog en annan sak som skiljer, har jag för mig? Vilken upplösning den har. Om man får tiderna i nogranheten tiondelar, hundradeler eller tusendelar. Kör man 1.40 blankt på A-torp med en tran-X260 så säger tiden 1.40:00 men har man Tran-X500 säger den 1.40:000 :)

På anderstorp mäter den tusendelar också. Tusendelsupplösning är det på alla banor jag varit på.
 

KMKZ

KMKZMOTORSPORTS.COM
Gick med
2 Feb 2009
Ort
011
Hoj
Yamaha R1 YEC
AMB TranX260

Vill också köpa en, hör av er :).
 

Mattias

Very nice
Personal
Gick med
24 Feb 2002
Ort
Stockholm
Hoj
GSX-R750WT + TL1000RW + G650X Moto
Tänkte bara nämna att jag köpte en idag. Jag är mycket nöjd. Jag köpte en laptimer också. Däckvärmare mää!
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top