Yamaha TTR 600

myrn

Ny medlem
Gick med
11 Apr 2007
Ort
Bro
Hoj
MT-01 -06, TT600R -01, ZX7R -98
1.
Vad är ett bra pris på ett par originalfälgar? Vilka andra fälgar kan ni rekommendera? Både nya och begagnade.

2.
Är det nån som har en Arrow Paris-Dakar -dämpare och som kan kolla dimensionerna på skruvarna som håller fast insatsen? Vore schysst så jag kan beställa och ta med mig till hojen 25 mil bort.
 

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
Trådlyft from hell!

Jag letar motardfälgar samt eftermarknadsljuddämpare till TT600. Någon som har på lager?


jelp mej!
 

Micke_hg

Pryar som gräsand!
Gick med
6 Jul 2004
Ort
Härnösand
Hoj
Yamaha TT600R 1999
Har precis införskaffat mig en jordfräs i form av en TTR. Har dock en liten fundering kring det här med manuell dekomp vilket är monterat på den jag köpte. Enligt vad jag kan hitta på nätet så är det en utmärkt lösning för att underlätta startandet (vilket också verkar stämma, hittils funkar tekniken bättre än elstart...peppar peppar).
Dessutom ska det tydligen vara bra om an surar ner sin stånka nåt alldeles hemskt (av med tändning, stäng soppakran, in med handtaget och kicka runt en stund osså är det bara att dra igång den igen).

Hur funkar det här egentligen? Finns någon risk för att man gör ventilsallad med avgasventilerna som huvudingrediens om man håller dekompen inne och drar runt motorn flera varv (givetvis inte med tändningen på)? Eller är det så enkelt att den inte öppnar mer än att kolven går fri även i sitt högsta läge?
 

Flodin

Ny medlem
Gick med
30 Aug 2012
Ort
södertälje
Hoj
yamaha ttr600 -98 & yamaha xt125x -06
Är det någon som har koll på vart man kan få tag i ett nytt blinkers relä? va inne o kolla med yamaha och dom ville ha över 1000 spänn för ett nytt???
 

MBN_MAN

Ny medlem
Gick med
5 Aug 2008
Ort
STHLM
Hoj
Yamaha TTE 1996
Det funkar utmärkt med biltemas runda cromade som egentligen är för nån gammal Volvo.. Hade det i två år:)
 

MBN_MAN

Ny medlem
Gick med
5 Aug 2008
Ort
STHLM
Hoj
Yamaha TTE 1996
Okej sry jag antog att det var likadant på alla TTs. Finns annars att köpa på Yamaha center för massa pengar.
 

Flodin

Ny medlem
Gick med
30 Aug 2012
Ort
södertälje
Hoj
yamaha ttr600 -98 & yamaha xt125x -06
Lugnt!
Har kollat runt lite och det ända som finns är dom hos Yamaha för lite över 1000 spänn..
Får väll bli ett sånt!
 

Smirnoff

Sporthojsnörd
Gick med
23 Aug 2010
Ort
Stuvsta
Hoj
CB1000RA TT600RE
Jag har precis införskaffat en TT600RE 2003 och försöker få krashbågar till den, men det verkar vara heeeeelt omöjligt att hitta. Någon som vet om det över huvud taget existerar, och i så fall var man kan tänkas få tag i dem?

Tack på förhand!

/ Jonas
 

perjul

Jajamän, visst är det en Biltemahjälm!
Gick med
24 Aug 2007
Ort
Årsta
Hoj
Suzuki DL650, Kawasaki KLX650
Har precis införskaffat en TT600R 2001 som ska nyttjas för offroad. Den har tidigare gått som motard, och är nu drevad 14/49. Någon som har en dito skogsmaskin. och kan uttala sig om lämpliga drevkonfigurationer för grusbus?
 

perjul

Jajamän, visst är det en Biltemahjälm!
Gick med
24 Aug 2007
Ort
Årsta
Hoj
Suzuki DL650, Kawasaki KLX650
Update: kör nu 15/49, vilket funkar. Tror dock att sweet-spoten kan vara 15/47 :)
 

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
Någon Yammakunnig som vet fall det finns fler hojar som delar hastighetsmätargivare med TT/XT? Tänkte om det fanns någon gathoj med 17" hjul som har liknande mojäng man kan harvesta så jag lyckats klämma dit motardhjul på min och inte vill ha cykeldator med stripes.

Tänkte typ TDM850 eller motsv...

Yamaha använder ju alltid samma saker till fina håjar menarja.
 
Last edited:
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top