Sommar-happening? ... alt 1, 2 eller 3? Sh sommar-jippo

Går helst på?


  • Antal röstningar
    0

IronMike

Guest
Så, nu har nästan alla semester utom jag som alltid har semester.. Men jag tänkte kolla intresset för något kul "jippo"...har ju kört lite båt, fiske, utomhus-fester här omkring. Den riktiga båten var Jörgens, jag har ju gummibåt så det är annan historia, men: 3 förslag!!

Förslagsvis 29e eller 30e Juli. Om det är ok väder. Vi förutsätter att det blir bra väder, annars tar vi 31a Juli eller så...

Antingen:
1. Grillparty hemma hos mig, 18-07.30 *(inkl sanning/konsekvens och promenad ner till närliggande badplats under kvällen)
2. Båt-fest (ni köper gummibåtar för 129:- på claes ohlson, som jag redan gjort) Sen tar vi oss till Dalen, Neglinge, Saltsjöbaden och ror ut till en öde ö (sumpholmen) för att fiska/grilla/hoppa 12-meters hoppklippor, hela dagen, kvällen och ev natten - man ror 70 meter till fastlandet när man vill hem....
3. Feting-fest på Hundklubben... Stans fetaste utomhus-fest "spot" (se film nedan) Man ser HELA Stockholm, 40-50 meter över havet, grymt plejs. Där kan man först grilla korv, dricka, dricka mer... Sen gå ner och bada. Neutralt ställe, 6-7 min från Slussen med bil.

Så, vad säger ni.. En del av er har redan hakat på, och det har varit skitkul :yoparty

Hundklubben:
[YOUTUBE-ID]ZpgxfK3fe7s[/YOUTUBE-ID]

Hemma hos mig: "kan tyvärr ej visa"

Båtfärd:
[YOUTUBE-ID]oKJ05mqXXOI[/YOUTUBE-ID]

Sumpholmen 2006: "kan tyvärr ej visa"

Fiske:
[YOUTUBE-ID]08wSO5vy5QU[/YOUTUBE-ID]

Well...

Vilka är på? ...Skule ngt annat datum passa bättre? Vi får väl kika lite smhi.se

Hojta till här.. Vore kul om vi blev ett stort pack :yoparty :D
 
Last edited:

combat girl

What u do in life echoes in eternithy
Gick med
25 Feb 2007
Ort
Skåne
Hoj
letar....
Hahaha jag är på.. shoppar en gummibåt imorgon.

*Ironmike du är härmed utmanad på båtrace...
 

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Ort
...på taket
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Kör ni på sumpholmenalternativet så kan jag komma förbi med båten. Så att det finns en maskinrumshink till alla Mr Pee Shy.
 

Malin

Förvirrad
Gick med
31 May 2008
Ort
STHLM
Hoj
Ducati Monster 696
Haha ro små gummibåtar e ju hur najs som helst :D Gummibåtsrejs??
Och jag har ju också en kort jeanskjol att zooma in på..Men hmmm tar nog inte på mig den på en sån farlig utflykt.
 

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Ort
...på taket
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Haha ro små gummibåtar e ju hur najs som helst :D Gummibåtsrejs??
Och jag har ju också en kort jeanskjol att zooma in på..Men hmmm tar nog inte på mig den på en sån farlig utflykt.

Punkkjol med spetsnitar är det bästa att sitta i gummibåtar med :fakta
 

Dreggel

Alltid politiskt inkorrekt
Gick med
9 Jun 2007
Ort
Bromma
Hoj
Suzuki GSXR750 1993/95, Suzuki GSXR1000 K6
Tänker ni ha båtrace utan mig? :mad:
 

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Ort
...på taket
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Gentleman av rang......

För övrigt så har jag lite fulsprit till dig (metanol) för förbränning i ditt spritkök.

Tackar!
C.Barrow ordnade en hel 12-liters kartong åt mig i vintras så jag kan koka potatis tills isen kommer. Men det går ju alltid åt, jag planerar inta att sälja båten! :D
 

Pucken

Arbete ger frihet !
Gick med
7 Feb 2006
Ort
Top floor.
Hoj
Suzuki gsxr 750 -09 Honda Goldwing -77 , Ducati 999 Puccelione,Apillia Bastardo Tricolore,BMW s1000 rr -11, Sixten Cykel - 62
Tackar!
C.Barrow ordnade en hel 12-liters kartong åt mig i vintras så jag kan koka potatis tills isen kommer. Men det går ju alltid åt, jag planerar inta att sälja båten! :D

Mönstrar gärna på som frivillig matros, ruffhäxa eller galjonsfigur you name it !
 

IronMike

Guest
Mönstrar gärna på som frivillig matros, ruffhäxa eller galjonsfigur you name it !

Done DEAL.... Jag startar ny tråd, men preliminär dag och mer detaljer.

SUMPHOLMEN it is..sporthoj.com tar över den obebodda ön för en heldag. Jörgen kommer med båt, och jag bor i närheten för eventuell efterfest..

:yoparty
 

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Ort
...på taket
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Soldat 782 ställer upp som runkobjekt/ögongodis mot en plats på rätt sida japsdämpar'n :yoparty

//H

Jag är på väg ut i skärgården i detta nu, bara hemma och packar det sista. blir ute 1-2 veckor. Beroende på väder och hur länge jag orkar kuska runt själv. Ni kan ju mönstra på från ngn brygga en eller ett par dar om ni törs :brynad
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top