Honda CB1000R-tråden

Cb1000

Ny medlem
Gick med
5 Mar 2019
Ort
Piteå
Hoj
2012 Honda cb1000ra
Ixil hyper low slip on

Är det någon som provat att ta bort blind brickan/pluggen i ingången till ljuddämparen? Blev det stor skillnad på ljudet?
 

Göran

Med lem
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Nynäshamn
Hoj
CB1000R, BSA 650 -67.
Är det någon som kan tänka sig sälja sin org lambdasond?
Ska passa en -12, men det borde väl vara samma till alla..
 

Laponia

Medlem
Gick med
14 Apr 2004
Ort
Stockholm
Hoj
2021, BMW S1000R
Jag har ett oanvänt svart bromshandtag Titax Evo i originalförpackning som passar Honda CB1000R med beteckning R31R. Det är en felleverans från ebay.
Skicka gärna ett PM.
 

totoro

Är fulladdad ibland
Gick med
19 Jan 2009
Ort
Där vägen tar slut
Hoj
Kawasaki Zx1200
Är lite sugen på att byta upp mig. Över 9000kr i försäkring på svedea. Å jag är gammal gubbe 62 år
Vad betalar ni andra.
 

Joem

Medlem
Gick med
30 May 2020
Ort
West
Hoj
Honda CB1000R
Är lite sugen på att byta upp mig. Över 9000kr i försäkring på svedea. Å jag är gammal gubbe 62 år
Vad betalar ni andra.

Det var egendomlig prissättning. Köpte en 2015 i dagarna och betalar 4000 kr/år, helförsäkring.
 

totoro

Är fulladdad ibland
Gick med
19 Jan 2009
Ort
Där vägen tar slut
Hoj
Kawasaki Zx1200
Den jag titta på var en 2018. Bor i Sthlm. Dock ej dom busigare områden.
Och det var ”säljaren” på en känd hojfirma som gjorde sökningen på datorn i affären.
Det var billigt för din
 

pimpelgas

Ute å cyklar..
Gick med
20 Jun 2019
Ort
Stockholm
Hoj
rsv4, gsxr1000
Kolla IF, tror jag fick 5500 i premie av dem när jag kollade på en i höstas.
 
Last edited:

DampKid

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Oct 2017
Ort
Kunglig huvudstad
Hoj
Många Hyndor
Det var egendomlig prissättning. Köpte en 2015 i dagarna och betalar 4000 kr/år, helförsäkring.


Ljusår skillnad på 2015 och 2018. 2018-modellen är ju neo-sporten med rätt mycket mer effekt än den gamla CB:n. Hamnar alltså i ungefär samma premiesegment för försäkringsbolagen som MT-10. Nio loppor är fullt rimligt med tanke på att den faktiskt är rätt potent...
 

Joem

Medlem
Gick med
30 May 2020
Ort
West
Hoj
Honda CB1000R
Hej allihop,
Jag skulle behöva er samlade expertis för att hamna rätt avseende PC5/akrapovic/mappning etc. Efter 10 års uppehåll är jag åter med hoj, mycket har hänt på dessa 10 år och mycket har glömts bort, så ha ett öppet sinne för mina novis frågor.

The case: (kan ta bilder om det behövs)
Nyligen köpt en 2015 CB1000R med akrapovicsystem, katalysatorn är borttagen och ligger i garaget med övriga original. Har dock insett att jag behöver PC5 och rätt mappning till detta för att vara på säkra sidan. Fråga 1: har jag ett s k open system/open link? Fråga 2: har beställt PC5 och ser att dynojet b la har en mapp för ”Akra... open system with stock or aftermark filter”, antar att OM detta är vad jag har på min hoj så bör ju den mappen passa rakt in i min PC5 och vara optimerad för den utrustning jag har, eller? För hela grejen är väl att dynojet själva bänkar en herrans massa hojar med olika utrustning för att konsumenten ska slippa detta steget efter köp av en PC?

Många tack på förhand!
Har försökt läsa mig till vad som gäller men blir inte riktigt klok på allt runtom.
 

Danne S

Sporthojsnörd
Gick med
26 Mar 2005
Ort
Norrköping
Hoj
Nada
Hej allihop,
Jag skulle behöva er samlade expertis för att hamna rätt avseende PC5/akrapovic/mappning etc. Efter 10 års uppehåll är jag åter med hoj, mycket har hänt på dessa 10 år och mycket har glömts bort, så ha ett öppet sinne för mina novis frågor.

The case: (kan ta bilder om det behövs)
Nyligen köpt en 2015 CB1000R med akrapovicsystem, katalysatorn är borttagen och ligger i garaget med övriga original. Har dock insett att jag behöver PC5 och rätt mappning till detta för att vara på säkra sidan. Fråga 1: har jag ett s k open system/open link? Fråga 2: har beställt PC5 och ser att dynojet b la har en mapp för ”Akra... open system with stock or aftermark filter”, antar att OM detta är vad jag har på min hoj så bör ju den mappen passa rakt in i min PC5 och vara optimerad för den utrustning jag har, eller? För hela grejen är väl att dynojet själva bänkar en herrans massa hojar med olika utrustning för att konsumenten ska slippa detta steget efter köp av en PC?

Många tack på förhand!
Har försökt läsa mig till vad som gäller men blir inte riktigt klok på allt runtom.

Hej,

Skulle jag varit dig så skulle jag bokat tid för en riktig bänkning, så får du mest effekt och kan känna dig säker på att hojen inte kommer att gå snålt. Om du gör själva montagejobbet själv med PCV så borde det inte bli så dyrt att lämna in för själva bänkningen.
 

Kramer

Sporthojsnörd
Gick med
29 Apr 2015
Hoj
Ducati 959 Panigale & Honda CB1000RA
Tjao finns det nån som har dragit på en liten kåpa på sin cb? Pugi gör snygga rutor tycker jag. Är det nåt att ha? Vill få bort lite av vinden som jag får när jag får upp farten lite.
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top