Honda CB1000R-tråden

nico113

Medlem
Gick med
17 Jun 2013
Ort
s
Hoj
Yamaha r1 2010 stulen. zx10r 2011 SÅLD. Hojlös
Hej, söker lite grejer till min nyinköpta cb1r hugger röda elöer svarta korta bromskopplingshandtag. Tidy tail. Tack på förhand
 

kalleteodor

Ny medlem
Gick med
1 Nov 2014
Ort
Källby
Hoj
-:-
Tjena!
funderar på att köpa mig en cb1000r -14 men har en liten fundering.
På cykeln så sitter det ett yoshimura r77 3/4 (cat delete?).
Hojen har dock ingen pc5 eller är mappad.
Är detta något man bör göra med youshi systemet?
Är heeelt grön gällande cb1000r och detta blir min första hoj.

mvh
 

kalleteodor

Ny medlem
Gick med
1 Nov 2014
Ort
Källby
Hoj
-:-
Tack för svar.
Läste runt lite mer och om jag inte missuppfattat det hela så finns r77 med/utan Uttag för lambda?
Det jag fick fram var att om det finns uttag för lambda så behöver inte cykeln pc5/mappning men utan är det att föredra.
Har som sagt dålig erfarenhet själv och försökt hitta info på nätet men det va vad jag kom fram till iallafall.
 

nico113

Medlem
Gick med
17 Jun 2013
Ort
s
Hoj
Yamaha r1 2010 stulen. zx10r 2011 SÅLD. Hojlös
Vad har skett med cb1000r.se kommer den komma upp igen?
 

Bl@ck

Medlem
Gick med
12 Aug 2006
Ort
somewhere@home
Hoj
Honda CB1000RA -16
Nu har jag också köpt mig en CB1000RA '16 med 600 mil på mätaren..
Får den på Torsdag, bara några dagar kvar men fan vad man längtar nu! Abstinens AB haha

6315135516.jpg

6323658835x.jpg
 

Bl@ck

Medlem
Gick med
12 Aug 2006
Ort
somewhere@home
Hoj
Honda CB1000RA -16
Snygg! Vad är gjort på den? Tail tidy, slip-on, andra backspeglar?

Tack :)

Ja, samt singelcuts, pc mappad for yoshi systemet, lite olika RG Racing crashskydd som Aero Crash Protectors, Engine Case Sliders, Fork Protectors och Rear Spindle Sliders.

Kommer även att lämna in större delen av avgassystemet till Wierd Performance för att keramik-lacka alla kromade delar till svart under kommande vintern, passar nog på att lacka fotpinnarna med.

Ni som har CB1000, behöver man komplettera med styrdämpare?
 

Bl@ck

Medlem
Gick med
12 Aug 2006
Ort
somewhere@home
Hoj
Honda CB1000RA -16
Har hittat en styrdämpare som jag fastnat för men den är avsedd för cross/enduro dock kan man få det att lira men jag skulle behöva lite hjälp...

Är det någon här som möjligen kan ha koll på vad det är för gängdimension på toppmuttern som sitter på styrstolpen (NR.26)

Sprängskiss Honda CB1000R gaffel.jpg

och på det undrar jag om det är någon som kanske kan har erfarehet av om det finns nån motocross/endurohoj som kan ha samma övre yttre lagerbana (styrlager) (NR.7) som CB:n

Strylager HONDA CB1000R.png

Tacksam för all hjälp
 

Ulvheden

Äntligen med hoj igen :)
Gick med
5 Jun 2003
Ort
Varberg
Hoj
hemmalagad R1-00*såld* CB1000ra -12 gsx-r 600 -01 *skrotad*
Nice!! Det är en väldigt trevlig hoj. :)
 

CB100RAket

Ny medlem
Gick med
24 Oct 2017
Ort
Borås
Hoj
CB1000RA
Skall göra hojen besiktningsredo och inser att mina varningsblinkers inte fungerar. Hojen är från 2009. Blinkers fungerar dock.

Finns det någon som sitter på ett elschema till hojen?

Funderar på om det är så "enkelt" att det är ärg i själva knappen, eller så. Varningsblinker används ju inte så himla flitigt. :) Om man skruvar upp detta, kommer det flyga fjädrar och grejer åt alla håll då?

Men ett elschema hade underlättat :)
 

RWN

Sporthojsnörd
Gick med
14 Nov 2013
Ort
I Skogen
Hoj
Honda VTR Firestorm 02 & Aprilia tuono 1100 V4
Om du ska besikta hojen på Besikta, behöver du nog inte vara orolig eftersom de är inte så nog direkt:tummenupp Jag besiktade min Hornet hos de senast och efter 5min var de klara med hojen dessutom de provade aldrig varningsblinkers:hihi

Kanske du får också en sån tur....

Har du provat smörja med WD40 att få bort ev. oxider....
 

Jocce81

Ny medlem
Gick med
28 May 2008
Ort
Solna
Hoj
Hornet 900 -03
Skall göra hojen besiktningsredo och inser att mina varningsblinkers inte fungerar. Hojen är från 2009. Blinkers fungerar dock.

Finns det någon som sitter på ett elschema till hojen?

Funderar på om det är så "enkelt" att det är ärg i själva knappen, eller så. Varningsblinker används ju inte så himla flitigt. :) Om man skruvar upp detta, kommer det flyga fjädrar och grejer åt alla håll då?

Men ett elschema hade underlättat :)

Om du ska besikta hojen på Besikta, behöver du nog inte vara orolig eftersom de är inte så nog direkt:tummenupp Jag besiktade min Hornet hos de senast och efter 5min var de klara med hojen dessutom de provade aldrig varningsblinkers:hihi

Kanske du får också en sån tur....

Har du provat smörja med WD40 att få bort ev. oxider....


Jag tror inte varningsblinkers är obligatoriskt? (Har inte ens några på min Hornet), men det kanske krävs från viss årsmodell?

Skulle inte rekommendera WD-40 till en sådan sak, lär bli kladdigt då.
Bättre med vanlig "elektronikspray" (Elektronikrengöring, kontaktspray m.m. brukar det kallas).

Mina (vanliga) blinkers på Horneten var svåra att få igång, ett par sprut in i knappen så fungerade de fint sen.


/Jocce
 

Danne S

Sporthojsnörd
Gick med
26 Mar 2005
Ort
Norrköping
Hoj
Nada
Tjena!
funderar på att köpa mig en cb1000r -14 men har en liten fundering.
På cykeln så sitter det ett yoshimura r77 3/4 (cat delete?).
Hojen har dock ingen pc5 eller är mappad.
Är detta något man bör göra med youshi systemet?
Är heeelt grön gällande cb1000r och detta blir min första hoj.

mvh

Har du slipon samt kat är det bara att köra.
Har du däremot tagit bort kat´en så skulle jag starkt rekommendera bänkning samt en PCV.

Skall tilläggas att det finns människor som kör utan kat och PCV och det "påstås" inte vara några problem, men det är nått jag aldrig skulle göra...
 

Bl@ck

Medlem
Gick med
12 Aug 2006
Ort
somewhere@home
Hoj
Honda CB1000RA -16
Då har man avverkat 81 mil... :tungan

Fasen vad nöjd jag är bästa hojen som jag haft hittills :)

Pärlan.jpg

Har varit hos Andersson Turbo som finlirat in PC5:an nu går den helt klart jämnare, förra ägaren eller firman som monterat systemet hade bara laddat ner och läst in en universalmappning.

Kedjan börjar dock bli lite slapp, behöver man ha CB:n på depåstöd för att spänna kedjan?
 

Ulvheden

Äntligen med hoj igen :)
Gick med
5 Jun 2003
Ort
Varberg
Hoj
hemmalagad R1-00*såld* CB1000ra -12 gsx-r 600 -01 *skrotad*
Då har man avverkat 81 mil... :tungan

Fasen vad nöjd jag är bästa hojen som jag haft hittills :)

View attachment 444144

Har varit hos Andersson Turbo som finlirat in PC5:an nu går den helt klart jämnare, förra ägaren eller firman som monterat systemet hade bara laddat ner och läst in en universalmappning.

Kedjan börjar dock bli lite slapp, behöver man ha CB:n på depåstöd för att spänna kedjan?



Härligt! Jag har lagt på min snart 800mil denna säsongen

Du behöver inte ha den på depåstöd, det är bara att plocka fram verktygen och justera.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
 

swebob

Ny medlem
Gick med
5 Mar 2012
Ort
Kungälv
Hoj
Honda CB1000RA 2012
Har problem med kopplingen. Hojen har stått i ett par veckor, och i kopplingshandtaget finns inget motstånd. Det finns vätska i behållaren. Vad kan felet vara. Den har gått 1500mil.
 

Bjoerling

Ny medlem
Gick med
20 Jun 2018
Ort
Lund
Hoj
Honda CB1000R
Tjenare fellow cb-åkare!
Har en 2011 tricolor och skulle gärna vilja få tag i kutsen som ersätter passagerarsadeln. Tror jag lyckats lista ut att färgen heter sienna red (röd metallic). Kanske ett långskott men tänkte höra om någon sitter på en sådan och är sugen på att sälja? :)
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top