Honda CB1000R-tråden

nero73

Ny medlem
Gick med
19 Jul 2008
Ort
sundsvall
Hoj
2009 Honda CB1000R
baklyse

Mitt bakljus har dött för andra gången nu! :huvet

Det är precis som första gången; den vänstra halven av bakljuset lyser inte men bromslampan och högersidan fungerar.

Det har hänt andra på den internationella forumet också. Hoppas att det bara var en dålig serie... min nuvarande lampa kom ifrån en annan hoj i butiken som levererades samtidigt som min.

Jag hämtade min förra torsdag, baklyset pajade samma dag
 

KOMA

War inside my head
Gick med
19 Mar 2007
Ort
Göteborg Kärra
Hoj
CB1000RA
Här kommer några bilder på min.Ett är taget i infarten av garaget(hallen)och ett är taget med rensad bak med en tail tidy från R&G Racing.
 

Bifogat

  • DSC00057.JPG
    DSC00057.JPG
    77.6 KB · Visningar: 267
  • DSC00060.JPG
    DSC00060.JPG
    118.5 KB · Visningar: 441

tocar

Vem orkar bry sig...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Fjärås
Hoj
Blade-08 Special Edition /helt ombyggd/ HRC-kit (1.delvis II), ny bakdel/grepp/rearsets/ quickshift, Digitalvarvräkn/växelindik/laptimer/ shiftlight(typ SBK)+Akraevolution, Dymag kolfiberfälgar. ÄR över 190 bhp.
Här kommer några bilder på min.Ett är taget i infarten av garaget(hallen)och ett är taget med rensad bak med en tail tidy från R&G Racing.
Knäskrap i hallen, det regerar:tummenupp
 

Mr. Dante

MaChInE hEaD
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Partille
Hoj
Motocompo -82, Z50A Custom -69, Z50A -70, Z50Jz -79
Kom precis tillbaka efter 20mil på våran nya gröna demo (Färgen växer, tycker den är riktigt snygg nu!) Låter gött med slip on, men det skulle vara ett helsystem på den så man får bort katten, både ljud och utseende mässigt, mer effekt känns inte som om det behövs? Grym hoj kan jag säga!!
 

hass

Fairings are for sissies!
Gick med
5 Aug 2004
Ort
Tumba
Hoj
2008 Honda CB1000RA
Kom precis tillbaka efter 20mil på våran nya gröna demo (Färgen växer, tycker den är riktigt snygg nu!) Låter gött med slip on, men det skulle vara ett helsystem på den så man får bort katten, både ljud och utseende mässigt, mer effekt känns inte som om det behövs? Grym hoj kan jag säga!!
Jag håller helt med! Synd bara att baklysen pajer på ofta!
 

VS

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Apr 2005
Ort
Boden
Hoj
Da Buzz
Några fabriksbilder. Kanske ni kör en av dom?:)

080715-6b6.jpg


080715-6b4.jpg


080715-6b7.jpg
 

KOMA

War inside my head
Gick med
19 Mar 2007
Ort
Göteborg Kärra
Hoj
CB1000RA
Kom precis tillbaka efter 20mil på våran nya gröna demo (Färgen växer, tycker den är riktigt snygg nu!) Låter gött med slip on, men det skulle vara ett helsystem på den så man får bort katten, både ljud och utseende mässigt, mer effekt känns inte som om det behövs? Grym hoj kan jag säga!!

Avverkade själv 30 mil igår med sambon på ryggen,tycker den är riktigt bra att sjutsa på med,men det känns tråkigt att behöva växla vid 7000rpm när man känner att det börjar hända grejor.Katten ska bort nu i vinter,brossan har en jobbar kompis som svetsat mycket avgasrör både till bilar och hojar.
Grym hoj kan jag också säga!Bakljuset funkar fortfarande.Peppar peppar.
 

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Ort
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
Avverkade själv 30 mil igår med sambon på ryggen,tycker den är riktigt bra att sjutsa på med,men det känns tråkigt att behöva växla vid 7000rpm när man känner att det börjar hända grejor.Katten ska bort nu i vinter,brossan har en jobbar kompis som svetsat mycket avgasrör både till bilar och hojar.
Grym hoj kan jag också säga!Bakljuset funkar fortfarande.Peppar peppar.
Vad tycker sambon då och vad har hon åkt på innan?
Viffern börjar kännas tråkig.
 

hass

Fairings are for sissies!
Gick med
5 Aug 2004
Ort
Tumba
Hoj
2008 Honda CB1000RA
Jag har precis läst på http://www.hondacb1000r.com att en till Stockholmare fått problem med baklykten. :huvet

Den dog när han körde över en farthinder, det verkar som de inte tål stöttar så bra. :näsblod
 

Mr. Dante

MaChInE hEaD
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Partille
Hoj
Motocompo -82, Z50A Custom -69, Z50A -70, Z50Jz -79
Avverkade själv 30 mil igår med sambon på ryggen,tycker den är riktigt bra att sjutsa på med,men det känns tråkigt att behöva växla vid 7000rpm när man känner att det börjar hända grejor.Katten ska bort nu i vinter,brossan har en jobbar kompis som svetsat mycket avgasrör både till bilar och hojar.
Grym hoj kan jag också säga!Bakljuset funkar fortfarande.Peppar peppar.


Vi får hem rör som ersätter katten om 3 veckor från Leo vince!
 

hass

Fairings are for sissies!
Gick med
5 Aug 2004
Ort
Tumba
Hoj
2008 Honda CB1000RA
Vi får hem rör som ersätter katten om 3 veckor från Leo vince!

Vad är reglerna vad det gäller besiktning och sånt om man tar bort katten? Måste man sätta tillbaka den inför besiktningen? Det är lång tid kvar men jag vill bara veta. Katten är ful som fan och den största anledningen (förutom kostnaden förstås) som jag inte bytt avgas - Då blir den fullt synlig.
 
Last edited:

Mr. Dante

MaChInE hEaD
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Partille
Hoj
Motocompo -82, Z50A Custom -69, Z50A -70, Z50Jz -79
Den måste nog sitta på under besiktningen, annars går nog avgasvärdet i topp.
 

VS

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Apr 2005
Ort
Boden
Hoj
Da Buzz
Vad är reglerna vad det gäller besiktning och sånt om man tar bort katten? Måste man sätta tillbaka den inför besiktningen? Det är lång tid kvar men jag vill bara veta. Katten är ful som fan och den största anledningen (förutom kostnaden förstås) som jag inte bytt avgas - Då blir den fullt synlig.

I dagsläget mäter man inte avgasvärden utan bara ljudnivån, så att montera på katten behövs inte för den skull. Har heller inte hört att någon fått nerklankat för att en hoj avviker från "helfordonsgodkännandet"(coc)

Alltså, bara att spara katten i kartongen. Hur sen reglerna ser ut om fyra år kan man ju bara sia om.....
 

hass

Fairings are for sissies!
Gick med
5 Aug 2004
Ort
Tumba
Hoj
2008 Honda CB1000RA
Nu har jag hittat en snygg avgas till CBmillen - den är en specialtillverkad ex. för en tävlingshoj byggd av Honda Wellbrock & Co, Lilienthal, Tyskland. Själv väntar jag för en som ligger under motorn - som på Buell-hojarna.

cb100011.jpg

cb100012.jpg


Hittade bilderna på HondaCB1000R.com
 
Last edited:

H4

Too legit to quit
Gick med
9 Aug 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati 1098S -07
CB1000R:en växer och växer bara i mina ögon. Så grymt jävla snygg :tummenupp
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top