Honda CB1000R-tråden

M!cke

Vrooom
Gick med
16 Jul 2007
Ort
Stockholm
Hoj
NRS
Det e riktigt, ÄNTLIGEN kan man med "gott" samvete vrida ordentligt på rullen :banana Ylar hyfsat nice runt 10:an på varvräknaren :rock

Du får lägga upp lite uppdaterade bilder i ditt garage eller lägga ut en "åkarbild" så man kan få sig en glutt på besten :)

Nu har jag kvicknat till efter METALLICA och lagt upp lite nyare bilder på hojen.:rock

Hoppas ni gillar den..
 

KOMA

War inside my head
Gick med
19 Mar 2007
Ort
Göteborg Kärra
Hoj
CB1000RA
Kan man byta bromsvätskebehållaren till en mindre?

Det verkar vara flera runt Göteborg, Lindome, Kärra som kör CB1000 träffas n i någongång?
Jag bor utanför Kungsbacka och kanske snart kan ansluta med en CB1000 jag med.

Finns det fler i Göteborg som kör cb1000.Jag har inte sätt en ända förutom dom som tillhör en körskola här i Göteborg.Men jag vet att vi snart blir 2st
för en kompis till mig får sin snart.Klart det hade varit kul att träffa andra med samma cykel,det får vi ta och fixa ihop.
 

Mr. Dante

MaChInE hEaD
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Partille
Hoj
Motocompo -82, Z50A Custom -69, Z50A -70, Z50Jz -79
Nu har jag kvicknat till efter METALLICA och lagt upp lite nyare bilder på hojen.:rock

Hoppas ni gillar den..

Snacka om att gubbarna rockade!! :yoparty
Skall snart åka till Oslo och se dem igen! Sen blir det Hultsfred och Köpenhamn i Juli, kan ju aldrig bli för mycket Metallica!
 

M!cke

Vrooom
Gick med
16 Jul 2007
Ort
Stockholm
Hoj
NRS
Snacka om att gubbarna rockade!! :yoparty
Skall snart åka till Oslo och se dem igen! Sen blir det Hultsfred och Köpenhamn i Juli, kan ju aldrig bli för mycket Metallica!

DOM var grymma. Sånt skönt tryck. :Bugar :yoparty Fasen va avis jag blir, hade gärna åkt o lyssnat på dom när dom spelar på Sonisphere(stavas det så?)

Blir det på hojen dit då eller? :yoparty :)
 

Mr. Dante

MaChInE hEaD
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Partille
Hoj
Motocompo -82, Z50A Custom -69, Z50A -70, Z50Jz -79
DOM var grymma. Sånt skönt tryck. :Bugar :yoparty Fasen va avis jag blir, hade gärna åkt o lyssnat på dom när dom spelar på Sonisphere(stavas det så?)

Blir det på hojen dit då eller? :yoparty :)


Nja blir nog bil eller husbil, kommer nog inte vara i "hoj form" dagen efter... :tummenupp
Tror det finns biljetter kvar btw.
 

M!cke

Vrooom
Gick med
16 Jul 2007
Ort
Stockholm
Hoj
NRS
Nja blir nog bil eller husbil, kommer nog inte vara i "hoj form" dagen efter... :tummenupp
Tror det finns biljetter kvar btw.

Kan tänka mig det :yoparty :yoparty

Måste kolla om det finns några kvar...:tummenupp

Finns det fler i Göteborg som kör cb1000.Jag har inte sätt en ända förutom dom som tillhör en körskola här i Göteborg.Men jag vet att vi snart blir 2st
för en kompis till mig får sin snart.Klart det hade varit kul att träffa andra med samma cykel,det får vi ta och fixa ihop.

Skulle va kul om vi kunde sätta ihop nåt för alla CB1000R ägare nån gång i sommar....:)

Finns det fler i Göteborg som kör cb1000.Jag har inte sätt en ända förutom dom som tillhör en körskola här i Göteborg.Men jag vet att vi snart blir 2st
för en kompis till mig får sin snart.Klart det hade varit kul att träffa andra med samma cykel,det får vi ta och fixa ihop.

En Sverigeträff för alla Cb1000R skulle va kul...:)
 
Last edited:

MR.P :)

Ny medlem
Gick med
18 Nov 2008
Ort
Lindome
Hoj
CB1000RA -09
Finns det fler i Göteborg som kör cb1000.Jag har inte sätt en ända förutom dom som tillhör en körskola här i Göteborg.Men jag vet att vi snart blir 2st
för en kompis till mig får sin snart.Klart det hade varit kul att träffa andra med samma cykel,det får vi ta och fixa ihop.

Jag e med på körning i göteborg.

När , var och hur:yoparty??
 

hass

Fairings are for sissies!
Gick med
5 Aug 2004
Ort
Tumba
Hoj
2008 Honda CB1000RA
Blondiner föredrar en vit CB1000R

Jag letade efter information om RS1 hjälmen ifrån Marushin när jag hittade denna videoklipp.

Förutom snygga kvinnor finns det en vit CB1000R med i bilden (1:47 minuter in)...

[YOUTUBE-ID]wGXOktkI2IY[/YOUTUBE-ID]
 

mrpd5

K.M.A.B.
Gick med
29 Mar 2009
Ort
STHLM
Hoj
1200R -17, (MS1200S -16, såld), (Eldklinga -10, såld),(CB 1000 RA -09, såld)
Nu har jag kvicknat till efter METALLICA och lagt upp lite nyare bilder på hojen.:rock

Hoppas ni gillar den..

NICE!!! :tummenupp
Ser bra ut med stålomspunnet, antar att bromsarna känns lite stummare och "mer på bettet" Har själv en RA, inte sett någon sats till den modellen än :confused: skulle man springa på en är det nog bara att slå till omgående :nicka
 

hass

Fairings are for sissies!
Gick med
5 Aug 2004
Ort
Tumba
Hoj
2008 Honda CB1000RA
Personligen tycker jag att de flesta andra tailtidies är snyggare - Rossocromos hänger ned för mycket. Plus att den är dyr :tummenner

T.ex. Tecbike:
8156_1.jpg
 

nero73

Ny medlem
Gick med
19 Jul 2008
Ort
sundsvall
Hoj
2009 Honda CB1000R
En fundering! Jag fick min i aug i fjol, en svart,, nu är det så att när jag tvättade den i dag så hittade jag lacksläpp på 5 ställen på tanken och över hela framskärmen,,ca2-3mm stora. så nu undrar jag om det är någon som har likadant problem som jag..

OBS! Jag har inte kört på grusvägar och har endast 190mil på mätaren...
 

hass

Fairings are for sissies!
Gick med
5 Aug 2004
Ort
Tumba
Hoj
2008 Honda CB1000RA
En fundering! Jag fick min i aug i fjol, en svart,, nu är det så att när jag tvättade den i dag så hittade jag lacksläpp på 5 ställen på tanken och över hela framskärmen,,ca2-3mm stora. så nu undrar jag om det är någon som har likadant problem som jag..

OBS! Jag har inte kört på grusvägar och har endast 190mil på mätaren...

Ett par personer i England har haft liknande problem. Du bör kontakta Honda.
 

sleeplezz

Försöker iaf..
Gick med
26 May 2005
Ort
Borås
Hoj
CB1000RA -09 Hornet -08 Kawa 450-08
Personligen tycker jag att de flesta andra tailtidies är snyggare - Rossocromos hänger ned för mycket. Plus att den är dyr :tummenner

T.ex. Tecbike:
8156_1.jpg

Smaken är som baken... :) Men till viss del håller jag med jag kör tecbike själv, fast kvaliten/passform på tecbikes prylar är inte den bästa som du säkert märkt själv, dock är deras hållar toksnygg. RossoCromos är lite större men kvaliten är super, jag fick den över då jag köpte ett helt kit från dem...
 

M!cke

Vrooom
Gick med
16 Jul 2007
Ort
Stockholm
Hoj
NRS
NICE!!! :tummenupp
Ser bra ut med stålomspunnet, antar att bromsarna känns lite stummare och "mer på bettet" Har själv en RA, inte sett någon sats till den modellen än :confused: skulle man springa på en är det nog bara att slå till omgående :nicka

Tackar :)
Bromsarna känns lite stummare och har lite bättre bet nu tycker jag men jag bytte mest för att jag fick det gratis och det är snyggare.
Du kan kolla den här länken, dom gjorde mina. Hade lite strul med dom men det var nog mest för att dom lånade mina original och skulle göra nya gratis till mig. Har ett kit över men det är antagligen för stor skillnad på A och RA.

http://www.h-e-l.co.uk/

Nu får det gärna bli lite varmare eller vad säger ni?
 

gleb

Medlem
Gick med
6 Aug 2003
Ort
Lund
Hoj
Honda CB1000RA
En fundering! Jag fick min i aug i fjol, en svart,, nu är det så att när jag tvättade den i dag så hittade jag lacksläpp på 5 ställen på tanken och över hela framskärmen,,ca2-3mm stora. så nu undrar jag om det är någon som har likadant problem som jag..

OBS! Jag har inte kört på grusvägar och har endast 190mil på mätaren...

Slänger ur mig en helt okvalificerad gissning. Det är inte så att det läckt från bromsvätskebehållaren på styret och stänkt ner tanken? Har lacken/färgen på tanken "bubblat" upp och släppt? ...råkade ut för detta på en av mina gamla hojar. Kanske är lite långsökt på en ny hoj men ... :va
 

stecro

Ny medlem
Gick med
27 Apr 2004
Ort
Bjärred
Hoj
Yamaha FZ 1 N
Sådär, ännu en glad CB 1000 RA ägare i detta avlånga land. Bytte från KTM 950 SM till CB 1000....av det lilla man hunnit åka hittills, typ 12 mil måste säg, shit vilken härlig hoj. Ångrar inte bytet en sekund. :)
Då är det väl bara dax o börja leta slip on......
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top