indraget Körkort ?

^WickeD^

Radical Riders
Gick med
6 Jul 2004
Ort
Malmö
Hoj
Suzuki GSX-R 1000
får man köra på ssemse´s bandagar om man har indraget körkort ??
 

^WickeD^

Radical Riders
Gick med
6 Jul 2004
Ort
Malmö
Hoj
Suzuki GSX-R 1000
varför inte, är det eran policy ? eller gäller det alla banor ?
 

Robz

Guest
varför inte, är det eran policy ? eller gäller det alla banor ?
I Race-klubbar (som Hyllinge mfl), behövs endast licens och KK behövs överhuvudtaget inte. (Har alltså inte med banan i sig att göra)

Skönt att se att SSEMSE fortfarande kräver lite mer... :tummenupp
 

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Ort
South Sweden
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
I Race-klubbar (som Hyllinge mfl), behövs endast licens och KK behövs överhuvudtaget inte. (Har alltså inte med banan i sig att göra)

Skönt att se att SSEMSE fortfarande kräver lite mer... :tummenupp
Men om man då kör i oförsäkrad grupp så borde det väl kvitta om man har fått KK indraget.

:va
 

JKay

Sinnesförvirrad fotoidiot
Gick med
30 May 2005
Ort
046
Hoj
RF600R
I Race-klubbar (som Hyllinge mfl), behövs endast licens och KK behövs överhuvudtaget inte. (Har alltså inte med banan i sig att göra)

Skönt att se att SSEMSE fortfarande kräver lite mer... :tummenupp

Inte för att vara sån men...hur kommer det sig att de 125:eek:rna har fått köra? Grabbarna där är ju inte körkortsmyndiga. Eller har körkort. Är det Licens ELLER KK som gäller, helst både och??
 

Robz

Guest
Men om man då kör i oförsäkrad grupp så borde det väl kvitta om man har fått KK indraget.
:va
Inte för att vara sån men...hur kommer det sig att de 125:eek:rna har fått köra? Grabbarna där är ju inte körkortsmyndiga. Eller har körkort. Är det Licens ELLER KK som gäller, helst både och??
MYCKET bra iaktagelser :tummenupp
...stärker min tes kring att SSEMSE fortfarande bör ha en renodlad Vit för alla Cowboys - Inget KK, Indraget KK, Träning för tävling, Ratbike eller bara allmänt kraschbenägen (Tusse t ex)...
Nu är ju jag en sådandäringa Gat-nisse, som gillar säkerhet, delade grupper (försäkrade separerade från Cowboys), etc.
Så jag välkomnar verkligen ställningstagandet att KK fortfarande krävs :tummenupp (SSEMSE är fortfarande inte en Raceförening i min värld) - Micke, tveksamt om ditt KK, inköpt tidig höst -72 i Iran, egentligen gälls :va
 

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Ort
South Sweden
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
MYCKET bra iaktagelser :tummenupp
...stärker min tes kring att SSEMSE fortfarande bör ha en renodlad Vit för alla Cowboys - Inget KK, Indraget KK, Träning för tävling, Ratbike eller bara allmänt kraschbenägen (Tusse t ex)...
Nu är ju jag en sådandäringa Gat-nisse, som gillar säkerhet, delade grupper (försäkrade separerade från Cowboys), etc.
Så jag välkomnar verkligen ställningstagandet att KK fortfarande krävs :tummenupp (SSEMSE är fortfarande inte en Raceförening i min värld) - Micke, tveksamt om ditt KK, inköpt tidig höst -72 i Iran, egentligen gälls :va
Du vill kunna köra med laptimer och kapa tider på bana i försäkrad grupp, när du sedan mular vill du att FB betalar dom ev skadorna på hojen så att du kan fortsätta leka (jag vet att du inte gjort det ännu men det är bara en tidsfråga).

Jag anser att det är ok att vagnskada gäller med SMC men inte i snabb/mellan på vanliga bandagar.

Har man inte råd att leka så får man sitta hemma i soffan och titta på TV.
 

Robz

Guest
Du vill kunna köra med laptimer och kapa tider på bana i försäkrad grupp, när du sedan mular vill du att FB betalar dom ev skadorna på hojen så att du kan fortsätta leka (jag vet att du inte gjort det ännu men det är bara en tidsfråga).
Jag anser att det är ok att vagnskada gäller med SMC men inte i snabb/mellan på vanliga bandagar.
Har man inte råd att leka så får man sitta hemma i soffan och titta på TV.
Jag har hållit dig för att vara intelligent... nu måste jag tyvärr omvärdera detta.
Jag bryr mig överhuvudtaget inte om mina tider - har aldrig gjort, då jag vet att jag ALDRIG kommer köra "fort" med mina krav på egen säkerhet.
Att jag skaffat lappis, har endast med de nya, liberala reglerna att göra.

Och ja - jag HAR råd att leka... oavsett helförsäkring som knappt gäller längre. :arsele
För att undvika återupprepning hänvisar jag till:
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=183777
PM:a eller ring gärna kring de delar du inte begriper i den tråden, vilka verkar vara många.

Faan Micke - trodde nog mer om dig :va
(Om du tror jag är ensam om min uppfattning kring blandade grupper, är du åter pinsamt fel ute - men det ger väl sig vad det lider...)
 

Kurvmakaren

en helt vanlig medlem
Gick med
20 Mar 2003
Ort
Staffanstorp
Hoj
YZF R6 -00
Anledningen är ganska enkel...
Vi vill att de som deltager på våra körningar även skall hålla sig i skinnet på allmän väg. Därför stödjer vi inte indraget körkort.
 

Kurvmakaren

en helt vanlig medlem
Gick med
20 Mar 2003
Ort
Staffanstorp
Hoj
YZF R6 -00
Anledningen är ganska enkel...
Vi vill att de som deltager på våra körningar även skall hålla sig i skinnet på allmän väg. Därför stödjer vi inte indraget körkort.
 

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Ort
South Sweden
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Jag har hållit dig för att vara intelligent... nu måste jag tyvärr omvärdera detta.
Jag bryr mig överhuvudtaget inte om mina tider - har aldrig gjort, då jag vet att jag ALDRIG kommer köra "fort" med mina krav på egen säkerhet.
Att jag skaffat lappis, har endast med de nya, liberala reglerna att göra.

Och ja - jag HAR råd att leka... oavsett helförsäkring som knappt gäller längre. :arsele
För att undvika återupprepning hänvisar jag till:
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=183777
PM:a eller ring gärna kring de delar du inte begriper i den tråden, vilka verkar vara många.

Faan Micke - trodde nog mer om dig :va
(Om du tror jag är ensam om min uppfattning kring blandade grupper, är du åter pinsamt fel ute - men det ger väl sig vad det lider...)

Host harkel http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?p=3651626#post3651626 :)

Hmmm varför är det då så viktigt att ha separata grupper? om nu inte FB betalar din vagnsskada på bana så kvittar det väl vilka som kör i gruppen.

Sakliga debatter brukar ibland leda till ömma punkter. :pannkyss
 
Last edited:

Robz

Guest
Host harkel http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?p=3651626#post3651626 :)
Hmmm varför är det då så viktigt att ha separata grupper? om nu inte FB betalar din vagnsskada på bana så kvittar det väl vilka som kör i gruppen.
Sakliga debatter brukar ibland leda till ömma punkter. :pannkyss
Jag är inte öm någonstans (än)...
Din länk påvisar endast en ironiserande självkritik - tror du jag tycker 1.51 är att skryta med?? Det viktigaste i den tråden var att du åter fick stryk :D

Jag själv är ganska neutralt inställd till hela försäkringsdebatten, då jag som Instruktör i SMC även tror mig åtnjuta försäkringsskydd inom SSEMSE så länge vi kör med säkrare upplägg än ditt Hyllinge (pungspark igen).
Om inte, köper jag en ny hoj igen - punkt.
Dock har jag fortfarande en inställning/erfarenhet att raceförare tränar med tighta omkörningar och är mindre rädda om materialet!
Kolla Tusses omkörningar här:
http://www.youtube.com/watch?v=2742nGgkcz0
...han med fler, bör endast köra Vit, trots att han är långsam :D

Mitt "tyckande", är mer djuplodande än jag trodde - Potentiella nya gazzare backar, en del nuvarande medlemmar avvaktar körningar - allt pga blandade grupper.
Jag för inte statistik på detta - men pga mitt, här offentliga, ställningstagande har jag blivit kontaktad av många med farhågor... så nej, jag känner mig INTE ensam i min uppfattning :pannkyss
Enkätförslaget jag skickat in, skulle kunna ge svar på en del...

Nä... nu lägger vi ner detta - jag gillar dig fortfarande lite ibland, men nu måste jag fixa min fru :tuttar
 

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Ort
South Sweden
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Jag själv är ganska neutralt inställd till hela försäkringsdebatten, då jag som Instruktör i SMC även tror mig åtnjuta försäkringsskydd inom SSEMSE så länge vi kör med säkrare upplägg än ditt Hyllinge (pungspark igen).

Mitt "tyckande", är mer djuplodande än jag trodde - Potentiella nya gazzare backar, en del nuvarande medlemmar avvaktar körningar - allt pga blandade grupper.

Nä... nu lägger vi ner detta - jag gillar dig fortfarande lite ibland, men nu måste jag fixa min fru :tuttar

Hyllinge har fortfarande inga bandagar för gatåkare, faktum är att i nuläget har HMS endast ett fåtal träningar endast för licensgrupp samt SM i Roadracing.

Varför tjatar du om att SSEMES har säkrare upplägg än Hyllinge, bägge klubbarna har flaggvakter, ambulans och allt annat som krävs för bästa säkerhet.

I mina ögon kan man inte jämföra SMC BKK med SSEMSE:s bankörningar heller, det är två helt skiljda upplägg.

Du har din verklighet och jag har min, jag skulle aldrig våga ta ut en ny gathoj på bana, därför kör jag en gammal race-ratbike på bana.

Jag gillar dig oxo, även om du är ute och seglar på tunn is ibland :pannkyss
 

-dB

Avatar av Per Liljeqvist
Gick med
27 Aug 2003
Ort
Skåne
Hoj
r6 -06
Anledningen är ganska enkel...
Vi vill att de som deltager på våra körningar även skall hålla sig i skinnet på allmän väg. Därför stödjer vi inte indraget körkort.

fullt förståligt resonemang, men om jag har körkort och blir av med det så är det bara att skaffa licens o köra vidare? oavsett grupp.
 

SanneJ

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2004
Ort
Skurup
Hoj
ZX-636R ´04
Har man inte råd att leka så får man sitta hemma i soffan och titta på TV.
F#n det var nog det mest korkade jag har hört på länge! Tur att jag inte är bra på att skriva på svenska, för det är förhoppningsvis bara skrivit som en provokation... om du har så mycket pengar, kan du inte bara spela golf i stället?
 

gamle

http://www.sydskanesemse.nu/
Gick med
3 Jul 2003
Ort
söder om bron till friheten
Hoj
Triumph Sprint St -05 Gixxer 1000 K6
F#n det var nog det mest korkade jag har hört på länge! Tur att jag inte är bra på att skriva på svenska, för det är förhoppningsvis bara skrivit som en provokation... om du har så mycket pengar, kan du inte bara spela golf i stället?

:tummenupp Jag håller med "gamlot" ska hålla sig till golf *ASG*:tungan
 

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Ort
South Sweden
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
F#n det var nog det mest korkade jag har hört på länge! Tur att jag inte är bra på att skriva på svenska, för det är förhoppningsvis bara skrivit som en provokation... om du har så mycket pengar, kan du inte bara spela golf i stället?

Det handlar om att själv stå för sina egna kostnader när man utövar sin hobby.

Just därför kör jag en ratbike som jag själv lagar om jag klotar.
 
Last edited:

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Ort
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
Dock har jag fortfarande en inställning/erfarenhet att raceförare tränar med tighta omkörningar och är mindre rädda om materialet!
Kolla Tusses omkörningar här:
http://www.youtube.com/watch?v=2742nGgkcz0
...han med fler, bör endast köra Vit, trots att han är långsam :D
Robz, du vet att jag är kluven i frågan men generellt skulle jag också vilja se delade grupper. Som sagt, mitt FB tillåter den typ av bandagar som SSEmse anordnar och då vill jag inte vara inblandad i nån incident med en oförsäkrad.

Dock tycker jag du är orättvis när du visar upp Tsunamis omkörningar och säger "för tight" och "ovarsam".
Har titta på filmen några gånger nu och jag kan säga att jag blivit "rökt" bra mycket tightare än så även då vi hade delade grupper. Dessutom visar dina filmer, tvärt emot vad du säger, att varvtider visst har en betydelse för dig. Varvtider och hastighet på banan kommenteras dessutom friskt i diverse trådar.

Att Tusse sen är av banan var o varannan gång är en helt annan sak och det där hanterar vi i teamet "off the record" :arsele :whip :cdevil

Anledningen är ganska enkel...
Vi vill att de som deltager på våra körningar även skall hålla sig i skinnet på allmän väg. Därför stödjer vi inte indraget körkort.
Vänta nu, det här förstår jag inte riktigt... :va
Jag kör 4000 mil / år med min tjänstebil och ca 1000 med hojen. Om jag skulle bli av med mitt KK på vägen mellan Malmö och Göteborg då jag kör i 145 istället för 110 på väg till jobb så gör det mig alltså till en huligan? Och på grund av detta ska jag inte heller få köra hoj på en bandag med SSEmse?

Om AleX blir av med sitt KK då han stuntar i Lödde och mister det på grund av vårdslöshet i trafik, får inte han köra som instruktör då?
Han kanske inte heller är lämplig att vara depåchef, vi kan inte ha depåchefer med så dåligt omdöme.

Har inte moralens väktare tagit i lite väl hårt nu?
 
Last edited:
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top