Olyckstråden är den jobbiga sanningen

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Eskilstuna[Ärla]
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
Olycktråden gör mig illa till mods. Just för att man måste inse den hårda sanningen. Våra hojbröder och systrar skadas och förolyckas ute på vägarna och blir till artiklar i tidningar. En del tidningar bleknar dock bort men varje år är det nya spalter som skall fyllas med text.

Det tar hårt på psyket när ens vän omkommer. Ska man sluta köra hoj fastän det är så roligt eller kan man försöka ta sig i kragen och köra lite lugnare och tänka tre steg till?

Attityden till motorcykeln och sin egen förmåga kan vara livsfarlig. Det spelar ingen roll om du sitter på en gammal häck från 80-talet eller än värstingsporthoj. Det sistnämnda går bara i lite fortare fart upp till himlen.

Rannsaka dig själv och hur du kör. Tar du risker lite för ofta? Försöker du alltid impa med wheelies på motorvägen? Syns du i trafiken eller tycker du det är fånigt att använda reflexvästar eller jackor i lysande gult?
Kan du gasa av dig på bana och ta det lugnare i trafiken?

Det är kul att köra fort, men gör det på rätt ställen och tänk efter före.
Efteråt är det försent och det går inte att göra någonting ogjort.
Alla andra i trafiken är idioter med hårda bilar/lastbilar och så vidare. Tänk åt dom också och var beredd på allt.

Olyckor kommer alltid finnas. Men kan man minska dem är det ju bra och det är nog mycket som sitter i varje individs attityd.
 

Veritas

Far beyond driven
Gick med
28 May 2006
Ort
Haninge
Hoj
Nada
Tror tyvärr att sålänge politiker å ansvariga i sthlm, inte börjar å inse att folk som har ett genuint intresse av att åka hoj vill ha en bana i sthlsmreigionen,så länge d inte finns, kommer bogan samt bulten användas som ett alternativ!
Blir så jävla förbannad,d byggs ta mej fan golfbaner å fotbollsplaner över hela jävla sthlm,men inte en enda jävla tanke går till oss som kör hoj!!
Alla har faktiskt inte råd eller tid att ägna en hel helg för att ta sig till närmsta bana tjugo mil bort!!
Dom försöker få oss å glömma det genom att ge oss en en jävla dag på barkarby eller bromma!Hallå d e en bana vi vill ha i sthlm,inte nån jävla lekplats där polisen e dagismamma, dessutom så står dom bakom hörnet å filmar alla å skriver böter för högljudda slipon etc.
Sen finns d självklart dom som alltid kommer å tänja sina gränser lite för mycke,å d brukar ibland sluta riktigt illa!
Politiker!! Sug min ådriga!
 

Nicotin

Guest
efter svartens olycka och även frugans så ja..jag tänker till..frågan e hur länge..?

vad avgör om jag ska gasa till på gatan el inte..tja det faktum att dom flesta bandagar kosta flis..åka gotland 3 dagar kosta duktigt mer än en ons sväng på bulten/bogan..


jag tävlade i enduro tidigare och gav upp detta på grund av att skadorna var för många och tänkte att nu ska jag minsann ge fan i hojåkat ngr år..nu e jag tillbaka i samma gängor som jag var i för ngr år sedan..det går fort..det är skitkul och det är dödligt..priset man får betala kanske ?

Tror tyvärr att sålänge politiker å ansvariga i sthlm, inte börjar å inse att folk som har ett genuint intresse av att åka hoj vill ha en bana i sthlsmreigionen,så länge d inte finns, kommer bogan samt bulten användas som ett alternativ!
Blir så jävla förbannad,d byggs ta mej fan golfbaner å fotbollsplaner över hela jävla sthlm,men inte en enda jävla tanke går till oss som kör hoj!!
Alla har faktiskt inte råd eller tid att ägna en hel helg för att ta sig till närmsta bana tjugo mil bort!!
Dom försöker få oss å glömma det genom att ge oss en en jävla dag på barkarby eller bromma!Hallå d e en bana vi vill ha i sthlm,inte nån jävla lekplats där polisen e dagismamma, dessutom så står dom bakom hörnet å filmar alla å skriver böter för högljudda slipon etc.
Sen finns d självklart dom som alltid kommer å tänja sina gränser lite för mycke,å d brukar ibland sluta riktigt illa!
Politiker!! Sug min ådriga!

WORD :tummenupp :tummenupp
 
Last edited:

Dark_Messenger

Guest
Förr var det värre, nu försöker jag intala mig att det liksom inte är värt att råpunga hela tiden o riskera klot. Men det är svårt. Speciellt när man är ute med vissa så växer hornen på en millisekund. :gnissla
 

2slow2old

Ny medlem
Gick med
21 Nov 2004
Ort
luleå
Hoj
cbr 1100 xx
Mycket bra tråd

Verkligen en bra tråd med bra synpunkter både från bikerbitch och willner. Tänker svara och lägga lite egna synpunkter innan tråden spårar ut som vanligt. Har suttit och läst varenda tråd sedan fyra år tillbaka då jag gick med här, och jag kan säga att ofta spårar det ur.

Sitter precis och avnjuter en wiskey efter en 15 mila runda i ganska snabbt tempo, men det känns inte som det brukar. Jag har läst om svarten som jag inte ens kände men berördes mycket av ändå. Det var tung läsning i helgen. Jag måste säga att bikerbitch satte tummen på vårt eget ansvar som vi har som piloter av snabba saker. Jag kör som mitt verkligen som mitt nick:) och har en mycket god marginal men ändå....

Vi kan inte begära att bilister ska se oss även om de kollat i båda riktningarna innan de svänger ut. Hur fort uppenbaras vi inte när vi kommer över ett krön eller en kurva i hög fart?

Hur nära är det inte att vi fortsätter ut i pereferin i en kurva även om vi håller laglig hastighet? Tänkt på detta i kväll när man kommer med nedlägg och det kan vara både grus och jord från jordbrukstraktorer eller genande bilar. Det går snabbt, har haft flera släpp tidigare och det är läskigt.

Nu är det så att köra mc är bättre än sex ( ja och som svar på era frågor så har jag haft bra sex) Men tänk när man inte kan ha sex något mer!

Man kan inte stå där och säga till bilisten att jag hade fan förkörsrätt i korsningen och du gjorde fel när man redan är på väg upp eller ner för att spela harpa/skotta kol.

Tänk om det fanns fler banor lite överallt och inte bara golfbanor och fotbollsplaner som willner skrev, vilken lycka att gasa under ordnade former.

Vi måste tänka och köra åt andra också, hoppas ni får en lång och trevlig mc sommar:pannkyss
 

RobRas

Guest
När jag väl sätter mig på motorcykeln så kan allt omdöme försvinna. Det är först efteråt man börjar funderar på vad som kunde gått helt åt helvete.. Sån är jag tyvärr... Aldrig kört bana så jag vet inte om jag hade lugnat ner mig i trafiken om jag gjorde det.
 

Pelle

Musteridirektör
Gick med
4 Apr 2008
Ort
Där pepparn växer
Hoj
Nein
Jag har väldigt svårt för argumentet att man kör för fort pga att det inte finns någon bana.

Du är en vuxen människa. Ta ansvar för ditt beteende och sluta skyll på andra. Det är inte pga bristen på en bana som farten är hög, det är för att du vrider på rullen.

Kör fort, kör som en galning och wheela i 200, men säg inte att det är någon annans fel att du gör det.
 

Izah

Tant Rosa
Gick med
15 Jul 2006
Ort
Los Patanes locos
Hoj
Honda Repsol 2009
Jag har väldigt svårt för argumentet att man kör för fort pga att det inte finns någon bana.

Du är en vuxen människa. Ta ansvar för ditt beteende och sluta skyll på andra. Det är inte pga bristen på en bana som farten är hög, det är för att du vrider på rullen.

Kör fort, kör som en galning och wheela i 200, men säg inte att det är någon annans fel att du gör det.

:klappar
 

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Ort
...på taket
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Jag har väldigt svårt för argumentet att man kör för fort pga att det inte finns någon bana.

Du är en vuxen människa. Ta ansvar för ditt beteende och sluta skyll på andra. Det är inte pga bristen på en bana som farten är hög, det är för att du vrider på rullen.

Kör fort, kör som en galning och wheela i 200, men säg inte att det är någon annans fel att du gör det.

Visst är det så man ska tänka.

Men samtidigt så är det som det är i sthlm för oss motorintresserade. Vill jag testa vinterns motormodifieringar eller prova prestanda mot en annan hoj så blir det (förutom i bromsbänk för några tusen per gång) vid ngt rödljus jag anser tillräckligt säkert.

Men däremot kör jag ju så att iaf jag tycker att jag har rimlig säkerhet för mig och andra vid dessa svartrejs.

Jag har väntat på en enkel strip i Sthlm sedan jag var 18. Jag är 40 nu så jag har tröttnat. Nu bara kör jag om det dyker upp ett bra "säkert" tillfälle att träna dragracing mot en annan hoj med matchande prestanda, om trafiksituationen uppfyller min bedömning som tillräckligt säker. Det är inget mer med det.

Däremot har jag ju inte tänkt ge mig ut på några vansinnesfärder präglade av dödslängtan bara för att det inte finns ngn bana. Jag kör lugnt för det mesta.
 
Last edited:

njelger

Guest
Men Köp mark & bygg en bana då!
SOM GOLFKLUBBARNA GÖR.
Sluta tjura som en 3-åring.


Tror tyvärr att sålänge politiker å ansvariga i sthlm, inte börjar å inse att folk som har ett genuint intresse av att åka hoj vill ha en bana i sthlsmreigionen,så länge d inte finns, kommer bogan samt bulten användas som ett alternativ!
Blir så jävla förbannad,d byggs ta mej fan golfbaner å fotbollsplaner över hela jävla sthlm,men inte en enda jävla tanke går till oss som kör hoj!!
Alla har faktiskt inte råd eller tid att ägna en hel helg för att ta sig till närmsta bana tjugo mil bort!!
Dom försöker få oss å glömma det genom att ge oss en en jävla dag på barkarby eller bromma!Hallå d e en bana vi vill ha i sthlm,inte nån jävla lekplats där polisen e dagismamma, dessutom så står dom bakom hörnet å filmar alla å skriver böter för högljudda slipon etc.
Sen finns d självklart dom som alltid kommer å tänja sina gränser lite för mycke,å d brukar ibland sluta riktigt illa!
Politiker!! Sug min ådriga!

Jag har väntat på en enkel strip i Sthlm sedan jag var 18. Jag är 40 nu så jag har tröttnat.

Hur har du jobbat för att det ska bli verklighet?
 
Last edited:

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Ort
...på taket
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Hur har du jobbat för att det ska bli verklighet?

Jag har anmält intresse och kört på många av de tävlingar som anordnats. Jag har skrivit på listor, samt i övrigt agerat som en rationell samhällmedborgare som vill maximera sin lycka i marknadsekonomin. Dvs jag har bevistat lagliga och olagliga evenemang på det aktuella temat. Så att presumtiva aktörer inte kan missta sig på mitt intresse. Till Polisen är det även mitt standardsvar om det skälls efter ett rejs.
Jag åker hellre och tittar på Birka och Sthlm Open än på en kräftskiva kan man säga.

Roligaste verksamheten för hojar tycket jag var Bike's "Stans Snabbast Hoj"-tävlingar som anordnades på 90-talet. Drömmer vore en strip som liknar de lokala strippar som finns i småstäder på USA. Att man kör på söndagarna.

Att däremot ta på mig organisera en ideell rörelse för en motorbana har jag inte gjort. Jag är inte rätt persom att göra det. Men denna brist på fältherreblick präglar sannolikt även de flesta ungdomar som spelar på de talrika fotbollsplaner jag av ngn anledning varit med och betalat.

Själv har jag sedan tonåren till fullt marknadspris hyrt in mig i lokaler för skattade lönepengar, för att kunna utöva mina intressen. Bil, motorcykel och båtrenovering/bygge.

Sverige är ett land som är styvmoderligt mot det folkslag som de senaste 200-åren legat bakom landets välstånd. De teknikintresserade.
 

Palmas

Ny medlem
Gick med
17 Aug 2003
Ort
Örnsköldsvik
Hoj
Ingen
Tror tyvärr att sålänge politiker å ansvariga i sthlm, inte börjar å inse att folk som har ett genuint intresse av att åka hoj vill ha en bana i sthlsmreigionen,så länge d inte finns, kommer bogan samt bulten användas som ett alternativ!
Blir så jävla förbannad,d byggs ta mej fan golfbaner å fotbollsplaner över hela jävla sthlm,men inte en enda jävla tanke går till oss som kör hoj!!
Alla har faktiskt inte råd eller tid att ägna en hel helg för att ta sig till närmsta bana tjugo mil bort!!
Dom försöker få oss å glömma det genom att ge oss en en jävla dag på barkarby eller bromma!Hallå d e en bana vi vill ha i sthlm,inte nån jävla lekplats där polisen e dagismamma, dessutom så står dom bakom hörnet å filmar alla å skriver böter för högljudda slipon etc.
Sen finns d självklart dom som alltid kommer å tänja sina gränser lite för mycke,å d brukar ibland sluta riktigt illa!
Politiker!! Sug min ådriga!

Börjar man titta runt lite i världen är det inte många huvudstäder som har en bana där MC-dårar kan bränna runt och "köra av" sig. Den enda jag känner till är Paris där man faktiskt byggde en bana för att få ner race-körningen på ringvägarna runt Paris. Detta skulle förmodligen aldrig hända i Sverige där förbud gäller före förebygg.

Annars måste jag säga att jag tolkar ditt resonemang som den vanliga gnäll på allt och alla mentaliteten som finns hos många svenskar. Fotbollsplaner ja men jag tror knappast att det är någon golfbana som byggs i kommunens regi. Det är som det har sagt här i inläggen, köp mark och bygg, det är vad golfklubbarna gör.

Jag har läst många trådar om att bygga banor i Stockholm och min åsikt är att ni är väldigt naiva som tror att det kommer av sig själv. Vill man att det skall hända får man se på det från ett affärsmässigt perspektiv, finns mark att köpa, kan man få miljötillstånd där man vill bygga (se Viking motorpark), finns det ett ekonomiskt underlag (många banor har konkat minst en gång alt fått ekonomiskt stöd).

Ser man krasst på det bor ni för tätt i Stockholmstrakten, ni kommer att störa någon. Det räcker men en gnällspik. Tittar man på de banor som finns i Sverige ligger de flesta på mindre orter (där kommunen är kåt på att få in turister på vilket sätt som helst), i närheten av bullriga områden (Gelleråsen, Sturup raceway, Sviestad?) alt relativt avlägset Gotland Ring, Mittsverigebanan (som ändå får klagomål om ljud).

Även avlägsna banor blir stoppade av naturälskare och ljudkänsliga, titta på vad som hände Monzta-banan. Där ville kommunen inte annat än att få ha kvar tillstånden för det gav bra intäkter för näringarna men det hjälpte inte.

Ska ni som vill åka bana i Stockholm få till något kan ni inte vänta på andra utan själva titta på vad det finns för alternativ, krassa möjligheter att det skall hända och sedan agera mot detta, jaga finansiärer, få tillstånd och dyl. Annars kan ni vänta i 100 år till och fortsätta skylla på staten och kapitalet.

För att hålla mig till trådämnet, jag har slutat köra på vägen för jag får mina kickar på bana. Mittsverigebanan ligger bara 10 mil från där jag bor och jag åker gärna dom milen. Där träffar jag även folk från Umeå (20 mil) Piteå (40 mil) Gävle (30 mil) Bollnäs (25 mil) och Sundsvall (5 mil) som åker långt för att kunna köra bana.

Kör lugnt, gasa gärna men välj att gasa på rätt ställe.:tummenupp
 

Johansson

Sporthoj Senior Member™
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Gôtteborg
Hoj
Aprilia Tuono v4r
Tror tyvärr att sålänge politiker å ansvariga i sthlm, inte börjar å inse att folk som har ett genuint intresse av att åka hoj vill ha en bana i sthlsmreigionen,så länge d inte finns, kommer bogan samt bulten användas som ett alternativ!
Blir så jävla förbannad,d byggs ta mej fan golfbaner å fotbollsplaner över hela jävla sthlm,men inte en enda jävla tanke går till oss som kör hoj!!
Alla har faktiskt inte råd eller tid att ägna en hel helg för att ta sig till närmsta bana tjugo mil bort!!
Dom försöker få oss å glömma det genom att ge oss en en jävla dag på barkarby eller bromma!Hallå d e en bana vi vill ha i sthlm,inte nån jävla lekplats där polisen e dagismamma, dessutom så står dom bakom hörnet å filmar alla å skriver böter för högljudda slipon etc.
Sen finns d självklart dom som alltid kommer å tänja sina gränser lite för mycke,å d brukar ibland sluta riktigt illa!
Politiker!! Sug min ådriga!

Tror du det är staten som bygger alla golfbanor eller privata intressen?

Vad kostar det att bygga en motorbana tror du och att få en sådan att gå runt idag med alla miljö och ljudkrav som finns?

Man måste tänka på att motorsporten är väldigt liten i Sverige men visst hade det varit trevligt med lite fler banor. Så långt har ju inte stockholm till sviestad och karlskoga och mantorp heller.
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Visst är det så man ska tänka.

Men samtidigt så är det som det är i sthlm för oss motorintresserade.

Det var då ett jävla tjat om en bana i Stockholm? :va

Jag har 26 mil till närmaste bana (Midlanda) det får man acceptera.
Förövrigt är det inget som säger att en "bana" i stockholm innehåller en lämplig raka för dom som vill köra 402m.
Vad är det för sorts bana ni vill att "dom" ska bygga?
Motard? Cross? RR? Dragstrip? Konbana?

Street och Stunt på Barkaby tillfredställde ju raktframbehovet (och stuntandet), tills det var bullrat för mycket och strippen stängdes för dom som körde halvseriöst trimmat, sedan lyckades ju någon som klarade bullerprovet lägga banan i rök ett par vändor så att det blev färdigkört för alla.

Men Street och Stunt var ju aldrig ett alternativ för dom som ville åka fort och svänga, och jag antar att det är en sån bana det gnälls om, att det är en sån bana som ska få folk att köra med marginal på vägen, visst bygg en sån i Stockholm, gärna för mina skattepengar, men då vill jag fan ha en på min bakgård också och förmodligen vill folk i alla andra städer runt om i landet ha en just där dom bor också.

Vad ska vi enas om för acceptabel distans till närmaste bana?
10 mil?
Sverige är ett jävligt avlångt land, och ska alla ha mindre än 10 mil till en bana lär vi få bygga jävligt många banor.

När norrlänningar gnäller på att det inte finns än det ena än det andra i glesbyggden brukar svaret vara "flytta till stockholm där det finns då"

Känner ni att ni har ett stort behov av att köra bana, flytta till en då, eller acceptera att ni får tillbringa en massa tid med att pendla till och från banan.
Ni kan ju alltid pendla till och från era jobb i stockholm istället.

Gnällkärringar!
 

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Ort
...på taket
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Jag tror inte att såna som oss är problemet. Dvs vi med oljiga fingrar som ngn gång emellanåt drar ur våra HD.s eller hotrods på allmän väg. Vi orsakar sälla några olyckor. Ej heller tror jag det riktas så mycket ilska eller samhälleligt intrtesse mot fenomenet.

Problemet är ju när den nyborne unga sporthojägaren med auktoritetsproblem bygger upp en livslögn kring sin utmanande körstil. Där det slentriankörs i vansinnesfart hela tiden. Under förevändningen att:
"det är rätt säkert bara man rekat vägen innan, det har jag sett på iron Mike film och han lever ju!"
"det är rätt säkert om man använder däck som Ghost Rider säger är bra"
"Det finns ju ändå ingen bana"
osv osv.

Det är ju naivt att lägga sig till med en suicidial körstil bara för att det inte finns en bana. Det är ju bara självbedrägeri och leder till en för tidig död.

Jag har väl mer än många andra blivit kallad moralkärring för att ha uttryckt detta på SH!

Så mitt inlägg är ju rätt irrelevant i tråden. Jag tillhör inte problemgruppen.
Med mitt första inlägg ville jag bara säga att det ofta är på allmän väg vi motorintresserade testar och mäter våra hembyggda fordon. På gott och ont. jag har inga problem med det.

Men denna grupp som jag tillhör är ju lite off topic i denna tråd eftersom vi sällan har ihjäl oss eller andra (peppar :gnissla)

De som dör på sporthoj har ju sällan ens gjort servicen själv, hojen är flong ny och belånad.

Det finns ju förstås undantag. Som tex när Grottis körde ihjäl sig på Bulten.

Det var då ett jävla tjat om en bana i Stockholm? :va

Jag har 26 mil till närmaste bana (Midlanda) det får man acceptera.
Förövrigt är det inget som säger att en "bana" i stockholm innehåller en lämplig raka för dom som vill köra 402m.
Vad är det för sorts bana ni vill att "dom" ska bygga?
Motard? Cross? RR? Dragstrip? Konbana?

Street och Stunt på Barkaby tillfredställde ju raktframbehovet (och stuntandet), tills det var bullrat för mycket och strippen stängdes för dom som körde halvseriöst trimmat, sedan lyckades ju någon som klarade bullerprovet lägga banan i rök ett par vändor så att det blev färdigkört för alla.

Men Street och Stunt var ju aldrig ett alternativ för dom som ville åka fort och svänga, och jag antar att det är en sån bana det gnälls om, att det är en sån bana som ska få folk att köra med marginal på vägen, visst bygg en sån i Stockholm, gärna för mina skattepengar, men då vill jag fan ha en på min bakgård också och förmodligen vill folk i alla andra städer runt om i landet ha en just där dom bor också.

Vad ska vi enas om för acceptabel distans till närmaste bana?
10 mil?
Sverige är ett jävligt avlångt land, och ska alla ha mindre än 10 mil till en bana lär vi få bygga jävligt många banor.

När norrlänningar gnäller på att det inte finns än det ena än det andra i glesbyggden brukar svaret vara "flytta till stockholm där det finns då"

Känner ni att ni har ett stort behov av att köra bana, flytta till en då, eller acceptera att ni får tillbringa en massa tid med att pendla till och fån banan.
Ni kan ju alltid pendla till och från eraa jobb i stockholm istället.

Gnällkärringar!
 
Last edited:

moto4all

all4moto
Gick med
16 Sep 2007
Ort
vid havet
Hoj
hojlös
Tror inte bana alltid är svaret heller, När jag låg på uppvaket i helgen efter att opererat en krossad knäskål pratade jag med ena sjuksköterskan om mc och hon berättade att hon inte åkte längre efter alla "paket" hon sett rulla in och att det kom in minst 2st varje vecka bara ifrån Mittsverigebanan
 

Dr.Bike

Guest
Tror inte bana alltid är svaret heller, När jag låg på uppvaket i helgen efter att opererat en krossad knäskål pratade jag med ena sjuksköterskan om mc och hon berättade att hon inte åkte längre efter alla "paket" hon sett rulla in och att det kom in minst 2st varje vecka bara ifrån Mittsverigebanan

Men att åka på BANA är ju så otroligt mycket säkrare.
Bara för att det kommer "2 paket" i veckan från mittsverigebanan betyder ju inte det att det är farligt. Eller hur?
Likaväl som att dessa två "paket" (gillar inte den benämningen på människor) garanterat hade varit värre skadade eller t.o.m döda om dessa avåkningar skett ute på allmän väg.

Bana är inte HELA lösningen, självfallet inte. Men en stor del av lösningen vill jag påstå.
Dels har ju alla individer ett eget ansvar för sitt eget gasande på gata, så att skylla på att det saknas en bana är ju patetiskt, och självfallet kommer inte snabbåkat försvinna bara för att det finns en bana.
MEN det blir mindre. Och en bana lättar på trycket.
Jag kör själv mest bana numera. Allmän väg ter sig alltmer farlig, nu senast när bilister börjat preja oss hojåkare aktivt i filkörningen, iaf i Sthlm.

Jag har alldeles för många vänner och bekanta som dött för tidigt på mc.

Det känns allt tyngre att motivera sig att köra på gata kan jag säga,
och då ÄR en bana alternativet.

Nu senast Jockes bortgång.
Den spädde på den oerhört dova och malande olustkänslan som kom iom Oscars död förra året.
Känslan hade inte försvunnit, men nu är den definitivt uppe i full styrka igen...

V.i.f bröder (och systrar) måtte vi få en bana.
Jag kämpar iaf för Viking Motopark.
 
Last edited:

Kent W

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Bollnäs
Hoj
NORTON 650SS -68 /Honda CB750 -70/-72/ CB650SC NIGHTHAWK -83/CBR900RR-92 Suzuki GSX-R 750w/1100w-92
Tror inte bana alltid är svaret heller, När jag låg på uppvaket i helgen efter att opererat en krossad knäskål pratade jag med ena sjuksköterskan om mc och hon berättade att hon inte åkte längre efter alla "paket" hon sett rulla in och att det kom in minst 2st varje vecka bara ifrån Mittsverigebanan

Jag har unde ett antal år varit stadig besökare varje(nästan) träningskväll på
Mittsverigebanan, och borde nog hört talas om alla dessa olyckor där...!?!

Det anordnas också ett antal bandagar på Mittsvergebanan varje år, samma
sak där.....har bara hört talas om enstaka olyckor varje år.

Jag ska sikcka en länk till PER BERGLUND ordf i NRS så kan han berätta exakt
hur många olyckor det varit på Mittsvergebanan under de senaste åren.

KentW
 

Putte

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Oct 2005
Ort
Skogen
Hoj
Tillfällligt utan
Något som jag saknar och verkligen tror skulle göra skillnad, är en bana som verkligen är för allmänheten! Skulle vilja se en bana man åkte till med bil eller mc får fordonet "besiktigat" lägger en peng i automaten " typ som fiskekort " och sen bara åker! som det är nu med bandagar, planering avstånd mm så är det inte smidigt! Men med ett sånt alternativ drar man bara dit när man vill köra, och inte bara när det råkar va en bandag :tummenupp
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top