Sporthoj Gällivare

Niklas M

skrajjrajders
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Malmberget
Hoj
Äkta kinesisk GRC kopia + japansk och italiensk större moppe
Äre nån som brassar i gev eller har alla gått i vinter ide????????:va

Jo du vet att jag är ute å brassar...tränar ju inför Isle of byarna runt vettu :D

Inte sett till så många å saknar Parto...han måste fått nåt haveri på nåt :va
 

mr p-j

Ny medlem
Gick med
13 Jun 2008
Ort
gällivare
Hoj
gixxer 1000
Äre nån som brassar i gev eller har alla gått i vinter ide????????:va

har halsfluss. men när den är borta får de fan va snö ute om de så vill då ska jag brassa iaf! :yoparty

Jo nå e man å brassar lite från å till när nu vädret tillåter, träffade ju på en blå rizzlagixxer som körde som fan häromdan :)

blåa rizzlagixxers kör lite fortare än vanligt när de e svarta bläjdar i närheten. verkar som att ägaren är livrädd för såna. :hihi
 
Last edited:

Niklas M

skrajjrajders
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Malmberget
Hoj
Äkta kinesisk GRC kopia + japansk och italiensk större moppe
har halsfluss. men när den är borta får de fan va snö ute om de så vill då ska jag brassa iaf! :yoparty



blåa rizzlagixxers kör lite fortare än vanligt när de e svarta bläjdar i närheten. verkar som att ägaren är livrädd för såna. :hihi

Jepp helst om dom är ivägen... ;-)
Då får du vara frisk imorron för då kommer Dennis å är brassarsugen...
Han har ju int brassat på 2v så han lär ju lura ut oss stackare oxo :huvet :D
 

Nicke@

Ny medlem
Gick med
27 Aug 2008
Ort
Gällivare
Hoj
En schwart bläjd
Ja ni vet ju att när svarta blejden e ute så står tiden stilla...eller var det kanske blejden som står stilla å tiden som går.
Blir lite konfunderad ibland :confused:

Far väl å brassar lite imon om det är nån som känner sig sugen att få köra om. :hojsmilie
Bara det kan sluta vara så jävlars blött på vägarna.
 

Niklas M

skrajjrajders
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Malmberget
Hoj
Äkta kinesisk GRC kopia + japansk och italiensk större moppe
Ja ni vet ju att när svarta blejden e ute så står tiden stilla...eller var det kanske blejden som står stilla å tiden som går.
Blir lite konfunderad ibland :confused:

Far väl å brassar lite imon om det är nån som känner sig sugen att få köra om. :hojsmilie
Bara det kan sluta vara så jävlars blött på vägarna.

Imorron tänkte vi brassa byarnaruntring med ryssen å pj om han inte är döende i halsfluss och om vädret tillåter... :) Haka på alfakrullsNikke! :tummenupp
 

Gulleplutt

#24, Rookie 1000
Gick med
11 Jul 2005
Ort
Sundsvall
Hoj
CBR1000RR -08
I helgen blir jag historisk. Förste gällivarebo att tävla i RR. På mylaps kan ni följa resultatet.
 

Niklas M

skrajjrajders
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Malmberget
Hoj
Äkta kinesisk GRC kopia + japansk och italiensk större moppe
I helgen blir jag historisk. Förste gällivarebo att tävla i RR. På mylaps kan ni följa resultatet.

Grattis! :tummenupp ...Men måste förta glädjen av dig lite... Det fanns ett gäng förut på 80talet team MCnorr ,dom var nog en 8st som åkte land å rike runt å tävlade :7peta Dom vann tom tävlingar :yoparty
Lycka till med tävlandet och rapportera hit hur det gick :rock
 

ingon

Medlem
Gick med
3 May 2004
Ort
Luleå
Hoj
GSXR 1000 K5, Yamaha YZF 450
BYARING!!! jag lever ännu efter en natt i sthlm, äre bra väder blire brassning!!:tummenupp

Jag hörde av Nicke att du inte vågar komma ner till Skellefteå, fan vad feg du är det tar ju knappt 2 timmar ner och solen skiner! Kom igen nu vekling:yoparty
 

Dennis_I

Norrland är vackert =)
Gick med
20 Mar 2004
Ort
Gällivare och i ryggsäcken
Hoj
CBR1000RR -08
Jag hörde av Nicke att du inte vågar komma ner till Skellefteå, fan vad feg du är det tar ju knappt 2 timmar ner och solen skiner! Kom igen nu vekling:yoparty


Vilka påhopp alltså... Han är på krogen nu å kommer vara jätte trött imorn medans jag är hemma skötsam! Vågar gör jag alla gånger :tummenupp

Å dessutom laddar jag inför Kemora V38!!! Men jag hörde att en (Fegis) har vinterförvarat räjjs gixxern ;)
 

Gulleplutt

#24, Rookie 1000
Gick med
11 Jul 2005
Ort
Sundsvall
Hoj
CBR1000RR -08
kvala 9/21. Tror jag hade kunnat åka bättre men pinlocket fuckade ur så jag såg bara med ett öga.

Rejs idag vid 16:00
 

Niklas M

skrajjrajders
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Malmberget
Hoj
Äkta kinesisk GRC kopia + japansk och italiensk större moppe
Vilka påhopp alltså... Han är på krogen nu å kommer vara jätte trött imorn medans jag är hemma skötsam! Vågar gör jag alla gånger :tummenupp

Å dessutom laddar jag inför Kemora V38!!! Men jag hörde att en (Fegis) har vinterförvarat räjjs gixxern ;)


hehe du tordes ju inte ens haka med på på krogen...:va köra hoj kan det vara så kul...:D Jag å Ingemar har då brassat så det räcker för iår. kan det vara nån ide å brassa mitt i vintern? :arsele

kvala 9/21. Tror jag hade kunnat åka bättre men pinlocket fuckade ur så jag såg bara med ett öga.

Rejs idag vid 16:00

Jiddra bra kört. Regn såg det ut som på tiderna... Hoppas det blir bättre väder på rejset då. Bra kvalat förresten :yoparty
 
Last edited:

Dennis_I

Norrland är vackert =)
Gick med
20 Mar 2004
Ort
Gällivare och i ryggsäcken
Hoj
CBR1000RR -08
Såg inga moppers idag heller, sökte som fan överallt, tillomed efter skoterledern nedanför Dundret:tummenupp
 

Bifogat

  • Skpogen.JPG
    Skpogen.JPG
    57.4 KB · Visningar: 169
  • Smuttsigt.JPG
    Smuttsigt.JPG
    57.7 KB · Visningar: 170
Last edited:

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Ort
Piteå
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
7:e plats vid debuten! Stort Grattis:yoparty Och Lange in på en hedrande andraplats på pallen. Finfint kört av er båda!

kvala 9/21. Tror jag hade kunnat åka bättre men pinlocket fuckade ur så jag såg bara med ett öga.

Rejs idag vid 16:00
 

Gulleplutt

#24, Rookie 1000
Gick med
11 Jul 2005
Ort
Sundsvall
Hoj
CBR1000RR -08
7:e plats vid debuten! Stort Grattis:yoparty Och Lange in på en hedrande andraplats på pallen. Finfint kört av er båda!

Tackar. Ja det va skoj. Hade rätt bra puls när starten gick. Kom iväg bra och hade innern så det gick lätt. Efter 3 varav så började spänningen släppa men jag åkte inte bättre för det. Körde lite väl dåliga tider tycker jag men kul att det ändå räckte till 7:e plats.

Nästa år ska jag åka alla tävlingar.
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top