Honda XR600

Klimpo

Den mänskliga katastrofen
Gick med
31 Jul 2007
Ort
Västkusten
Hoj
Buell xb9s
Ok, ballt. Då har vi altså konstaterat att skivbromsgrejerna passar rakt på?
Riktigt sugen på dina motardgrejer, behöver fetare frambroms och skiva bak :)
Du vill inte ha en uppsättning motardhjul för trumma med sprillans nya däck i inbyte?

Även jag är lite sugen på Lethenstrm's motard prylar. Om du nu skulle köpa dom och dina skulle bli till salu så är jag intresserad av dom:tummenupp.
 

Lethenstrm

Oldshool Racingmotard
Gick med
18 Jan 2009
Ort
Köping
Hoj
Honda XR630R -90, KTM 530EXC -08
Ok, ballt. Då har vi altså konstaterat att skivbromsgrejerna passar rakt på?
Riktigt sugen på dina motardgrejer, behöver fetare frambroms och skiva bak :)
Du vill inte ha en uppsättning motardhjul för trumma med sprillans nya däck i inbyte?

Japp det passar bolt on på din XR =) Jag har nämligen också en 90a! :tummenupp
Jag vill inte ha nå inbyte eftersom ja ska sälja XRen :rolleyes:
 

koop

Sinnessjuk
Gick med
27 Oct 2003
Ort
Asker, Norge
Hoj
Honda XR600 Motard -90, Suzuki GS500E -93
Även jag är lite sugen på Lethenstrm's motard prylar. Om du nu skulle köpa dom och dina skulle bli till salu så är jag intresserad av dom:tummenupp.

Låter klart intressant. Vad skulle grejerna vara värda för dig? Jag har ju crosshjul jag kan åka med en stund isåfall :p
 

Simpwa

Ny medlem
Gick med
31 Jul 2007
Ort
Karlskoga
Hoj
-01 Honda cb600F Hornet
Hej! Har köpt mig en gammal -90 xr600 och var ute och åkte lite i skogen förra veckan. Efter det så funkar inga lysen förutom Halv/helljus är det nån som har nån koll på vad det kan vara. Har kollat lite på det och verkar komma väldigt lite ström till alla lampor typ 2-3v men inte mer än att det lyset lite svagt. Kan det vara spänningsregulatorn?
 
Last edited:

koop

Sinnessjuk
Gick med
27 Oct 2003
Ort
Asker, Norge
Hoj
Honda XR600 Motard -90, Suzuki GS500E -93
Haha, det låter som samma problem jag har på min, 0,2V i allt utom baklyset :p
Jag har tjuvkopplat det där så halvljuset numera drivs av instrumentbelysningens tåte, och det lägger fortfarande av ibland. Då hjälper det med en fet wheelie och sätta ner den lite hårt, så hoppar det igång igen :p
 

Simpwa

Ny medlem
Gick med
31 Jul 2007
Ort
Karlskoga
Hoj
-01 Honda cb600F Hornet
Haha, det låter som samma problem jag har på min, 0,2V i allt utom baklyset :p
Jag har tjuvkopplat det där så halvljuset numera drivs av instrumentbelysningens tåte, och det lägger fortfarande av ibland. Då hjälper det med en fet wheelie och sätta ner den lite hårt, så hoppar det igång igen :p

Du har ingen aning om vart felet sitter? Skulle ju vara fint att ha all belysning fungerande.
 

koop

Sinnessjuk
Gick med
27 Oct 2003
Ort
Asker, Norge
Hoj
Honda XR600 Motard -90, Suzuki GS500E -93
Alltid projekt, men ingen tråd.
Tanken var väl att riva isär motorn i vinter och leka lite med dremel och stoppa i skojiga prylar. Får se hur det blir med det.
Nåt måste göras iaf, kolvringarna som sitter i är helkass.
 

nicnir90

Ny medlem
Gick med
13 Sep 2010
Ort
Ljungby
Hoj
Honda XR600R -86
Hej, mitt första inlägg på detta forumet men skulle verkligen behöva lite hjälp här.

Är så att jag har en XR 600R av -86 års modell... Tyvärr "skar" motorn på den i för ett tag sedan. En av avgas ventilerna gick av och ventilhatten trillade ner och ställde till ganska stor oredan på kolv och topp. Har tagit isär allt och märkt att lyftarmarna och även kammen är väldigt slitet på avgassidan. inget på insug. Fanns gått om olja i motorn så vet inte exakt orsaken till det.

Men skulle behöva hjälp med tips på vart jag kan vända mig för att få tag på de delar jag behöver. Själva cylindern har klarat sig så förhoppningsvis behövs inte ny sådan. Men annars är det väll i princip allt :(

Om det är någon som har delar och är villig att sälja är jag naturligtvis intresserad, men skulle vara tacksam för alla tips jag kan få...

Mvh Niclas
 

Link_696

Metal music
Gick med
20 Jul 2010
Ort
runt växjö
Hoj
Honda cbr 900rr -97
Hej, mitt första inlägg på detta forumet men skulle verkligen behöva lite hjälp här.

Är så att jag har en XR 600R av -86 års modell... Tyvärr "skar" motorn på den i för ett tag sedan. En av avgas ventilerna gick av och ventilhatten trillade ner och ställde till ganska stor oredan på kolv och topp. Har tagit isär allt och märkt att lyftarmarna och även kammen är väldigt slitet på avgassidan. inget på insug. Fanns gått om olja i motorn så vet inte exakt orsaken till det.

Men skulle behöva hjälp med tips på vart jag kan vända mig för att få tag på de delar jag behöver. Själva cylindern har klarat sig så förhoppningsvis behövs inte ny sådan. Men annars är det väll i princip allt :(

Om det är någon som har delar och är villig att sälja är jag naturligtvis intresserad, men skulle vara tacksam för alla tips jag kan få...

Mvh Niclas

hallå jag har en hel motor liggandes från en -92 där vevstakslagret skar sig, men allt annat ska vara i fint skick. så förutom kolven och veven så är allt fint. så komplett topp och kam har jag ju och cylindern oxå.
du kan ju kolla på Flyinge mc skrot tro jag de heter se om de har nåt.
Annars har jag som sagt en hel motor utom vevaxel och kolv liggandes i reserv om det låter intressat.
 

nicnir90

Ny medlem
Gick med
13 Sep 2010
Ort
Ljungby
Hoj
Honda XR600R -86
hallå jag har en hel motor liggandes från en -92 där vevstakslagret skar sig, men allt annat ska vara i fint skick. så förutom kolven och veven så är allt fint. så komplett topp och kam har jag ju och cylindern oxå.
du kan ju kolla på Flyinge mc skrot tro jag de heter se om de har nåt.
Annars har jag som sagt en hel motor utom vevaxel och kolv liggandes i reserv om det låter intressat.

Tack för tipset, får ta och åka förbi där och kolla vad de har.

Annars låter ju din motor intressant. Är ju aldrig fel med lite extra delar. Har du något riktpris på vad du skulle vilja ha för den?
 

Sleeepy

Ny medlem
Gick med
9 Aug 2010
Ort
Örebro
Hoj
1993 Honda XR600
oki, men då måste de ju funka att sätta in en ifrån en 92:a i en 93:a tycker ja :D
 

Link_696

Metal music
Gick med
20 Jul 2010
Ort
runt växjö
Hoj
Honda cbr 900rr -97
oki, men då måste de ju funka att sätta in en ifrån en 92:a i en 93:a tycker ja :D



ja det är nog inga större problem.

jag har lite reservdelar till från -92 motor, motorhalvor och motorkåpor och växellådan i motorn jag har inte hittat nårra fel på den, och sen oljepumpen. diverse drev inne i motorn oxå.
 

koop

Sinnessjuk
Gick med
27 Oct 2003
Ort
Asker, Norge
Hoj
Honda XR600 Motard -90, Suzuki GS500E -93
Nu är motorn nog helt slut, närmast bottenlös att kicka när man tar fram den efter ett par dagars stillestånd. Så fort vägverket börjar sprida korrosionsmedel runtom på vägarna så ska grejerna rivas, kolv och ventiltätningar bytas. Några tips på annat som är bra att byta när man ändå håller på?
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top