MotoGP sändningar 2009?

ozto

Testförare
Gick med
15 Nov 2004
Ort
linköping
Hoj
848, 1098S, RSV4 Factory och BMW M3 på vintern
alltså inget GP på svenska Eurosport fast detta nya avtal?

eurosport.se verkar bevaka motogp hyfsat bra så frågan är väl om inte även svenska eurosport kommer sända motogp?? någon som vet?
 

B89

Suit up!
Gick med
12 Feb 2009
Ort
Awesome town
Hoj
Yamaha R6 2008
eurosport.se verkar bevaka motogp hyfsat bra så frågan är väl om inte även svenska eurosport kommer sända motogp?? någon som vet?

viasat har köpt upp rättigheterna för motogp så eurosport kommer ej sända det här i sverige dem kommer endast sända superbike-supersport.
 

X-up

-
Gick med
5 Jun 2003
Ort
Hemma
Hoj
2-Hjulig
Var det någon som såg programmet "MotoGP klassiker" som sändes på Viasat motor i helgen?

Skulle vara kul att veta om det var bra eller anus. Velar fortfarande om jag ska byta till Viasat eller inte...

Jag såg något motsvarande på "Motors TV" jag har det inspelat på min HDD-DVD & handlade om klassiska WSBK-race.

Fasen byter jag från CA till Viasat så tappar man Eurosport 2 + Motors TV.
Dessa val....
 

Penguin

Helmet time is good time
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Märsön
Hoj
929
Fasen byter jag från CA till Viasat så tappar man Eurosport 2 + Motors TV.
Dessa val....


Jag har ju iofs ingen av de kanalerna, men jag tycker det är pissigt att inte MotoGP och SBK sänds på samma kanal längre. Hade varit perfekt om SBK också hade flyttats till Viasat.

Lutar dock åt ett byte till Viasat här hemma eftersom det verkar funka hyfsat att kolla på SBK och SS på worldsbk.com, bra kommentatorer där och kostar gratis.

Man kan ju också hoppas att Viasat motor utvecklas, för det är ju onekligen trevligt med en renodlad motorsportskanal. Drömmen vore att de kunde sända lite Corr (championship offroad racing från staterna), verkar riktigt ballt!

Rallycross på anabola:
[YOUTUBE-ID]<object width="425" height="344"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/Sjzfg-ieDlM&hl=sv&fs=1"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/Sjzfg-ieDlM&hl=sv&fs=1" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed></object>[/YOUTUBE-ID]
 
Last edited:

Hansen

#68 Formerly known as Gixxer Jonas
Gick med
5 Jun 2003
Ort
Stockholm
Hoj
GSXR 1000
Läste på flashback att GP kommer att sändas på BBC i UK.

Undrar om det är någon av kanalerna som går att få i Sverige.
Då kanske man slipper Viasat.
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 &#8211;...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

&#8221;och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top