MotoGP sändningar 2009?

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Ort
+46 Rover, wanderer, Nomad, vagabond
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
“After many years of successful collaboration, MotoGP rights-holders Dorna Sports would like to announce that coverage of the MotoGP World Championships will no longer be available on Eurosport from the 2009 season.
Dorna would like to thank Eurosport for a partnership which has been of mutual benefit for several years, having helped take MotoGP to new levels of popularity and coverage whilst also offering the pan-European broadcaster impressive viewing figures.

The decision is part of Dorna´s new strategy of working with national network broadcasters around Europe, always focusing first and foremost on free-to-air coverage to bring MotoGP to wider audiences.

This means that in the UK, the BBC will enjoy exclusive coverage of MotoGP next year, whilst in Spain and Italy, where MotoGP enjoys long-term agreements with TVE and Mediaset respectively, negotiations are ongoing about extending coverage to more hours during the weekend.

In Germany, a deal has been signed with a privately owned free-to-air channel, giving the commercial network exclusive coverage for three years until 2011. Meanwhile, negotiations are ongoing in France and other major European territories with various mainstream networks; further details will be announced shortly.”

______________________________________

Med andra ord skall man förhandla fram lokala avtal med tv-kanaler i varje land.
Kan iofs tänka mig att scandinavien hamnar under samma avtal ifall det är rätt bolag.
Men kommer det bolaget att kunna ge samma bevakning som Eurosport kunnat ge ?
 

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Hemma
Hoj
RC8/Husaberg 450/Varg SM/Navstyrd supermono
Det lär väl bli canal+ som tar över då...
 

Macke

Typiskt....
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Strängnäs
Hoj
Honda CBR1000RR TKR
Risken är väl att inget svenskt bolag vill betala massa pengar till Dorna för att visa MotoGP för den lilla publik som dom trots allt har i sverige.

Möjligheten är väl ett skandinaviskt samarbete, då vi kanske får dras med danska eller norska kommentatorer....

Näe, det lutar åt att man får försöka leta upp nån leverantör som kan erbjuda engelska BBC....
 

Henrik

Återfallsförbrytare
Gick med
30 Sep 2005
Ort
F18
Hoj
V4

This means that in the UK, the BBC will enjoy exclusive coverage of MotoGP next year,


Seriöst, att lyssna på Randy, Julian & Toby är ju halva sändningen! Det är väl få kommentatorer som är så bra som dom?! Först TC och nu detta, Dorna gräver sin egen grav! :mad:
 

vOLt

aeronautica militare
Gick med
2 Sep 2007
Ort
Norrköping
Hoj
Alfa romeo 166 24v/164 QV/Maserati 3200gt
Först blir man av med Eurosport via comhem helvetet, nu tar dom bort skiten helt efter man skaffat så man kan se skiten. Det som stör mig mest är att jag verkligen gillar randy, julian & toby precis som ktm-r säger.. fethöll!
 

NisseHt

Yamaha samlare
Gick med
11 May 2004
Ort
Skånelandet
Hoj
MT10, FZR1000, RD350, DT125
Först blir man av med Eurosport via comhem helvetet, nu tar dom bort skiten helt efter man skaffat så man kan se skiten. Det som stör mig mest är att jag verkligen gillar randy, julian & toby precis som ktm-r säger.. fethöll!

Jaja, med lite tur så får man se det utan reklamavbrott nästa år...
 

Redback

Ny medlem
Gick med
19 Feb 2006
Ort
3:a
Hoj
2st
Seriöst, att lyssna på Randy, Julian & Toby är ju halva sändningen! Det är väl få kommentatorer som är så bra som dom?! Först TC och nu detta, Dorna gräver sin egen grav! :mad:

Hur får du in Randy,Julian&Toby i år?Är så j...a trött på svenska Eurosport och comhem.
Någon som vet vilken kanal de ska jobba för 09?
 

-Walter-

Ny medlem
Gick med
31 Mar 2005
Ort
Skövde
Hoj
Gixxer 1000
Ni som har Motogp.com konto

Hur bra är kvaliten på sändningarna?
Funkar det att skicka över till 42" utan att det blir skitkvalite?

Vem är det som kommenterar på motogp.com sändningarna?

Finns en namninsamling för att få Dorna/eurosport att ändra sitt beslut
http://www.petitiononline.com/RCV212V4/

Kommer nog inte påverka något, men ändå...
 
Last edited:

Dede

Nu med en hoj mindre
Gick med
2 Mar 2004
Ort
Po lanned
Hoj
ZX6R-07 racehoj ││ ZX6R-96 regnhoj
Först blir man av med Eurosport via comhem helvetet, nu tar dom bort skiten helt efter man skaffat så man kan se skiten.

Samma här :mad: Skaffade boxer mest för att få in Eurosport igen så man kunde följa MotoGP och så får man höra detta :huvet
 

valmers

@valmersofficial
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Karlstad
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Ni som har Motogp.com konto

Hur bra är kvaliten på sändningarna?
Funkar det att skicka över till 42" utan att det blir skitkvalite?

Vem är det som kommenterar på motogp.com sändningarna?

Finns en namninsamling för att få Dorna/eurosport att ändra sitt beslut
http://www.petitiononline.com/RCV212V4/

Kommer nog inte påverka något, men ändå...
Allt annat än 'High Res' är bara skräp. Med High Res blir det acceptabelt, men absolut inte mer, om man skickar över till en 42"-skärm. Det är Julian Ryder som kommenterar, har jag för mig.

Absolut inte värt 1000 spänn, men vaffan gör man? Visst, man kan se en massa andra videos och intervjuer, och det är se- och hörvärt. För mig har det dock varit mycket strul med funktionen; streamingen hackar, ljudet försvinner och nu senast är det lögn i helvete att få video overlay att funka.
 

Torkel

Tvåtakt, dubbelt så bra!
Gick med
31 Mar 2003
Ort
Värmdö
Hoj
2006 BMW R1200GS, 1990 Suzuki RM250
Jag vräker upp icke-hires sändningen från www.motogp.com via projektor på 104" duk! Väljer man realplayeralternativet så blir det riktigt ok, windows media har inte lika bra kvalle. Sen får man ju icke-svenska kommentatorer också, bara det är värt vartenda öre!

Sen gällande att Eurosport inte ska sända MotoGP: anledningen var väl att de ville göra sändningarna mer tillgängliga? Dvs de kommer säkerligen att sändas på en vettig kanal men vilken har jag ingen aning om.
 

valmers

@valmersofficial
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Karlstad
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Jag vräker upp icke-hires sändningen från www.motogp.com via projektor på 104" duk! Väljer man realplayeralternativet så blir det riktigt ok, windows media har inte lika bra kvalle. Sen får man ju icke-svenska kommentatorer också, bara det är värt vartenda öre!

Sen gällande att Eurosport inte ska sända MotoGP: anledningen var väl att de ville göra sändningarna mer tillgängliga? Dvs de kommer säkerligen att sändas på en vettig kanal men vilken har jag ingen aning om.
Riktigt OK? Då får man jämföra med You Tube-kvalitet eller liknande, i så fall. Sitter man och tittar på digital-TV-kvalitet eller i värsta fall HD innan MotoGP-racet, blir den så kallade upplösningen i motogp.com-sändningen outhärdlig.
 

Torkel

Tvåtakt, dubbelt så bra!
Gick med
31 Mar 2003
Ort
Värmdö
Hoj
2006 BMW R1200GS, 1990 Suzuki RM250
Riktigt OK? Då får man jämföra med You Tube-kvalitet eller liknande, i så fall. Sitter man och tittar på digital-TV-kvalitet eller i värsta fall HD innan MotoGP-racet, blir den så kallade upplösningen i motogp.com-sändningen outhärdlig.
LCD-TV? Get a projje så blir det trevligare bild även på skitmaterial.
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top