Gamle Svarten

vOLt

aeronautica militare
Gick med
2 Sep 2007
Ort
Norrköping
Hoj
Alfa romeo 166 24v/164 QV/Maserati 3200gt
Lika tragiskt när man hör om såna här saker...

R.I.P
 

fazerfun

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Jun 2004
Ort
08 syd
Hoj
Ducati 748 SP -97, Honda VTX 1800 -05, Honda CRF 450 R -08
Kände inte Jocke personligen som många andra här men snackade med honom senast på Gotland Ring för några veckor sedan, verkade vara en riktigt juste kille, lättsnackad och med glimten i ögat.

Då hade han återigen kommentarer om min Spetta, en hojmodell som tydligen låg honom varmt om hjärtat. Första gången vi stötte ihop var också på Gotland ett år tidigare. Då hade han kommit släntrandes längs depån, stannade vid oss rookies och sa "tänkte bara kolla vem det är som kör riktig hoj här men ändå inte gasar..." Därefter fick jag mig en lektion hur man verkligen kör twin, kryddad med berättelser om olika avåkningar, speciellt en där han tydligen knäckt nacken.

Det sista Jocke sa innan han gick vidare var "Å ta bort skiten som sitter på tändningsnyckeln, du repar styrkronan"

Fruktansvärt tragiskt, precis som alla vi behöver ta farväl av i såna här trådar. Vila i frid
 

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Ort
...på taket
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Den här tråden blev jag nedslagen av. :(

Jag kände inte Jocke väl. Men han var en av de potatiskillar som jag gillade att snacka med och som alltid kom fram och morsade om vi fick syn på varandra. Oftast mest skönt för mig, eftersom jag ofta kommer själv till Sthlms hojfik eller SH-pubar. Jocke var ju oftast omgiven av människor. Att se Jocke där var skönt ty då vart man sedd, hälsad på, och vips hade jag sällskap! Och alltid på hans omisskännliga Blekingemål.

Jocke var en genuin hojkille på många vis tycker jag. Både vad gällde hans prestigelösa äkta hojintresse och vad gällde sociala egenskaper. En kille jag såg på sin sporthoj från tidig vår till sen höst.

/J
 
Last edited:

Dominator-Rocks

Guest
Jocke verkar ha varit en grymt härlig kille.

Vila i frid! :(
 

Hulken_1

Ny hoj i garaget
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Västerhaninge
Hoj
Ingen
Fick ett mess mitt i natten som jag inte vaknade av, sen kom ett felaktigt larm från jobbet. Då fattade att Jocke gått bort.
Fick en klump i halsen, tycker att det känns så sorgset.
Svarten var en person som var så trevlig, busig, underhållande.
Hoppas han har det bra där han är.

/ Göran
 

Slappa

Rage closed inside!
Gick med
23 Jul 2003
Ort
Västervik! Lund
Hoj
Motard
Vi kände inte varandra men hoppas de är okej att jag skriver ändå.

Vi har träffats på lite bandagar år från och du var alltid lika trevlig, snäll och omtänksam som alla skriver, minns när jag var på en av mina första bandagar och du "tog hand" om mig som var grönare än grönst bara för att du var du!

Sist vi sågs var för bara ett par veckor sen på Gotland och nu känns allt så overkligt:gråta

Hoppas du har det bra där du är nu! Vila i fred och lugn!

//David
 

IronMike

Guest
Kunde inte sova inatt efter att ha besökt olycksplatsen, så jag gick igenom de typ 6000 bilder som finns under "pictures" hos på pmc, eller rättare sagt 466 sidor med bilder.

Och det blev knepigt att dra en gräns mellan vad man ska ta med eller ej, då han alltid är med, ryggen mot kameran, snett bakifrån, sovandes, upp och ner & gud vet vad. Plockade ut alla bilder, men sållade bort några som jag inte tyckte va passande dock.

Jag vill inte tränga mig på, men det var bara mitt lilla sätt att slippa försöka sova.

(Om någon vill ha mappen med alla bilder, så kan den ju skickas över msn t ex, pm'a isf. Antar att ingen av er skulle orkat göra det känslomässigt, och för mig var det sjukt tungt även fast man var utomstående.

Skickar över mina lilla enegi som finns kvar, utöver existensminimum.

http://www.youtube.com/watch?v=WkZ9ZiMGAaw

[YOUTUBE-ID]WkZ9ZiMGAaw[/YOUTUBE-ID]
 
Last edited:

Ducati Girl

We are All Aliens... BOTT#6, REC#127
Gick med
28 Dec 2004
Ort
Skåne
Hoj
Ducati 848-08, Ducati 748S, Ducati 750SS
Beklagar sorgen så oerhört mycket. :( Mina tankar går till nära & kära.

Vila I Fred. Hoppas du har det bra där du är nu.
 
Last edited:

Zlide

R.I.P OLLE. Bulten 26/5
Gick med
18 Apr 2004
Ort
Kungligt
Hoj
Xt-09 - budhoj snömoddad
Trots att du var en av fåtalet människor som jag alltid sett precis överallt där det andades motorcykelåka...på mässor, Rosenhill, skogskyrkogårn, vaxholm, sh-pubar, fester hos Rapido, MCE mm så lyckades vi aldrig lära känna varandra.

När jag nyss upptäckte vad som hade hänt och att det gällde dig fick jag rysningar...

Jag gjorde ett taffligt mingelförsök på en shpub tidigare i höstas vilket pinsamt resulterade i att jag var lite kaxig mot dig helt i onödan. Jag kände mig manad att be om ursäkt vilket jag gjorde på den efterföljande shpuben. Du tog emot ursäkten med ett leende "inga problem". Det kändes skönt...

Har vid det här laget förstått att du var en fin människa som var älskad av många hojbröder/systrar varför jag känner stor sorg i hjärtat att jag aldrig hann lära känna dig bättre...

Vila i frid Svarten!
Tankar går till din familj och alla dina vänner som saknar dig. //Robban
 

Dr.Bike

Guest
Kunde inte sova inatt efter att ha besökt olycksplatsen, så jag gick igenom de typ 6000 bilder som finns under "pictures" hos på pmc, eller rättare sagt 466 sidor med bilder.


http://www.youtube.com/watch?v=WkZ9ZiMGAaw

[YOUTUBE-ID]
http://www.youtube.com/watch?v=WkZ9ZiMGAaw[/YOUTUBE-ID]


Fy fan vad fint du gjort Mike!

Tårarna rinner igen, och jag ser knappt tangentbordet...
Fan. Fan Fan!
Trodde jag gråtit klart nu, men det kommer över mig lika kraftigt.
Hela tiden.
Faan faffa! Vi skulle ju åka!
DU å ja. Så sa vi ju :gråta
Vi lärde känna varann allt mer och du var fanimej en glad skit som man blev på bra humör av!

Sista gången, fel, näst sista gången vi sågs (Gotland Ring blev sista) var en höjdare! Måste berätta för alla, om din glädje :) *torkar tårarna*

JAg och tjejen var upp till Peter på Honda City, jag nördade runt i verkstan med Peter. Tjejen ruttnade såklart... (som de gör de små liven när det inte är glitter parfymer och rea...)
Iaf. Vi hamnade (såklart!) i bromsbänksrummet.
Där stod en splajans ny kossa. (Svartvit 08 blade...)

Javettuserru (sa Peter) den här fan ger 167 på slangen right out of the box!
Å fan sa jag.. Imponerande. Får man testa´n?
Nja, en annan isf, denna är såld, och nu ska jag tuna in den till ägaren.

Sagt och gjort, vi stod där, Peter gasade, mixtade och så...

Helt plötsligt stod Svarten där! :D

Jag: Tjeena! DU i Hondaland! :tummenupp Fan gör du HÄR?

Svarten: Jatjena, vaffan, jag har tjackat den där (pekandes på the hoj) och flinandes så berättade han hur han veknat för denna nya spännande hoj.
Sen surrade vi en massa om allt och inget.
Tror hojfan gav 170 eller mer när Peter var klar iaf.

Jag blev ju bara SÅ avis.

Sen sågs vi ju först på Gotland - där du var snabbast Svarten!
 
Last edited:

semper

Wheeliebars är fegt
Gick med
3 Apr 2003
Ort
08 + 1 813
Hoj
Panigale
Fan va trist, orättvist och overkligt.

Kände dig inte väl men åkt med dig ett par gånger, alltid sjukt trevlig härlig person.
 

OLJEKYLD GSXR

FÖRBJUD STARSTRIKER
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Hojuppehåll
Har kollat på filmen, eller rättare sagt gråtit mig igenom den och den var fin Ironmike, den speglar Jocke. Vet inte om jag nånsin komemr förstå att jag aldrig mer får träffa honom.
 

Nicke

Raj raj raj
Gick med
9 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
SCOTT trampcykel :(, KTM 950SM 2006 såld, Triumph TT600 -01 såld, R1 -02 stulen
Usch vad tråkigt... körde förbi olycksplatsen tidigare idag. Vila i frid.
 

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Ort
South Sweden
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Vi satt på grässlänten i Assen, precis innan MotoGP startade fick vi SMS att Gamle Svarten kört ihjäl sig, det känns overkligt och tomt, hoppas du har det bra där du är Jocke.


/Micke & Lunkan
 

Kakan

Jag är en elak person med dyslexi *flin*
Gick med
15 Jul 2004
Ort
På söder.
Hoj
Nepp nope inte just nu.
Var till olycks platsen i dag och var där ett par timmar, träffade många och alla sa samma som alla skriver här, goda minnen berättades och de kändes skönt att få prata med andra.

Jag kan bara säga att jag träffade jocke för lite mer än en månad sen, vi pratade och jag frågade om vi skulle få se honom hel hela sommaren i år, han log sitt vanliga leende och sa att du vet hur det är när man kör. Jag svarade att ingen vill se dej trasig igen, vi vill ha dej kvar här med oss.
Jag fick en varm kram och ett tack.

Jag kommer sakna han varma kramar.


Ironmike din film var mycke bra och fin :pannkyss


Jag lägger in en bild från i kväll och även jag gör den svartvit.
 

Bifogat

  • jocke2.jpg
    jocke2.jpg
    102 KB · Visningar: 356
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top