Importera 125:a från Thailand

fimparn

Ny medlem
Gick med
21 Apr 2007
Ort
Ytterby
Hoj
Yamaha tdm 850 96,Ktm 525sx 04
Tjena.Vi e ett par stycken som funderat på att ta hem var sin "moppe" från Thailand typ Honda dream eller liknande.Finns det nån här som har gjort det?

Vet inte vad vv ställer för krav men man borde ju inte behöva ändra så mycket på den när man ska typa den. Eller?

Dom ligger på ca 9500sek med dagens kurs.Motsvarande här hemma runt 24000sek


Så vad tror ni? Bra eller anus?
 

Bodoe

Motorhaverist? Javisst!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Honda NSR 250 SP -90, Kawasaki KX 250 -91 (Elduro!), Kawasaki ZR750 Zephyr -97, KTM 450 SMR -04...
Va, en 125:a-moppe? Ta hem nåt vettigt istället! Kryllar av übergrymma hojar där som aldrig får uppleva en nordisk sommar :rolleyes:

<------------------ :tummenupp
 

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Ort
S T H L M
Hoj
Sålt alla....
Är du sugen på en Dream, eller på att tjäna pengar? Är det sistnämnda byt idé. Eller hojtyp.
 

peteR1000

In Sorte Diaboli
Gick med
19 Sep 2003
Ort
götet
Hoj
ninjan e såld...så ingen nu
Va, en 125:a-moppe? Ta hem nåt vettigt istället! Kryllar av übergrymma hojar där som aldrig får uppleva en nordisk sommar :rolleyes:

<------------------ :tummenupp

kryllar det av übergrymma hojar där? 99,9% 125-moppar och nån gammal enstaka Fireblade var allt jag såg under en månads tid.
 

Claesson

Fullmåttad sällan måttfull...
Gick med
16 May 2007
Ort
Göteborg
Hoj
Grusbus
Jag älskar den hojjen, Honda Dream e skiten..

Vore perfekt o göra ärenden i stan med och så e den jävligt vass off road...

Om du skall fixa e jag intresserad! Vi fyller en container...
 

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Ort
S T H L M
Hoj
Sålt alla....
Jag älskar den hojjen, Honda Dream e skiten..

Vore perfekt o göra ärenden i stan med och så e den jävligt vass off road...

Om du skall fixa e jag intresserad! Vi fyller en container...


Du blandar ihop saker och ting. Eller så sniffar du lim och....ja blandar ihop saker och ting.
 

Claesson

Fullmåttad sällan måttfull...
Gick med
16 May 2007
Ort
Göteborg
Hoj
Grusbus
Men att skriva att den är suverän på off-road är ju lite....öhh skumt. Jämfört med vad? Enda som är sämre är en scooter mer mindre hjul.

jaja ja skojjar ju lite, trodde det skulle gå fram, men dem tar sig fram förvånadsvärt bra på thai-djungelvägar med tanke på hur den ser ut, skoter...:tummenupp
 

peteR1000

In Sorte Diaboli
Gick med
19 Sep 2003
Ort
götet
Hoj
ninjan e såld...så ingen nu
Men att skriva att den är suverän på off-road är ju lite....öhh skumt. Jämfört med vad? Enda som är sämre är en scooter mer mindre hjul.

ingen Honda Dream (vad jag kommer ihåg) men fan vad den lät illa efter mitt sandrejs på Koh Samet :D
 

Bifogat

  • n583436752_552516_8617.jpg
    n583436752_552516_8617.jpg
    41.3 KB · Visningar: 376

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Ort
S T H L M
Hoj
Sålt alla....
ingen Honda Dream (vad jag kommer ihåg) men fan vad den lät illa efter mitt sandrejs på Koh Samet :D

Hehe joo det är nog en sån. Såg ju ut att skyffla på rätt bra:tummenupp

Körde en sån på Koh Lanta, fast den hade typ dött efter varit hyrhoj i tio år, för att sedan återfödas som hyrhoj, igen.
 

peteR1000

In Sorte Diaboli
Gick med
19 Sep 2003
Ort
götet
Hoj
ninjan e såld...så ingen nu
Hehe joo det är nog en sån. Såg ju ut att skyffla på rätt bra:tummenupp

Körde en sån på Koh Lanta, fast den hade typ dött efter varit hyrhoj i tio år, för att sedan återfödas som hyrhoj, igen.

:D tror vilken sunk-hyr-moppe som helst hade skyfflat runt där i sanden. Roligt var det iaf, såg nog ballare ut än vad det var gissar jag på :rolleyes:

Höll faktiskt på att slå över med den när jag skulle testa wheeela, man fick stå på bakre fotpinnarna o slita som fan men jävlar va skraj jag blev när jag typ 12:a moppeaset.

Fick faktiskt ingen så där RIKTIGT risig hyrmoppe nån gång, men man såg ju ett par stycken
 

CB_tobbe

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Mar 2007
Ort
Göteborg
Hoj
-
Den stora utmaningen blir att få den godkänd i Sverige. I och med att fordonet inte har något helfordonsgodkännande. Det blir att skaffa intyg på allt från bromsar till Euro 3 avgasrening. Sedan tillkommer moms och tull på priset.
 

max350

Yamaha RD-2Takt
Gick med
23 Jan 2006
Ort
Örnsköldsvik
Hoj
83 Yamaha RD350 MT Racing 60c, Strömsholm 4800 B&R Cyclepro 50cc Race Bullit 50cc Sundeam Speedmaster 60cc
Den här Honda dream är inte så tokig en 50cc caferacer http://caferacersreturn.blogspot.com/2007/09/honda-dream-50r-50ccs-of-old-school.html
viewimage.php
[/url][/IMG]
 
Last edited:

fimparn

Ny medlem
Gick med
21 Apr 2007
Ort
Ytterby
Hoj
Yamaha tdm 850 96,Ktm 525sx 04
Är du sugen på en Dream, eller på att tjäna pengar? Är det sistnämnda byt idé. Eller hojtyp.

Är sugen på en billig pendlar moppe.

Fraktkostnaden kommer att "döda" din vinst. Om du inte tar den som handbagage:tungan

Det tror jag inte.hörde att 2 kubikmeter i en container kosta ca 2000kr
och tar ca 30-35 dagar. obs (hörde)

Den stora utmaningen blir att få den godkänd i Sverige. I och med att fordonet inte har något helfordonsgodkännande. Det blir att skaffa intyg på allt från bromsar till Euro 3 avgasrening. Sedan tillkommer moms och tull på priset.

Precis, det är det jag undrar över.Kan man bara köra ner till svensk bilprovning å dom godkänner allt där eller måste man ha intyg från tillverkaren av tex bromsarna.Och får man ett coc intyg när man handlar "moppe" i Thailand?
 
Last edited:

fimparn

Ny medlem
Gick med
21 Apr 2007
Ort
Ytterby
Hoj
Yamaha tdm 850 96,Ktm 525sx 04
Priset stämmer nog men frågan är om du kan köpa plats per kubikmeter:va Men leveranstiden är inte realistisk. Effektiv tid på havet men totalt skall du nog räkna 8 veckor.

Lev tid är ovesentligt.

Men man vill ju inte ta hem en moppe som kanske inte går att få godkänd för en rimlig summa.

Finns massor av "gubbar" som tar hem allt från jeans till täckjackor från Thailand så transport e ju det minsta problemet.
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 &#8211;...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

&#8221;och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top