Frågade polisen om vägen. De ville då ge mig en bot...

noob

Användare
Gick med
28 Oct 2005
Ort
Stockholm
Hoj
TL IOOO R - OO
Va ute i jordbro o villade runt.

Då såg jag två poliser som stod vid en övergiven bil o jag stannade för att fråga om den vägen jag letade efter. Båda va hjälpsamma o berättade för mig hur man åkte dit. Sedan när jag va på väg därifrån så sa den ena 'om vi inte vart upptagna nu skulle du få böter'.... Jag orkade inte fråga varför eller stå där o käbbla om varför.. Ibland undrar man ju varför folk undviker poliser.. Jag ställer mig i den skaran nu..

/N
 

noob

Användare
Gick med
28 Oct 2005
Ort
Stockholm
Hoj
TL IOOO R - OO
Näe det är det jag undrar ... vaddå böter? Nybesiktigad utan anmärkning men iof. slip-on som låter en del men då begär de ombesiktning vad jag förstår o inte böter.

Visst, poliser får ta mycke skit o så kommer nån jäkla hoj-tönt o vill veta vägen. Så han kanske hadde en dålig dag eller nått. Inte vet jag. men nu undvikar jag folk i uniform med pistol.

/N
 

Ullis

Ny medlem
Gick med
11 Apr 2003
Ort
Sollentuna, Edsviken
Hoj
BMW s1000r 2014 & Kawasaki ZZ50-10
Kan inte hjälpas att man blir lite skakig så fort man passerar poliser.

De har ju en förmåga att hitta saker som e fel, saker som man inte ens själv vet om. Sen att man får betala fett för "det", det gör ju inte saken bättre.
 

Dr.Bike

Guest
Ja du hör ju själv: "Jordbro"

De kategoriserade väl dig som nån lokal gangsta (som alla är därnere! :hihi)
hade du inte gjort nåt, så skulle du med säkerhet göra nåt olagligt.
De ville väl ge böter i preventivt syfte kan man tänka! :jäs

:D
 

KJECOP

Guest
Jag har en polare som vid Kista såg en Mc-polis som stod vid en bil som han stoppat. Polaren frågade om Mc-polisen kände mig och om jag jobbade. Mc-polisen sade att han kände mig och att jag jobbade inne i stan och sedan bad polisen polaren att vänta medan han blev klar med bilen. Ja det gjorde ju polaren... Anledningen till att polaren skulle vänta var att polisen skulle skriva ut böter för någon brist på bilen och ställa in hans bil till kontrollbesiktning...

Kan inte hjälpas att man blir lite skakig så fort man passerar poliser.

De har ju en förmåga att hitta saker som e fel, saker som man inte ens själv vet om. Sen att man får betala fett för "det", det gör ju inte saken bättre.
Men inte blilr du väl skakig när ser eller passerar mig... :va
 

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Ort
Västeråskrokarna
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
Jag har en polare som vid Kista såg en Mc-polis som stod vid en bil som han stoppat. Polaren frågade om Mc-polisen kände mig och om jag jobbade. Mc-polisen sade att han kände mig och att jag jobbade inne i stan och sedan bad polisen polaren att vänta medan han blev klar med bilen. Ja det gjorde ju polaren... Anledningen till att polaren skulle vänta var att polisen skulle skriva ut böter för någon brist på bilen och ställa in hans bil till kontrollbesiktning...


Ummm...din polare frågar mc-polisen om han vet om du jobbar, han ombeds vänta - för att mc-polisen skall få möjlighet att vädra bötesblocket på din polares bil bara han blev klar med den han redan var upptagen med? :D

Jajääädrar, det är då till att jobba med PR-biten...men inte blir man förvånad inte (tyvärr), visst, lagen säger en sak - etc - men varför inte jobba lite mer proaktivt och vinna folks respekt.

Jag tar en trevlig attityd och ett vänligt "du, grejar du det här så skippar vi blocket" betydligt bättre än en fet bot och föreläggande om besiktning, men ni mäts ju även ni på beläggning, precis som jag i mitt yrke (och däri ligger hela problematiken).

/J
 

Linkan77

Piggelinmissbrukare
Gick med
14 Mar 2007
Ort
Solna
Hoj
Såld
Jag har en polare som vid Kista såg en Mc-polis som stod vid en bil som han stoppat. Polaren frågade om Mc-polisen kände mig och om jag jobbade. Mc-polisen sade att han kände mig och att jag jobbade inne i stan och sedan bad polisen polaren att vänta medan han blev klar med bilen. Ja det gjorde ju polaren... Anledningen till att polaren skulle vänta var att polisen skulle skriva ut böter för någon brist på bilen och ställa in hans bil till kontrollbesiktning...


Men inte blilr du väl skakig när ser eller passerar mig... :va

Jösses:näsblod måste ha varit Hamrén :gnissla
 

Bajen-Sam

Rospigg.
Gick med
28 Aug 2006
Ort
Norrtälje
Hoj
Suzuki M 1800 R2 / BMW R 1150 GS / Suzuki Intruder 1400
Jag har en polare som vid Kista såg en Mc-polis som stod vid en bil som han stoppat. Polaren frågade om Mc-polisen kände mig och om jag jobbade. Mc-polisen sade att han kände mig och att jag jobbade inne i stan och sedan bad polisen polaren att vänta medan han blev klar med bilen. Ja det gjorde ju polaren... Anledningen till att polaren skulle vänta var att polisen skulle skriva ut böter för någon brist på bilen och ställa in hans bil till kontrollbesiktning...

Ja vad skall man säga, plikten framför allt. :gnissla
 

C.Barrow

Medlem
Gick med
30 Dec 2004
Ort
Nynäshamn
Hoj
-------
Ja du hör ju själv: "Jordbro"

De kategoriserade väl dig som nån lokal gangsta (som alla är därnere! :hihi)
hade du inte gjort nåt, så skulle du med säkerhet göra nåt olagligt.
De ville väl ge böter i preventivt syfte kan man tänka! :jäs

:D

Tack! Spotta på mig bara för att jag bor här :mad:


:tungan
 

UltraMarine

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm/Vasastan
Hoj
Inga märkvärdiga saker
Det var du det du som skrev... :tungan Jag säger ingenting så har jag ingenting sagt ;)

Den farbrorn måste verkligen ha något slags "syndrom" eftersom han ser allt som svart eller vitt...

Han måste dessutom känna ett stort tryck på att själv vara lika felfri och ha samma fläckfria tjänsteutövning som han själv kräver av andra...

Jag undrar vad hans arbetskamrater känner för honom... (Skulle inte förvåna mig om någon kollega fyllt hans klädskåp med ketchup)
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top