metalmusik var?

SanneJ

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2004
Ort
Skurup
Hoj
ZX-636R ´04
Tja! Nån som kan hjälpa en skåning som kommer till Sthlm denna helg? Nån som känner bra ställen att lyssna på metalmusik i Sthlm? Gärna live, fast alla stora bands är ju på festival... Men ställen man kan dricka öl och lysnna på bra musik:) (death, heavy, folk, goth...) anyone? :Bugar
 

Dreggel

Alltid politiskt inkorrekt
Gick med
9 Jun 2007
Ort
Bromma
Hoj
Suzuki GSXR750 1993/95, Suzuki GSXR1000 K6
Pub Anchor på sveavägen eller Kellys på söder.
Är det fint väder kan ju Debaser vid slussen funka oxå, fast jag är inte helt 100 på att de trycker ut hårdrock nu för tiden.
Sen finns ju Meduza i gamla stan, Harry B James och Rocks vid Mariatorget om du inte bryr dig om att det kryllar av 18 åringar.
 
Last edited:

TheElmer

Dyslektisk ordpolis
Gick med
24 Mar 2007
Ort
där ibland.
Hoj
Toppluva
Du har dom 3 vanligaste ställena. Kelly's, Anchor och Harry B james.

Sen finns det lite mer inriktade delar för just Goth och Death etc.

Live musik. Kan det nog finnas någonstans istan. Har ingen direkt koll på det just nu..

Beror helt på vilket humör man är på.. Och hur mycket folk man vill slika i örat för att kunna prata.
 

streetfighter1

För******
Gick med
14 Sep 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Fighter Honda CBR900 -96/-97, Huskvarna 258
Pub Anchor på sveavägen eller Kellys på söder.
Är det fint väder kan ju Debaser vid slussen funka oxå, fast jag är inte helt 100 på att de trycker ut hårdrock nu för tiden.
Sen finns ju Meduza i gamla stan, Harry B James och Rocks vid Mariatorget om du inte bryr dig om att det kryllar av 18 åringar.

Alla de vanligaste hårdrocksställena är listade. Men det är hårdrock på dessa ställen. Inte ofta det kommer en metal-låt på dessa ställen, möjligtvis på lördagar på Harry B James. Fredagar är det gammal hederlig rock, har aldrig vart där en lördag men det ska vara lite hårdare musik då de kör något de kallar SinCity Rock Club.

Jag hoppas det blir en trevlig Stockholmsvistelse! :yoparty
 

SanneJ

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2004
Ort
Skurup
Hoj
ZX-636R ´04
Kanon!:tummenupp Tack så mycket för era svar! Är mest till Death, fast jag vet det kan vara svårt att hitta sådanna ställen, så hårdrock är också okay när man är på stan och vill njuta lite öl, det viktigaste var bara att kunna slippa pop/rnb och allt sån
b189.gif
Blir tyvärr inte nåt hojåkande eftersom sambon inte kör hoj:rolleyes::) men ser fram emot att njuta av huvudstaden hela helgen
q58.gif
 
Last edited:
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top