Köpings-åka

Koktkorv

Mördartjyvar finns dom ?
Gick med
19 Apr 2008
Ort
Köping
Hoj
Yamaha R1
jo nog blir det tuck tuck tempo... vi softade på våran lilla tur idag vi med ... men bara att komma ut var en njutning :tummenupp :D

och vi fick en kort men nice tur på prillan i eftermiddag :D hade ju inte kommit hem när du messade .....:mad:

Kanske kan vi göra nått till men en sak är säkert!Greppet är inte vad det borde vara!Asfalten är ganska kall och kyler däcken fort.ned lägg i kurvor är en lek med döden då det blöta gör löven till snorpapper.Tuck tuck tempo är nog att föredra.kan tänka mig att åka en fin dag någonstans och grilla lite korv eller till ett bra bikerfik men då i lagom bränslesparande tempo!
 

Trixter

MotoX-rookie
Gick med
1 May 2007
Ort
Västerås
Hoj
08, KTM SuperDuke
...Jag var nästa av i sellerit:näsblod men no sweat!Så är det att åka sista åket innan vintern:tummenupp

Ja, fy fan! Jag blev ganska svettig när Gabor började lattja lövplog bredvid vägen (yep, folks! Thats utanför asfaltskanten alltså) men han rattade rettan med lugn och stabilitet ut på asfalten igen.

Annars en skitmysig runda i pysmys-tempo. Perfekt avslutning på säsongen!
 

Koktkorv

Mördartjyvar finns dom ?
Gick med
19 Apr 2008
Ort
Köping
Hoj
Yamaha R1
Ja, fy fan! Jag blev ganska svettig när Gabor började lattja lövplog bredvid vägen (yep, folks! Thats utanför asfaltskanten alltså) men han rattade rettan med lugn och stabilitet ut på asfalten igen.

Annars en skitmysig runda i pysmys-tempo. Perfekt avslutning på säsongen!

Avslutning :va fan jag som lovat mammsen att komma på hojen till jul :D
 

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Ort
Västeråskrokarna
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
gabor - h-vete! :eek: Jag satt och funderade lite på det där på returen hem via Ängelsberg...det var en del fuktiga löv kvar i några av de skuggade kurvorna.

Millen är inte avställd än - skall vi inte ha en officiell avslutnings-kaffe någonstans?

/J
 

gabor2

Jag steker alla i lite smör!!
Gick med
29 Jan 2006
Ort
köpingenting
Hoj
touring gixxer 1000 k7 ;-)
gabor - h-vete! :eek: Jag satt och funderade lite på det där på returen hem via Ängelsberg...det var en del fuktiga löv kvar i några av de skuggade kurvorna.

Millen är inte avställd än - skall vi inte ha en officiell avslutnings-kaffe någonstans?

/J

Nu talar ni mitt språk! Var när hur?

Ja, fy fan! Jag blev ganska svettig när Gabor började lattja lövplog bredvid vägen (yep, folks! Thats utanför asfaltskanten alltså) men han rattade rettan med lugn och stabilitet ut på asfalten igen.

Annars en skitmysig runda i pysmys-tempo. Perfekt avslutning på säsongen!

Danke för i söndags!Synd på fikat som inte blev av!Verkar som det finns fika sug bland några av oss!Kanske kan vi locka ut dig en gång till?
 
Last edited:

Trixter

MotoX-rookie
Gick med
1 May 2007
Ort
Västerås
Hoj
08, KTM SuperDuke
Nu talar ni mitt språk! Var när hur?



Danke för i söndags!Synd på fikat som inte blev av!Verkar som det finns fika sug bland några av oss!Kanske kan vi locka ut dig en gång till?

Njahhh... Det är så jobbigt att tvätta kallingarna efter att ha åkt med dig! :D

Nej, men seriöst så börjar jag nog plocka ner den snart så det hinns nog inge mer i år. Tack allihop för en trevlig säsong!
 

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Buying
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
Dags igen!

På tisdag kl 18:00 så åker vi igen från Donken i Köping, kom itid OCH se till och ha tankat innan så vi inte spiller värdefull tid på att alla skall ner till macken och vänta in någon.

Turen är mer eller mindre klar redan och vädret skall visa sin bästa sida! Vi utgår från Köping och kommer tillbaka dit, krokig fin väg utlovas:tummenupp
 

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Ort
Västeråskrokarna
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
Fränt! Solen skall ju skina tydligen.

Jobbet kan ställa till det ibland...kan vi inte ha en stående it-konsult-inbokning på Tibnor kommande tisdageftermiddagar? :D

/J
 

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Buying
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
Fränt! Solen skall ju skina tydligen.

Jobbet kan ställa till det ibland...kan vi inte ha en stående it-konsult-inbokning på Tibnor kommande tisdageftermiddagar? :D

/J

Solen lyser alltid på de rättfärdiga ;-)

Förra sommaren så kände vi regnstänk någon tisdag, och en tisdag fick vi enbart fika pga regn, annars var vädret med oss, jag har beställt samma väder i år:tummenupp
 

evis

jag VET att MöRDartJyvar finns i sura...
Gick med
13 Jul 2008
Ort
Köping
Hoj
Yamaha R1 -03
Du är mer lurad än oss övriga, det är *alltid* frugan som bestämmer i praktiken, även om man sällan lyssnar. :D

/J

oj oj...det där var ännu värre!!! "...sällan lyssnar":mad: tror inte din fru blir helt nöjd med ditt svar...:hihi

...bättre är det när båda är lika på när det gäller att ta sig en tur med hojarna! delad glädje, dubbel glädje...

...så jag tycker du ska följa med frugan ut i stallet - där finns det andra hästkrafter att dela ;-)
 

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Ort
Västeråskrokarna
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
oj oj...det där var ännu värre!!! "...sällan lyssnar":mad: tror inte din fru blir helt nöjd med ditt svar...:hihi

...bättre är det när båda är lika på när det gäller att ta sig en tur med hojarna! delad glädje, dubbel glädje...

...så jag tycker du ska följa med frugan ut i stallet - där finns det andra hästkrafter att dela ;-)

Ja, men jag har ju rätt, man låter frugan tro att hon styr och ställer, så gör man som man själv tänkt i alla fall, det är ju lika grundat som skatteåterbäringen? :D Fet chans att man skulle gegga runt i stallet, är jag sugen på att skita ned mig rockar Husan till det.

Hestar ( :D ) är:

a, Jävligt långsamma
b, Opålitliga
c, Goda som pålägg

Vi kan ta upp debatten imorgon över en java. :arsele :D

/J - vars fruga vet om min ståndpunkt i detta fallet. :rofl

P.S. Tyvärr har hästöket satt sina spår i frugans uppfattning om "hastighet" (eller brist på), så hon är svår att få med på den lugnaste av turer på pastaräsern. :(
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top