Köpings-åka

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Ort
Västeråskrokarna
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
...idag hade vi nästan kunnat köra smygfikapremiär på fikat, sol och närapå 6 plusgrader i skuggan, torra vägar är det med.
 

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Buying
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
Nä, jag försöker bara ducka ifrån saker man borde göra istället. :D

Mycket försöka "ducka saker" över påsken blir det som man tyvärr inte kommer ifrån med påskfira och en "mini"semester med familjen.

Men med så fint, soligt och varmt så kommer jag "spontan" åka lite, kommer att tråda i god tid här se om någon mer är lite fikasugen efter kort hojtur då det mest blir till att posera trots allt:)
 

Rotor

happyshit
Gick med
3 Oct 2008
Ort
Västmanland
Hoj
KTM 1090 Adventure R -17
Men med så fint, soligt och varmt så kommer jag "spontan" åka lite, kommer att tråda i god tid här se om någon mer är lite fikasugen efter kort hojtur då det mest blir till att posera trots allt:)

Ja mellan regnskurarna i helgen måste väl solen ändå titta fram och ge liiite torr vägbana att rulla på. Jag siktar på minst en tur. Och som sagt nästa vecka ser lovande ut med sol och 9 grader. Vi får hoppas att våren smäller till nu. :tungan
 

gabor2

Jag steker alla i lite smör!!
Gick med
29 Jan 2006
Ort
köpingenting
Hoj
touring gixxer 1000 k7 ;-)
Kommer att putsboega lite i helgen men nästa vecka om det är rart...då ere game on!
 

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Buying
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
Hej på er! Imorrn är det TISDAG!! Vädret är fint och jag menar nu är kl 19:30 och det är fint o sol och fortfarande ljust ute och 9 grader i skrivande stund, så jag tänkte ut o tisdagsåka imorgon, då vädret skall vara lika eländigt som idag:D:tummenupp Man får hålla sig till större vägar o leder, tänkte en sväng till otikrog via åsen mot skinnskatteberg ,om någon vill åka med mig så kom till donken i god tid till 18:00 med tankad hoj, så vi kan vi rulla direkt då:)

För er oinvigde så är det Mc Donalds i Köping som är utgångspunkten!

Nu är det igång:tummenuppVäl mött imorrn förhoppningsvis:tummenupp
 
Last edited:

aelm

Östgötaskräcken
Gick med
26 Sep 2006
Ort
Kungsh.
Hoj
GSX-R1070 plus moms & Honda FTW500
Körde första rundan nyss jag :D Fifan va najs det är :yoparty

Jag hinner inte med tisdagsåka längre, kommer hem runt kl:19.30-20.00.
 

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Ort
Västeråskrokarna
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
Hej på er! Imorrn är det TISDAG!! Vädret är fint och jag menar nu är kl 19:30 och det är fint o sol och fortfarande ljust ute och 9 grader i skrivande stund, så jag tänkte ut o tisdagsåka imorgon, då vädret skall vara lika eländigt som idag:D:tummenupp Man får hålla sig till större vägar o leder, tänkte en sväng till otikrog via åsen mot skinnskatteberg ,om någon vill åka med mig så kom till donken i god tid till 18:00 med tankad hoj, så vi kan vi rulla direkt då:)

För er oinvigde så är det Mc Donalds i Köping som är utgångspunkten!

Nu är det igång:tummenuppVäl mött imorrn förhoppningsvis:tummenupp

Fan, jag som hade tänkt åka enduro i greenvalley...hum. Får bli en mil i elljusspåret på onsdag och en espresso imöra.

Men donken, är det inte fruktat trökigt ställe, finns det verkligen inget bättre i TJöping? :va

/efterlyser något i klass med stekarfiket :fakta
 

gabor2

Jag steker alla i lite smör!!
Gick med
29 Jan 2006
Ort
köpingenting
Hoj
touring gixxer 1000 k7 ;-)
Tankar och möter upp vid golden arches! Touring loket måste ju provas ut lite:tummenupp

Fan, jag som hade tänkt åka enduro i greenvalley...hum. Får bli en mil i elljusspåret på onsdag och en espresso imöra.

Men donken, är det inte fruktat trökigt ställe, finns det verkligen inget bättre i TJöping? :va

/efterlyser något i klass med stekarfiket :fakta

Klingas cafe men deras öppettider måste synas i sömarna först! Mit i stan så att man får parka sin nytvättade på torget mittemot ;)

Tankar och möter upp vid golden arches! Touring loket måste ju provas ut lite:tummenupp



Klingas cafe men deras öppettider måste synas i sömarna först! Mitt i stan så att man får parka sin nytvättade på torget mittemot ;)

Just ja vi har ju ett waynes café med även den i centrum!
 
Last edited:

wasa

Go fast Go hard
Gick med
8 Sep 2003
Ort
Fagersta
Hoj
KTM RC8-08
Tankar och möter upp vid golden arches! Touring loket måste ju provas ut lite:tummenupp



Klingas cafe men deras öppettider måste synas i sömarna först! Mit i stan så att man får parka sin nytvättade på torget mittemot ;)



Just ja vi har ju ett waynes café med även den i centrum!
Förr i världen på 80 talet var ju busstorget som gällde som mötesplats. Vad gammal ja låter nu.......
 

Trixter

MotoX-rookie
Gick med
1 May 2007
Ort
Västerås
Hoj
08, KTM SuperDuke
Hej på er! Imorrn är det TISDAG!! Vädret är fint och jag menar nu är kl 19:30 och det är fint o sol och fortfarande ljust ute och 9 grader i skrivande stund, så jag tänkte ut o tisdagsåka imorgon, då vädret skall vara lika eländigt som idag:D:tummenupp Man får hålla sig till större vägar o leder, tänkte en sväng till otikrog via åsen mot skinnskatteberg ,om någon vill åka med mig så kom till donken i god tid till 18:00 med tankad hoj, så vi kan vi rulla direkt då:)

För er oinvigde så är det Mc Donalds i Köping som är utgångspunkten!

Nu är det igång:tummenuppVäl mött imorrn förhoppningsvis:tummenupp

Jag hade verkligen laddat järnet inför tisdagens körning men sedan påminde aRWe mig om att det är kvällsöppet med MC-besiktning på besiktningen (var annars? :confused:) imorgon och det är dags för gula faran... :( Måste ju få henne såld någon gång och det lär ju bli lite lättare om hon är nybesiktigad.

Se nu till att kolla upp ett lämpligt datum för Tjöpingsligan goes banåkautavbarahellvitti!
 

gabor2

Jag steker alla i lite smör!!
Gick med
29 Jan 2006
Ort
köpingenting
Hoj
touring gixxer 1000 k7 ;-)
Förr i världen på 80 talet var ju busstorget som gällde som mötesplats. Vad gammal ja låter nu.......

Jag saknar gamla busstorget med! vilka burfestivaler raggarna gjorde innan de cruisade parken som numera åxå är borta :(

Jag hade verkligen laddat järnet inför tisdagens körning men sedan påminde aRWe mig om att det är kvällsöppet med MC-besiktning på besiktningen (var annars? :confused:) imorgon och det är dags för gula faran... :( Måste ju få henne såld någon gång och det lär ju bli lite lättare om hon är nybesiktigad.

Se nu till att kolla upp ett lämpligt datum för Tjöpingsligan goes banåkautavbarahellvitti!

Frågan är ju bara vad du skall göra efter dem tio minuterna det tar att besikta en hoj:confused:
 
Last edited:

Trixter

MotoX-rookie
Gick med
1 May 2007
Ort
Västerås
Hoj
08, KTM SuperDuke
Jag saknar gamla busstorget med! vilka burfestivaler raggarna gjorde innan de cruisade parken som numera åxå är borta :(



Frågan är ju bara vad du skall göra efter dem tio minuterna det tar att besikta en hoj:confused:

Tyvärr lär jag väl inte vara själv där antar jag. Frugan kommer hem ca 17. Då kan jag nog vara på besiktningen 17.20. Vänta en timme och sedan få besiktigat = 18.30. Hem med Gula Faran = 18.50. Byta till Ninjan och åka till Köping = 18.58... :rolleyes:
Då sitter ju ni redan och sörplar automatkaffe på oti. :-(
 

gabor2

Jag steker alla i lite smör!!
Gick med
29 Jan 2006
Ort
köpingenting
Hoj
touring gixxer 1000 k7 ;-)
Tyvärr lär jag väl inte vara själv där antar jag. Frugan kommer hem ca 17. Då kan jag nog vara på besiktningen 17.20. Vänta en timme och sedan få besiktigat = 18.30. Hem med Gula Faran = 18.50. Byta till Ninjan och åka till Köping = 18.58... :rolleyes:
Då sitter ju ni redan och sörplar automatkaffe på oti. :-(

Jag tycker ju inte du skall vara sådär positiv hela tiden;) Ponera nu att det hela tar dig tio min då slår du en signal och hejdar oss till 5 över så hinner du få upp tempen i däcken... win win situation :)
 

aelm

Östgötaskräcken
Gick med
26 Sep 2006
Ort
Kungsh.
Hoj
GSX-R1070 plus moms & Honda FTW500
Ni kan väl planera körninge så får jag se om jag dyker upp någonstans längs vägen. Det blir inte gixxern till jobbet än :p
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top