Köpings-åka

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Buying
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
Sjukt bra tisdagsrunda, sportis gillar:)Blev tydligen några små missöden bakom oss med några maskiner, som fixade upp sig:tummenupp för övrigt inga felåkningar och bra jämt tempo, några snabbförare, några mera soft det bevisades igår att alla olika kateogrier förare och tempo och hojar kan ut och åka tillsammans och det blir trevligt:) Även om det blir "slängrumpeeffekt" för de sista hojarna.

2 st maskiner mötte upp hela ligan i Dingtuna

För att inte snacka om atmosvären vid stekarfiket, rena medelhavet där, gudbenådars vilken sjön sjöbris dessutom.

Vet inte hur många vi blev totalt, då ytterliggare en hoj med 2 förare, kom inglidandes till kajfiket:tummenupp
12-15 st?
 
Last edited:

Suomalainen

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Västerås
Hoj
såld... :(
Nä för det var jag!!! Men hojen gör sig på håll!!

Tack alla för en kul och uppfriskande tisdagssnurr:tummenupp Snällt av tias och soumalainen att vänta in oss andra:) gaskontroll,killar gaskontroll:D och som vanligt är det alltid kul med nya ansikten må det aldrig sina av med nya bekantskaper:)


haha, du va ju inte sen att hänga på i lite högre tempo upp mot oti... :tummenupp

Resten av rundan fick ses som en rekrunda då det va första gången på dom vägarna, hade jag inte hållt mig bakom sportis under den omtalade bron så hade det blitt en duktig kamikaze inbromsning där... Kul att du tog täten senare på väg in mot västerås igen, gick lite väl sakta där ett tag. :)

Sen hoppas jag ingen störs av lite bakhjulsåka, va en del fiiiiina raksträckor där det nästan är lag på att framföra hojar på ett hjul!!

På´t igen nästa tisdag!
 

Härnborg

nihao
Gick med
28 Nov 2006
Ort
I en snabbare del av köping
Hoj
Klotad 09, förhoppningsvis åter 2012..
haha, du va ju inte sen att hänga på i lite högre tempo upp mot oti... :tummenupp

Resten av rundan fick ses som en rekrunda då det va första gången på dom vägarna, hade jag inte hållt mig bakom sportis under den omtalade bron så hade det blitt en duktig kamikaze inbromsning där... Kul att du tog täten senare på väg in mot västerås igen, gick lite väl sakta där ett tag. :)

Sen hoppas jag ingen störs av lite bakhjulsåka, va en del fiiiiina raksträckor där det nästan är lag på att framföra hojar på ett hjul!!

På´t igen nästa tisdag!

haha, låter som att gabor höll sitt vanliga tempo :tummenupp
Nästa tisdag ska jag fan vara fit for fight igen! :yoparty
 

SiNteX

Evil Twin
Gick med
4 Jan 2008
Ort
Eskilstuna
Hoj
-----
Sen hoppas jag ingen störs av lite bakhjulsåka, va en del fiiiiina raksträckor där det nästan är lag på att framföra hojar på ett hjul!!

På´t igen nästa tisdag!

Det var nice med lite bakhjulsåka, lagstadga det gärna men ge mig undantag... annars blir det :näsblod:confused::näsblod för min del :hihi
 

DimmanZX6R

Mr Z har bara en 1000
Gick med
12 Feb 2007
Ort
Västerås
Hoj
Kawasaki ZZR1400 -14 & Triumph Cafe
Tack Boyzen
Det var en trevlig tur!
En annan låg där bak och harvade men det var precis lika roligt.
En annan har många mil på mätaren men större delen är med rattlåset påkopplat. (motorväg)
Så får man bara några tisdagar till så ska nog kurvandet sätta fart på den gamla 1400 n.
Om det bara blir väder så kommer jag på tisdag igen!
Kul med nya bekantskaper!!

/Dimman
 

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Buying
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
haha, du va ju inte sen att hänga på i lite högre tempo upp mot oti... :tummenupp

Resten av rundan fick ses som en rekrunda då det va första gången på dom vägarna, hade jag inte hållt mig bakom sportis under den omtalade bron så hade det blitt en duktig kamikaze inbromsning där... Kul att du tog täten senare på väg in mot västerås igen, gick lite väl sakta där ett tag. :)

Sen hoppas jag ingen störs av lite bakhjulsåka, va en del fiiiiina raksträckor där det nästan är lag på att framföra hojar på ett hjul!!

På´t igen nästa tisdag!

Såg dina färdigheter på ett hjul, fint och kontrollerat:Bugar Man blir avis, skulle vara störtskönt att kunna wheela iväg så där, men jag blir rädd när framhjulet lättar backen:näsblod Så länge det inte stör någons körning så tror jag det är riskfritt att wheela i vår närvaro:tummenupp

På Tisdag får ni styra upp Tisdagskörningens mål själva, är på semester.
 

Tias

Medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Köping
Hoj
FIREBLADE -12 & -03, HUSKY SMR511 -11, YZ250F -12
Kul och träffa er och vill samtidigt också tacka för en kul åktur ni lotsade oss runt på! Fina och roliga vägar :)
 

SiNteX

Evil Twin
Gick med
4 Jan 2008
Ort
Eskilstuna
Hoj
-----
Hmm... hur blir vädret idag? Kan inte Carro86 konvertera från väderflicka till vädergud, vore juh bra o ha en sådan vid sin sida!
 

SiNteX

Evil Twin
Gick med
4 Jan 2008
Ort
Eskilstuna
Hoj
-----
Är NÅGON på?

Det var väl satan vad lite action det vara här idag!? Är det NÅGON som är på idag (om det torkar upp lite framåt eftermiddagen)???

Någon?:va

:gnissla
 

Remo

a million miles away
Gick med
28 Jul 2004
Ort
Hellhole
Hoj
GSX-R1000, -03

Dock inte denna väderkula...

meteogram.png


(...som uppdateras med tiden och även kommer att visa andra väderdagar än denna tisdagskörning)

Väntar idag på leverans av nytt skinnställ från FC Moto. Får se om jag ev hinner med på dagens körning, beroende på om/när skinnstället kommer...
 

JackDaniels

Medlem?
Gick med
4 Jul 2006
Ort
Västerås
Hoj
XVSbobber, zx636r, 990SD, GSXR1000, 1098, TT600, R1, T595, DB125, 650GTn, 660smc, 125sx, crf450R HM, cr125, EC300, R6.
Jag kan nog tänkas dyka upp, ifall nån torkar torrt på vägarna.. Även fast man har ratbike nu, så har jag fortfarande ett djupt rotat hat mot regnvåta vägbanor :gnissla

Seså fram med solen nu, så vi kan braSsa i heLveTt!!11one11 :3freak
 

SiNteX

Evil Twin
Gick med
4 Jan 2008
Ort
Eskilstuna
Hoj
-----
Dock inte denna väderkula...


Väntar idag på leverans av nytt skinnställ från FC Moto. Får se om jag ev hinner med på dagens körning, beroende på om/när skinnstället kommer...
Åh f*n, vad har du tjööpt för någe? (bild??)

Jag kan nog tänkas dyka upp, ifall nån torkar torrt på vägarna.. Även fast man har ratbike nu, så har jag fortfarande ett djupt rotat hat mot regnvåta vägbanor :gnissla

Seså fram med solen nu, så vi kan braSsa i heLveTt!!11one11 :3freak
Thats the spirit.. go go go :Rockbanan
 
Last edited:

carro86

längtar till våren...
Gick med
25 Apr 2009
Ort
Enköping
Hoj
Honda cbr600F
jag kommer oxå om det torkar upp....det ser inte så ljust ut..men hoppet är det sista lämnar en..
 

JackDaniels

Medlem?
Gick med
4 Jul 2006
Ort
Västerås
Hoj
XVSbobber, zx636r, 990SD, GSXR1000, 1098, TT600, R1, T595, DB125, 650GTn, 660smc, 125sx, crf450R HM, cr125, EC300, R6.
Köpt denna modell:

Satan jag hade ett lika fast vitt, men det klippte ambulanspersonalen sönder, nu hade jag tänkt köpa ett svart, då kommer vi ju ha lika :huvet

Men grattis iaf. till ett bra köp, har som sagt åkt med ett sånt, och det är ett grymt ställ, höll bra när man damma i backen med :tummenupp

Edit: vart köpte du, vad kosta det?
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top