Köpings-åka

gabor2

Jag steker alla i lite smör!!
Gick med
29 Jan 2006
Ort
köpingenting
Hoj
touring gixxer 1000 k7 ;-)
Detta är precis som i Jägarkåren, när folk säger till andra "varför sköt du inte" sådanna människor skall ha smäll dirEKT!!!11111111 ett skott man håller inne med avgör man själv som jägare, det skall ingen annan jägare förklara att man gjorde dåligt att man inte avfyrade pipan vid det gyllene tillfället, ett olossat skott är inget skott man behöver ångra heller..Lika här med tempo:)

Nu blev det lite jägarexamen här med.

Fan!!Nu har jag suttit här och verkligen försökt att glänsa med visdomsord som dessa ovan men.....nä! Det kom inga:( Det måste betyda att jag fortfarande är ung och helt fri från konsekvens tänkande :banana
 

p0nta

Ny medlem
Gick med
23 Jun 2005
Ort
Köping
Hoj
Cb1000ra 2010
Jag kan ta passagerare dom du gillar krama skallig gubbe:D)har ju iofs hjälm på mig)[/QUOTE]


Tack men det är ju läskigt när man inte kör själv :)
Jag får väl ta med mig en dunk soppa i en rygga om jag ska med nångång.
 

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Buying
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
Jag kan ta passagerare dom du gillar krama skallig gubbe:D)har ju iofs hjälm på mig)


Tack men det är ju läskigt när man inte kör själv :)
Jag får väl ta med mig en dunk soppa i en rygga om jag ska med nångång.[/QUOTE]

Vi styr upp resan enligt önskemål, finns ju mack lite här o var:tummenupp
 

p0nta

Ny medlem
Gick med
23 Jun 2005
Ort
Köping
Hoj
Cb1000ra 2010
Vi styr upp resan enligt önskemål, finns ju mack lite här o var:tummenupp[/QUOTE]

Ska försöka lura med mig nån motardkompis så jag inte blir helt ensam på rakorna :)
 

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Buying
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
Vi styr upp resan enligt önskemål, finns ju mack lite här o var:tummenupp

Ska försöka lura med mig nån motardkompis så jag inte blir helt ensam på rakorna :)[/QUOTE]

OM jag ligger först (el SGM) så blir det moderat rak-avverkar-tempo, men inspirerat på kurvigt:tummenupp
 

T-Bag

Demented Moron
Gick med
4 Dec 2008
Ort
Eskilstuna
Hoj
ZX-10R 2011
JÄVLAR så kul! :D Ses på tisdag!

/J

tyvärr kom jag o polarn inte, vilket vi hade planerat.. luften gick ur både mig och bakdäcket jag bytte till på måndagen den 22:a.. då jag tänkte vi skulle ta en lugn repa i tuna trakten för att inviga däcket..

men några jävla svin våldförde o rövade bort hans älskade ZX10R mitt på blanka dan!!!.. AARRGGGGHHH!!!!!! :mad::mad::mad::mad:

/angående svinen blir det en snabb begravning utan anhöriga!
 

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Ort
Västeråskrokarna
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
OM jag ligger först (el SGM) så blir det moderat rak-avverkar-tempo, men inspirerat på kurvigt:tummenupp

Absolut, självklart skall det utökas med mer hojar och ansikten. :) Som vanligt väntas alla in vid korsningar, så ingen blir efter, och de gånger det svängt ordentligt har då motarder inte haft problem att åka åttor runt oss med överdrivet potenta raketer. :hihi

/J
 

gabor2

Jag steker alla i lite smör!!
Gick med
29 Jan 2006
Ort
köpingenting
Hoj
touring gixxer 1000 k7 ;-)
tyvärr kom jag o polarn inte, vilket vi hade planerat.. luften gick ur både mig och bakdäcket jag bytte till på måndagen den 22:a.. då jag tänkte vi skulle ta en lugn repa i tuna trakten för att inviga däcket..

men några jävla svin våldförde o rövade bort hans älskade ZX10R mitt på blanka dan!!!.. AARRGGGGHHH!!!!!! :mad::mad::mad::mad:

/angående svinen blir det en snabb begravning utan anhöriga!


Asså på riktigt!!!!?? Är suget efter att stjäla hojar så stort nu???Fan jag som lämnar nycklar i hojen och garaget porten öppen på nätterna osv lär ju ändra mig DireCt!!!!helvete!!!!111one one

Absolut, självklart skall det utökas med mer hojar och ansikten. :) Som vanligt väntas alla in vid korsningar, så ingen blir efter, och de gånger det svängt ordentligt har då motarder inte haft problem att åka åttor runt oss med överdrivet potenta raketer. :hihi

/J

Motarder är riktigt snabba på ordentligt kurvig väg MEN jag har för inte allt för länge sedan sett en r1:a plocka in på samtliga motarder i snabb grupp och det var på en gokartbana som motarderna anses äga friskt på :fakta Det handlar nog i slutändan om ämnet i sadeln varesig det är en sh hoj lr motard.
 
Last edited:

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Buying
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
Asså på riktigt!!!!?? Är suget efter att stjäla hojar så stort nu???Fan jag som lämnar nycklar i hojen och garaget porten öppen på nätterna osv lär ju ändra mig DireCt!!!!helvete!!!!111one one



Motarder är riktigt snabba på ordentligt kurvig väg MEN jag har för inte allt för länge sedan sett en r1:a plocka in på samtliga motarder i snabb grupp och det var på en gokartbana som motarderna anses äga friskt på :fakta Det handlar nog i slutändan om ämnet i sadeln varesig det är en sh hoj lr motard.

Den finns en kille Norröver som skulle leka med alla på en 125:a på Hälla ring..
Motarder med rätt ämne är OSLAGBARA på gocartbana.
 

gabor2

Jag steker alla i lite smör!!
Gick med
29 Jan 2006
Ort
köpingenting
Hoj
touring gixxer 1000 k7 ;-)
Ny tisdag på g och startfältet kan bli tätt! Det ryktas om comback av en italienare som konverterat till britt ! och att Sgm vågar aldrig åka jd`s kurva.Nej nej det är inte fakta bara rykte men det sägs även att slyngeln härnborg och valpen almgren kan power wheeiila med 25kw.Själv kommer jag att lingra i kölvattnet (som vanligt) och trimma in min ecodriving.
 

SiNteX

Evil Twin
Gick med
4 Jan 2008
Ort
Eskilstuna
Hoj
-----
ryktas

Det ryktas om att en viss Tuna-bo med Köping/Västerås anor kommer att dyka upp, black styyyyleeeee!!

aka undertecknad!

:D

Ska bli kul att träffa alla (som kommer)

Jag utmanar GABOR2 >> Har du dubbla skinnställ imorgon och en huvtröja så kommer jag alltid att skrika "Där är Gabor, han vågar ALLT!" varje gång jag ser dig!
Erkänn, du blir lite frestad :tungan

Satan vad varmt det var idag asså *puh*
 

aelm

Östgötaskräcken
Gick med
26 Sep 2006
Ort
Kungsh.
Hoj
GSX-R1070 plus moms & Honda FTW500
Får om man kommer. Måste plocka ihop en zx9r efter ventiljustering, och synka förgasarna. Sen väntar sommarstugan och målning.

Men jag är fett sugen på Käglan! Vi gört. Och då kör vi helst hela vägen fram till t-korset :)
 

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Buying
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
:tummenuppUOTE=Almgren.;4278336]Får om man kommer. Måste plocka ihop en zx9r efter ventiljustering, och synka förgasarna. Sen väntar sommarstugan och målning.

Men jag är fett sugen på Käglan! Vi gört. Och då kör vi helst hela vägen fram till t-korset :)[/QUOTE]

Käglan är fin, MEN mycket rullgrus, samt solen i ögonen.....beroende på var folk kommer ifrån så kör vi åt "fel" håll, något bra fint fikaställe?

Annars förespråkar jag antingen "22 milaren t o r Macdonalds"(Skinnskatteberg-Fagersta-Ängelsberg-Sala-Västerås-Sätra brunn-Skultuna-Västerås-Kajfiket, med koncentration på att köra först, och "steka" sen..(alltså inte stanna 10 minuter var 10:e minut..):D

Eller Västermo via Himmeta och medåker/Arboga vid Katrineholsvägen tillHöger bort till hjälmaresund och fiket ovanför campingen.

Dessa 2 förslag pga av en enda sak; Skönt vid sådan värme att vara lite vid vatten, så det blir lite sjöbris:Bugar

Även nu ett par seriösa saker...INNAN vi åker iväg, så kom med tankade hojar, behöver någon tanka när vi kör så åka gärna upp brevid den som leder, lägg dig först och stanna eller peka på tanken. Och kör någon om så det blir "ny ledare" (första långa rakan...brukar det hända:D)så alla som ligger först TA ANSVAR vid korsningar och stanna och vänta in, undvik med om man är först massa häftiga accerelationer och nedbromsningar, håll jämt fint tempo tänk på slangbella effekten..börjar några gasa hårt först så de som ligger sist får gasa hårdare för att hålla jämt tempo ser man nr 2 bakom och brummar iväg i ex korsning, så ser inte nr 3 och 4 sen är det kaos, det är inte schysst att bjuda in nytt folk på samkörning och lämna dem vid en korsning, det har INTE hänt ännu, men däremot felkörningar, och jag har varit med förr då folk har åkt 2 olika håll, är lätt när det är 10+ deltagare..och ALLA som är med, skall hålla koll på de bakom, har man 3 bakom sig kolla med jämna mellanrum att det forfarande är MINST 3:tummenupp Tänk även att Sportis är med=polisvarnning, och att det är polisen kollar extra hårt efter mc på kända mc vägar i länet nu med.

Vill du brassa på en fin kurvig sträcka kör om snyggt och säkert.

Vi ska ut och ha kul tillsammans i harmoni:tummenupp Tänk på även tanka upp själva med vatten i denna värme:)
 
Last edited:

Suomalainen

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Västerås
Hoj
såld... :(
Västermo har ju blitt som en asfalterad crossbana, hopp o gupp precis överallt... synd på en så bra väg annars.

:....3 bakom sig kolla med jämna mellanrum att det forfarande är MINST 3:tummenupp Tänk även att Sportis är med=polisvarnning, och att det är polisen kollar extra hårt efter mc på kända mc vägar i länet nu med.

Vill du brassa på en fin kurvig sträcka kör om snyggt och säkert.

Vi ska ut och ha kul tillsammans i harmoni:tummenupp Tänk på även tanka upp själva med vatten i denna värme:)

Hålla efter folk bakom? Gör man verkligen så när det är tävling.... :D
 
Last edited:

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Ort
Västeråskrokarna
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
Annars förespråkar jag antingen "22 milaren t o r Macdonalds"(Skinnskatteberg-Fagersta-Ängelsberg-Sala-Västerås-Sätra brunn-Skultuna-Västerås-Kajfiket, med koncentration på att köra först, och "steka" sen..(alltså inte stanna 10 minuter var 10:e minut..):D

...blir det den sträckan så kan jag tänka mig att haka på, är lite mätt på knarr och mer badsugen egentligen (även om stället ger badmöjligheter nog, men badar hellre i vatten :hihi ).

Om ni vill, så spika gärna rutten så ansluter jag uppe vid oti-åsens början i korset där. :) Ni bör 'la vara där runt halv sju kantänka.

/J
 

Rotor

happyshit
Gick med
3 Oct 2008
Ort
Västmanland
Hoj
KTM 1090 Adventure R -17
Om ni vill, så spika gärna rutten så ansluter jag uppe vid oti-åsens början i korset där. :) Ni bör 'la vara där runt halv sju kantänka.

/J

Du vet om att det är dömt att misslyckas när någon vill ansluta efter vägen va! :D :arsele :tungan :tease
 

Rotor

happyshit
Gick med
3 Oct 2008
Ort
Västmanland
Hoj
KTM 1090 Adventure R -17
Annars förespråkar jag antingen "22 milaren t o r Macdonalds"(Skinnskatteberg-Fagersta-Ängelsberg-Sala-Västerås-Sätra brunn-Skultuna-Västerås-Kajfiket, med koncentration på att köra först, och "steka" sen..(alltså inte stanna 10 minuter var 10:e minut..):D

Låter som en bra rutt. Spika eller inte spika? :smasha

Nej, jag vet när de är där och behöver inte ha någon som talar om för mig hur/var/när/varför. :FU :D

Men näsa blir lång när vi ändrat rutt och du står där med hakan nere på fotpinnen! ;) Haha! Skämt å sido, det ska väl gå bra. Med den rutten hänger jag också på (från McD-starten).
 
Last edited:
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top