Köpings-åka

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Ort
Västeråskrokarna
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
tack för igår alles... - de va skoj även om jag är en riktig bromskloss! ;)

ÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄH :D Du var ju med, trippeln ylade fint när du rullade in vid Oti krog, stenhårt! :yoparty

Var och en väljer sitt eget tempo, och den som leder ser till att försöka ha med alla vid varje korsning, lite ansvar ligger på att alla har lite pejl på dem bakom med, att det drar isär lite är ofrånkomligt ibland (men det var lite därför jag höll igen på de raka, lite tristare bitarna, så det drar ihop klungan igen :) ).

Och fan ta den som gör sig lustig över någon annans eventuella brist på tempo, det har inte hänt, och kommer inte hända, men det är bäst att skicka ut en varning i alla fall...alla skall kunna vara med och ha kul, det är ju hela grejen (att Härnis är min bitch är en helt annan sak. :fakta :rofl - han insinuerar att jag är gammal, det skall han ha fan för. :D ).

/J
 

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Ort
Västeråskrokarna
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
Pssst... Trajjor låter vackert orginal (har för mig att Walle har orginaldämpare)! Engelsmännen vet hur man bygger motorcyklar! :rolleyes: :D

PSSST - Lucas är mannen som uppfann mörkret...han svängde ihop "elsystem" med plusjord...funkade tydligen sådär. :hihi
 

Rotor

happyshit
Gick med
3 Oct 2008
Ort
Västmanland
Hoj
KTM 1090 Adventure R -17
Lite miss i planeringen, Måns-Ols var helt klart med i planeringen, hade blivit lite roligare hemväg mot V:ås...det gick ett rykte att de stängde 20.00, så fikat styrdes till kajfiket (Måns-Ols har öppet till 22 nu på sommaren, alla dagar).

Ajajaj! :7peta Vi som ändrade vår rutt för att möta upp er. :gråta
Hur som helst var det trevligt med en glass på Måns Ols, kanon med solnedgång över vattnet.
 

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Ort
Västeråskrokarna
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
Ajajaj! :7peta Vi som ändrade vår rutt för att möta upp er. :gråta
Hur som helst var det trevligt med en glass på Måns Ols, kanon med solnedgång över vattnet.

Det blev lite mycket igår, stressad från jobbet, sprang i skinnstället och fick ta E18 (!!!11!!11!!) till Köping för att hinna i tid...så står de och väntar på lekledare...och det var tydligen jag det (när skall man lära sig att knipa...). :hihi

Hade jag vetat att Måns-Ols var öppet, så hade vi med kikat på solnedgången - meeeen, det blir fler turer!
 

Rotor

happyshit
Gick med
3 Oct 2008
Ort
Västmanland
Hoj
KTM 1090 Adventure R -17
Det blev lite mycket igår, stressad från jobbet, sprang i skinnstället och fick ta E18 (!!!11!!11!!) till Köping för att hinna i tid...så står de och väntar på lekledare...och det var tydligen jag det (när skall man lära sig att knipa...). :hihi

Hade jag vetat att Måns-Ols var öppet, så hade vi med kikat på solnedgången - meeeen, det blir fler turer!

Det är lugnt mannen :pannkyss.... OM jag får låna italienskan en helg dvs! ;)
 

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Ort
Västeråskrokarna
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
Det är lugnt mannen :pannkyss.... OM jag får låna italienskan en helg dvs! ;)

Jag är van, och TJör med skrEckblandad förtjusning, tror du skulle behöva ha med reservfillingar, och vända ett par ggr på vägen, både fram/bak och ut/in. Vi besparar resten av världen den grejen. :hihi

Nästa tisdagskörning dyker du upp på donken 18.00, inget pip om att det är långt, etc. :fakta :D Det är dömt att misslyckas och bli strul att leda en kortege på 10+ hojar, och försöka möta upp någon längs vägen..

/J
 

Rotor

happyshit
Gick med
3 Oct 2008
Ort
Västmanland
Hoj
KTM 1090 Adventure R -17
Jag är van, och TJör med skrEckblandad förtjusning, tror du skulle behöva ha med reservfillingar, och vända ett par ggr på vägen, både fram/bak och ut/in. Vi besparar resten av världen den grejen. :hihi

Nästa tisdagskörning dyker du upp på donken 18.00, inget pip om att det är långt, etc. :fakta :D Det är dömt att misslyckas och bli strul att leda en kortege på 10+ hojar, och försöka möta upp någon längs vägen..

/J

Tänk vad man fort man blir veteran på hoj nu för tiden (var det 1 år sen du tog?) ;) :va

Fillingar? Tsjena... det ska vara "naturell" vet du väl! :fakta

Alltså... Dånken, 18:00:01, Tis, Trehjuling med trimmade trampor? Okej
 

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Ort
Västeråskrokarna
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
Tänk vad man fort man blir veteran på hoj nu för tiden (var det 1 år sen du tog?) ;) :va

Åker man med TJöpingsligan blir man ärrad fortare än kvickt. :fakta :hihi Gammal veteran är jag redan tydligen enligt Härnis. :mad:

/J - menade såklart van med DUCCEN och litersportisar, du TJör väl mellanmjölks-moped? :peta
 

Trixter

MotoX-rookie
Gick med
1 May 2007
Ort
Västerås
Hoj
08, KTM SuperDuke
Mina herrar! Triumphs egna effektsystem, om jag får be!

:fakta

...och fick ta E18 (!!!11!!11!!) till Köping...

:skrämd

PSST

Mannen som uppfann mörkret

Studera på ba'!

/Spammarn'

It has been noted that Lucas components are possibly more prone to electrical leakage than Bosch or generic Japanese electrics. Experts point out that this is because Lucas is British and all things British leak. British engines leak oil, shock absorbers, hydraulic forks and disk brakes leak fluid, British tyres leak air and the British defense establishment leaks secrets...so, naturally, British electrics leak smoke.
:rofl
 
Last edited:

Härnborg

nihao
Gick med
28 Nov 2006
Ort
I en snabbare del av köping
Hoj
Klotad 09, förhoppningsvis åter 2012..
Jag höll i körningen med järnhand igår. :hihi Det var bara Härnis som var uppe och försökte TJöra vilse stundtals, men det är 'la precis som vanligt det. :tutlur

Jag tjörde aldrig fel jue! hojen började bluddra och må dåligt så jag var tvungen att blåsa ur den jö. :gnissla

...alla skall kunna vara med och ha kul, det är ju hela grejen (att Härnis är min bitch är en helt annan sak. :fakta :rofl - han insinuerar att jag är gammal, det skall han ha fan för. :D ).

/J


men hörru, jag är inte din bitch, jag behandlar dig med respekt pga din så långt gågna ålder. Mamma har sagt att man ska vara snäll mot farbröder :hej
 

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Ort
Västeråskrokarna
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
men hörru, jag är inte din bitch, jag behandlar dig med respekt pga din så långt gågna ålder. Mamma har sagt att man ska vara snäll mot farbröder :hej

:rofl :yoparty :Bugar

Snoris! :arsele :hihi

Kul var det igår i alla fall, garvade lite när du inte kunde hålla dig längre utan kom uiiiilande förbi vid Skultuna.
 

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Buying
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
vem hade skvallrat?????:tuttar

Jag blev bländad av korten Gabor mms:ade mig, tänkte det kan fan inte va samma hoj, men tji fick jag:)

ÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄH :D Du var ju med, trippeln ylade fint när du rullade in vid Oti krog, stenhårt! :yoparty

Var och en väljer sitt eget tempo, och den som leder ser till att försöka ha med alla vid varje korsning, lite ansvar ligger på att alla har lite pejl på dem bakom med, att det drar isär lite är ofrånkomligt ibland (men det var lite därför jag höll igen på de raka, lite tristare bitarna, så det drar ihop klungan igen :) ).

Och fan ta den som gör sig lustig över någon annans eventuella brist på tempo, det har inte hänt, och kommer inte hända, men det är bäst att skicka ut en varning i alla fall...alla skall kunna vara med och ha kul, det är ju hela grejen (att Härnis är min bitch är en helt annan sak. :fakta :rofl - han insinuerar att jag är gammal, det skall han ha fan för. :D ).

/J

Detta är precis som i Jägarkåren, när folk säger till andra "varför sköt du inte" sådanna människor skall ha smäll dirEKT!!!11111111 ett skott man håller inne med avgör man själv som jägare, det skall ingen annan jägare förklara att man gjorde dåligt att man inte avfyrade pipan vid det gyllene tillfället, ett olossat skott är inget skott man behöver ångra heller..Lika här med tempo:)

Nu blev det lite jägarexamen här med.
 
Last edited:
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top