Köpings-åka

Rotor

happyshit
Gick med
3 Oct 2008
Ort
Västmanland
Hoj
KTM 1090 Adventure R -17
Ni vågade inte, erkänn! :D

* SGM vågade inte ringa mig vid 18.
* Ni vågade inte möta upp oss vid Ängelsberg.
* Verkade inte våga hålla den förutbestämda rutten
* Inte ens när vi väntade på alla dårar vid Måns Ols, tuggandes på en glass, så vågade ni! :arsele

Slutsats: Jag sätter min cheeseburgare på att ni alla åkte 5 varv i Söpingsrondellen, för att sedan åka hem... :D

Vi (jag, JCB och min sambo bakpå) avverkade hur som helst 15 mil och hittade en del goa vägar. Mötte polisen 3 ggr, de såg glada ut! :) Ramnäs --> Ängelsberg --> Sala (med fikastop) --> Skultuna --> Hem

Bilder, mina damer och herrar:
 

Bifogat

  • 200906232040_small.jpg
    200906232040_small.jpg
    86.6 KB · Visningar: 52
  • 200906232041_small.jpg
    200906232041_small.jpg
    126.7 KB · Visningar: 60
  • 200906232042_small.jpg
    200906232042_small.jpg
    129.8 KB · Visningar: 67
  • 200906232044_small.jpg
    200906232044_small.jpg
    124.9 KB · Visningar: 57
  • 200906232045_small.jpg
    200906232045_small.jpg
    136.7 KB · Visningar: 59
  • 200906232048_small.jpg
    200906232048_small.jpg
    130.3 KB · Visningar: 70

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Ort
Västeråskrokarna
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
Kul rutt, minus kika-på-färg-som-torkar-biten mellan Ängelsberg och Ramnäs, samt snabelbilsgrusad julpasträcka Skultuna-Salavägen. :)

Köping - Kolsva - Skinnsberg - Oti - Ängelsberg - Ramnäs - Skultuna - Julpa - Salavägen - Stekarfiket...och för oss som bor åt Surahållet till, vidare Dingtuna - Hallsta - Suraåsen.

Försökte medvetet hålla ned tempot en smula på rakorna (det är ändå bara transport till nästa böj), hoppas ni inte satt och fick tuppjuck bakom.
Tänkte lite på nykomlingarna med...(egentligen är jag farträdd :crash men säg inget...).

Kul att se lite nya ansikten, Lisas farsa och Walle och LISA vågade idag, trodde jag aldrig... :hihi

Over&Out - grillen är nog varm precis nu...

/J
 

LisaLP

Ny medlem
Gick med
24 Oct 2006
Ort
Västerås
Hoj
Yamaha R6
Kul rutt, minus kika-på-färg-som-torkar-biten mellan Ängelsberg och Ramnäs, samt snabelbilsgrusad julpasträcka Skultuna-Salavägen. :)

Köping - Kolsva - Skinnsberg - Oti - Ängelsberg - Ramnäs - Skultuna - Julpa - Salavägen - Stekarfiket...och för oss som bor åt Surahållet till, vidare Dingtuna - Hallsta - Suraåsen.

Försökte medvetet hålla ned tempot en smula på rakorna (det är ändå bara transport till nästa böj), hoppas ni inte satt och fick tuppjuck bakom.
Tänkte lite på nykomlingarna med...(egentligen är jag farträdd :crash men säg inget...).

Kul att se lite nya ansikten, Lisas farsa och Walle och LISA vågade idag, trodde jag aldrig... :hihi

Over&Out - grillen är nog varm precis nu...

/J

lisa vågar alltid.

Hur som helst. Tack för en trevlig tur alla! de va välbehövligt. stor risk att jag dyker upp nästa gång också!
 
Last edited:

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Buying
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
Kul rutt, minus kika-på-färg-som-torkar-biten mellan Ängelsberg och Ramnäs, samt snabelbilsgrusad julpasträcka Skultuna-Salavägen. :)

Köping - Kolsva - Skinnsberg - Oti - Ängelsberg - Ramnäs - Skultuna - Julpa - Salavägen - Stekarfiket...och för oss som bor åt Surahållet till, vidare Dingtuna - Hallsta - Suraåsen.

Försökte medvetet hålla ned tempot en smula på rakorna (det är ändå bara transport till nästa böj), hoppas ni inte satt och fick tuppjuck bakom.
Tänkte lite på nykomlingarna med...(egentligen är jag farträdd :crash men säg inget...).

Kul att se lite nya ansikten, Lisas farsa och Walle och LISA vågade idag, trodde jag aldrig... :hihi

Over&Out - grillen är nog varm precis nu...

/J

Vi får vara aRWes arvtagare med lite kollektivt säkerhetstänkande, vi skall ha kul och köra fort och vara gaslglade MEN med hjärnan i behåll..Om någon vill steka mig, så Välkommen till banan så skall jag upp till bevis för min avatartext..har gjort det tidigare, kommer att göra det igen, oavsett mina 600 cc och 98 hk:tummenupp, frånåkt på en gatraka ser jag inte ens som en utmaning:D på banan är det "game-on":tummenupp
 
Last edited:

aelm

Östgötaskräcken
Gick med
26 Sep 2006
Ort
Kungsh.
Hoj
GSX-R1070 plus moms & Honda FTW500
Tack för körningen ikväll, var riktigt god. Runt 20 mil blev're.

Roligt att det kommer fler nya till tisdagskörningarna :)
 

Bifogat

  • DSC00283 copy.jpg
    DSC00283 copy.jpg
    106.7 KB · Visningar: 70

gabor2

Jag steker alla i lite smör!!
Gick med
29 Jan 2006
Ort
köpingenting
Hoj
touring gixxer 1000 k7 ;-)
Ingen som blev tutlurad? Inga slynglar som förhastade sig förbi ängelsberg? Det var ju väderflickan carro nr86 som var där ju!!!Hoppas ni smörade ordentligt nu för det är ju hon som håller i vädret :) Jerry...sjuk puts på din donna!! Kan tillochmed vara värre än jd:tungan Nästa vecka kommer det fyllas på med sööpings banjo förening och då skall vi en gång för alla visa att r1:eek:r går på luft!brAsSa Helvette!!!111oneone direCt

tack tack för en trevlig tur!!!!!!!!!!!!!!

Riktigt fin cbr du åker på!! Kul att träffas om än kort!

Tack för körningen ikväll, var riktigt god. Runt 20 mil blev're.

Roligt att det kommer fler nya till tisdagskörningarna :)

Blev en lugn städad tur nu när pappsen var med lr:D
 
Last edited:

carro86

längtar till våren...
Gick med
25 Apr 2009
Ort
Enköping
Hoj
Honda cbr600F
Ingen som blev tutlurad? Inga slynglar som förhastade sig förbi ängelsberg? Det var ju väderflickan carro nr86 som var där ju!!!Hoppas ni smörade ordentligt nu för det är ju hon som håller i vädret :) Jerry...sjuk puts på din donna!! Kan tillochmed vara värre än jd:tungan Nästa vecka kommer det fyllas på med sööpings banjo förening och då skall vi en gång för alla visa att r1:eek:r går på luft!brAsSa Helvette!!!111oneone direCt



Riktigt fin cbr du åker på!! Kul att träffas om än kort!

jajamensan..i was there....fixa ju fin fina vädret idag..och kvällen!!
:yoparty
jag är jättenöjd med pärlan min..:banana
 

p0nta

Ny medlem
Gick med
23 Jun 2005
Ort
Köping
Hoj
Cb1000ra 2010
Verkar som om ni har skoj

Fan nu blir man ju sugen på att köpa sig en annan hoj så man kan hänga med på era turer.
 

Eaglespirit

Ny medlem
Gick med
21 Apr 2005
Ort
Göteborg/Västerås
Hoj
FZR600R -94
Nästa tisdagsåkning ska jag med.. ni verkar ha haft det riktigt gött! Idag blev det istället montering av det nya V&H SS2R-systemet, så i framtiden kanske det hörs att man är med också :banana
 

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Buying
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
Nästa tisdagsåkning ska jag med.. ni verkar ha haft det riktigt gött! Idag blev det istället montering av det nya V&H SS2R-systemet, så i framtiden kanske det hörs att man är med också :banana

Jag med vid fint väder, skall lura på en nice tur till dess, men är öppen för övrig opinionbildning med:tummenupp

ex ;Himmeta medåker Västermo, höger mot stora sundby och ta en fika efter campingen vid hjälmaresund, väg 214 till e-tuna och småvägar förbi tumbo tillbaka mot Västerås.
 

aelm

Östgötaskräcken
Gick med
26 Sep 2006
Ort
Kungsh.
Hoj
GSX-R1070 plus moms & Honda FTW500
Nästa tisdagsåkning ska jag med.. ni verkar ha haft det riktigt gött! Idag blev det istället montering av det nya V&H SS2R-systemet, så i framtiden kanske det hörs att man är med också :banana

Kul att det blev köp av systemet. Nöjd? :)
 

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Buying
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
Nerå, dock dåliga bakhjulslager som höll mig lite nere :)

Det var dig jag hälsade på uppe vid Kurvan vid Jobbet nästan idag, jag kom på svarta ståhästen med pedalkraft:DInge större fel på lagren där:tummenupp

tack tack för en trevlig tur!!!!!!!!!!!!!!

Och Carro hade värsta K....putsen på Hyndan sin:tummenupp

Fan nu blir man ju sugen på att köpa sig en annan hoj så man kan hänga med på era turer.

Jag kan ta passagerare dom du gillar krama skallig gubbe:D)har ju iofs hjälm på mig)
 
Last edited:

aelm

Östgötaskräcken
Gick med
26 Sep 2006
Ort
Kungsh.
Hoj
GSX-R1070 plus moms & Honda FTW500
Det var dig jag hälsade på uppe vid Kurvan vid Jobbet nästan idag, jag kom på svarta ståhästen med pedalkraft:DInge större fel på lagren där:tummenupp

Haha japp, jag såg dig i sista sekunden. Så fort gick det ju inte :va. Det är de snabba färgerna som gört. :D
 

aelm

Östgötaskräcken
Gick med
26 Sep 2006
Ort
Kungsh.
Hoj
GSX-R1070 plus moms & Honda FTW500
Absolut! betalade ju lika mycket för hela systemet som ett slip-on i vanliga fall och så tror jag det här har ett grymmare sound än det andra jag hade tänkt skaffa :)

sportis: Det låter som en plan! jag är på :tummenupp

Det tror jag :) Alltså lite ombestyckning som behöver göras...Kan fixas vid synkningen också :tummenupp
 

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Ort
Västeråskrokarna
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
Ingen som blev tutlurad? Inga slynglar som förhastade sig förbi ängelsberg? Det var ju väderflickan carro nr86 som var där ju!!!Hoppas ni smörade ordentligt nu för det är ju hon som håller i vädret :) Jerry...sjuk puts på din donna!! Kan tillochmed vara värre än jd:tungan Nästa vecka kommer det fyllas på med sööpings banjo förening och då skall vi en gång för alla visa att r1:eek:r går på luft!brAsSa Helvette!!!111oneone direCt

Jag höll i körningen med järnhand igår. :hihi Det var bara Härnis som var uppe och försökte TJöra vilse stundtals, men det är 'la precis som vanligt det. :tutlur

Lite miss i planeringen, Måns-Ols var helt klart med i planeringen, hade blivit lite roligare hemväg mot V:ås...det gick ett rykte att de stängde 20.00, så fikat styrdes till kajfiket (Måns-Ols har öppet till 22 nu på sommaren, alla dagar).
Så nästa ängelsbergstour, så går tåget mot Sala istället. :Rockbanan

Duccen är lite skitig igen, och alla dessa flugor! GAAAAH! :va :ducceputs

/J
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top