Köpings-åka

Jien

Nu med Cheyhoj
Gick med
6 Nov 2006
Ort
Surahammar
Hoj
CBR600RRA
Hua den fläcken missade jag..vägstandardaden har sjunkt väsentligt, vägar man körde som "standard" turer 2004/2005 om man kommer in på småvägar, så är det sådan brist på underhåll, och bara temporära lösningar på vägnätet vid brister:gnissla

Även det "bästa" vägarna vi kör blir allt sämre..så det är ett tråkigt konstaterande med gatåka..

Jo men brukar väl gå i 5-10års perioder mellan asfalteringarna?
Helt plötsligt så händer det :D
 

Beagles

Ny medlem
Gick med
19 Jul 2007
Ort
Köping
Hoj
CBR1000RR ABS 2010
Någon tur i morrn? Verkar vara uppehåll i Köpings regionen map på regn. Kommer gärna mer, mötte er förra tisdagen, visste inte ens om att Köpings åkat fanns...
 

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Buying
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
Någon tur i morrn? Verkar vara uppehåll i Köpings regionen map på regn. Kommer gärna mer, mötte er förra tisdagen, visste inte ens om att Köpings åkat fanns...

Aj tusan, missat det:vaMötte ´vi dig på väg ut mot Himmeta månne?

Tror det är 3 eller fjärde säsongen vi kör Köpingsåka:)Man kanske skall tråda ut på stora SH att det förekommer turåka:tummenupp
 

Kasken

Ny medlem
Gick med
21 Sep 2010
Ort
På hojen
Hoj
CBR600RR -03
Bakdäcket hann inte krängas på idag eftersom Euromaster va obemannat men öppet? :huvet

Men men, nästa gång kanske :) Torsdag blire Sala!
 

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Ort
Västeråskrokarna
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
Sjukt lyckad tisdagssnurr, mycket tack vare de goa' människorna på Sala Racing Park. :) SKITKUL att så många vågade sig ut och prova ett par varv när tillfälle erbjöds! :yoparty (Ses vi på torsdag när SMC är där och kör KNIX?)

Lika lyckat med en liten fika på Måns-Ols i kvällssolen med.

Nästa tisdag blir det (om det är väder, och SRP kör gathojar igen) körning för mig på banan, och en något tidigare fika på månsan, några hugade?

/J
 

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Buying
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
Sjukt lyckad tisdagssnurr, mycket tack vare de goa' människorna på Sala Racing Park. :) SKITKUL att så många vågade sig ut och prova ett par varv när tillfälle erbjöds! :yoparty (Ses vi på torsdag när SMC är där och kör KNIX?)

Lika lyckat med en liten fika på Måns-Ols i kvällssolen med.

Nästa tisdag blir det (om det är väder, och SRP kör gathojar igen) körning för mig på banan, och en något tidigare fika på månsan, några hugade?

/J

Kull snurr och några frivarv på SRP, riktigt schysst:tummenuppResan hem blev mörk, dimmig, vi tog snurren över Kumla Kyrkby-Vad-Harreker på hemvägen. Något stor luftsigt lufsade längs vägen mot Harreker, trodde det var en björn, men det var bara en av de största hundar jag någonsin sett:skrämd Någon ägare i närheten:vaHunden bara stod mitt på vägen och såg dum ut, flyttade sig inte trots man tutade, var lite orolig han skulle ta sig ett smakprov på mig ett tag:D

Bara att inse att vi måste komma iväg snabbare vid tisdagsåkat, och korta ner turerna, och kortare depåstop. Det var riktigt mörkt när man var hemma 21:40 ca.
 
Last edited:

Kasken

Ny medlem
Gick med
21 Sep 2010
Ort
På hojen
Hoj
CBR600RR -03
Frikörning på tisdagar vid SRP? isf har jag ju råd ;)

sist blev det också mörkt på tisdagssnurren. Svårt att lägga den tidigare och få med folk bara
 

Tudor_66

Ny medlem
Gick med
6 Apr 2005
Ort
Västerås
Hoj
Suzuki gsxr 1000 08
Något stor luftsigt lufsade längs vägen mot Harreker, trodde det var en björn, men det var bara en av de största hundar jag någonsin sett:skrämd Någon ägare i närheten:vaHunden bara stod mitt på vägen och såg dum ut, flyttade sig inte trots man tutade, var lite orolig han skulle ta sig ett smakprov på mig ett tag:D



Inte ens en hund biter i vad som helst, va inte orolig du...=)
 

Kasken

Ny medlem
Gick med
21 Sep 2010
Ort
På hojen
Hoj
CBR600RR -03
Kom på att jag jobbar eftermiddag så det skiter sig. sen har jag flyttat till nästa gång men det kanske blir av iaf. Vem vet :)
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top