Köpings-åka

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Ort
Västeråskrokarna
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
Fin rutt ikväll boys! Bara gamla gubbar i köpingsligan...? :va :hihi

Lövåker är verkligen deluxe-mysig, och det är då fan att man har börjat dra på smilbanden när hEstarna härjar runt, jävla sambo och smitta av sig. :huvet :crash

Nu blir det omladdning för knix på söndag, så LÄR det ansökas ledighet minst en av dagarna nästa vecka om det ger fan i att regna (Bike Week på Gelleråsen med allmänhetens åkning, 400 bagis, ingen förbokning).

Är det någon som vågar, eller är ni tjEringar? :7peta
 

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Buying
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
Fin rutt ikväll boys! Bara gamla gubbar i köpingsligan...? :va :hihi

Lövåker är verkligen deluxe-mysig, och det är då fan att man har börjat dra på smilbanden när hEstarna härjar runt, jävla sambo och smitta av sig. :huvet :crash

Nu blir det omladdning för knix på söndag, så LÄR det ansökas ledighet minst en av dagarna nästa vecka om det ger fan i att regna (Bike Week på Gelleråsen med allmänhetens åkning, 400 bagis, ingen förbokning).

Är det någon som vågar, eller är ni tjEringar? :7peta

Fruktat fint ikväll:) Och många dök upp roligt:)Mycket krokvägar och relativt lite "transport" vägar. Synd bara att Sultanen var stängt:va

Okey. Vart, när ,hur åker ni:)

Samling vid Mac Donalds Köping kl 18:00 på tidagar kom med tankad hoj, finns mackar nära mac D. Några brukar språkas lite om en rutt..jag brukar vara "reisleiter" och ligga först, vill någon köra om och köra lite fortare så är det ok(om man vet vägen:D) Vi väntar in den siste vid korsningar. Idag var vi nog 13 st iaf, en avvek efter Västermo, bra om man meddelar någon.

Bara komma när du kan du är välkommen:) Håll även utkik i samåkningstråden, ifall någon brummar ut någon annan dag och det kan vara annan mötesplats då, ex Markan i Strömsholm.
 
Last edited:

impi

Tim
Gick med
28 Jun 2011
Ort
Linköping
Hoj
Gixxer1000 k2
Sportis, berätta gärna hur vi åkte:) En annan noterade iaf att vi var i Katrineholm och Eskilstuna:tungan
 

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Ort
Västeråskrokarna
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
Köping - Himmeta - Arboga - Västermo - Lövåker - Äsköping - Katrineholm - Bie - Flodafors - Hälleforsnäs - Hållsta - Etuna....så lite valfri retur hem. :D
 

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Buying
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
Köping - Himmeta - Arboga - Västermo - Lövåker - Äsköping - Katrineholm - Bie - Flodafors - Hälleforsnäs - Hållsta - Etuna....så lite valfri retur hem. :D

Inget glömt. Vi passerade Stora Sundby(ganska litet..):Efter en bit vi svängde ut på Katrineholmsvägen.

Lite mer orientering

Efter Hållsta och den lilla Allén, där vi svängde höger in mot E-tunda, om man svänger vänster på den(väg 214) Så har man flera mil fin landsväg framför sig. Man kommer ut i Julitakorset, till höger där och man är på Katrineholmsvägen till Kungsör. Åker du rakt fram i det korset så kommer du fram till Löveråkervägen in till höger den lilla rockiga kurvvägen som är modell cykelbana.

Många ggr när man var ut och snurrade ibörjan så hade man ingen aning var man var många ggr..nu börjar man få lite kläm på det hela iaf:)

Det bästa är ju att man kan alternera och köra åt andra hållet så får man som helt nya vägar att köra på:tummenupp
 
Last edited:
  • Gilla
Reaktioner: SGM

CosmoBob

Transformer
Gick med
30 Jul 2006
Ort
Skåne
Hoj
Honda Super Blackbird 1100xx och en KTM 1290 Super Adventure
Dig pratade jag om ikväll:tummenuppSom den mest långväga åkaren på tisdagstur, ända från Skåne:)Dags att du blir med igen någon gång. Jag provade din gammelhonda på Vad vägen före Sala och du körde cbr 929 där:tummenupp
Du har bra koll Sportis :)
Jag åkte nog bara en gång med er? Minns det ganska väl ändå! Gillade det!
Jag har en lite yngre Honda nu som det är lite mer ös i, Blackbird.
(Men jag minns hur överraskade du och polaren var över hur pass sportig Honda bcr 100F var -- så länge man höll den på höga varv. Skön att köra långt på dessutom. Bra hoj.)
Jo, jag åker gärna med er igen - gillade verkligen gänget och er attityd. Vi hade roligt! Men det är lite långt att åka från Enköping... fan, kan inte ni komma hit!? :huvet
Väldigt roligt att se att Sportis är instruktör.
 

Lethenstrm

Oldshool Racingmotard
Gick med
18 Jan 2009
Ort
Köping
Hoj
Honda XR630R -90, KTM 530EXC -08
Bra då är vi jämngamla. :tummenupp
Skönt med lite mogna chaufförer... :)



Var går gubbgränsen???
Jag är ung som en pojkvasker i sinnet. :1pajas

Det är när man köper literhoj, då för att kompensera för håravfall och impotens, som man är gubbe ;-)

Ne ja ska inte vara elak :) avundsjuk på er som får snurra runt där i Köping!
Här nere i Skåne finns det ju varken skog eller svängar :/

Sent from my Samsung Galaxy S2 using Tapatalk
 
Last edited:
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top