Köpings-åka

Koktkorv

Mördartjyvar finns dom ?
Gick med
19 Apr 2008
Ort
Köping
Hoj
Yamaha R1
Ahh så det blir lite upptempo imorgon :yoparty


Ja, men jag har ju rätt, man låter frugan tro att hon styr och ställer, så gör man som man själv tänkt i alla fall, det är ju lika grundat som skatteåterbäringen? :D Fet chans att man skulle gegga runt i stallet, är jag sugen på att skita ned mig rockar Husan till det.

Hestar ( :D ) är:

a, Jävligt långsamma
b, Opålitliga
c, Goda som pålägg

Vi kan ta upp debatten imorgon över en java. :arsele :D

/J - vars fruga vet om min ståndpunkt i detta fallet. :rofl

P.S. Tyvärr har hästöket satt sina spår i frugans uppfattning om "hastighet" (eller brist på), så hon är svår att få med på den lugnaste av turer på pastaräsern. :(
 

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Buying
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
Ahh så det blir lite upptempo imorgon :yoparty

Kör vi Käglan ev även Västermo, så ja, det blir lite "upptempo" på dessa fina vägar:tummenupp Men ni kan vara lugna, jag väntar in er i korsningarna eller vägbyten, då jag är liten men rapp:tummenupp

Nu är det i början av säsongen, alla är vi ringrostiga med, så det gäller att köra med "insidan" av huvudet(hela säsongen) tänk på att hojen ALDRIG skall vara i en kurva där din hjärna INTE har varit flera sekunder tidigare.

Hoppas alla med tänker på att inte köra över sin förmåga och att även om den framför kör om en bil, att man som ligger efter inte kör om förrän det är säkert och fritt, så att trots man kör i grupp att man ändå kör "själv"
 
Last edited:

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Ort
Västeråskrokarna
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
Kör vi Käglan ev även Västermo, så ja, det blir lite "upptempo" på dessa fina vägar:tummenupp Men ni kan vara lugna, jag väntar in er i korsningarna eller vägbyten, då jag är liten men rapp:tummenupp

:yoparty Skall bli kul att se den där "käglan". :)

Fint väder hittills...

/J
 

gabor2

Jag steker alla i lite smör!!
Gick med
29 Jan 2006
Ort
köpingenting
Hoj
touring gixxer 1000 k7 ;-)
Kör vi Käglan ev även Västermo, så ja, det blir lite "upptempo" på dessa fina vägar:tummenupp Men ni kan vara lugna, jag väntar in er i korsningarna eller vägbyten, då jag är liten men rapp:tummenupp


Diskuterar vi fallos nu eller:D Nu är det game on :tummenupp upptempot som ni alla skriver om hoppas jag blir moderat då jag ofta trivs i kölvattnet efter er
fortåkare:).
 

Koktkorv

Mördartjyvar finns dom ?
Gick med
19 Apr 2008
Ort
Köping
Hoj
Yamaha R1
?? Nu förstår jag ingenting ??? Jag ligger alltid sist .... och jag brukar aldrig se dig ??:D

Diskuterar vi fallos nu eller:D Nu är det game on :tummenupp upptempot som ni alla skriver om hoppas jag blir moderat då jag ofta trivs i kölvattnet efter er
fortåkare:).
 

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Buying
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
Nä precis!! Just så försiktig är jag!!! minst en mil bakom dig brukar jag ligga:)
Tomas fastlover får snällt vänta in oss:tummenupp

NI vet vad folk säger om killar med stora händer:tummenupp(hoppas jag..):rolleyes:
 
Last edited:

_Challe_

Ny medlem
Gick med
15 Mar 2003
Ort
Västerås
Hoj
Xt660x
Hoppas ni inte hinner somna när ni väntar på mig haha
Blir sport kruka idag så man kan ha lite högre tempo än vanligt iaf
 
Last edited:

JackDaniels

Medlem?
Gick med
4 Jul 2006
Ort
Västerås
Hoj
XVSbobber, zx636r, 990SD, GSXR1000, 1098, TT600, R1, T595, DB125, 650GTn, 660smc, 125sx, crf450R HM, cr125, EC300, R6.
Stora handskar. :crash

Såg lite sent igår kväll att du hade skrivit på MSN om tisdagsbus, så jag han inte med att svara då..

Men jag siktar nog på att dyka upp vid donken kl. 18.00 om det är lugnt med alla er i köpingsgänget? Är ju tidigt på säsongen och hojabstinensen gör sig fortfarande påmind, så man tar ju alla chanser att rasta moppen lite :tungan ..

MVH Robban
 

evis

jag VET att MöRDartJyvar finns i sura...
Gick med
13 Jul 2008
Ort
Köping
Hoj
Yamaha R1 -03
Såg lite sent igår kväll att du hade skrivit på MSN om tisdagsbus, så jag han inte med att svara då..

Men jag siktar nog på att dyka upp vid donken kl. 18.00 om det är lugnt med alla er i köpingsgänget? Är ju tidigt på säsongen och hojabstinensen gör sig fortfarande påmind, så man tar ju alla chanser att rasta moppen lite :tungan ..

MVH Robban



ALLA är välkomna :banana
 

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Buying
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
Härlig upptakt!:tummenupp 15 mil för oss i Köping, närmare 25 mil för Västeråsarna idag, 11 st åkte iväg, körde himmeta-Medåker-Fellingsbro för att köra Käglan tur och retur, sedan in till Arboga och Västermorundan..Blev lite strul med en som inte dök upp i korset, vi andra stannade till vid en parkeringsficka och aRWe vände väl tillbaka och letade:confused: Jag likaså, men fick meddelande att han hade vänt om hem i Arboga.

Det var blandat med folk och hojar, mera sådant åt folket. Ingen sol i ögonen nästa gång, får inte bli mörkt lika fort, och gärna lite varmare, annars var allt topp idag :)
 

Bifogat

  • samling (Medium).JPG
    samling (Medium).JPG
    85.9 KB · Visningar: 89
  • challe (Medium).JPG
    challe (Medium).JPG
    65.9 KB · Visningar: 65
  • sgm (Medium).JPG
    sgm (Medium).JPG
    55.7 KB · Visningar: 70
  • tillbaka2 (Medium).JPG
    tillbaka2 (Medium).JPG
    79.2 KB · Visningar: 71
  • tillbaka (Medium).JPG
    tillbaka (Medium).JPG
    76.7 KB · Visningar: 71
  • samling4 (Medium).JPG
    samling4 (Medium).JPG
    94.8 KB · Visningar: 70
  • samling3 (Medium).JPG
    samling3 (Medium).JPG
    99 KB · Visningar: 68
  • samling2 (Medium).JPG
    samling2 (Medium).JPG
    101.8 KB · Visningar: 79
Last edited:

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Buying
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
en till bild.
 

Bifogat

  • efter (Medium).JPG
    efter (Medium).JPG
    71.6 KB · Visningar: 68

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Ort
Västeråskrokarna
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
Galet skôj idag grabbar! Ståpäls stundtals, och inte bara av kylan på slutet. :hihi

Lite bilder blev det med från äventyret. :)

/J
 

Bifogat

  • arwe_gabor.jpg
    arwe_gabor.jpg
    196 KB · Visningar: 69
  • hojar.jpg
    hojar.jpg
    218.3 KB · Visningar: 67
  • samling.jpg
    samling.jpg
    238.3 KB · Visningar: 70
  • jd.jpg
    jd.jpg
    155.2 KB · Visningar: 70
  • kaglan_stopp.jpg
    kaglan_stopp.jpg
    196.4 KB · Visningar: 81

_Challe_

Ny medlem
Gick med
15 Mar 2003
Ort
Västerås
Hoj
Xt660x
Tyckte det va riktigt kul att åka, lite jobbigt på dom större vägarna men annars riktigt kul.
Har aldrig åkt denna sträcka, och det va bitvis en av dom roligast jag åkt :D

Tack för den
Och tack för sällskapet hem igen

Tror min stackars stånka vart glad nu när den får vila i garaget haha.

Mvh
Challe
 

JackDaniels

Medlem?
Gick med
4 Jul 2006
Ort
Västerås
Hoj
XVSbobber, zx636r, 990SD, GSXR1000, 1098, TT600, R1, T595, DB125, 650GTn, 660smc, 125sx, crf450R HM, cr125, EC300, R6.
ALLA är välkomna :banana

Man tackar :tummenupp så ska det låta :fyllisar

Härlig upptakt!:tummenupp 15 mil för oss i Köping, närmare 25 mil för Västeråsarna idag, 11 st åkte iväg, körde himmeta-Medåker-Fellingsbro för att köra Käglan tur och retur, sedan in till Arboga och Västermorundan..Blev lite strul med en som inte dök upp i korset, vi andra stannade till vid en parkeringsficka och aRWe vände väl tillbaka och letade:confused: Jag likaså, men fick meddelande att han hade vänt om hem i Arboga.

Det var blandat med folk och hojar, mera sådant åt folket. Ingen sol i ögonen nästa gång, får inte bli mörkt lika fort, och gärna lite varmare, annars var allt topp idag :)

Tackar för en bra tur, fina vägval och bra föråkning :tummenupp

Självklart tack till alla andra för grymt sällskap!!

Galet skôj idag grabbar! Ståpäls stundtals, och inte bara av kylan på slutet. :hihi

Lite bilder blev det med från äventyret. :)

/J

Hehe jaa det var lite ljummet på slutet, speciellt på väg hem från köping, och rätt mörkt också :p

Riktigt kul hojåkning vart det iaf! Shyssta bilder ni tagit båda två, kul att ni orkar släpa med er kamera osv, som en annan är för lat för att göra :död


Hare gött alla!

/Robban
 

aRWe

Föredetting
Gick med
30 Mar 2003
Ort
Västerås
Hoj
Elrulle
Jag såg att den blåa R1:an (R6) inte följde med ut på Västermovägen. Det var han med gula jackan jag väntade på och vände om för att kolla så inget hade hänt, kom ända till Arboga så jag vände hemåt istället, frös nästan ändalyckten av mig.
Västermo och Kägglan är riktigt bra hojvägar. :tummenupp
 

JackDaniels

Medlem?
Gick med
4 Jul 2006
Ort
Västerås
Hoj
XVSbobber, zx636r, 990SD, GSXR1000, 1098, TT600, R1, T595, DB125, 650GTn, 660smc, 125sx, crf450R HM, cr125, EC300, R6.
Tyckte det va riktigt kul att åka, lite jobbigt på dom större vägarna men annars riktigt kul.
Har aldrig åkt denna sträcka, och det va bitvis en av dom roligast jag åkt :D

Tack för den
Och tack för sällskapet hem igen

Tror min stackars stånka vart glad nu när den får vila i garaget haha.

Mvh
Challe

Jaa tack för sällskapet hem, vart tvungen att svänga in på macken på erikslund å tanka, var orolig att jag inte skulle komma till garaget :p


Det var inte direkt stånkavänliga farter hela tiden idag nej, jobbigt att behöva ligga och plåga hojen på varvstoppet med :död

Ha det gott!
 

Koktkorv

Mördartjyvar finns dom ?
Gick med
19 Apr 2008
Ort
Köping
Hoj
Yamaha R1
Trevlig tur med trevliga människor ... göra om nästa tisdag ? :D

Då med ännu flera medverkande ..

Härlig upptakt!:tummenupp 15 mil för oss i Köping, närmare 25 mil för Västeråsarna idag, 11 st åkte iväg, körde himmeta-Medåker-Fellingsbro för att köra Käglan tur och retur, sedan in till Arboga och Västermorundan..Blev lite strul med en som inte dök upp i korset, vi andra stannade till vid en parkeringsficka och aRWe vände väl tillbaka och letade:confused: Jag likaså, men fick meddelande att han hade vänt om hem i Arboga.

Det var blandat med folk och hojar, mera sådant åt folket. Ingen sol i ögonen nästa gång, får inte bli mörkt lika fort, och gärna lite varmare, annars var allt topp idag :)
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top