Köpings-åka

r matte

Ny medlem
Gick med
11 Sep 2003
Ort
sätrabrunn
Hoj
husqvarna 51:a. Susuki gsx 400 83:a
Dag: Tisdagar

Tid: samling 18.00

Plats: på Mac Donalds med fulltankade hojar

Väl mött och hoppas det dyker upp lite nya ansikten nu...:)

Körningen kan tidigareläggas tidig vår och på höstkanten för att tillvarataga ljuset ute:)
 
Last edited by a moderator:

Findus

Ny medlem
Gick med
18 Mar 2007
Ort
Västerås
Hoj
Honda CBR 900RR -98
Tjenare! Låter som en bra idé! Jag dyker upp om inget annat "viktigt" dyker upp eller om det haglar ner stora fotbollar.
 

TMY

Medlem
Gick med
24 Aug 2006
Ort
Västerås
Hoj
2019 Ducati Scrambler CR
Lite sent inlägg men jag tror jag står över, ser för riskabelt ut på himmelen!
 

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Buying
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
Lite sent inlägg men jag tror jag står över, ser för riskabelt ut på himmelen!

14 mil ikväll..några regnstänk före Kolsva, men blåsigt värre var det, Turen gick via Kolsva mot Skedvi, in på Sundängevägen till Himmeta-Medåker-Fellingsbro-Käglan fram och tillbaka.
Uppdaterar med lite foton:
 

Bifogat

  • Hojar (Medium).JPG
    Hojar (Medium).JPG
    105.8 KB · Visningar: 398
  • avfärd (Medium).JPG
    avfärd (Medium).JPG
    100.1 KB · Visningar: 379
  • Käglan (Medium).JPG
    Käglan (Medium).JPG
    93 KB · Visningar: 377
  • vtx.JPG
    vtx.JPG
    64.2 KB · Visningar: 380
  • Ducati.JPG
    Ducati.JPG
    72.8 KB · Visningar: 351
Last edited:

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Buying
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
Sedvanligt tisdagssnurr blev det, denna gången småvägar ut från Köping mot Suraåsen-Ramnäs-Dingtuna-Erikslund fika, mötte Dimman på sin svarta zx10rr:tummenupp -Skerike(skitväg efter korset då man kör höger mot Fagerstaleden..)-Lillhärad(även den vägen under all kritik..)Hallstahammar-Oldberga-Surahammar-Kolbäck-Köping. 16 mil.

Skulle vara kul imorrn med Onsdagsgazza men kan inte:huvet
 

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Buying
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
Tisdag den 8 Juli blev en solig fin kväll, Västermorundan avverkades.
Imorrnkväll dags igen vid fint väder, samling kl 18:00:tummenupp
 

LisaLP

Ny medlem
Gick med
24 Oct 2006
Ort
Västerås
Hoj
Yamaha R6
- - -

jag har flera gånger varit sugen på å hänga med. men det har helt enkelt inte blivit av eftersom jag inte känner någon. de folk jag kör med åker motard så de blir aldrig nå längre rundor om jag inte kör med farsan och hans hojpolare, eller själv. hur många mil brukar det bli? och vad brukar ni hålla för tempo? jag menar, är det tok-körning eller "glidar-körning"? :tungan
 

r matte

Ny medlem
Gick med
11 Sep 2003
Ort
sätrabrunn
Hoj
husqvarna 51:a. Susuki gsx 400 83:a
tjo tempot bestämmer man själv vad man klarar dom som e snabba väntar in dom andra när man kommer till en korsning där man ska svänga.
brukar välla bli mellan 10- 15 mil. å de e bara att komma ner man lär känna folk under kvä'llen gång :) har fått många vänner via onsdagskörningarna :tummenupp behöver aldrig köra hoj själv längre heller :) :yoparty





jag har flera gånger varit sugen på å hänga med. men det har helt enkelt inte blivit av eftersom jag inte känner någon. de folk jag kör med åker motard så de blir aldrig nå längre rundor om jag inte kör med farsan och hans hojpolare, eller själv. hur många mil brukar det bli? och vad brukar ni hålla för tempo? jag menar, är det tok-körning eller "glidar-körning"? :tungan
 

LisaLP

Ny medlem
Gick med
24 Oct 2006
Ort
Västerås
Hoj
Yamaha R6
tjo tempot bestämmer man själv vad man klarar dom som e snabba väntar in dom andra när man kommer till en korsning där man ska svänga.
brukar välla bli mellan 10- 15 mil. å de e bara att komma ner man lär känna folk under kvä'llen gång :) har fått många vänner via onsdagskörningarna :tummenupp behöver aldrig köra hoj själv längre heller :) :yoparty

okej.. men du ska med imorrn eller? om vädret tillåter som sagt.:)
 

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Buying
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
jag har flera gånger varit sugen på å hänga med. men det har helt enkelt inte blivit av eftersom jag inte känner någon. de folk jag kör med åker motard så de blir aldrig nå längre rundor om jag inte kör med farsan och hans hojpolare, eller själv. hur många mil brukar det bli? och vad brukar ni hålla för tempo? jag menar, är det tok-körning eller "glidar-körning"? :tungan

Man kör i följe, men små kringelikrokvägar så kan tempot dras upp lite ibland så alla kör i sitt eget tempo så man inte tar sig vatten över huvudet, dock så väntar de som kör först in alla vid korsningar och vägbyten etc. När vi kört så har blandningen varit sporthojar och Touringhojar. Så vill man "tok" köra eller glidaköra så är det bara att välja, men vi är några som brukar hålla ett högre tempo på kringelvägar....Miltalet har blivit 10-15 mil beroende på vart vi åkt. Kommer ni över från Västerås så kan vi styra upp turen tillbaka mot Västerås.

Detta gäller alltså om ni kommer tillvår utgångspunkt, Mac Donalds i Köping kl 18:00 ikväll tisdag
 
Last edited:

Trixter

MotoX-rookie
Gick med
1 May 2007
Ort
Västerås
Hoj
08, KTM SuperDuke
Kommer ni över från Västerås så kan vi styra upp turen tillbaka mot Västerås.

Detta gäller alltså om ni kommer tillvår utgångspunkt, Mac Donalds i Köping kl 18:00 ikväll tisdag

Jag kommer... om jag inte blåser bort på vägen! :)
 
Last edited:

aelm

Östgötaskräcken
Gick med
26 Sep 2006
Ort
Kungsh.
Hoj
GSX-R1070 plus moms & Honda FTW500
Riktigt fin runda, någon måste skriva ner hur man körde, för den där turen vill jag köra igen.
 

CosmoBob

Transformer
Gick med
30 Jul 2006
Ort
Skåne
Hoj
Honda Super Blackbird 1100xx och en KTM 1290 Super Adventure
Tack för god tur! :tummenupp
Hoppas vi ses fler gånger vid andra trevliga tillfällen!
 

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Buying
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
Ja, det var en trevlig tur och med trevliga människor! :) Jag återkommer säkerligen fler gånger!

Jepp, riktigt trevlig runda, och kul med nya bekantskaper! För vissa så var det bara gamla bekanta:tummenupp
Turen gick från Köping till Munktorp-Kolbäck-Strömsholm-Rytterne-Västerås-ut mot Tillberga sen den lilla vägen(vad den nu heter:va )så vi kom ut på Salavägen mot Sala, Höger in vid Vad och till Kumla kyrkby, men sista biten då man svängt upp på en väg åt vänster och man tar vänster igen var det nytt oljegrus på(då man kommer ut vid kyrkan på Salavägen) så då var det till att vända. En sväng in vid Romfartuna och ut på salavägen igen, sen samma väg tillbaka igen och mot Max:tummenupp

Kul att prova lite Honda 1000 cc och Triumph 600 oxå:) Vi hade ca 17 mil på mätarna, blev väl lika för trixter, men Cosmobob fick väl plussa på Enköping t o r på det.

Tisdagsznurren har klivit från 3-4 hojar till ett begrepp:tummenupp Sen hur länge det håller isig får man se, efter väder och vind och om folk kan komma ifrån, 6:e Tisdagen i rad jag varit med och vi har haft tur med väder, med undantag för lite regnstänk en tisdag.
Lite bilder
 

Bifogat

  • max (Medium).JPG
    max (Medium).JPG
    94.2 KB · Visningar: 401
  • Hojar 3 (Medium).JPG
    Hojar 3 (Medium).JPG
    107.9 KB · Visningar: 387
  • Hojar 2 (Medium).JPG
    Hojar 2 (Medium).JPG
    115.2 KB · Visningar: 384
  • Hojar (Medium).JPG
    Hojar (Medium).JPG
    114.5 KB · Visningar: 374
  • max 2 (Medium).JPG
    max 2 (Medium).JPG
    84.1 KB · Visningar: 367
Last edited:

aelm

Östgötaskräcken
Gick med
26 Sep 2006
Ort
Kungsh.
Hoj
GSX-R1070 plus moms & Honda FTW500
btw, moppekraschen som vi såg, en kille kom på en moppe i högfart utan hjälm, kepsen bakåfram och med cigg i munnen vid max i västerås och försökte bränna rakt igenom rondellen där, gick inte så bra.

Gabor gissade rätt ;)

"20.25. Singelolycka med moped på Stockholmsvägen i Västerås. Det visade sig att mopeden var tillgripen och den skadade var häktad i sin frånvaro misstänkt för grov misshandel. Han blev även misstänkt för drograttfylleri."
 

Koktkorv

Mördartjyvar finns dom ?
Gick med
19 Apr 2008
Ort
Köping
Hoj
Yamaha R1
Ja det var ju tippat ..... det enda han ville var ju att komma iväg innan farbror blå skulle komma ;-) .... jösses vilken nisse ....

Jäkligt schysst att vi blir fler och fler på tisdagarna...:yoparty

btw, moppekraschen som vi såg, en kille kom på en moppe i högfart utan hjälm, kepsen bakåfram och med cigg i munnen vid max i västerås och försökte bränna rakt igenom rondellen där, gick inte så bra.

Gabor gissade rätt ;)

"20.25. Singelolycka med moped på Stockholmsvägen i Västerås. Det visade sig att mopeden var tillgripen och den skadade var häktad i sin frånvaro misstänkt för grov misshandel. Han blev även misstänkt för drograttfylleri."
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top