Sidan 1 av 112 12345672651101 ... SistaSista
Resultat 1 till 20 av 2228

Ämne: Köpings-åka

Medlem r mattes avatar
    Reg.datum
    sep 2003
    Hoj
    husqvarna 51:a. Susuki gsx 400 83:a

Köpings-åka

Dag: Tisdagar

Tid: samling 18.00

Plats: på Mac Donalds med fulltankade hojar

Väl mött och hoppas det dyker upp lite nya ansikten nu...

Körningen kan tidigareläggas tidig vår och på höstkanten för att tillvarataga ljuset ute
    Senast redigerat av Vildsvin den 2011-07-27 klockan 08:06. Anledning: Uppdatering

Medlem Finduss avatar
    Reg.datum
    mar 2007
    Hoj
    Honda CBR 900RR -98
    Tjenare! Låter som en bra idé! Jag dyker upp om inget annat "viktigt" dyker upp eller om det haglar ner stora fotbollar.

Medlem TMYs avatar
    Reg.datum
    aug 2006
    Hoj
    KTM 525 EXC -06
    Jag kan med stor sannolikhet hänga på!

Lev ungt, kör lugnt :) sportiss avatar
    Reg.datum
    apr 2004
    Hoj
    Honda cb 650 c 1981:a
    Citat Ursprungligen postat av TMY Visa inlägg
    Jag kan med stor sannolikhet hänga på!
    Om ni blir för få kan ni alltid komma till Mac Donalds i Köping till 18:00, är det fint väder så kommer några förhoppningsvis och jag.
    Gasglad instruktör med synkad hjärna och gashand:)

Medlem TMYs avatar
    Reg.datum
    aug 2006
    Hoj
    KTM 525 EXC -06
    Lite sent inlägg men jag tror jag står över, ser för riskabelt ut på himmelen!

Reg.datum
    apr 2004
    Hoj
    Citat Ursprungligen postat av TMY Visa inlägg
    Lite sent inlägg men jag tror jag står över, ser för riskabelt ut på himmelen!
    14 mil ikväll..några regnstänk före Kolsva, men blåsigt värre var det, Turen gick via Kolsva mot Skedvi, in på Sundängevägen till Himmeta-Medåker-Fellingsbro-Käglan fram och tillbaka.
    Uppdaterar med lite foton:
    Bifogade miniatyrer Bifogade miniatyrer Klicka på bilden för en större version

Namn:	Hojar (Medium).JPG
Visningar:	357
Storlek:	105,8 KB
Id:	240798   Klicka på bilden för en större version

Namn:	avfärd (Medium).JPG
Visningar:	334
Storlek:	100,1 KB
Id:	240799  

Klicka på bilden för en större version

Namn:	Käglan (Medium).JPG
Visningar:	335
Storlek:	93,0 KB
Id:	240800   Klicka på bilden för en större version

Namn:	vtx.JPG
Visningar:	338
Storlek:	64,2 KB
Id:	240801  

Namn:	Ducati.JPG
Visningar:	308
Storlek:	72,8 KB
Id:	240802  
    Senast redigerat av sportis den 2008-06-29 klockan 06:56.

Reg.datum
    apr 2004
    Hoj
    Sedvanligt tisdagssnurr blev det, denna gången småvägar ut från Köping mot Suraåsen-Ramnäs-Dingtuna-Erikslund fika, mötte Dimman på sin svarta zx10rr -Skerike(skitväg efter korset då man kör höger mot Fagerstaleden..)-Lillhärad(även den vägen under all kritik..)Hallstahammar-Oldberga-Surahammar-Kolbäck-Köping. 16 mil.

Skulle vara kul imorrn med Onsdagsgazza men kan inte

Reg.datum
    apr 2004
    Hoj
    Tisdag den 8 Juli blev en solig fin kväll, Västermorundan avverkades.
    Imorrnkväll dags igen vid fint väder, samling kl 18:00

Medlem LisaLPs avatar
    Reg.datum
    okt 2006
    Hoj
    Yamaha R6

- - -

jag har flera gånger varit sugen på å hänga med. men det har helt enkelt inte blivit av eftersom jag inte känner någon. de folk jag kör med åker motard så de blir aldrig nå längre rundor om jag inte kör med farsan och hans hojpolare, eller själv. hur många mil brukar det bli? och vad brukar ni hålla för tempo? jag menar, är det tok-körning eller "glidar-körning"?

Medlem r mattes avatar
    Reg.datum
    sep 2003
    Hoj
    tjo tempot bestämmer man själv vad man klarar dom som e snabba väntar in dom andra när man kommer till en korsning där man ska svänga.
    brukar välla bli mellan 10- 15 mil. å de e bara att komma ner man lär känna folk under kvä'llen gång har fått många vänner via onsdagskörningarna behöver aldrig köra hoj själv längre heller

Citat Ursprungligen postat av LisaLP Visa inlägg
    jag har flera gånger varit sugen på å hänga med. men det har helt enkelt inte blivit av eftersom jag inte känner någon. de folk jag kör med åker motard så de blir aldrig nå längre rundor om jag inte kör med farsan och hans hojpolare, eller själv. hur många mil brukar det bli? och vad brukar ni hålla för tempo? jag menar, är det tok-körning eller "glidar-körning"?

Medlem LisaLPs avatar
    Reg.datum
    okt 2006
    Hoj
    Yamaha R6
    Citat Ursprungligen postat av r matte Visa inlägg
    tjo tempot bestämmer man själv vad man klarar dom som e snabba väntar in dom andra när man kommer till en korsning där man ska svänga.
    brukar välla bli mellan 10- 15 mil. å de e bara att komma ner man lär känna folk under kvä'llen gång har fått många vänner via onsdagskörningarna behöver aldrig köra hoj själv längre heller
    okej.. men du ska med imorrn eller? om vädret tillåter som sagt.

Reg.datum
    apr 2004
    Hoj

Citat Ursprungligen postat av LisaLP Visa inlägg
    Man kör i följe, men små kringelikrokvägar så kan tempot dras upp lite ibland så alla kör i sitt eget tempo så man inte tar sig vatten över huvudet, dock så väntar de som kör först in alla vid korsningar och vägbyten etc. När vi kört så har blandningen varit sporthojar och Touringhojar. Så vill man "tok" köra eller glidaköra så är det bara att välja, men vi är några som brukar hålla ett högre tempo på kringelvägar....Miltalet har blivit 10-15 mil beroende på vart vi åkt. Kommer ni över från Västerås så kan vi styra upp turen tillbaka mot Västerås.

Detta gäller alltså om ni kommer tillvår utgångspunkt, Mac Donalds i Köping kl 18:00 ikväll tisdag
    Senast redigerat av sportis den 2008-07-15 klockan 09:30.

MotoX-rookie Trixters avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Hoj
    08, KTM SuperDuke
    Citat Ursprungligen postat av sporTlovEr Visa inlägg
    Kommer ni över från Västerås så kan vi styra upp turen tillbaka mot Västerås.

Detta gäller alltså om ni kommer tillvår utgångspunkt, Mac Donalds i Köping kl 18:00 ikväll tisdag
    Jag kommer... om jag inte blåser bort på vägen!
    Senast redigerat av Trixter den 2008-07-15 klockan 15:41.
    I'm no rocket surgeon
    Citat Ursprungligen postat av Koktkorv Visa inlägg
    Man kan åka hoj med snor i näsan :fakta

Medlem r mattes avatar
    Reg.datum
    sep 2003
    Hoj
    Citat Ursprungligen postat av Trixter Visa inlägg
    Jag kommer... om jag inte blåser bort på vägen!
    blir ingen körning för mig ikväll men imorgon onsdag ska det gasas

Östgötaskräcken aelms avatar
    Reg.datum
    sep 2006
    Hoj
    GSX-R1070 K3 med (194hk på hjulet) +3mm JE FSR kolvar, APE lättad vev, portad K5 topp, 1mm oversize ventiler, webcam kammar, hayabusaspjällhus, Öhlins fjädring m.m samt Honda FTW500
    Riktigt fin runda, någon måste skriva ner hur man körde, för den där turen vill jag köra igen.

Transformer CosmoBobs avatar
    Reg.datum
    jul 2006
    Hoj
    Redbird
    Tack för god tur!
    Hoppas vi ses fler gånger vid andra trevliga tillfällen!

MotoX-rookie Trixters avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Hoj
    08, KTM SuperDuke
    Citat Ursprungligen postat av Almgren. Visa inlägg
    Riktigt fin runda, någon måste skriva ner hur man körde, för den där turen vill jag köra igen.
    Ja, det var en trevlig tur och med trevliga människor! Jag återkommer säkerligen fler gånger!
    I'm no rocket surgeon
    Citat Ursprungligen postat av Koktkorv Visa inlägg
    Man kan åka hoj med snor i näsan :fakta

Reg.datum
    apr 2004
    Hoj

Thumbs up

Citat Ursprungligen postat av Trixter Visa inlägg
    Ja, det var en trevlig tur och med trevliga människor! Jag återkommer säkerligen fler gånger!
    Jepp, riktigt trevlig runda, och kul med nya bekantskaper! För vissa så var det bara gamla bekanta
    Turen gick från Köping till Munktorp-Kolbäck-Strömsholm-Rytterne-Västerås-ut mot Tillberga sen den lilla vägen(vad den nu heter )så vi kom ut på Salavägen mot Sala, Höger in vid Vad och till Kumla kyrkby, men sista biten då man svängt upp på en väg åt vänster och man tar vänster igen var det nytt oljegrus på(då man kommer ut vid kyrkan på Salavägen) så då var det till att vända. En sväng in vid Romfartuna och ut på salavägen igen, sen samma väg tillbaka igen och mot Max

Kul att prova lite Honda 1000 cc och Triumph 600 oxå Vi hade ca 17 mil på mätarna, blev väl lika för trixter, men Cosmobob fick väl plussa på Enköping t o r på det.

Tisdagsznurren har klivit från 3-4 hojar till ett begrepp Sen hur länge det håller isig får man se, efter väder och vind och om folk kan komma ifrån, 6:e Tisdagen i rad jag varit med och vi har haft tur med väder, med undantag för lite regnstänk en tisdag.
    Lite bilder
    Bifogade miniatyrer Bifogade miniatyrer Klicka på bilden för en större version

Namn:	Hojar (Medium).JPG
Visningar:	332
Storlek:	114,5 KB
Id:	242945   Klicka på bilden för en större version

Namn:	Hojar 2 (Medium).JPG
Visningar:	342
Storlek:	115,2 KB
Id:	242946  

Namn:	Hojar 3 (Medium).JPG
Visningar:	345
Storlek:	107,9 KB
Id:	242947   Klicka på bilden för en större version

Namn:	max (Medium).JPG
Visningar:	359
Storlek:	94,2 KB
Id:	242948  

Namn:	max 2 (Medium).JPG
Visningar:	324
Storlek:	84,1 KB
Id:	242949  
    Senast redigerat av sportis den 2008-07-16 klockan 11:54.

Östgötaskräcken aelms avatar
    Reg.datum
    sep 2006
    Hoj
    GSX-R1070 K3 med (194hk på hjulet) +3mm JE FSR kolvar, APE lättad vev, portad K5 topp, 1mm oversize ventiler, webcam kammar, hayabusaspjällhus, Öhlins fjädring m.m samt Honda FTW500
    btw, moppekraschen som vi såg, en kille kom på en moppe i högfart utan hjälm, kepsen bakåfram och med cigg i munnen vid max i västerås och försökte bränna rakt igenom rondellen där, gick inte så bra.

Gabor gissade rätt

"20.25. Singelolycka med moped på Stockholmsvägen i Västerås. Det visade sig att mopeden var tillgripen och den skadade var häktad i sin frånvaro misstänkt för grov misshandel. Han blev även misstänkt för drograttfylleri."

Mördartjyvar finns dom ? Koktkorvs avatar
    Reg.datum
    apr 2008
    Hoj
    Yamaha R1
    Ja det var ju tippat ..... det enda han ville var ju att komma iväg innan farbror blå skulle komma ;-) .... jösses vilken nisse ....

Jäkligt schysst att vi blir fler och fler på tisdagarna...

Citat Ursprungligen postat av Almgren. Visa inlägg
    btw, moppekraschen som vi såg, en kille kom på en moppe i högfart utan hjälm, kepsen bakåfram och med cigg i munnen vid max i västerås och försökte bränna rakt igenom rondellen där, gick inte så bra.

Gabor gissade rätt

"20.25. Singelolycka med moped på Stockholmsvägen i Västerås. Det visade sig att mopeden var tillgripen och den skadade var häktad i sin frånvaro misstänkt för grov misshandel. Han blev även misstänkt för drograttfylleri."

Sidan 1 av 112 12345672651101 ... SistaSista

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
Vill du annonsera ovan? Klicka här